Pagina 12 van 294

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 30 apr 2015, 20:15
door ArrivaBas
Wie reed dat eerst, Daniel

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 30 apr 2015, 20:17
door Daniel
Wie reed wat eerst? Als je die concessie op de Heuvelrug bedoelde: da's al Connexxion sinds het bedrijf bestaat.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 30 apr 2015, 20:34
door Meltrain
Daniel schreef:
Meltrain schreef:Connexxion heeft praktisch elk gebied waar het nu rijdt al voor de tweede keer op rij gewonnen (uitgezonderd Zeeuws-Vlaanderen).
Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt: de concessie Provincie Utrecht (om weer on topic te komen) is bijvoorbeeld pas één keer in de huidige vorm aanbesteed. En daarvan hebben ze maar een zeer klein deel voor de tweede keer op rij gewonnen, namelijk de stadsdienst Amersfoort + lijn 56. Utrecht-West zat in de voorgaande periode bij BBA en Noordoost, de regio Eemland, bij Stadsvervoer Nederland. Lijn 56 maakte in de voorafgaande periode nog deel uit van een aparte concessie waar voornamelijk de Heuvelrug en een stukje rond Wijk bij Duurstede onder viel.
De lijnen ten zuiden van de spoorlijn Utrecht - Gouda vielen al wel onder Connexxion (al heb ik geen idee welke concessie dat dan was).
Dan bedoel ik dus de (huidige) lijnen 102 t/m 107, 207 en 195 / 295.
Maar je hebt gelijk: Utrecht-Noordwest en Utrecht-Oost had ik ook bij de uitzonderingen moeten zetten.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 30 apr 2015, 21:22
door Suus
En Arriva rijdt al sinds mensenheugenis in de Betuwe.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 30 apr 2015, 21:30
door Daniel
@Meltrain: Kleine correctie: 102 en 103 vielen destijds onder de BBA, die zijn voortgekomen uit de oude 128 namelijk.
De lijnen die dan nog overbleven zullen aannemelijk onder Zuid-Holland gevallen hebben, da's namelijk allemaal oud Westnederland gebied.

@Bee: Pas sinds 2003 toen ze daar het stokje van Hermes overnamen. Maar die hebben ze dus inderdaad wel 2x op rij gewonnen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 02 mei 2015, 14:47
door Statler Rail
Ondertussen is de deadline voor inschrijvingen op de concessie Utrecht met twee weken uitgesteld naar 15 juni 2015. Reden is een beetje vaag "omdat er op 1 mei nog noodzakelijke informatie is verstrekt" en ze iedereen gelegenheid willen geven in te schrijven.

Ik vind dat vaag, aangezien ik nou geen wereldschokkende nieuwe informatie bij de laatste Nota van Inlichtingen heb gezien die uitstel noodzakelijk te maken. Bovendien hadden we nog een maand. Ik denk eerder dat de onzekerheid rond Qbuzz aanleiding is om de procedure wat op te rekken, maar dat kunnen ze natuurlijk niet zo zeggen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 02 mei 2015, 16:57
door regenmaker
Statler Rail schreef:Ondertussen is de deadline voor inschrijvingen op de concessie Utrecht met twee weken uitgesteld naar 15 juni 2015. Reden is een beetje vaag "omdat er op 1 mei nog noodzakelijke informatie is verstrekt" en ze iedereen gelegenheid willen geven in te schrijven.
Had Syntus daar niet om gevraagd, vanwege het reizigersonderzoek? Om zo alle gegevens op tijd te kunnen verwerken.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 02 mei 2015, 19:15
door Statler Rail
Ik snap Syntus niet met hun reizigersonderzoek, want bij deze concessie kan je daar weinig mee. Bovendien is zo'n onderzoek totaal niet representatief. Mijn hypothese is dat ze gewoon een stagiair beschikbaar hadden en dat dit dan een leuk en nuttig projectje is.

Ik dacht niet dat er een vervoerder om verder uitstel had gevraagd, maar heb het niet nagezocht. De deadline van deze concessie was al eerder met een paar weken uitgesteld.

Wel had een vervoerder gevraagd om de exploitatiebijdrage te verhogen aangezien men meer DRU's vraagt terwijl de concessie nu al verlieslatend is. Bij de laatste NvI heeft de betreffende vervoerder nog eens gevraagd waarom de provincie daar niet toe bereid is. Dit soort vragen zijn wel een indicatie dat de inschrijvingen wel eens kunnen gaan tegenvallen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 02 mei 2015, 19:25
door CamilleKreemers
Wat is de gedachte hierachter dan?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 02 mei 2015, 20:03
door wouter15
Syntus had toch al uitstel tot 1 juni gevraagd? Waarom zouden ze dan om nog 2 weken vragen?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 02 mei 2015, 20:48
door Daniel
Statler Rail schreef:Ik snap Syntus niet met hun reizigersonderzoek, want bij deze concessie kan je daar weinig mee. Bovendien is zo'n onderzoek totaal niet representatief. Mijn hypothese is dat ze gewoon een stagiair beschikbaar hadden en dat dit dan een leuk en nuttig projectje is.
Als het een projectje voor een stagair was zouden ze niet wekenlang met een bus rondjes door de concessie gereden hebben lijkt mij.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 02 mei 2015, 21:01
door sirvinniei
Foto's? :D

Ik begrijp dat Syntus deze concessie wil. Het lijkt behoorlijk op de concessie Veluwe. 1 middelgrote stad (Apeldoorn/Amersfoort) en een paar kleine stadjes (Ede, Harderwijk, Barneveld/ Woerden, Veenendaal, Soest)
Alleen is de Veluwe wat uitgestrekter en liggen de eisen een stuk hoger.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 02 mei 2015, 21:35
door regenmaker
sirvinniei schreef:Ik begrijp dat Syntus deze concessie wil. Het lijkt behoorlijk op de concessie Veluwe. 1 middelgrote stad (Apeldoorn/Amersfoort) en een paar kleine stadjes (Ede, Harderwijk, Barneveld/ Woerden, Veenendaal, Soest)
Alleen is de Veluwe wat uitgestrekter en liggen de eisen een stuk hoger.
De concessie Utrecht is een stuk dichtbevolkder dan de concessie Veluwe, maar ben het met je eens dat de concessies qua structuur op elkaar lijken. Echter bestaan de streeklijnen tussen de steden op de Veluwe uit buslijnen die op een aantal knooppunten bij elkaar komen (zoals busstation Wittenberg). Dit is in Utrecht in mindere mate het geval. Ook is deze concessie Utrecht gesplitst in twee delen. Er zijn dus wel degelijk een aantal belangrijke verschillen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 02 mei 2015, 21:40
door Daniel
Provincie Utrecht Oost heeft anders wel degelijk zo'n knooppuntenstructuur: er zitten mooie verknopingen van de diverse lijnen op Woudenberg De Poort, Doorn Centrum, Soestdijk Noord en Soest Zuid bijvoorbeeld. En in Veenendaal heb je dan nog een knoop met de treinen op de diverse stations.
In West is dat iets minder het geval doordat de lijnen wat minder samenkomen, maar ook daar zijn knopen te vinden op bv. station Breukelen, Loenen Kerklaan en tot op zekere hoogte in Woerden.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 02 mei 2015, 21:51
door regenmaker
Daniel schreef:Provincie Utrecht Oost heeft anders wel degelijk zo'n knooppuntenstructuur: er zitten mooie verknopingen van de diverse lijnen op Woudenberg De Poort, Doorn Centrum, Soestdijk Noord en Soest Zuid bijvoorbeeld. En in Veenendaal heb je dan nog een knoop met de treinen op de diverse stations.
Komen de lijnen op die knooppunten tegelijk aan en vertrekken ze ook weer tegelijk? Of is het meer een overstappunt?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 02 mei 2015, 22:09
door Daniel
Op de Soester knopen komt alles tegelijk aan en vertrekt het ook tegelijk (en op Soest Zuid is dat inclusief de trein). Die lijnen zitten zodoende muurvast qua route en tijden: de 70 naar Hilversum die gelijk met 21 en 74 naar Soestdijk van Soest Zuid vertrekt komt op Soestdijk Noord diezelfde twee bussen weer tegen.
In Breukelen zijn het dan weer twee lijnen die op dezelfde trein naar Utrecht afgestemd zijn, Woudenberg en Doorn zijn meer overstappunten waar niet altijd alles tegelijk is maar wel de relevante overstaprichtingen altijd mogelijk zijn.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 03 mei 2015, 12:36
door Berk-24
regenmaker schreef:
sirvinniei schreef:Ik begrijp dat Syntus deze concessie wil. Het lijkt behoorlijk op de concessie Veluwe. 1 middelgrote stad (Apeldoorn/Amersfoort) en een paar kleine stadjes (Ede, Harderwijk, Barneveld/ Woerden, Veenendaal, Soest)
Alleen is de Veluwe wat uitgestrekter en liggen de eisen een stuk hoger.
De concessie Utrecht is een stuk dichtbevolkder dan de concessie Veluwe, maar ben het met je eens dat de concessies qua structuur op elkaar lijken. Echter bestaan de streeklijnen tussen de steden op de Veluwe uit buslijnen die op een aantal knooppunten bij elkaar komen (zoals busstation Wittenberg). Dit is in Utrecht in mindere mate het geval. Ook is deze concessie Utrecht gesplitst in twee delen. Er zijn dus wel degelijk een aantal belangrijke verschillen.
Achterhoek-Rivierenland bestond ook uit twee delen en die wou Syntus ook dolgraag hebben.

Ben wel benieuwd naar of het lijnennet wordt vernieuwd en dus de lijnen die grotendeels parallel aan elkaar lopen worden gefuseerd. Al maak je er maar bijvoorbeeld een 102a en 102b van die op het gezamelijke traject als 102 worden aangeduidt.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 03 mei 2015, 13:19
door regenmaker
Berk-24 schreef:Achterhoek-Rivierenland bestond ook uit twee delen en die wou Syntus ook dolgraag hebben.
Dat had ook grotendeels te maken met het feit dat Syntus de Achterhoek koste wat het kost wilde behouden. Jammer genoeg is die concessie naar Arriva gegaan. Utrecht daarentegen is nieuw terrein voor Syntus.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 08 mei 2015, 11:32
door wouter15
Op TenderNed is het NvI 6 verschenen.

Echt heel veel schokkende dingen staan er niet in. De Provincie Utrecht benadrukt nog wel even dat parallelliteit tussen lijn 130 en de trein niet is toegestaan.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 08 mei 2015, 13:41
door regenmaker
Moet de nieuwe concessie winnaar nieuw materieel aanschaffen?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 08 mei 2015, 13:49
door sirvinniei
Als het niet connexxion wordt wel.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 08 mei 2015, 13:54
door wouter15
Ze mogen ook bestaand materieel nemen, als het maar aan de EEV norm voldoet.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 08 mei 2015, 14:09
door regenmaker
Dan hoop ik dat CXX het niet wordt, want nieuw materieel is beter. (Hoop Citea's)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 08 mei 2015, 14:10
door sirvinniei
Ik hoop juist op meer midi busjes.
De ambassadors die nu op 90% van de lijnen rijden zitten toch vaak bijna leeg.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 08 mei 2015, 14:50
door regenmaker
Ik hoop dat ze de frequentie van de stadslijnen in Amersfoort gaan aanpakken, 4x/uur in de daluren is gewoon te veel. Maar PvE te zien wil de provincie de gehele dag 4x/uur en ook zaterdags.