Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
sirvinniei
Berichten: 1219
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Vr 15 Jul 2016, 13:40

Utrecht? Hart (centrum) van Nederland? Zo nietszeggend is het niet.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3728
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Z2N » Vr 15 Jul 2016, 14:27

Dan alsnog klinkt het me iets te kunstzinnig, en heeft het bar weinig te maken met goed vervoer... (A)
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9547
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Wubbo » Vr 15 Jul 2016, 14:51

Het lijkt wel een knipoog naar de oude slogan van het GVU (Hart voor de stad; vaak verbasterd tot Hard door de stad).

DingeZ
Berichten: 5
Lid geworden op: Di 28 Jun 2016, 23:07

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor DingeZ » Vr 15 Jul 2016, 20:59

Het valt mij ook op dat er een glazen wand achter de chauffeur zit. Geeft wel een ruim zicht naar voren. Verder mis ik de schermen van de reisinformatie, maar dat is niet heel goed te zien op de foto.

CamilleKreemers
Berichten: 2319
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor CamilleKreemers » Vr 15 Jul 2016, 21:07

de informatieschermen kunnen straks wellicht nog ingebouwd worden. Ik neem aan dat de OV-chipapparatuur ook nog niet ingebouwd is.

sirvinniei
Berichten: 1219
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Vr 15 Jul 2016, 21:38

Inderdaad, ik zie ook nog geen stopcontacten en usb poorten die ook in de bussen zouden komen.
Trouwens, zijn dat gordels die ik zie? T100?

Milco
Berichten: 3563
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Milco » Vr 15 Jul 2016, 21:52

In de Iveco's in IJsselmond zitten de usb-poorten onder het raam, wellicht is dat hier ook het geval en dan kun je dat niet op de foto zien.

Inderdaad, ik zie gordels en waarschijnlijk mag de bus 100 km per uur. Nu bedenk ik me opeens: zijn deze bussen wel voor de streekdienst? Niet toevallig bussen voor de lijnen 276/296/299? Nu rijden Pouw Vervoer, Kassing en Connexxion Tours gezamenlijk deze lijnen, maar wie weet dat Syntus dit (deels) zelf gaat rijden met bussen die 100 km/uur mogen?
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25094
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Vr 15 Jul 2016, 22:00

Zou de winst op die lijnen (worden 201, 202, 203, 204 en 299 trouwens) echt zo groot zijn als je 100 kunt rijden? Van Amersfoort naar Soesterberg en van Soesterberg naar De Uithof zit je nou niet echt lang op de snelweg. Je hebt er meer aan op die nieuwe Uithoflijnen uit de regio, bv. de 207 uit Montfoort die toch wat langer op de A12 zit dan.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

sirvinniei
Berichten: 1219
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Vr 15 Jul 2016, 22:13

Bij de 126 helpt T100 ook wel, zeker met de nieuwe route.
Ik herinner me trouwens uit het pve dat gordels inderdaad verplicht zijn maar dat T100 dat niet is.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 939
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor OmniLezer » Za 16 Jul 2016, 01:08

Waarom zijn die gordels verplicht? Die bussen zouden niet harder mogen dan 85km/u dus snap ik die PVE niet. Daarnaast mag die begrenzer 10% erboven afwijken(94km/u). Daarnaast is dat niet handig omdat het niet goed is voor de uitstap en instaptijd.

Ik ga er trouwens niet raar van opkijken als er Utrecht bussen in de andere concessies komen omdat de lijnen 102 en 103 daar stoppen. Ik zou hte juist mooi vinden om dan te zien dat Syntus hetzelfde doet als bij Arriva en overal bussen vandaan ronselt. Of kan dit niet omdat Syntus heeft ingeschreven met Setra's/Citea's?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

CamilleKreemers
Berichten: 2319
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor CamilleKreemers » Za 16 Jul 2016, 09:24

Ik kan me indenken dat Syntus heeft aangeboden T100-bussen op de snelweg in de zetten. Dan heb je in West-Utrecht (gebied rond Uithoorn) en de Uithoflijnen wellicht iets aan tijdwinst. Je kunt je afvragen of het enorm groot is aan tijdswinst.

Durashift
Berichten: 683
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Durashift » Zo 17 Jul 2016, 13:17

Och, misschien was iemand bij Syntus wel zo snugger om uit het PvE te begrijpen dat het woord 'veiligheid' bonuspunten oplevert.. en dat men onder het mom van 'veiligheid' ingeschreven heeft met de belofte om gordels in de bussen te monteren..

Indien zo'n bus écht op de 102 /103 ingezet wordt.. verwacht ik niet dat er veel scholieren zullen zijn die de gordel om zullen doen..
Eerder denk ik dat ze zullen proberen om dat te 'slopen'... -o-
Voeten van de bank is al moeilijk voor ze... is mijn ervaring van een jaar of 2 geleden..

sirvinniei
Berichten: 1219
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Do 28 Jul 2016, 13:39


Zonnig
Berichten: 375
Lid geworden op: Do 16 Jun 2011, 14:09

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Zonnig » Do 28 Jul 2016, 14:47

Durashift schreef:Och, misschien was iemand bij Syntus wel zo snugger om uit het PvE te begrijpen dat het woord 'veiligheid' bonuspunten oplevert.. en dat men onder het mom van 'veiligheid' ingeschreven heeft met de belofte om gordels in de bussen te monteren..

Indien zo'n bus écht op de 102 /103 ingezet wordt.. verwacht ik niet dat er veel scholieren zullen zijn die de gordel om zullen doen..
Eerder denk ik dat ze zullen proberen om dat te 'slopen'... -o-
Voeten van de bank is al moeilijk voor ze... is mijn ervaring van een jaar of 2 geleden..


Die gordels werden in de 320 (Hilversum - Huizen - Amsterdam) ook amper gebruikt (hooguit een handje vol op de snelweg en al zeer weinig door scholieren, die zien geen gegvaar!).

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3728
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Z2N » Do 28 Jul 2016, 21:31

Die gordels stammen nog uit de tijd dat lijn 320 met 100 km/h over de snelweg reed, dat was toen verplicht. Maar die lijn rijdt ook wel een groot stuk op de snelweg, dus daar zat er ook winst in.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 939
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor OmniLezer » Vr 29 Jul 2016, 17:37

CamilleKreemers schreef:Ik kan me indenken dat Syntus heeft aangeboden T100-bussen op de snelweg in de zetten. Dan heb je in West-Utrecht (gebied rond Uithoorn) en de Uithoflijnen wellicht iets aan tijdwinst. Je kunt je afvragen of het enorm groot is aan tijdswinst.


Correctie: De uithoflijnen en lijn 126 en 130.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25094
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Vr 29 Jul 2016, 19:26

Syntus neemt blijkbaar niet de huidige Connexxion-stalling in Amersfoort over. Wel opvallend tegenwoordig, zo zag ik via Google Streetview, is dat de nieuwe stalling blijkbaar een overdekte gaat worden (op het genoemde adres staan een aantal oudere hallen van een garagebedrijf, daar kan je natuurlijk ook mooi bussen in kwijt)...

Havenweg 25
het wijzigen van het gebruik van het
terrein t.b.v. een busremise en het plaatsen
van een erfafscheiding, gevelreclame,
3 vlaggenmasten en lichtinstallatie op het
terrein (a1)

Bron: https://www.amersfoort.nl/web/file?uuid ... entid=3058
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Littlebusdriver
Berichten: 64
Lid geworden op: Vr 19 Dec 2014, 13:16

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Littlebusdriver » Vr 29 Jul 2016, 21:36

Daniel schreef:Syntus neemt blijkbaar niet de huidige Connexxion-stalling in Amersfoort over.

Of ze breiden de huidige Connexxion-stalling uit. Beide terreinen liggen immers tegen elkaar aan.

Gebruikersavatar
ejm301
Berichten: 65
Lid geworden op: Do 06 Aug 2009, 09:05
Locatie: Apeldoorn

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor ejm301 » Vr 29 Jul 2016, 21:40

Z2N schreef:Die gordels stammen nog uit de tijd dat lijn 320 met 100 km/h over de snelweg reed, dat was toen verplicht. Maar die lijn rijdt ook wel een groot stuk op de snelweg, dus daar zat er ook winst in.

Winst was nul. Als er geen Citea's T100 voor handen waren werd er met een standaard bus gereden. Deze haalde de rijtijd ook met gemak. Dus die hele T100 was leuk, maar volstrekt overbodig.

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 939
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor OmniLezer » Za 30 Jul 2016, 00:22

Hadden die Citea's T100 Voith bakken of ZF? Leek me grappig om te weten of het achter in de bus herrie werd. Dat is nieg belangrijk, maar ik mag hopen dat die bussen wel een ZF bak hebben. Dat wordt wel wat stiller tijdens de 100km/u en geen 4000 toeren.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 2061
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor isadora » Za 30 Jul 2016, 10:11

Wat is een ZF-bak?

Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 799
Lid geworden op: Vr 02 Okt 2015, 20:43

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor trolly » Za 30 Jul 2016, 11:27

Denk dat ie dit bedoelt.

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 2061
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor isadora » Za 30 Jul 2016, 12:21

Dank je, helder. :pos:

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 939
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor OmniLezer » Za 30 Jul 2016, 12:26

isadora schreef:Wat is een ZF-bak?

Daarmee bedoelde ik de versnellingen van de bussen. Dat is meer materieelgerelateerd, snappie.
Een veel bekende bus met een ZF-bak is een Man Lion's City en hele bekende BN'er met een Voith-versnellingsbak is de VDL Ambassador/Citea LLE.
Een kleine hulpmiddel om het te herkennen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 2061
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor isadora » Za 30 Jul 2016, 12:42

En dank OmniLezer. :pos:


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten