Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
In rekken is hun collega anders ook goed in.
Weet iemand eigenlijk hoe het nu gaat met het bezwaar van Connexxion tegen de concessie Provincie Utrecht? Ik hoor er helemaal niks meer over.
Weet iemand eigenlijk hoe het nu gaat met het bezwaar van Connexxion tegen de concessie Provincie Utrecht? Ik hoor er helemaal niks meer over.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zelfde met Haarlem-IJmond, daarover heb ik ook niet veel meer gehoord sinds maart.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Toch best apart dat er op 24 augustus 2015 is aangekondigd dat Connexxion in bezwaar gaat en dat je daar 2 maanden later nog niks van hebt gehoord. Zolang duurt een bezwaar behandelen toch niet?wouter15 schreef:In rekken is hun collega anders ook goed in.
Weet iemand eigenlijk hoe het nu gaat met het bezwaar van Connexxion tegen de concessie Provincie Utrecht? Ik hoor er helemaal niks meer over.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Is allemaal juridisch. Dat betekent dat - bij wijze van spreken - een verkeerd geplaatste komma al het verschil kan maken. Er moet dus heel goed gekeken worden naar hoe en wat voordat er een besluit kan worden genomen. Zoiets kost nu eenmaal tijd.
🍉
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
En dat is precies waarom het in connexxions voordeel is.
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het is in het voordeel van de klant: de overheid of de reiziger. Een belangrijke reden van aanbesteden is het krijgen van de beste kwaliteit voor de laagste prijs. Als de aanbesteding niet eerlijk zou zijn verlopen, dan is de klant daar in principe de dupe van.
Connexxion zou alleen in het voordeel zijn als de provincie heeft geblunderd door te weinig tijd voor bezwaren uit te trekken. De regels van het spel zijn al lang bekend, als je (te) laat begint met aanbesteden dan vraag je om problemen. Bovendien, als Connexxion uiteindelijk gelijk blijkt te hebben, zou Syntus zonder deze procedure juist in het voordeel zijn - het is maar net hoe je het bekijkt.
Los hiervan kan je je afvragen of aanbesteden wel echt leidt tot de beste kwaliteit voor de laagste prijs. Dat is echter een discussie die hier niet gevoerd hoeft te worden - dat er aanbesteed moet worden voor deze concessie staat immers buiten kijf. Een ander argument dat wat mij betreft niet gebruikt zou moeten worden is dat de reiziger met een foute aanbesteding meer krijgt voor minder geld (bijv. Limburg). Als we de wet niet zouden volgen om goedkoper uit te zijn dan is het hek toch echt van de dam.
Connexxion zou alleen in het voordeel zijn als de provincie heeft geblunderd door te weinig tijd voor bezwaren uit te trekken. De regels van het spel zijn al lang bekend, als je (te) laat begint met aanbesteden dan vraag je om problemen. Bovendien, als Connexxion uiteindelijk gelijk blijkt te hebben, zou Syntus zonder deze procedure juist in het voordeel zijn - het is maar net hoe je het bekijkt.
Los hiervan kan je je afvragen of aanbesteden wel echt leidt tot de beste kwaliteit voor de laagste prijs. Dat is echter een discussie die hier niet gevoerd hoeft te worden - dat er aanbesteed moet worden voor deze concessie staat immers buiten kijf. Een ander argument dat wat mij betreft niet gebruikt zou moeten worden is dat de reiziger met een foute aanbesteding meer krijgt voor minder geld (bijv. Limburg). Als we de wet niet zouden volgen om goedkoper uit te zijn dan is het hek toch echt van de dam.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Maar er is op het moment totaal geen prikkel dat de aanklachten daadwerkelijk een basis moet hebben. Als ik kijk naar waar Connexxion over klaagt (en vooral als je meeneemt dat ze meestal zelf de zittende vervoerder zijn) is het gewoon puur om te rekken. Eigenlijk zal als de klacht van de vervoerder onterecht is er een boete tegenover moeten staan.
Bovendien is het in een bureaucratisch rechtzaakklimaat lastig in te schatten hoe lang een rechtszaak zal duren door de concessieverleners, dit varieert gigantisch.
Bovendien is het in een bureaucratisch rechtzaakklimaat lastig in te schatten hoe lang een rechtszaak zal duren door de concessieverleners, dit varieert gigantisch.
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Binnen het systeem van aanbesteden is er een moment waarop over gigantisch veel geld (de inkomsten over de hele concessieperiode) besloten wordt. Elke prikkel is te verwaarlozen in vergelijking met het bedrag dat op het spel staat. Naar mijn idee is dat inherent aan het systeem van aanbesteden... :(
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Maar een zittende vervoerder die een ongegronde aanklacht indient tegen een winnende vervoerder die wint toch de aanbesteding niet en dat weet hij zelf ook goed. Dat geld van die aanbesteding zal hij toch nooit krijgen en dat heeft dus geen invloed.
Echter kost een ongegronde klacht alleen maar onnodige romslomp, die door de concessieverlener betaald moet worden.
Het zal niet zo moeten zijn dat klachten standaard moeten zijn bij elke aanbesteding zoals nu het geval is in Nederland, zeker niet als aangetoond wordt dat maar een handjevol gegrond is.
Echter kost een ongegronde klacht alleen maar onnodige romslomp, die door de concessieverlener betaald moet worden.
Het zal niet zo moeten zijn dat klachten standaard moeten zijn bij elke aanbesteding zoals nu het geval is in Nederland, zeker niet als aangetoond wordt dat maar een handjevol gegrond is.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Blegh. Ik hoop het niet! Dan nog liever geel.
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Is het bezwaar van connexxion al van tafel?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8684
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Als het goed is krijgen de bussen dezelfde kleuren als U-OV dat heeft. Rood is de kleur van Syntus Twente.Buzzer schreef:Gaan we straks rode bussen zien in Amersfoort en omgeving?
Zie: http://www.syntusutrecht.nl
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Die verplichting is volgens mij komen te vervallen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat iets niet verplicht is betekend natuurlijk niet dat het niet mag
Wat het bezwaar betreft: volgens een artikel in het AD/Amersfoortse Courant vandaag zou er in januari duidelijkheid moeten zijn. De gemeente zit daar ook op te wachten om met de nieuwe vervoerder in overleg te treden of tegemoet gekomen kan worden aan een petitie om de bussen van de Zuidsingel in Amersfoort af te halen.
Wat het bezwaar betreft: volgens een artikel in het AD/Amersfoortse Courant vandaag zou er in januari duidelijkheid moeten zijn. De gemeente zit daar ook op te wachten om met de nieuwe vervoerder in overleg te treden of tegemoet gekomen kan worden aan een petitie om de bussen van de Zuidsingel in Amersfoort af te halen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik zocht het artikel, maar kon hem nergens vinden.Daniel schreef:Dat iets niet verplicht is betekend natuurlijk niet dat het niet mag
Wat het bezwaar betreft: volgens een artikel in het AD/Amersfoortse Courant vandaag zou er in januari duidelijkheid moeten zijn. De gemeente zit daar ook op te wachten om met de nieuwe vervoerder in overleg te treden of tegemoet gekomen kan worden aan een petitie om de bussen van de Zuidsingel in Amersfoort af te halen.
Vond tijdens het zoeken naar dit artikel wel een ander interessant artikel over een extra bus die ingezet gaat worden tussen Station Ede- Wageningen en het Van Lodensteincollege in Amersfoort om de overige passagiers in deze trein iets meer lucht te geven.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Veel artikelen staan niet zomaar openbaar op internet. Die journalisten moeten ook hun brood verdienen ;)
Voor dat artikel wat jij noemde is trouwens al een ander draadje geopend.
Voor dat artikel wat jij noemde is trouwens al een ander draadje geopend.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Heeft u een linkje naar het betreffende draadje?sirvinniei schreef:Veel artikelen staan niet zomaar openbaar op internet. Die journalisten moeten ook hun brood verdienen ;)
Voor dat artikel wat jij noemde is trouwens al een ander draadje geopend.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
'tis zo'n korte dat er amper valt te citeren, dus bij deze...Ezra schreef:Ik zocht het artikel, maar kon hem nergens vinden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
viewtopic.php?f=35&t=12303Ezra schreef:Heeft u een linkje naar het betreffende draadje?sirvinniei schreef:Veel artikelen staan niet zomaar openbaar op internet. Die journalisten moeten ook hun brood verdienen ;)
Voor dat artikel wat jij noemde is trouwens al een ander draadje geopend.
alstenblaft
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Over het bezwaar van CXX heb ik een e-mail gestuurd aan de provincie. In het antwoord daarop geeft de provincie aan dat de bezwaren van CXX ongegrond zijn verklaard en dat er nu alleen nog een wettelijke bezwaartermijn is van 6 weken tot medio januari 2016. Het is dus even afwachten wat CXX gaat doen.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Hebben ze heb exacte datum genoemd?
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Syntus presenteert plannen aan Provincie Utrecht
p 11 december 2016 start de nieuwe concessieperiode voor openbaar busvervoer in de provincie Utrecht. Vandaag, maandag 11 januari, presenteerde Syntus haar aanbod voor de busconcessie ‘Streekvervoer provincie Utrecht en stadsvervoer Amersfoort’ voor Provinciale Staten. Cees Anker, algemeen directeur van Syntus: “We hebben met veel enthousiasme en inzet gewerkt aan een scherp en compleet voorstel voor dit gebied, waar de reiziger zeker van gaat profiteren. We gaan op dezelfde wijze verder met de voorbereiding.”
Gedeputeerde Verbeek-Nijhof van de provincie Utrecht is erg blij met het aanbod: “Syntus heeft in de plannen een hoog ambitieniveau neergelegd. Bereikbare kernen, veilig en schoon vervoer zijn hierbij belangrijke uitgangspunten. Ik heb er alle vertrouwen in dat Syntus dit ook waar gaat maken in onze provincie.”
Alle kernen die nu openbaar vervoer hebben, behouden dat ook in de nieuwe situatie. Maar er is meer én het is beter. Zo gaat het aantal ritten in de spits beduidend omhoog, tot een verdubbeling van het aanbod op bepaalde lijnen. Ook het nachtvervoer wordt verder uitgebreid. Bovendien zijn toeristische trekpleisters zoals het Nationaal Militair Museum en het Henschotermeer straks prima per OV te bereiken.
Lees meer
p 11 december 2016 start de nieuwe concessieperiode voor openbaar busvervoer in de provincie Utrecht. Vandaag, maandag 11 januari, presenteerde Syntus haar aanbod voor de busconcessie ‘Streekvervoer provincie Utrecht en stadsvervoer Amersfoort’ voor Provinciale Staten. Cees Anker, algemeen directeur van Syntus: “We hebben met veel enthousiasme en inzet gewerkt aan een scherp en compleet voorstel voor dit gebied, waar de reiziger zeker van gaat profiteren. We gaan op dezelfde wijze verder met de voorbereiding.”
Gedeputeerde Verbeek-Nijhof van de provincie Utrecht is erg blij met het aanbod: “Syntus heeft in de plannen een hoog ambitieniveau neergelegd. Bereikbare kernen, veilig en schoon vervoer zijn hierbij belangrijke uitgangspunten. Ik heb er alle vertrouwen in dat Syntus dit ook waar gaat maken in onze provincie.”
Alle kernen die nu openbaar vervoer hebben, behouden dat ook in de nieuwe situatie. Maar er is meer én het is beter. Zo gaat het aantal ritten in de spits beduidend omhoog, tot een verdubbeling van het aanbod op bepaalde lijnen. Ook het nachtvervoer wordt verder uitgebreid. Bovendien zijn toeristische trekpleisters zoals het Nationaal Militair Museum en het Henschotermeer straks prima per OV te bereiken.
Lees meer
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Onder 'Reisinformatie' op http://www.syntusutrecht.nl staat meer informatie over de lijnvoering. Met een beetje handigheid kan je heel het concessiegebied in een lijnnetkaart intekenen...
Groeten,
Nick
Nick
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Op https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... esenteert/ is een plaatje te zien van hoe de nieuwe bussen eruit gaan zien.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 196 gasten