Nee denk van niet, dat is zo'n connexxion formule...slingermonyet schreef:Zou er dan ook een Syntus Maxx komen hihi
Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9160
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Is niet elk stadsnet zo gebouwd dat alles via het centrum/station gaat?
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Nee maxx is het stadsbusconcept van Connexxion dus Syntus mag/gaat dat niet gebruiken.slingermonyet schreef:
Woow Mooie stadsbus voor Amersfoort en omstreken. Doet me beetje denken aan een besselingbus. Zou er dan ook een Syntus Maxx komen hihi
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39181
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Op zich komt dat wel vrij vaak voor ja, maar vaak ontmoeten lijnen elkaar dan ook nog op andere plekken of zijn er nog tangentiële verbindingen.sirvinniei schreef:Is niet elk stadsnet zo gebouwd dat alles via het centrum/station gaat?
Daarnaast is Amersfoort erg sterk naar het noorden en oosten gegroeid in de recentere jaren waardoor via station of centrum reizen meer een omweg is dan in andere steden. Bedrijventerreinen liggen ook vooral aan de oostkant wat de omwegen nog wat groter maakt voor zover je er überhaupt al met OV kunt komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik heb hier geprobeerd alle wijzigingen ontrent deze concessie in een overzicht te krijgen. Dit is echter niet de uiteindelijke wijzigingspagina die voor iedere dienstregeling gemaakt word, maar dit is meer om alle wijzigingen netjes op 1 plaats te krijgen (niet alle wijzigingen staan namelijk op 1 plek helaas). Mochten er mensen zijn die aanpassingen willen doen aan het overzicht, ga vooral je gang.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Van een chauffeur uit Woerden heb ik begrepen dat ALLE nachtlijnen en scholierenlijnen worden uitbesteed dat betekent dus minder OT voor de chauffeurs.
Hij kon alleen niet zeggen aan wie uitbesteed maar ga beetje uit van Pouw vervoer aangezien die nu al veel rijden.
Hij kon alleen niet zeggen aan wie uitbesteed maar ga beetje uit van Pouw vervoer aangezien die nu al veel rijden.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Pouw rijdt voor zover ik weet niet voor syntus. Besseling wel. Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat is maar beter ook, anders heb je toch maar bussen die het grootste deel van de dag stilstaan (net zoals auto's )
Ik heb geen onderschrift
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9160
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
In ieder geval geen connexxion tours meer.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39181
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Sowieso is een groot deel van de scholierenlijnen nu ook al uitbesteed natuurlijk. Alleen een lijn als 656 sowieso niet, die rijdt CXX zelf geleed. 681 zit echter weer bij Pouw (ook geleed, met een ex-GVU AG300). En die ene lijn naar De Uithof rijdt Pouw ook dacht ik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik had begrepen dat lijn 56 tussen Driebergen NS en Doorn de route neemt van de huidige lijn 81. Die is via de Oude Arnhemse Bovenweg.wouter15 schreef:Ik heb hier geprobeerd alle wijzigingen ontrent deze concessie in een overzicht te krijgen. Dit is echter niet de uiteindelijke wijzigingspagina die voor iedere dienstregeling gemaakt word, maar dit is meer om alle wijzigingen netjes op 1 plaats te krijgen (niet alle wijzigingen staan namelijk op 1 plek helaas). Mochten er mensen zijn die aanpassingen willen doen aan het overzicht, ga vooral je gang.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
bij lijn 420 staat dat deze lijn ook in de nacht van zaterdag op zondag gaat rijden. Dan rijdt deze lijn toch juist al?wouter15 schreef:Ik heb hier geprobeerd alle wijzigingen ontrent deze concessie in een overzicht te krijgen. Dit is echter niet de uiteindelijke wijzigingspagina die voor iedere dienstregeling gemaakt word, maar dit is meer om alle wijzigingen netjes op 1 plaats te krijgen (niet alle wijzigingen staan namelijk op 1 plek helaas). Mochten er mensen zijn die aanpassingen willen doen aan het overzicht, ga vooral je gang.
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Alleen 1 ding snap ik niet zo. Rijdt een x2 of x4 nou in spitstijden of hele dag? en wat is er verschil met zonder x en waarom bestaat alleen x2,4 en 80 alleen en geen x6. het is me een beetje onduidelijk
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Mooi lijstje, enkele aanvullingen:wouter15 schreef:Ik heb hier geprobeerd alle wijzigingen ontrent deze concessie in een overzicht te krijgen. Dit is echter niet de uiteindelijke wijzigingspagina die voor iedere dienstregeling gemaakt word, maar dit is meer om alle wijzigingen netjes op 1 plaats te krijgen (niet alle wijzigingen staan namelijk op 1 plek helaas). Mochten er mensen zijn die aanpassingen willen doen aan het overzicht, ga vooral je gang.
- lijn 5 en 6 in Amersfoort rijden al sinds april niet meer via de Varkensmarkt
- lijn 70 tussen Amersfoort-Soest-Hilversum gaat neem ik aan 8x p/u rijden enkel tot Soest, waarvan 2x p/u (zoals huidig) door naar Hilversum?
- ik neem aan dat de nieuwe lijn N70 van Amersfoort náár Baarn gaat rijden i.p.v. andersom, idem met lijn N76, dat deze náár Bunschoten gaat rijden?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Op http://www.rocovutrecht.nl/download/adviezen/141 is artikel verschenen over wat het ROCOV Utrecht vind van het nieuwe materieel van Syntus.
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
13 zitplaatsen? sprinter city 65?
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zo dat is zeker niet positief en snap dat ze een 2de schouwing graag willen, en helemaal aangezien de laatste bus nog niet te zien was.
Maar ik kan me toch zeker wel in aardig wat punten vinden, ben benieuwd wat er aan gedaan gaat worden.
En op zich is kritiek krijgen niet erg maar ook wel goed, Syntus ziet ook niet alles en kan zo weer dingen aanpassen.
Maar ik kan me toch zeker wel in aardig wat punten vinden, ben benieuwd wat er aan gedaan gaat worden.
En op zich is kritiek krijgen niet erg maar ook wel goed, Syntus ziet ook niet alles en kan zo weer dingen aanpassen.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Verzonken airco: Probleempje tunnel bij Veenedaal de Klomp ook opgelost.
Met die stoelen op een verhoging hebben ze een punt. Als ik zie hoe oudevandagen nu al moeite hebben met tussen de bank schuiven en gaan zitten... Dat wordt nog lachen straks. Tel maar wat bij de tijtijd op.
Met die stoelen op een verhoging hebben ze een punt. Als ik zie hoe oudevandagen nu al moeite hebben met tussen de bank schuiven en gaan zitten... Dat wordt nog lachen straks. Tel maar wat bij de tijtijd op.
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Overigens denk ik dat 13 zitplaatsen net iets te krap worden voor de stadsdiensten van Woerden en Veenendaal met pieken van gemiddeld 12 reizigers (Heb de cijfers van deze en de stadsdienst van Harderwijk in dit bestandje gezet.)
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Van die elektrische bussen hoor je ook niets meer. Stille dood gestorven?
Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Die zullen ook pas aangeschaft worden als alles definitief is.HJDrost schreef:Van die elektrische bussen hoor je ook niets meer. Stille dood gestorven?
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
HJDrost schreef:Van die elektrische bussen hoor je ook niets meer. Stille dood gestorven?
Over hybride gesproken. Stel nou dat een hybride/elektrische bus in @mersfoort nou soort van kortsluiting krijg waardoor de bus helemaal niet meer rijd. Schakelt het dan over na gas/diesel of benzien?
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik las op de pagina van Wouter dat de frequentie van lijn 1 in de zomer wordt verminderd. Gaat deze dan maar 1x per uur rijden?
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik heb de wijzigingen in de stadsdienst Amersfoort gebaseerd op https://amersfoort.notudoc.nl/cgi-bin/s ... c_2016.pdf
Ik vraag me trouwens af of andere gemeenten ook zo'n beknopt overzicht op Internet hebben staan.
Ik vraag me trouwens af of andere gemeenten ook zo'n beknopt overzicht op Internet hebben staan.
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Lijn 572 rijd door hooglanderveen naar Vathorst NS. 572 rijdt samen met 103 door hooglanderveen maar hoe kan de 572 na de halte tullystraat na rechts als de lijnen onder een tunnel doorgaan? of is er een fout in de route?wouter15 schreef:Ik heb de wijzigingen in de stadsdienst Amersfoort gebaseerd op https://amersfoort.notudoc.nl/cgi-bin/s ... c_2016.pdf
Ik vraag me trouwens af of andere gemeenten ook zo'n beknopt overzicht op Internet hebben staan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 62 gasten