Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Utrecht? Hart (centrum) van Nederland? Zo nietszeggend is het niet.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Z2N »

Dan alsnog klinkt het me iets te kunstzinnig, en heeft het bar weinig te maken met goed vervoer... (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wubbo »

Het lijkt wel een knipoog naar de oude slogan van het GVU (Hart voor de stad; vaak verbasterd tot Hard door de stad).
DingeZ
Berichten: 457
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door DingeZ »

Het valt mij ook op dat er een glazen wand achter de chauffeur zit. Geeft wel een ruim zicht naar voren. Verder mis ik de schermen van de reisinformatie, maar dat is niet heel goed te zien op de foto.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

de informatieschermen kunnen straks wellicht nog ingebouwd worden. Ik neem aan dat de OV-chipapparatuur ook nog niet ingebouwd is.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Inderdaad, ik zie ook nog geen stopcontacten en usb poorten die ook in de bussen zouden komen.
Trouwens, zijn dat gordels die ik zie? T100?
Ik heb geen onderschrift
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Milco »

In de Iveco's in IJsselmond zitten de usb-poorten onder het raam, wellicht is dat hier ook het geval en dan kun je dat niet op de foto zien.

Inderdaad, ik zie gordels en waarschijnlijk mag de bus 100 km per uur. Nu bedenk ik me opeens: zijn deze bussen wel voor de streekdienst? Niet toevallig bussen voor de lijnen 276/296/299? Nu rijden Pouw Vervoer, Kassing en Connexxion Tours gezamenlijk deze lijnen, maar wie weet dat Syntus dit (deels) zelf gaat rijden met bussen die 100 km/uur mogen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Zou de winst op die lijnen (worden 201, 202, 203, 204 en 299 trouwens) echt zo groot zijn als je 100 kunt rijden? Van Amersfoort naar Soesterberg en van Soesterberg naar De Uithof zit je nou niet echt lang op de snelweg. Je hebt er meer aan op die nieuwe Uithoflijnen uit de regio, bv. de 207 uit Montfoort die toch wat langer op de A12 zit dan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Bij de 126 helpt T100 ook wel, zeker met de nieuwe route.
Ik herinner me trouwens uit het pve dat gordels inderdaad verplicht zijn maar dat T100 dat niet is.
Ik heb geen onderschrift
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OmniLezer »

Waarom zijn die gordels verplicht? Die bussen zouden niet harder mogen dan 85km/u dus snap ik die PVE niet. Daarnaast mag die begrenzer 10% erboven afwijken(94km/u). Daarnaast is dat niet handig omdat het niet goed is voor de uitstap en instaptijd.

Ik ga er trouwens niet raar van opkijken als er Utrecht bussen in de andere concessies komen omdat de lijnen 102 en 103 daar stoppen. Ik zou hte juist mooi vinden om dan te zien dat Syntus hetzelfde doet als bij Arriva en overal bussen vandaan ronselt. Of kan dit niet omdat Syntus heeft ingeschreven met Setra's/Citea's?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

Ik kan me indenken dat Syntus heeft aangeboden T100-bussen op de snelweg in de zetten. Dan heb je in West-Utrecht (gebied rond Uithoorn) en de Uithoflijnen wellicht iets aan tijdwinst. Je kunt je afvragen of het enorm groot is aan tijdswinst.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

Och, misschien was iemand bij Syntus wel zo snugger om uit het PvE te begrijpen dat het woord 'veiligheid' bonuspunten oplevert.. en dat men onder het mom van 'veiligheid' ingeschreven heeft met de belofte om gordels in de bussen te monteren..

Indien zo'n bus écht op de 102 /103 ingezet wordt.. verwacht ik niet dat er veel scholieren zullen zijn die de gordel om zullen doen..
Eerder denk ik dat ze zullen proberen om dat te 'slopen'... -o-
Voeten van de bank is al moeilijk voor ze... is mijn ervaring van een jaar of 2 geleden..
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Ik heb geen onderschrift
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Zonnig »

Durashift schreef:Och, misschien was iemand bij Syntus wel zo snugger om uit het PvE te begrijpen dat het woord 'veiligheid' bonuspunten oplevert.. en dat men onder het mom van 'veiligheid' ingeschreven heeft met de belofte om gordels in de bussen te monteren..

Indien zo'n bus écht op de 102 /103 ingezet wordt.. verwacht ik niet dat er veel scholieren zullen zijn die de gordel om zullen doen..
Eerder denk ik dat ze zullen proberen om dat te 'slopen'... -o-
Voeten van de bank is al moeilijk voor ze... is mijn ervaring van een jaar of 2 geleden..
Die gordels werden in de 320 (Hilversum - Huizen - Amsterdam) ook amper gebruikt (hooguit een handje vol op de snelweg en al zeer weinig door scholieren, die zien geen gegvaar!).
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Z2N »

Die gordels stammen nog uit de tijd dat lijn 320 met 100 km/h over de snelweg reed, dat was toen verplicht. Maar die lijn rijdt ook wel een groot stuk op de snelweg, dus daar zat er ook winst in.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OmniLezer »

CamilleKreemers schreef:Ik kan me indenken dat Syntus heeft aangeboden T100-bussen op de snelweg in de zetten. Dan heb je in West-Utrecht (gebied rond Uithoorn) en de Uithoflijnen wellicht iets aan tijdwinst. Je kunt je afvragen of het enorm groot is aan tijdswinst.
Correctie: De uithoflijnen en lijn 126 en 130.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Syntus neemt blijkbaar niet de huidige Connexxion-stalling in Amersfoort over. Wel opvallend tegenwoordig, zo zag ik via Google Streetview, is dat de nieuwe stalling blijkbaar een overdekte gaat worden (op het genoemde adres staan een aantal oudere hallen van een garagebedrijf, daar kan je natuurlijk ook mooi bussen in kwijt)...
Havenweg 25
het wijzigen van het gebruik van het
terrein t.b.v. een busremise en het plaatsen
van een erfafscheiding, gevelreclame,
3 vlaggenmasten en lichtinstallatie op het
terrein (a1)
Bron: https://www.amersfoort.nl/web/file?uuid ... entid=3058
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Littlebusdriver »

Daniel schreef:Syntus neemt blijkbaar niet de huidige Connexxion-stalling in Amersfoort over.
Of ze breiden de huidige Connexxion-stalling uit. Beide terreinen liggen immers tegen elkaar aan.
ejm301
Berichten: 77
Lid geworden op: do 06 aug 2009, 09:05
Locatie: Apeldoorn

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door ejm301 »

Z2N schreef:Die gordels stammen nog uit de tijd dat lijn 320 met 100 km/h over de snelweg reed, dat was toen verplicht. Maar die lijn rijdt ook wel een groot stuk op de snelweg, dus daar zat er ook winst in.
Winst was nul. Als er geen Citea's T100 voor handen waren werd er met een standaard bus gereden. Deze haalde de rijtijd ook met gemak. Dus die hele T100 was leuk, maar volstrekt overbodig.

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OmniLezer »

Hadden die Citea's T100 Voith bakken of ZF? Leek me grappig om te weten of het achter in de bus herrie werd. Dat is nieg belangrijk, maar ik mag hopen dat die bussen wel een ZF bak hebben. Dat wordt wel wat stiller tijdens de 100km/u en geen 4000 toeren.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door isadora »

Wat is een ZF-bak?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door trolly »

Denk dat ie dit bedoelt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door isadora »

Dank je, helder. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OmniLezer »

isadora schreef:Wat is een ZF-bak?
Daarmee bedoelde ik de versnellingen van de bussen. Dat is meer materieelgerelateerd, snappie.
Een veel bekende bus met een ZF-bak is een Man Lion's City en hele bekende BN'er met een Voith-versnellingsbak is de VDL Ambassador/Citea LLE.
Een kleine hulpmiddel om het te herkennen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door isadora »

En dank OmniLezer. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten