Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2406
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor ArrivaBas » Do 30 Apr 2015, 20:15

Wie reed dat eerst, Daniel
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25111
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Do 30 Apr 2015, 20:17

Wie reed wat eerst? Als je die concessie op de Heuvelrug bedoelde: da's al Connexxion sinds het bedrijf bestaat.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11138
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Meltrain » Do 30 Apr 2015, 20:34

Daniel schreef:
Meltrain schreef:Connexxion heeft praktisch elk gebied waar het nu rijdt al voor de tweede keer op rij gewonnen (uitgezonderd Zeeuws-Vlaanderen).

Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt: de concessie Provincie Utrecht (om weer on topic te komen) is bijvoorbeeld pas één keer in de huidige vorm aanbesteed. En daarvan hebben ze maar een zeer klein deel voor de tweede keer op rij gewonnen, namelijk de stadsdienst Amersfoort + lijn 56. Utrecht-West zat in de voorgaande periode bij BBA en Noordoost, de regio Eemland, bij Stadsvervoer Nederland. Lijn 56 maakte in de voorafgaande periode nog deel uit van een aparte concessie waar voornamelijk de Heuvelrug en een stukje rond Wijk bij Duurstede onder viel.

De lijnen ten zuiden van de spoorlijn Utrecht - Gouda vielen al wel onder Connexxion (al heb ik geen idee welke concessie dat dan was).
Dan bedoel ik dus de (huidige) lijnen 102 t/m 107, 207 en 195 / 295.
Maar je hebt gelijk: Utrecht-Noordwest en Utrecht-Oost had ik ook bij de uitzonderingen moeten zetten.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31496
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Suus » Do 30 Apr 2015, 21:22

En Arriva rijdt al sinds mensenheugenis in de Betuwe.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25111
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Do 30 Apr 2015, 21:30

@Meltrain: Kleine correctie: 102 en 103 vielen destijds onder de BBA, die zijn voortgekomen uit de oude 128 namelijk.
De lijnen die dan nog overbleven zullen aannemelijk onder Zuid-Holland gevallen hebben, da's namelijk allemaal oud Westnederland gebied.

@Bee: Pas sinds 2003 toen ze daar het stokje van Hermes overnamen. Maar die hebben ze dus inderdaad wel 2x op rij gewonnen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Statler Rail
Berichten: 604
Lid geworden op: Za 04 Feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Statler Rail » Za 02 Mei 2015, 14:47

Ondertussen is de deadline voor inschrijvingen op de concessie Utrecht met twee weken uitgesteld naar 15 juni 2015. Reden is een beetje vaag "omdat er op 1 mei nog noodzakelijke informatie is verstrekt" en ze iedereen gelegenheid willen geven in te schrijven.

Ik vind dat vaag, aangezien ik nou geen wereldschokkende nieuwe informatie bij de laatste Nota van Inlichtingen heb gezien die uitstel noodzakelijk te maken. Bovendien hadden we nog een maand. Ik denk eerder dat de onzekerheid rond Qbuzz aanleiding is om de procedure wat op te rekken, maar dat kunnen ze natuurlijk niet zo zeggen.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3696
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor regenmaker » Za 02 Mei 2015, 16:57

Statler Rail schreef:Ondertussen is de deadline voor inschrijvingen op de concessie Utrecht met twee weken uitgesteld naar 15 juni 2015. Reden is een beetje vaag "omdat er op 1 mei nog noodzakelijke informatie is verstrekt" en ze iedereen gelegenheid willen geven in te schrijven.


Had Syntus daar niet om gevraagd, vanwege het reizigersonderzoek? Om zo alle gegevens op tijd te kunnen verwerken.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Statler Rail
Berichten: 604
Lid geworden op: Za 04 Feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Statler Rail » Za 02 Mei 2015, 19:15

Ik snap Syntus niet met hun reizigersonderzoek, want bij deze concessie kan je daar weinig mee. Bovendien is zo'n onderzoek totaal niet representatief. Mijn hypothese is dat ze gewoon een stagiair beschikbaar hadden en dat dit dan een leuk en nuttig projectje is.

Ik dacht niet dat er een vervoerder om verder uitstel had gevraagd, maar heb het niet nagezocht. De deadline van deze concessie was al eerder met een paar weken uitgesteld.

Wel had een vervoerder gevraagd om de exploitatiebijdrage te verhogen aangezien men meer DRU's vraagt terwijl de concessie nu al verlieslatend is. Bij de laatste NvI heeft de betreffende vervoerder nog eens gevraagd waarom de provincie daar niet toe bereid is. Dit soort vragen zijn wel een indicatie dat de inschrijvingen wel eens kunnen gaan tegenvallen.

CamilleKreemers
Berichten: 2324
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor CamilleKreemers » Za 02 Mei 2015, 19:25

Wat is de gedachte hierachter dan?

wouter15
Berichten: 845
Lid geworden op: Di 24 Jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor wouter15 » Za 02 Mei 2015, 20:03

Syntus had toch al uitstel tot 1 juni gevraagd? Waarom zouden ze dan om nog 2 weken vragen?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25111
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Za 02 Mei 2015, 20:48

Statler Rail schreef:Ik snap Syntus niet met hun reizigersonderzoek, want bij deze concessie kan je daar weinig mee. Bovendien is zo'n onderzoek totaal niet representatief. Mijn hypothese is dat ze gewoon een stagiair beschikbaar hadden en dat dit dan een leuk en nuttig projectje is.

Als het een projectje voor een stagair was zouden ze niet wekenlang met een bus rondjes door de concessie gereden hebben lijkt mij.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

sirvinniei
Berichten: 1228
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Za 02 Mei 2015, 21:01

Foto's? :D

Ik begrijp dat Syntus deze concessie wil. Het lijkt behoorlijk op de concessie Veluwe. 1 middelgrote stad (Apeldoorn/Amersfoort) en een paar kleine stadjes (Ede, Harderwijk, Barneveld/ Woerden, Veenendaal, Soest)
Alleen is de Veluwe wat uitgestrekter en liggen de eisen een stuk hoger.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3696
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor regenmaker » Za 02 Mei 2015, 21:35

sirvinniei schreef:Ik begrijp dat Syntus deze concessie wil. Het lijkt behoorlijk op de concessie Veluwe. 1 middelgrote stad (Apeldoorn/Amersfoort) en een paar kleine stadjes (Ede, Harderwijk, Barneveld/ Woerden, Veenendaal, Soest)
Alleen is de Veluwe wat uitgestrekter en liggen de eisen een stuk hoger.


De concessie Utrecht is een stuk dichtbevolkder dan de concessie Veluwe, maar ben het met je eens dat de concessies qua structuur op elkaar lijken. Echter bestaan de streeklijnen tussen de steden op de Veluwe uit buslijnen die op een aantal knooppunten bij elkaar komen (zoals busstation Wittenberg). Dit is in Utrecht in mindere mate het geval. Ook is deze concessie Utrecht gesplitst in twee delen. Er zijn dus wel degelijk een aantal belangrijke verschillen.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25111
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Za 02 Mei 2015, 21:40

Provincie Utrecht Oost heeft anders wel degelijk zo'n knooppuntenstructuur: er zitten mooie verknopingen van de diverse lijnen op Woudenberg De Poort, Doorn Centrum, Soestdijk Noord en Soest Zuid bijvoorbeeld. En in Veenendaal heb je dan nog een knoop met de treinen op de diverse stations.
In West is dat iets minder het geval doordat de lijnen wat minder samenkomen, maar ook daar zijn knopen te vinden op bv. station Breukelen, Loenen Kerklaan en tot op zekere hoogte in Woerden.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3696
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor regenmaker » Za 02 Mei 2015, 21:51

Daniel schreef:Provincie Utrecht Oost heeft anders wel degelijk zo'n knooppuntenstructuur: er zitten mooie verknopingen van de diverse lijnen op Woudenberg De Poort, Doorn Centrum, Soestdijk Noord en Soest Zuid bijvoorbeeld. En in Veenendaal heb je dan nog een knoop met de treinen op de diverse stations.


Komen de lijnen op die knooppunten tegelijk aan en vertrekken ze ook weer tegelijk? Of is het meer een overstappunt?
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25111
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Za 02 Mei 2015, 22:09

Op de Soester knopen komt alles tegelijk aan en vertrekt het ook tegelijk (en op Soest Zuid is dat inclusief de trein). Die lijnen zitten zodoende muurvast qua route en tijden: de 70 naar Hilversum die gelijk met 21 en 74 naar Soestdijk van Soest Zuid vertrekt komt op Soestdijk Noord diezelfde twee bussen weer tegen.
In Breukelen zijn het dan weer twee lijnen die op dezelfde trein naar Utrecht afgestemd zijn, Woudenberg en Doorn zijn meer overstappunten waar niet altijd alles tegelijk is maar wel de relevante overstaprichtingen altijd mogelijk zijn.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: Vr 19 Dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Berk-24 » Zo 03 Mei 2015, 12:36

regenmaker schreef:
sirvinniei schreef:Ik begrijp dat Syntus deze concessie wil. Het lijkt behoorlijk op de concessie Veluwe. 1 middelgrote stad (Apeldoorn/Amersfoort) en een paar kleine stadjes (Ede, Harderwijk, Barneveld/ Woerden, Veenendaal, Soest)
Alleen is de Veluwe wat uitgestrekter en liggen de eisen een stuk hoger.


De concessie Utrecht is een stuk dichtbevolkder dan de concessie Veluwe, maar ben het met je eens dat de concessies qua structuur op elkaar lijken. Echter bestaan de streeklijnen tussen de steden op de Veluwe uit buslijnen die op een aantal knooppunten bij elkaar komen (zoals busstation Wittenberg). Dit is in Utrecht in mindere mate het geval. Ook is deze concessie Utrecht gesplitst in twee delen. Er zijn dus wel degelijk een aantal belangrijke verschillen.

Achterhoek-Rivierenland bestond ook uit twee delen en die wou Syntus ook dolgraag hebben.

Ben wel benieuwd naar of het lijnennet wordt vernieuwd en dus de lijnen die grotendeels parallel aan elkaar lopen worden gefuseerd. Al maak je er maar bijvoorbeeld een 102a en 102b van die op het gezamelijke traject als 102 worden aangeduidt.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3696
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor regenmaker » Zo 03 Mei 2015, 13:19

Berk-24 schreef:Achterhoek-Rivierenland bestond ook uit twee delen en die wou Syntus ook dolgraag hebben.


Dat had ook grotendeels te maken met het feit dat Syntus de Achterhoek koste wat het kost wilde behouden. Jammer genoeg is die concessie naar Arriva gegaan. Utrecht daarentegen is nieuw terrein voor Syntus.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

wouter15
Berichten: 845
Lid geworden op: Di 24 Jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor wouter15 » Vr 08 Mei 2015, 11:32

Op TenderNed is het NvI 6 verschenen.

Echt heel veel schokkende dingen staan er niet in. De Provincie Utrecht benadrukt nog wel even dat parallelliteit tussen lijn 130 en de trein niet is toegestaan.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3696
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor regenmaker » Vr 08 Mei 2015, 13:41

Moet de nieuwe concessie winnaar nieuw materieel aanschaffen?
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

sirvinniei
Berichten: 1228
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Vr 08 Mei 2015, 13:49

Als het niet connexxion wordt wel.

wouter15
Berichten: 845
Lid geworden op: Di 24 Jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor wouter15 » Vr 08 Mei 2015, 13:54

Ze mogen ook bestaand materieel nemen, als het maar aan de EEV norm voldoet.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3696
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor regenmaker » Vr 08 Mei 2015, 14:09

Dan hoop ik dat CXX het niet wordt, want nieuw materieel is beter. (Hoop Citea's)
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

sirvinniei
Berichten: 1228
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Vr 08 Mei 2015, 14:10

Ik hoop juist op meer midi busjes.
De ambassadors die nu op 90% van de lijnen rijden zitten toch vaak bijna leeg.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3696
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor regenmaker » Vr 08 Mei 2015, 14:50

Ik hoop dat ze de frequentie van de stadslijnen in Amersfoort gaan aanpakken, 4x/uur in de daluren is gewoon te veel. Maar PvE te zien wil de provincie de gehele dag 4x/uur en ook zaterdags.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten