Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat hadden ze toch al? Zijn gewoon interne lijnnummers, waarmee elk lijnnummer binnen Syntus uniek is.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ja maar in het laatste kv1 bestand waren die 2××× nummers voor de reizigers te zien ipv de normale lijnnummers. Ook bij de ritten van dienstregeling 2017
Dit dus:
Dit dus:
- Spoiler: show
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 02 nov 2017, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto in spoiler
Reden: foto in spoiler
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39097
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Alarm over falende noodknop in bus
Amersfoort - Chauffeurs van Syntus in Utrecht slaan alarm, omdat hun noodknop in de bus ’stelselmatig niet werkt’. Ze voelen zich op risicolijnen vaker bedreigd door agressieve reizigers. „Wij kunnen dan geen code rood aan de verkeersleiding en politie afgeven. Syntus doet er niks aan.”
Meerdere chauffeurs uiten ten einde raad tegenover De Telegraaf hun kritiek. „Het ov-bedrijf laat ons in de kou staan, ondanks alle klachten. De ondernemingsraad is ingeschakeld, maar de directie geeft niet thuis. Er zou geen geld zijn om de technische problemen met de noodoproep op te lossen. Die is wel cruciaal voor ieders veiligheid’, stellen ze.
De Syntus-directie probeerde gisteravond de ’opstand’ van chauffeurs te sussen. „Veiligheid staat voor ons voorop. We zijn steeds bezig om die te verbeteren. Als de noodknop in de bus niet goed werkt, lossen we dat op. Op basis van onze informatie is er geen structureel probleem. Incidenten zijn te herleiden naar techniek en werkinstructies. Die scherpen we aan”, laat zegsvrouw Hanneke Ruiter weten.
Lees verder
Amersfoort - Chauffeurs van Syntus in Utrecht slaan alarm, omdat hun noodknop in de bus ’stelselmatig niet werkt’. Ze voelen zich op risicolijnen vaker bedreigd door agressieve reizigers. „Wij kunnen dan geen code rood aan de verkeersleiding en politie afgeven. Syntus doet er niks aan.”
Meerdere chauffeurs uiten ten einde raad tegenover De Telegraaf hun kritiek. „Het ov-bedrijf laat ons in de kou staan, ondanks alle klachten. De ondernemingsraad is ingeschakeld, maar de directie geeft niet thuis. Er zou geen geld zijn om de technische problemen met de noodoproep op te lossen. Die is wel cruciaal voor ieders veiligheid’, stellen ze.
De Syntus-directie probeerde gisteravond de ’opstand’ van chauffeurs te sussen. „Veiligheid staat voor ons voorop. We zijn steeds bezig om die te verbeteren. Als de noodknop in de bus niet goed werkt, lossen we dat op. Op basis van onze informatie is er geen structureel probleem. Incidenten zijn te herleiden naar techniek en werkinstructies. Die scherpen we aan”, laat zegsvrouw Hanneke Ruiter weten.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dan ben je echt wel ten einde raad, als je je niet meer anders weet te wenden dan tot de Telegraaf. :N
Vakbonden zijn afgeschaft?
Vakbonden zijn afgeschaft?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9128
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Woont er zoveel gaaies in de provincie Utrecht dat ze elke week de noodknop nodig hebben ofzo?
Daarnaast is er toch wel een beter blad te vinden dan De Telegraaf?
Daarnaast is er toch wel een beter blad te vinden dan De Telegraaf?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Werkt die knop echt niet of weten chauffeurs niet dat ze op dat knopje wat langer moeten drukken dan op andere knopjes
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Volgens de zegsvrouw van Syntus zijn incidenten te herleiden tot (o.a.) werkinstructie.
Dus ja, als die noodknop een bepaald aantal seconden ingedrukt moet zijn voordat deze activeert.. dan zou dat misschien een oorzaak kunnen zijn. Dat die werking niet of onvolledig bekend is bij alle chauffeurs. Of wel bekend.. maar in hét onveilige moment ff niet aan gedacht en dus te kort gedrukt.
Op zich kan ik mij wel voorstellen dat in zo'n druk/ spannend moment een chauffeur er niet direct bij nadenkt zo'n knop wat langer ingedrukt te houden.
Er is nood aan de man, één druk op de knop zou voldoende moeten zijn. Lijkt mij een menselijke, natuurlijke, reactie / reflex.
Aan de andere kant staat dan weer de wens om zo'n knop niet onbedoeld / al te gemakkelijk te bedienen om onnodige meldingen te voorkomen, denk ik.
Lastig.
Zou er een een instructie op die knop zitten? Zo van '5 sec.' o.i.d.?
Dus ja, als die noodknop een bepaald aantal seconden ingedrukt moet zijn voordat deze activeert.. dan zou dat misschien een oorzaak kunnen zijn. Dat die werking niet of onvolledig bekend is bij alle chauffeurs. Of wel bekend.. maar in hét onveilige moment ff niet aan gedacht en dus te kort gedrukt.
Op zich kan ik mij wel voorstellen dat in zo'n druk/ spannend moment een chauffeur er niet direct bij nadenkt zo'n knop wat langer ingedrukt te houden.
Er is nood aan de man, één druk op de knop zou voldoende moeten zijn. Lijkt mij een menselijke, natuurlijke, reactie / reflex.
Aan de andere kant staat dan weer de wens om zo'n knop niet onbedoeld / al te gemakkelijk te bedienen om onnodige meldingen te voorkomen, denk ik.
Lastig.
Zou er een een instructie op die knop zitten? Zo van '5 sec.' o.i.d.?
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Buurtbus rijdt geen dienstregeling op zondagcassie127 schreef:De 509 van Syntus Gelderland is een van de weinige buurtbussen met een dienstregeling op zondag. Het kan dus wel maar of ze het ook willen...
Men moet een uur van te voren bellen.
Een goed en betaalbaar alternatief is de regiotaxi (Regiotaxi Eemland-Heuvelrug). Die haalt je voor de deur op en brengt je voor de deur waar je moet zijn.Hoef je ook niet in de kou op de buurtbus te wachten en naar de halte te lopen/fietsen
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Hoezo rijden geen buurtbussen op zondagen dan? En regio taxi zijn toch voor reizigers die moeilijk te lopen zijn of niet zelfstandig kunnen reizen. Of is regio goedkoper dan normale taxi.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Volgens mij mogen vrijwilligers niet rijden op zondag ofzo iets.slingermonyet schreef:Hoezo rijden geen buurtbussen op zondagen dan?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9128
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Nogmaals een nieuwe kv1 van Syntus geüpload! Waar bijstaat: Almere: ritten van lijn M1 met verkeerde vertrektijd. Overijssel: missende buurtbusritten.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Die van Utrecht is nog steeds hetzelfde. Mis de seconden en 4 haltes per minuut.. zullen het nu wel frequent gaan uploaden dan.
Valt mij ook op haltes in Zeist met OVinfo naar Wageningen via Doorn en Utrecht CS precies andersom tonen.
Ook gebruiken ze oude logo nog steeds.. Had gehoopt dat ze met concessie logo's of Keolis NL logo zouden gaan werken
Valt mij ook op haltes in Zeist met OVinfo naar Wageningen via Doorn en Utrecht CS precies andersom tonen.
Ook gebruiken ze oude logo nog steeds.. Had gehoopt dat ze met concessie logo's of Keolis NL logo zouden gaan werken
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9128
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Als je via OVInfo checkt, dan kan dat wel even duren voordat alles helemaal verwerkt is. Of in ieder geval dat idee heb ik altijd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39097
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
In OVinfo staat de nieuwe dienstregeling helemaal niet meer, althans, ik kan er voor Syntus nu geen datums vanaf 10 december kiezen. Echter is ook de huidige dienstregeling aardig door de war gegooid in de data die nu in OVinfo zit, als ik bij X80 kijk zie ik een routestrip die Rhenen - Amersfoort - Rhenen - Amersfoort - Rhenen als route toont.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9128
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Je moet vaak de route omdraaien (rechts bovenin) om de nieuwe drgl te zien of verderop in de route een halte aanklikken. Er is in ieder geval nog iets niet helemaal 100%. Zo staat er bij lijn 5 Apeldoorn, Woudhuis in de ene richting en Woudhuis in de andere richting. :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Waar moet ik dan kijken?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39097
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
@regenmaker: Ow nou zie ik het ja, bij de ene richting staat de oude en bij de andere richting de nieuwe dienstregeling :? Rijtijden kloppen ook nog niet trouwens, met 30 minuten van Amersfoort naar Veenendaal-De Klomp mis je nog ergens een kwartier.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Rijtijden kloppen hooguit bij de buurtbuslijnen zover ik het tot nu toe gezien heb (kijkende naar alle concessies uit de data)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9128
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Nu ik er zo over nadenk, eigenlijk doen al die berichten over dat de bussen van Syntus Utrecht te laat rijden me denken aan dit: klik
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Syntus heeft helaas toch een beetje de reputatie van een ezel die steeds tegen dezelfde steen stoot :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Regiotaxi is er voor iedereen. De mensen die jij bedoelt hebben een wmo pas. Die betalen een gereduceerd tarief. De "gezonde" mensen betalen een iets duurder tarief. Voorbeeld. Ritjes Leusden-Amersfoort kost je dan €6,45.slingermonyet schreef:Hoezo rijden geen buurtbussen op zondagen dan? En regio taxi zijn toch voor reizigers die moeilijk te lopen zijn of niet zelfstandig kunnen reizen. Of is regio goedkoper dan normale taxi.
Mensen met een wmo pas betalen €2,40. Dus stukken goedkoper dan een gewone taxi
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Vrijdagmorgen rond 10:00-10:05 zag ik lijn 8》》Schuilenburg verkeerd rijden. Reed over de stadsring en ging rechtsaf de blekersingel》Heiligenbergerweg op. En sloeg toen rechtsaf de bisschopsweg op. Als het een gevalletje verkeerd rijden is lijkt het mij dat dit toch niet meer mag gebeuren.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Tja, dat kan gebeuren. Buschauffeurs zijn en blijven ook maar mensen die af en toe een foutje maken. En dat gebeurt niet alleen wanneer je de route niet goed kent, maar het kan ook gebeuren als je er al jaren rijdt en de betreffende lijn tientallen of zelfs honderden keren hebt gereden. Je hoeft maar even afgeleid of in gedachten te zijn en het kan mis gaan. Zolang de chauffeur zijn eigen fout maar herstelt (en dat heeft ie zo te lezen gedaan) is er weinig aan de hand.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
SKANDE!!dennistd schreef:Tja, dat kan gebeuren. Buschauffeurs zijn en blijven ook maar mensen
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik vindt het nogal wat. Ten eerste vervoer je een 12 meter bus met passagiers. Ten tweede laat je mensen bij een halte staan. Die denken een bus te verwachten. Ten derde zullen de mensen in de bus wel denken. Waar gaan we heen. En natuurlijk bouw je op zo"n manier weer een onnodige vertraging op. Dat zulke dingen gebeuren aan het begin van een concessie alla. Maar na bijna een jaar moet dit echt niet meer kunnen.dennistd schreef:Tja, dat kan gebeuren. Buschauffeurs zijn en blijven ook maar mensen die af en toe een foutje maken. En dat gebeurt niet alleen wanneer je de route niet goed kent, maar het kan ook gebeuren als je er al jaren rijdt en de betreffende lijn tientallen of zelfs honderden keren hebt gereden. Je hoeft maar even afgeleid of in gedachten te zijn en het kan mis gaan. Zolang de chauffeur zijn eigen fout maar herstelt (en dat heeft ie zo te lezen gedaan) is er weinig aan de hand.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten