Pagina 51 van 294

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 03 sep 2016, 15:59
door regenmaker
slingermonyet schreef:Zou er dan ook een Syntus Maxx komen hihi
Nee denk van niet, dat is zo'n connexxion formule...

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 03 sep 2016, 16:00
door sirvinniei
Is niet elk stadsnet zo gebouwd dat alles via het centrum/station gaat?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 03 sep 2016, 17:23
door busfanNL
slingermonyet schreef:


Woow Mooie stadsbus voor Amersfoort en omstreken. Doet me beetje denken aan een besselingbus. Zou er dan ook een Syntus Maxx komen hihi
Nee maxx is het stadsbusconcept van Connexxion dus Syntus mag/gaat dat niet gebruiken.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 03 sep 2016, 18:52
door Daniel
sirvinniei schreef:Is niet elk stadsnet zo gebouwd dat alles via het centrum/station gaat?
Op zich komt dat wel vrij vaak voor ja, maar vaak ontmoeten lijnen elkaar dan ook nog op andere plekken of zijn er nog tangentiële verbindingen.
Daarnaast is Amersfoort erg sterk naar het noorden en oosten gegroeid in de recentere jaren waardoor via station of centrum reizen meer een omweg is dan in andere steden. Bedrijventerreinen liggen ook vooral aan de oostkant wat de omwegen nog wat groter maakt voor zover je er überhaupt al met OV kunt komen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 sep 2016, 22:36
door wouter15
Ik heb hier geprobeerd alle wijzigingen ontrent deze concessie in een overzicht te krijgen. Dit is echter niet de uiteindelijke wijzigingspagina die voor iedere dienstregeling gemaakt word, maar dit is meer om alle wijzigingen netjes op 1 plaats te krijgen (niet alle wijzigingen staan namelijk op 1 plek helaas). Mochten er mensen zijn die aanpassingen willen doen aan het overzicht, ga vooral je gang.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 sep 2016, 23:11
door Remco1989
Van een chauffeur uit Woerden heb ik begrepen dat ALLE nachtlijnen en scholierenlijnen worden uitbesteed dat betekent dus minder OT voor de chauffeurs.

Hij kon alleen niet zeggen aan wie uitbesteed maar ga beetje uit van Pouw vervoer aangezien die nu al veel rijden.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 sep 2016, 23:34
door dylanwild94
Pouw rijdt voor zover ik weet niet voor syntus. Besseling wel. Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 sep 2016, 23:40
door sirvinniei
Dat is maar beter ook, anders heb je toch maar bussen die het grootste deel van de dag stilstaan (net zoals auto's :P)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 07 sep 2016, 00:15
door regenmaker
In ieder geval geen connexxion tours meer. :P

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 07 sep 2016, 06:42
door Daniel
Sowieso is een groot deel van de scholierenlijnen nu ook al uitbesteed natuurlijk. Alleen een lijn als 656 sowieso niet, die rijdt CXX zelf geleed. 681 zit echter weer bij Pouw (ook geleed, met een ex-GVU AG300). En die ene lijn naar De Uithof rijdt Pouw ook dacht ik.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 07 sep 2016, 10:30
door HJDrost
wouter15 schreef:Ik heb hier geprobeerd alle wijzigingen ontrent deze concessie in een overzicht te krijgen. Dit is echter niet de uiteindelijke wijzigingspagina die voor iedere dienstregeling gemaakt word, maar dit is meer om alle wijzigingen netjes op 1 plaats te krijgen (niet alle wijzigingen staan namelijk op 1 plek helaas). Mochten er mensen zijn die aanpassingen willen doen aan het overzicht, ga vooral je gang.
Ik had begrepen dat lijn 56 tussen Driebergen NS en Doorn de route neemt van de huidige lijn 81. Die is via de Oude Arnhemse Bovenweg.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 07 sep 2016, 16:31
door matje82
wouter15 schreef:Ik heb hier geprobeerd alle wijzigingen ontrent deze concessie in een overzicht te krijgen. Dit is echter niet de uiteindelijke wijzigingspagina die voor iedere dienstregeling gemaakt word, maar dit is meer om alle wijzigingen netjes op 1 plaats te krijgen (niet alle wijzigingen staan namelijk op 1 plek helaas). Mochten er mensen zijn die aanpassingen willen doen aan het overzicht, ga vooral je gang.
bij lijn 420 staat dat deze lijn ook in de nacht van zaterdag op zondag gaat rijden. Dan rijdt deze lijn toch juist al?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 08 sep 2016, 14:57
door slingermonyet
Alleen 1 ding snap ik niet zo. Rijdt een x2 of x4 nou in spitstijden of hele dag? en wat is er verschil met zonder x en waarom bestaat alleen x2,4 en 80 alleen en geen x6. het is me een beetje onduidelijk

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 08 sep 2016, 17:12
door Jurre
wouter15 schreef:Ik heb hier geprobeerd alle wijzigingen ontrent deze concessie in een overzicht te krijgen. Dit is echter niet de uiteindelijke wijzigingspagina die voor iedere dienstregeling gemaakt word, maar dit is meer om alle wijzigingen netjes op 1 plaats te krijgen (niet alle wijzigingen staan namelijk op 1 plek helaas). Mochten er mensen zijn die aanpassingen willen doen aan het overzicht, ga vooral je gang.
Mooi lijstje, enkele aanvullingen:
- lijn 5 en 6 in Amersfoort rijden al sinds april niet meer via de Varkensmarkt
- lijn 70 tussen Amersfoort-Soest-Hilversum gaat neem ik aan 8x p/u rijden enkel tot Soest, waarvan 2x p/u (zoals huidig) door naar Hilversum?
- ik neem aan dat de nieuwe lijn N70 van Amersfoort náár Baarn gaat rijden i.p.v. andersom, idem met lijn N76, dat deze náár Bunschoten gaat rijden?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 08 sep 2016, 20:50
door wouter15
Op http://www.rocovutrecht.nl/download/adviezen/141 is artikel verschenen over wat het ROCOV Utrecht vind van het nieuwe materieel van Syntus.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 08 sep 2016, 21:38
door sirvinniei
13 zitplaatsen? sprinter city 65?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 09 sep 2016, 08:33
door Carlos0_0
Zo dat is zeker niet positief en snap dat ze een 2de schouwing graag willen, en helemaal aangezien de laatste bus nog niet te zien was.
Maar ik kan me toch zeker wel in aardig wat punten vinden, ben benieuwd wat er aan gedaan gaat worden.

En op zich is kritiek krijgen niet erg maar ook wel goed, Syntus ziet ook niet alles en kan zo weer dingen aanpassen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 09 sep 2016, 11:44
door HJDrost
Verzonken airco: Probleempje tunnel bij Veenedaal de Klomp ook opgelost.

Met die stoelen op een verhoging hebben ze een punt. Als ik zie hoe oudevandagen nu al moeite hebben met tussen de bank schuiven en gaan zitten... Dat wordt nog lachen straks. Tel maar wat bij de tijtijd op.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 09 sep 2016, 11:47
door sirvinniei
Overigens denk ik dat 13 zitplaatsen net iets te krap worden voor de stadsdiensten van Woerden en Veenendaal met pieken van gemiddeld 12 reizigers (Heb de cijfers van deze en de stadsdienst van Harderwijk in dit bestandje gezet.)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 09 sep 2016, 15:40
door HJDrost
Van die elektrische bussen hoor je ook niets meer. Stille dood gestorven?

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 09 sep 2016, 16:20
door ejm301
HJDrost schreef:Van die elektrische bussen hoor je ook niets meer. Stille dood gestorven?
Die zullen ook pas aangeschaft worden als alles definitief is.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 12 sep 2016, 14:41
door slingermonyet
HJDrost schreef:Van die elektrische bussen hoor je ook niets meer. Stille dood gestorven?


Over hybride gesproken. Stel nou dat een hybride/elektrische bus in @mersfoort nou soort van kortsluiting krijg waardoor de bus helemaal niet meer rijd. Schakelt het dan over na gas/diesel of benzien?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 12 sep 2016, 17:57
door sirvinniei
Ik las op de pagina van Wouter dat de frequentie van lijn 1 in de zomer wordt verminderd. Gaat deze dan maar 1x per uur rijden?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 12 sep 2016, 22:06
door wouter15
Ik heb de wijzigingen in de stadsdienst Amersfoort gebaseerd op https://amersfoort.notudoc.nl/cgi-bin/s ... c_2016.pdf

Ik vraag me trouwens af of andere gemeenten ook zo'n beknopt overzicht op Internet hebben staan.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 13 sep 2016, 09:47
door slingermonyet
wouter15 schreef:Ik heb de wijzigingen in de stadsdienst Amersfoort gebaseerd op https://amersfoort.notudoc.nl/cgi-bin/s ... c_2016.pdf

Ik vraag me trouwens af of andere gemeenten ook zo'n beknopt overzicht op Internet hebben staan.
Lijn 572 rijd door hooglanderveen naar Vathorst NS. 572 rijdt samen met 103 door hooglanderveen maar hoe kan de 572 na de halte tullystraat na rechts als de lijnen onder een tunnel doorgaan? of is er een fout in de route?