Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Ronald »

regenmaker schreef:Wat overigens ook vreemd is, is dat Veenendaal niet onderdoet voor Ede qua inwoners. Maar Ede heeft 3 volwaardige stadsdienstlijnen en Veenendaal 0. Zelfs Woerden heeft nog twee volwaardige lijnen maandag t/m zondag.
Ede heeft nog wat wijken op enige afstand van een station. Verder zullen veel reizigers station Ede-Wageningen boven Ede Centrum verkiezen voor de betere reismogelijkheden. De stations in Veenendaal zijn relatief gunstig verspreid zodat ze bijna allemaal op fietsafstand liggen. Met het probleem dat Veenendaal niet één "centraal" station heeft, dat Ede wel heeft en dus vrijwel alle busreizigers trekt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Durashift schreef:Ja zeg, rechtdoor een groot park.. is dat wel een eerlijk vergelijk? :)
Nee hoor, parallel aan het spoor wat lijn 5 ook doet maar dan aan de andere kant van het spoor door Schothorst heen. En vanaf het punt waar lijn 5 onder Amersfoort-aansluiting door rijdt rijdt de bus dan weer rechtstreekser dan de fietsroute is (da's nog best een geslinger langs de rand van de binnenstad).

Edit: zie hier het bewijs dat de fiets sneller is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Ronald »

Chrysa schreef:Wie maken er dan wel gebruik van de stadsbussen in Amersfoort dan? Bejaarden?
Bejaarden gaan niet met de bus, die gaan met de auto.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Pim-AllianceB95 schreef:
regenmaker schreef:Zondagavond max. 1. :') Er zitten in het weekend ongeveer 2 à 3 mensen in en dat rijdt nog? Syntus ging toch weer met 83 op zaterdag rijden?
Ja, da's heel knap, maximaal 1 bij een gemiddelde van 1,3.
Heeft twee redenen: ik heb het afgerond en de max is algemeen terwijl het gemiddelde uitging van de meest typerende halte die ik kom vinden, maar ik kijk morgen de cijfers wel even na.
Ronald schreef:
regenmaker schreef:Wat overigens ook vreemd is, is dat Veenendaal niet onderdoet voor Ede qua inwoners. Maar Ede heeft 3 volwaardige stadsdienstlijnen en Veenendaal 0. Zelfs Woerden heeft nog twee volwaardige lijnen maandag t/m zondag.
Ede heeft nog wat wijken op enige afstand van een station. Verder zullen veel reizigers station Ede-Wageningen boven Ede Centrum verkiezen voor de betere reismogelijkheden. De stations in Veenendaal zijn relatief gunstig verspreid zodat ze bijna allemaal op fietsafstand liggen. Met het probleem dat Veenendaal niet één "centraal" station heeft, dat Ede wel heeft en dus vrijwel alle busreizigers trekt.
Neemt niet de problemen van witte vlekken weg. Daarnaast zit je door de busverbindingen van Veenendaal vast in de plaats als je bijvoorbeeld in het weekend of 'savonds richting het oosten wilt. Door de veranderingen van Syntus wordt dit al wat aantrekkelijker, maar het is natuurlijk onverklaarbaar waarom Woerden een slecht draaiende stadsdienst krijgt terwijl er nooit wordt geïnvesteerd in busverbindingen Veenendaal. Juist ja, geïnvesteerd. Door de huidige dienstregeling jaag je mensen de bus uit.
Ik denk dat je al veel oplost als je lijn 83 en 85 koppelt. Maar met deze heb ik nog vele anderen (die beter in een ander subforum passen)
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Suus »

Chrysa schreef:Wie maken er dan wel gebruik van de stadsbussen in Amersfoort dan? Bejaarden?
De bezetting in Amersfoort is over het algemeen best goed met een redelijk gemêleerd gezelschap. Juist omdat het vanaf sommige wijken zo'n takke-eind naar het centrum of een intercity-station is, zelfs via tussendoorroutes, blijft de fiets in de schuur staan en wordt deze hooguit gebruikt voor het ritje naar de buurtsuper.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Ik heb juist het idee dat in Amersfoort juist veel lege bussen rijden. Als ik daar kom (meestal buiten de spits) dan rijden veel lijnen nog wel 4x/uur en zit er geen kip in.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Ik heb de stadsdienst woerden aangepast: het gemiddelde was 1,4 en de max was 2 (eigenlijk door de eerste rit, de andere 4 ritten zit net boven of net onder de 1 persoon in)
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Hainje »

regenmaker schreef:Moet je Daniël quoten. Kijk tactiek van Hainje Ardan.
🍉
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

http://nieuwsbladdekaap.nl/lokaal/busha ... sen-180910
Bij de halte Bergse Bossen stopt dan de nieuwe bus 381, die reizigers vanaf station Driebergen-Zeist via Austerlitz naar het Nationaal Militair Museum in Soesterberg brengt. Ter hoogte van Traaij 201, vlakbij de kruising met de Arnhemsebovenweg, wordt voor bus 381 ook nog een
enkelzijdige halte aangelegd. Uit het gepubliceerde verkeersbesluit blijkt verder dat de Berkenweg in Doorn aan weerszijden van de weg ter hoogte van huisnummer 2a een nieuwe bushalte krijgt. Die is bedoeld voor de reeds bestaande buslijn 56, die station Driebergen-Zeist en Wijk bij Duurstede met elkaar verbindt.
Volgens dit artikel gaat 381 niet NMM - Drb - Austerlitz rijden, maar Drb - Austerlitz NMM. Lijkt me wel een logischere route.
Ik heb geen onderschrift
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Etienne »

Wederom kwam via de eerder gemelde twitter account een foto naar boven van een bus. De ex ARRIVA 8058 staat wit gespoten met een rode onderrand bij de stalling in Zwolle.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
cassie127
Berichten: 6582
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door cassie127 »

In Zwolle staat inderdaad een Brabantse bus zag ik vanochtend.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Chrysa »

Etienne schreef:De ex ARRIVA 8058 staat wit gespoten met een rode onderrand bij de stalling in Zwolle.
Wit met rode onderrand is Veolia toch? ._.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Ik heb geen onderschrift
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Jurre »

HJDrost schreef:Afbeelding
Afbeelding
Zoek de verschillen
Ik blijf het nog steeds foeilelijke bussen vinden (dat lettertype alleen al :')). Maar waarom hebben deze bussen eigenlijk niet het nieuwe front zoals bijvoorbeeld de Setra touringcars van Besseling dat wel hebben?
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Heb je liever kotskleuren van Connexxion?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Z2N »

Je bedoelt de nieuwe, witte huisstijl met een vleugje groen? Wat is daar nou mis mee? -o-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Chrysa »

Ik vind die Door Zeeland bussen anders best mooi... :oops:
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door busfanNL »

Het gaat over de HWGO bussen.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Chrysa »

Weet ik. :p

Vind ze zelf niet zo heel lelijk hoor, liever dat dan dat gedateerde Arriva zoals je in Dordrecht ziet.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OmniLezer »

busfanNL schreef:Het gaat over de HWGO bussen.
Ik denk dat hij die oude bussen bedoelt. Dat groen is wel wat gedateerd. Dat nieuwe huisstijl is mooi, maar lijkt wel als of ze niet creatief genoeg waren en gewoon dat donkergroen per ongeluk hebben gedeletet.

Die Setra's zijn gewoon wat anders en de kleurstelling ook. Er heeft bijna geen Setra in streekdienst gereden in Nederland. Let op, ik zeg BIJNA geen en de touringcar-achtige bussen tellen niet mee.

Ik vind wel dat die Setra Business bussen wel erg minimalistisch en zonder karakter zijn ontworpen. Elke bus heeft wel iets wat een herkenning is voor de bus, maar dit niet. Ze zijn niet lelijk, dat niet.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Geert »

Wat een priegellettertjes bovenin die rode balk. Als het zo klein moest dan kun je het net zo goed weglaten dunkt me :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

OmniLezer schreef:Die Setra's zijn gewoon wat anders en de kleurstelling ook. Er heeft bijna geen Setra in streekdienst gereden in Nederland. Let op, ik zeg BIJNA geen en de touringcar-achtige bussen tellen niet mee.
Mwoh, dat valt ook nog mee hoor. Setra's komen niet vaak voor inderdaad in het OV in Nederland, maar ze hebben notabene nog in redelijke aantallen dienst gedaan in de voormalige concessie Oost-Utrecht wat de directe voorganger van de huidige concessie was. Zo heel lang geleden is dat dus nog nieteens. Wel was de inzet destijds beperkt tot de spitslijnen al waren dat er nog een paar meer dan de huidige.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Michael 1988 »

Vergeet de Setra S 415 NF niet die nog steeds door Juijn Rossum wordt ingezet in Rivierenland. Dat is bij lange na geen touringcarachtige bus. Maar op grotere schaal hebben inderdaad in weinig concessies Setra bussen gereden in het OV in Nederland.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OmniLezer »

Michael 1988 schreef:Vergeet de Setra S 415 NF niet die nog steeds door Juijn Rossum wordt ingezet in Rivierenland. Dat is bij lange na geen touringcarachtige bus. Maar op grotere schaal hebben inderdaad in weinig concessies Setra bussen gereden in het OV in Nederland.
Die S415NF is meer een Citaro-achtig iets.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door busfanNL »

Maar het blijft een Setra bus en het is niet een lijntourbus.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten