Pagina 46 van 294

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 12 aug 2016, 12:48
door regenmaker
Suus schreef:In het Nederlands worden punten gebruikt om duizendtallen te scheiden en komma's wanneer een getal niet rond is. Michael gebruikt het door elkaar heen, maar dat betekend niet dat het metrieke stelsel niet meer van toepassing is.
Consequentheid in gebruik van punten en komma's is wel belangrijk. Overigens gebruiken de meeste bèta wetenschappers geen punten om duizendtallen te onderscheiden.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 12 aug 2016, 12:49
door Suus
Maar boekhouders (en Excel indien Nederlandstalig) wel...

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 12 aug 2016, 12:54
door regenmaker
Dan blijft het punt over consequentheid nog wel staan.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 12 aug 2016, 12:56
door dylanwild94
En in het engels worden komma's gebruikt om duizendtallen te scheiden.

Maar gaan we nu niet een beetje off-topic. (A)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 12 aug 2016, 13:51
door OmniLezer
Neuk-die-mier is ook wel een leuke topic voor jullie.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 21 aug 2016, 01:26
door NG²7²™
Michael schreef:
dylanwild94 schreef:Dan moet er naast deze setra's ook nog ander materieel besteld worden het spoorviaduct bij station Veenendaal -de klomp
Nee hoor. Het wegdek is een tijdje terug verlaagd waardoor de bussen die airco hebben er wel doorheen kunnen.
Het wegdek mag dan wel verlaagd zijn, dat wil niet zeggen dat een Setra er onderdoor kan. Een Ambassador met topcooling is 3,177m hoog, waar een S415LE business 3,295m meet...

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 24 aug 2016, 00:18
door sirvinniei
https://www.fnv.nl/sector-en-cao/alle-s ... ng_230816/
Artikel van het FNV, blijkbaar wordt ondanks dat de zaak van het CBb inderdaad in het eerste kwartaal wordt afgehandeld er wel vastgehouden aan 11 december, echter worden er oudere bussen aangeschaft omdat Syntus niet zeker is of ze de concessie behouden.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 24 aug 2016, 07:25
door CamilleKreemers
wat ik me nu afvraag, je bent toch verplicht je offerte uit te voeren met materieelkeuzes? Houdt dit in dat Syntus de geoffreerde bussen later in gebruik neemt?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 24 aug 2016, 09:07
door Meltrain
Ik snap vooral niet dat het CBb pas begin 2017 de zaak in behandeling neemt. :shock:
Hoe kan dat zo lang duren?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 24 aug 2016, 09:15
door Geert
Er liggen nog meer zaken te wachten en ze moeten onderzoek doen?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 24 aug 2016, 09:34
door Carlos0_0
Dat lijkt mij wel en ook al zouden ze de concessie kwijt raken, dan kunnen ze die mooie nieuwe bussen vast wel ergens kwijt.
Ze rijden op meer plekken als voorbeeld een lijn Amersfoort naar Apeldoorn, hier kan je mooi wat van die oude bussen vervangen(Nieuw verf laagje klaar).

Ik ben wel benieuwd wat hier uit gaat komen dan.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 24 aug 2016, 10:30
door MdJ
De "oude" bussen rijden nu ook al hun rondjes, die kunnen ook voor Syntus rijden...

Daarnaast komt er nog een sloot bussen uit Limburg (zelfde CiCo's), Zuid Oost Friesland + Waddeneilanden. En al wat langer beschikbaar zijn volgens mij een enorme sloot bussen uit Brabant en Gooi&Vechtstreek. VDL/Womy heeft wel wat staan...

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 24 aug 2016, 10:59
door nvdw
CamilleKreemers schreef:wat ik me nu afvraag, je bent toch verplicht je offerte uit te voeren met materieelkeuzes? Houdt dit in dat Syntus de geoffreerde bussen later in gebruik neemt?
Moet in je offerte dan elke bus tot de laatste schroef nauwkeurig beschreven staan? Als het aan de eisen voldoet hoeft het de provincie toch niet uit te maken of er VDL of Setra op staat.

Overigens zal Syntus geen (volledige) order bij de fabriek plaatsen voordat de gunning definitief is.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 24 aug 2016, 11:25
door sirvinniei
Dit is waarschijnlijk tijdelijk. Gewoon oude goedkope gehuurde bussen die er in worden gehouden tot de gunning definitief is. Misschien zijn het wel de huidige bussen van Connexxion

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 24 aug 2016, 11:46
door MdJ
Juridisch is het makkeijk: de guning is niet defintief, dus is er geen overeenkomst tussen Syntus en de Provincie, dus kan de Provincie geen naleving van Syntus' aanbod naleven, omdat dat aanbod helemaal niet is "aanvaard".

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 24 aug 2016, 11:49
door sirvinniei
Wat ik me overigens wel afvraag is of er volgens de nieuwe dienstregeling gaat worden gereden of dat er net als in Zeeland aan de oude dienstregeling wordt vastgehouden tot de gunning definitief is.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 24 aug 2016, 12:46
door Meltrain
Geert schreef:Er liggen nog meer zaken te wachten en ze moeten onderzoek doen?
Maar Connexxion had die aanvraag al in maart ingediend. Dat betekent dat er tussen aanvraag en behandeling zo'n 10 maanden zit.
Duurt het onderzoek dan zo lang of is er sprake van een personeelstekort bij CBb?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 24 aug 2016, 13:49
door wouter15
Maar met welk personeel gaat Syntus rijden dan? g E t personeel wat nu voor Connexxion rijdt? Want als Syntus de concessie alsnog verliest moet het personeel weer terug naar Connexxion en dat lijkt me niet echt prettig.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 24 aug 2016, 14:33
door Zonnig
Dit is de wijze waarop Connexxion naar mijn mening omgaat met haar personeel (is werkkapitaal).

Misschien een optie om een personeelsexploitatie BV op te richten die hetzij naar XX teruggaat of eigendom wordt van Syntus.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 24 aug 2016, 20:09
door Daniel
Sowieso is dit wel een heel uniek geval. Bij mijn weten is het nooit eerder voorgekomen dat de nieuwe vervoerder al gaat rijden zolang er nog procedures lopen. Een overbruggingsconcessie door de huidig vervoerder komt vaker voor.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 24 aug 2016, 22:41
door dylanwild94
Dan ben ik wel benieuwd hoe Connexxion dan die overbruggingsconsessie wil invullen zonder boetes voor andere concessies te krijgen. Aangezien er in voorne putten voor 2017 alleen maar EEV bussen mogen rijden.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 25 aug 2016, 08:10
door Pim-AllianceB95
Door de Utrechtse bussen gewoon naar Voorne-Putten te brengen, bijvoorbeeld.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 25 aug 2016, 08:41
door Carlos0_0
Eeh welke utrechtse bussen die van Qbuzz gaan niet naar connexxion, Qbuzz heeft verder niks te maken met gedeelte waar nu connexxion rijd.
Of bedoel je dat Qbuzz met U-OV een lijn gaat maken naar voorne-putten ?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 25 aug 2016, 08:49
door ejm301
Ik denk dat er bedoeld wordt, de Utrechtse bussen van Connexxion. Als in Provincie Utrecht.

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 25 aug 2016, 09:18
door Michael
MdJ schreef: En al wat langer beschikbaar zijn volgens mij een enorme sloot bussen uit Brabant
Zoveel bussen zijn dat niet meer. Een deel rijdt in Gooi en Vechtstreek rond een ander deel rijdt in Limburg rond. Ook bij TCR rijden er een behoorlijk aantal. Er rijden ook een aantal bij tourbedrijven rond. En er zijn er een aantal naar het buitenland gegaan. In December komt het materieel uit Limburg vrij maar meer heb je dan ook niet.