Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 31 aug 2016, 08:51
En kennen we de situatie nog dat XX in Brabant won .... ze hadden te goedkoop ingeschreven en hebben de concessie weer teruggegeven.
Bedoel je niet van BBA naar Arriva? Oost Brabant ging eerst van BBA (voor een deel) naar Zuidooster en later Hermes d.m.v. een lijnenruil. Vervolgens via een openbare aanbesteding van Hermes naar BBA en in 2006/2007 van BBA naar Arriva via aanbesteding.dylanwild94 schreef:Of we krijgen zo'n situatie toen oost-brabant van hermes naar Arriva ging. Dat ging ook zo vlekkeloos. :')
Daar kwam geen rechtzaak op/bezwaar van de andere vervoerders. Wel een staking en later een schikking.Zonnig schreef:En kennen we de situatie nog dat XX in Brabant won .... ze hadden te goedkoop ingeschreven en hebben de concessie weer teruggegeven.
Inschrijven en uiteindelijk je terugtrekken, dat geeft ook wel aan dat je niet serieus bezig bent.Michael 1988 schreef:.
Daar kwam geen rechtzaak op/bezwaar van de andere vervoerders. Wel een staking en later een schikking.Zonnig schreef:En kennen we de situatie nog dat XX in Brabant won .... ze hadden te goedkoop ingeschreven en hebben de concessie weer teruggegeven.
Er was bij de aanbesteding een fout gemaakt door een door de provincie Brabant ingehuurd bureau. Die hadden een verkeerde rekenformule gebruikt. Bij het gebruik van de juiste formule kwam Arriva alsnog als winnaar uit de bus.Michael 1988 schreef:West-Brabant was in eerste instantie een zaak die door Arriva was aangespannen, aangezien Veolia daar in eerste instantie won. Oost-Brabant was een zaak die door Veolia was aangespannen, nadat Arriva daar had gewonnen. Echter werd het bezwaar in Oost-Brabant ongegrond verklaard aangezien Veolia te laat was.Daniel schreef: West-Brabant was het toch ook een zaak die door Veolia was aangespannen?
Dus rond november kunnen we de nieuwe dienstregeling zien.Uiterlijk twintig werkdagen voor de start van de concessie (11 december) is de nieuwe dienstregeling beschikbaar.
Dat had ik 2 dagen geleden al gepost ;)noahjo3 schreef:Op de website van Syntus Utrecht zag ik het volgende staan:Dus rond november kunnen we de nieuwe dienstregeling zien.Uiterlijk twintig werkdagen voor de start van de concessie (11 december) is de nieuwe dienstregeling beschikbaar.
Daniel schreef:Las er anders ook voor die petitie wel het nodig over...
Keek net trouwens voor wat anders op de Syntus Utrecht site en daarbij viel me toevallig nog wat op in Amersfoort: lijn 8 staat in Schuilenburg precies andersom ingetekend als dat 'ie nu rijdt. Zal de gemeente blij mee zijn, alle verhoogde haltes aan de verkeerde kant van de weg
Al kan het op dit moment nieteens zoals Syntus 'm ingetekend heeft, want er zit een straatje met eenrichtingsverkeer op de route. Al kan dat nog tijdelijk wegens de bouw van Randenbroek Zuid zijn.
Nee, dat is het probleem ook. Syntus zou dat niet mogen doen wanneer zij een bieding doen op de concessie. Maar als Syntus uiteindelijk wint, zouden ze daarna misschien kunnen nadenken over integreren van sommige lijnen (zelfde geldt voor qbuzz eigenlijk, maar na het Limburg affaire weet ik niet wat die doen eigenlijk). Maar lijn 103 zou lijn 3 en 5 deels kunnen vervangen. Lijn 103 zou namelijk prima 4x/uur kunnen rijden tot Nijkerk.[/quoregenmaker schreef:Daniel schreef:Ja met 103 kan je wel wat ja, en met 102 op zich ook. Maar dat mag Syntus toch juist niet zo aanbieden omdat het het level playing field verstoord? Vandaar dat ik vooral van lijnen binnen de concessie was uitgegaan.
Het idee is op zich niet slecht, maar voor de overstap zou ik het niet doen want dat is voor de beperkte reizigersgroep die 'm zal maken al prima te doen: vanaf het Leusderkwartier zal met lijn 8 naar de Stadsring qua tijd ongeveer even snel zijn, vanuit Randenbroek kan je vanaf de Heiligenbergerweg eveneens naar de Stadsring om over te stappen en vanuit Schuilenburg/Randenbroek-noordoost is gelijk naar de halte lopen best te doen. Wel zou zo'n route het Hogekwartier net iets beter ontsluiten.slingermonyet schreef:Als lijn 8 toch andersom rijdt, zou het niet beter zijn om lijn 8 als eindhalte Schuilenburg waar lijn 102 stopt en weer terug vanaf Operaplein zodat reizigers vanaf Leusderkwartier, Randenbroek-Schuilenburg kunnen overstappen op 102? Is een idee
De uitspraak is dus blijkbaar half novemberMaar er zit slechts een week of drie tussen de uitspraak en het begin van de concessie
Nee.wouter15 schreef:Bedoelen ze niet drie maanden? Dat lijkt me namelijk beter te kloppen.
Nu de rechtszaak al op 10 oktober begint, is het scenario iets minder onzeker geworden. In de regel doet het CBb binnen zes weken uitspraak. Veel marge is er dus niet: tussen uitspraak en het ingaan van de nieuwe concessie zit dan ongeveer drie weken.
Waar hij nu al eigendom van isRemco1989 schreef:De Syntus 3051 stond vanmiddag op station Holendrecht. Leuk weetje deze bus is vanaf december bij een museumclub te vinden.
Toen moesten kennelijk reizigers 'ingemeten' worden.. *bus*MdJ schreef:Volgens mij kwam ik hem woensdag tegen op lijn 4 in Apeldoorn. Hoe kan dat dan?
Daar heb je ook wel gelijk in. en wat Hogekwartier betreft is dat lijn 102 en 6 het dicht bereikbaar zijn. Maar wat ik me afvraag aangezien ik in schuilenburg woonde en nog regelmatig kom. Waarom er geen buslijn is vanaf schuilenburg naar vathorst aangezien er nu 3 buslijnen 5,7 en gedeeltelijk 103 allebei naar vathorst rijden van de zelfde wijken. En in schothorst rijden ook nog 2x per uur trein naar vathorst terwijl ik moeite moet doen vanuit schuilenburg naar vathorst. Er zou dan een mooie lijn kunnen ontwikkelenDaniel schreef:Het idee is op zich niet slecht, maar voor de overstap zou ik het niet doen want dat is voor de beperkte reizigersgroep die 'm zal maken al prima te doen: vanaf het Leusderkwartier zal met lijn 8 naar de Stadsring qua tijd ongeveer even snel zijn, vanuit Randenbroek kan je vanaf de Heiligenbergerweg eveneens naar de Stadsring om over te stappen en vanuit Schuilenburg/Randenbroek-noordoost is gelijk naar de halte lopen best te doen. Wel zou zo'n route het Hogekwartier net iets beter ontsluiten.slingermonyet schreef:Als lijn 8 toch andersom rijdt, zou het niet beter zijn om lijn 8 als eindhalte Schuilenburg waar lijn 102 stopt en weer terug vanaf Operaplein zodat reizigers vanaf Leusderkwartier, Randenbroek-Schuilenburg kunnen overstappen op 102? Is een idee
NG²7²™ schreef:De eerste Setra voor Syntus Utrecht is in het land gearriveerd :D