Pagina 53 van 294

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 26 sep 2016, 21:41
door sirvinniei
Er gaan in ieder geval midi bussen rijden op lijn 5.
Verder vermoed ik ook dat er midi bussen gaan rijden op de stadsdiensten Veenendaal en Woerden, maar daar heb ik niks over gehoord.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 27 sep 2016, 09:14
door CamilleKreemers
sirvinniei schreef:Overigens, is 30 bussen niet erg veel voor 2 ritten lijn 80 per uur en 2 ritten lijn 50 per uur? ik kom uit rond de 15 voor beide lijnen samen.
Ging lijn 50 niet 6x/uur in de spits rijden en 4x/uur daarbuiten?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 27 sep 2016, 09:27
door Meltrain
sirvinniei schreef:Er gaan in ieder geval midi bussen rijden op lijn 5.
Welke lijn 5?
In Amersfoort kan ik het me niet voorstellen en de lijn tussen Veenendaal-De Klomp en Ede hoort bij Syntus Gelderland.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 27 sep 2016, 10:35
door sirvinniei
Lijn 5 woerden-oudewater, de huidige lijn 105/104
CamilleKreemers schreef:
sirvinniei schreef:Overigens, is 30 bussen niet erg veel voor 2 ritten lijn 80 per uur en 2 ritten lijn 50 per uur? ik kom uit rond de 15 voor beide lijnen samen.
Ging lijn 50 niet 6x/uur in de spits rijden en 4x/uur daarbuiten?
Correct, maar maar 2x per uur door naar de Klomp

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 27 sep 2016, 15:34
door noahjo3
Ik hoor net dat Syntus het busvervoer gaat overnemen van Connexxion in Almere. Ben benieuwd hoe dat zal gaan lopen, net zo problematisch als bij ons?

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 27 sep 2016, 16:43
door ejm301
Ik ben benieuwd welk konijn Connexxion dit keer uit de hoge hoed tovert.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 27 sep 2016, 21:45
door wouter15
sirvinniei schreef:Er gaan in ieder geval midi bussen rijden op lijn 5.
Verder vermoed ik ook dat er midi bussen gaan rijden op de stadsdiensten Veenendaal en Woerden, maar daar heb ik niks over gehoord.
Dan neem ik aan dat de midibussen alleen op lijn 3 en 5 komen te rijden in Woerden. Lijn 102 die ook een soort halve stadslijn word zal vast niet met midibussen gaan rijden.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 06 okt 2016, 15:48
door sirvinniei
https://www.provincie-utrecht.nl/publis ... 2017-1.pdf
Blijkbaar wordt lijn 75 toch volledig vervangen door de buurtbus 575
Reactie (7x):
Twijfel over nut en noodzaak van het opheffen en geschiktheid van het alternatief, buurtbus 575
Antwoord:
Zie ook antwoord hierboven over de achtergrond van het opheffen. De hogere frequentie van lijn 50 op de
Hoofdstraat, samen met de buurtbus 575, biedt voldoende capaciteit om de vervoerbehoefte te vervullen in het
gebied. Hiermee ontstaat onvoldoende vervoervraag om lijn 75 kosteneffectief te continueren. Uiteraard blijven wij
de situatie vanaf december 2016 nauwlettend volgen om te kijken of het aanbod aansluit op de vraag

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 10 okt 2016, 14:46
door HJDrost
Vandaag werd het bezwaar van CXX behandeld.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 10 okt 2016, 15:33
door CamilleKreemers
en....

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 10 okt 2016, 17:10
door cassie127
op 10 oktober treffen Connexxion en de provincie Utrecht elkaar. Het College doet doorgaans binnen zes weken uitspraak. Dat zou dan nog net voor het ingaan van de nieuwe dienstregeling het geval kunnen zijn.
Bron: http://www.ad.nl/dossier-amersfoort/toc ... ~a43a0a02/

Dus dan kan het vanaf nu nog tot 21 november duren...

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 10 okt 2016, 17:46
door HJDrost
CamilleKreemers schreef:en....
CXX Academy hield vandaag pauze op de stalling in Amersfoort. De instructeur vroeg aan het management of er al iets bekend was. Werd ie meegenomen naar kantoor en gingen alle deuren dicht.
Er zal dus wel iets naar buiten zijn gebracht, maar dat komen wij van de werkvloer nog niet te weten.
Ik geloof nooit dat de uitspraak over zes weken is. Ik geef het een week of twee...

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 11 okt 2016, 12:46
door slingermonyet
cassie127 schreef:
op 10 oktober treffen Connexxion en de provincie Utrecht elkaar. Het College doet doorgaans binnen zes weken uitspraak. Dat zou dan nog net voor het ingaan van de nieuwe dienstregeling het geval kunnen zijn.
Bron: http://www.ad.nl/dossier-amersfoort/toc ... ~a43a0a02/

Dus dan kan het vanaf nu nog tot 21 november duren...

Over busboekje gesproken: Dienstregeling Provincie Amersfoort is het mapje leeg of komt het pas na het discussie tussen xx en gemeente?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 11 okt 2016, 14:28
door CamilleKreemers
Wat ik me afvraag is wanneer Syntus de dienstregeling bekend gaat maken. Officieel kan de uitspraak enkele dagen VOOR de concessiestart komen te liggen, waardoor reizigers nu heel onzekere tijden tegemoet gaan komen. De plannen van Syntus zien er zeer belovend uit voor de reizigers, maar of het doorgevoerd gaat worden is nu twijfelachtig.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 11 okt 2016, 14:32
door sirvinniei
via twitter hadden ze me verteld dat dit minimaal 20 dagen voor het begin van de concessie is, dat zal dus op zijn laatst 21 november zijn.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 11 okt 2016, 16:31
door sneltram
Jongens, het gaat om een buurtbusje: :')

http://www.gooieneemlander.nl/regionaal ... _regionaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 11 okt 2016, 17:02
door Durashift
Inderdaad.. een strohalm.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 11 okt 2016, 17:25
door sneltram
Aan de andere kant, moet je eerlijk zijn: het aanbieden van vervoer op een route waar dat volgens het PvE niet is toegestaan, moet leiden tot uitsluiting van de offerte, zelfs al is het maar een buurtbusje. Het is natuurlijk vreemd dat de Provincie Noord-Holland akkoord is gegaan. Volgens mij had Connexxion als concessiehouder Gooi-en Vecht dan op zijn minst gehoord moeten worden of ze het met de Provincie eens waren. Laten we wel wezen. Misschien had Connexxion deze buurtbus ook wel willen aanbieden, maar is dat niet gebeurd omdat ze bang waren terzijde te worden geschoven omdat het strijdig was met het PvE. Aan de andere kant; het blijkt inmiddels dat de offerte van Syntus dan alsnog beter was. Desalniettemin, terzijde moeten schuiven, is terzijde moeten schuiven. Abellio legde ook een betere offerte neer in Limburg, maar toch kreeg Arriva het omdat Abellio zich niet aan de regeltjes hield. Hetzelfde zou je hier dan moeten toepassen. Syntus beter maar niet volgens de regels = gunning naar Connexxion.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 11 okt 2016, 17:34
door noahjo3
sneltram schreef: Syntus beter maar niet volgens de regels = gunning naar Connexxion.

Hmm.. Eigenlijk heb je wel gelijk ja. Maar stel het CBB besluit Connexxion gelijk te geven, komt Connexxion in de nadere toekomst ook met een nieuw vervoersplan en nieuwe bussen?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 11 okt 2016, 17:47
door Chrysa
sneltram schreef:Jongens, het gaat om een buurtbusje: :')
http://www.gooieneemlander.nl/regionaal ... _regionaal
Dit artikel leest erg als Syntus die bussen in wil zetten op verbindingen waar er vraag naar is, maar Connexxion die gaat lopen zeiken, wat hun misschien ten goede komt maar erg irritant is voor de reiziger.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 11 okt 2016, 18:17
door sirvinniei
Buurtbussen vall geen eens onder het aantal DRU zover ik weet. Daar is weer een andere financiering voor. Dat de buurtbus in een andere provincie rijdt is ook een kul argument. Van wikipedia:
In samenspraak met de provincies kwam de Rijksoverheid met de volgende voorwaarden om een buurtbusproject op te zetten:

het gebied dient een landelijk karakter te hebben;
het gebied dient ten minste 1000 inwoners te hebben die minimaal 1500 meter van bestaand openbaar vervoer verwijderd wonen;
de buurtbus moet een aan- en afvoerfunctie kunnen vervullen voor het reeds bestaande openbaar vervoer;
de buurtbus mag aan het overige openbaar vervoer geen schade berokkenen;
de buurtbus mag niet leiden tot frequentieverlaging van het bestaande openbaar vervoer;
er moeten zich voldoende vrijwilligers beschikbaar willen stellen;
het gebied dient een grootte van circa 25 vierkante kilometer te hebben.
Dit is ook heel duidelijk bij lijn 573, deze heeft geen functie binnen de gooi en vechtstreek maar legt slechts een verbinding die op dit moment niet aangeboden wordt tussen beide concessies.

Voor de spitsbussen staat er in het PvE slechts dat er geen verbindingen tussen Amersfoort station en de uithof geboden mag worden dus dat heeft ook niet zoveel nut.

Ondanks dat al de rechter het bezwaar sowieso wel verwerpen, want het zijn geen bedrijfstechnische bezwaren en dat is het enige waar dit college over mag oordelen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 11 okt 2016, 18:40
door regenmaker
Dit is gewoon weer iets zoeken om langer door te mogen rijden.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 11 okt 2016, 19:12
door CamilleKreemers
vraagje dan: De buurtbus gaat van Eemnes naar Blaricum rijden. Dat is toch een gelijke route aan de huidige lijn 109? Ik vraag me daarnaast af of je als vervoerder buurtbussen in een vervoerplan moet opnemen, wat als er een vraag was van de huidige buurtbusvereniging om deze verlenging mogelijk te maken?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 11 okt 2016, 19:55
door Daniel
De reistijd (15 min.) die op de Syntus Utrecht-site vermeldt wordt suggereert inderdaad een route over de Eemnesserweg en Naarderstraat in Laren. Volgens Google Maps zou je daar 12 minuten over doen en da's exact de route van lijn 109. Via de A27 en A1 doe je er net zo lang over trouwens.

Sowieso hoort Eemnes echter bij de provincie Utrecht-concessie en is 109 daar een te gedogen lijn meen ik. Dat lijkt me niet te verhinderen dat de concessiehouder van de Provincie Utrecht zelf daar dan ook een bus gaat laten rijden.
Edit: Even gecheckt: 109 is inderdaad te gedogen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 11 okt 2016, 20:07
door wouter15
In het artikel staat ook dat Syntus pas 15 nieuwe bussen heeft besteld. Weet iemand een plek waar Syntus 85 bussen vandaan kan halen? Die 15 bestelde bussen zullen wel 12m Setra's zijn. Ben benieuwd waar ze vooral de midibussen vandaan gaan halen. Volgens mij hebben niet veel vervoerders die bussen over.