Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Utrecht? Hart (centrum) van Nederland? Zo nietszeggend is het niet.
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dan alsnog klinkt het me iets te kunstzinnig, en heeft het bar weinig te maken met goed vervoer... (A)
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het lijkt wel een knipoog naar de oude slogan van het GVU (Hart voor de stad; vaak verbasterd tot Hard door de stad).
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het valt mij ook op dat er een glazen wand achter de chauffeur zit. Geeft wel een ruim zicht naar voren. Verder mis ik de schermen van de reisinformatie, maar dat is niet heel goed te zien op de foto.
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
de informatieschermen kunnen straks wellicht nog ingebouwd worden. Ik neem aan dat de OV-chipapparatuur ook nog niet ingebouwd is.
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Inderdaad, ik zie ook nog geen stopcontacten en usb poorten die ook in de bussen zouden komen.
Trouwens, zijn dat gordels die ik zie? T100?
Trouwens, zijn dat gordels die ik zie? T100?
Ik heb geen onderschrift
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8668
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
In de Iveco's in IJsselmond zitten de usb-poorten onder het raam, wellicht is dat hier ook het geval en dan kun je dat niet op de foto zien.
Inderdaad, ik zie gordels en waarschijnlijk mag de bus 100 km per uur. Nu bedenk ik me opeens: zijn deze bussen wel voor de streekdienst? Niet toevallig bussen voor de lijnen 276/296/299? Nu rijden Pouw Vervoer, Kassing en Connexxion Tours gezamenlijk deze lijnen, maar wie weet dat Syntus dit (deels) zelf gaat rijden met bussen die 100 km/uur mogen?
Inderdaad, ik zie gordels en waarschijnlijk mag de bus 100 km per uur. Nu bedenk ik me opeens: zijn deze bussen wel voor de streekdienst? Niet toevallig bussen voor de lijnen 276/296/299? Nu rijden Pouw Vervoer, Kassing en Connexxion Tours gezamenlijk deze lijnen, maar wie weet dat Syntus dit (deels) zelf gaat rijden met bussen die 100 km/uur mogen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zou de winst op die lijnen (worden 201, 202, 203, 204 en 299 trouwens) echt zo groot zijn als je 100 kunt rijden? Van Amersfoort naar Soesterberg en van Soesterberg naar De Uithof zit je nou niet echt lang op de snelweg. Je hebt er meer aan op die nieuwe Uithoflijnen uit de regio, bv. de 207 uit Montfoort die toch wat langer op de A12 zit dan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Bij de 126 helpt T100 ook wel, zeker met de nieuwe route.
Ik herinner me trouwens uit het pve dat gordels inderdaad verplicht zijn maar dat T100 dat niet is.
Ik herinner me trouwens uit het pve dat gordels inderdaad verplicht zijn maar dat T100 dat niet is.
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Waarom zijn die gordels verplicht? Die bussen zouden niet harder mogen dan 85km/u dus snap ik die PVE niet. Daarnaast mag die begrenzer 10% erboven afwijken(94km/u). Daarnaast is dat niet handig omdat het niet goed is voor de uitstap en instaptijd.
Ik ga er trouwens niet raar van opkijken als er Utrecht bussen in de andere concessies komen omdat de lijnen 102 en 103 daar stoppen. Ik zou hte juist mooi vinden om dan te zien dat Syntus hetzelfde doet als bij Arriva en overal bussen vandaan ronselt. Of kan dit niet omdat Syntus heeft ingeschreven met Setra's/Citea's?
Ik ga er trouwens niet raar van opkijken als er Utrecht bussen in de andere concessies komen omdat de lijnen 102 en 103 daar stoppen. Ik zou hte juist mooi vinden om dan te zien dat Syntus hetzelfde doet als bij Arriva en overal bussen vandaan ronselt. Of kan dit niet omdat Syntus heeft ingeschreven met Setra's/Citea's?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik kan me indenken dat Syntus heeft aangeboden T100-bussen op de snelweg in de zetten. Dan heb je in West-Utrecht (gebied rond Uithoorn) en de Uithoflijnen wellicht iets aan tijdwinst. Je kunt je afvragen of het enorm groot is aan tijdswinst.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Och, misschien was iemand bij Syntus wel zo snugger om uit het PvE te begrijpen dat het woord 'veiligheid' bonuspunten oplevert.. en dat men onder het mom van 'veiligheid' ingeschreven heeft met de belofte om gordels in de bussen te monteren..
Indien zo'n bus écht op de 102 /103 ingezet wordt.. verwacht ik niet dat er veel scholieren zullen zijn die de gordel om zullen doen..
Eerder denk ik dat ze zullen proberen om dat te 'slopen'... -o-
Voeten van de bank is al moeilijk voor ze... is mijn ervaring van een jaar of 2 geleden..
Indien zo'n bus écht op de 102 /103 ingezet wordt.. verwacht ik niet dat er veel scholieren zullen zijn die de gordel om zullen doen..
Eerder denk ik dat ze zullen proberen om dat te 'slopen'... -o-
Voeten van de bank is al moeilijk voor ze... is mijn ervaring van een jaar of 2 geleden..
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
124 vervalt zondag en 's avonds
http://cloud.pubble.nl/16c0059b/adnetwo ... vgigen.jpg
http://cloud.pubble.nl/16c0059b/adnetwo ... vgigen.jpg
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Die gordels werden in de 320 (Hilversum - Huizen - Amsterdam) ook amper gebruikt (hooguit een handje vol op de snelweg en al zeer weinig door scholieren, die zien geen gegvaar!).Durashift schreef:Och, misschien was iemand bij Syntus wel zo snugger om uit het PvE te begrijpen dat het woord 'veiligheid' bonuspunten oplevert.. en dat men onder het mom van 'veiligheid' ingeschreven heeft met de belofte om gordels in de bussen te monteren..
Indien zo'n bus écht op de 102 /103 ingezet wordt.. verwacht ik niet dat er veel scholieren zullen zijn die de gordel om zullen doen..
Eerder denk ik dat ze zullen proberen om dat te 'slopen'... -o-
Voeten van de bank is al moeilijk voor ze... is mijn ervaring van een jaar of 2 geleden..
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Die gordels stammen nog uit de tijd dat lijn 320 met 100 km/h over de snelweg reed, dat was toen verplicht. Maar die lijn rijdt ook wel een groot stuk op de snelweg, dus daar zat er ook winst in.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Correctie: De uithoflijnen en lijn 126 en 130.CamilleKreemers schreef:Ik kan me indenken dat Syntus heeft aangeboden T100-bussen op de snelweg in de zetten. Dan heb je in West-Utrecht (gebied rond Uithoorn) en de Uithoflijnen wellicht iets aan tijdwinst. Je kunt je afvragen of het enorm groot is aan tijdswinst.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Syntus neemt blijkbaar niet de huidige Connexxion-stalling in Amersfoort over. Wel opvallend tegenwoordig, zo zag ik via Google Streetview, is dat de nieuwe stalling blijkbaar een overdekte gaat worden (op het genoemde adres staan een aantal oudere hallen van een garagebedrijf, daar kan je natuurlijk ook mooi bussen in kwijt)...
Bron: https://www.amersfoort.nl/web/file?uuid ... entid=3058Havenweg 25
het wijzigen van het gebruik van het
terrein t.b.v. een busremise en het plaatsen
van een erfafscheiding, gevelreclame,
3 vlaggenmasten en lichtinstallatie op het
terrein (a1)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Of ze breiden de huidige Connexxion-stalling uit. Beide terreinen liggen immers tegen elkaar aan.Daniel schreef:Syntus neemt blijkbaar niet de huidige Connexxion-stalling in Amersfoort over.
Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Winst was nul. Als er geen Citea's T100 voor handen waren werd er met een standaard bus gereden. Deze haalde de rijtijd ook met gemak. Dus die hele T100 was leuk, maar volstrekt overbodig.Z2N schreef:Die gordels stammen nog uit de tijd dat lijn 320 met 100 km/h over de snelweg reed, dat was toen verplicht. Maar die lijn rijdt ook wel een groot stuk op de snelweg, dus daar zat er ook winst in.
Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Hadden die Citea's T100 Voith bakken of ZF? Leek me grappig om te weten of het achter in de bus herrie werd. Dat is nieg belangrijk, maar ik mag hopen dat die bussen wel een ZF bak hebben. Dat wordt wel wat stiller tijdens de 100km/u en geen 4000 toeren.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Wat is een ZF-bak?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Denk dat ie dit bedoelt.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dank je, helder. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Daarmee bedoelde ik de versnellingen van de bussen. Dat is meer materieelgerelateerd, snappie.isadora schreef:Wat is een ZF-bak?
Een veel bekende bus met een ZF-bak is een Man Lion's City en hele bekende BN'er met een Voith-versnellingsbak is de VDL Ambassador/Citea LLE.
Een kleine hulpmiddel om het te herkennen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
En dank OmniLezer. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten