Pagina 217 van 294

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 14 jul 2017, 20:16
door dennistd
Over het algemeen is Syntus bij de omleidingen die wat langer duren altijd wel van het aanpassen van de reisinfo in de bus. Voordeel hiervan is ook dat de chauffeur bij de start van de rit en een paar haltes voor de omleiding een melding hierover krijgt. Vervangende haltes worden eigenlijk alleen opgenomen als het een reguliere halte van een andere lijn betreft: daarvan zijn immers de gegevens al bekend. Tijdelijke haltes staan er meestal niet in: er wordt dan in/uitgecheckt bij de volgende halte, wat in de ene richting een voordeel geeft en in de andere een nadeel. Voor de rest worden de vervallen haltes eruit gehaald en de route gewijzigd, zodat de bus geen 'van route' heeft. Verder wordt als het nodig/handig is ook de KAR aangepast om prioriteit te krijgen bij verkeerslichten op de omleidingsroute of om daar paaltjes te laten zakken.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 14 jul 2017, 20:41
door Wageningen1998
Ja, halte Lange Vore is al in gebruik, namelijk door buurtbus 505. Die heeft geen infoscherm + omroep aan boort volgens mij.

Edit: Excuus, volgens de OVInfo app bestaat halte 'Lange Vore' niet.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 15 jul 2017, 07:22
door dennistd
Met wat googelen zie ik dat CXX ook al een halte Lange Vore heeft gehad. Aannemelijk zit ie daarom in het Centraal Halte Bestand waarmee ie zo te gebruiken is.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 15 jul 2017, 07:53
door sirvinniei
Klopt, de halte lange voren was verdwenen toen lijn 80 en lijn 81 (wat nu 50 is) een paar jaar geleden via het centrum gingen rijden in plaats van via de grote beer.
Toen werd nog de halte Raadhuisstraat als centrum halte en overstappunt gebruikt.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 15 jul 2017, 17:10
door dnmw2705
Syntus heeft voor halte Heideweg geen vervangende halte gemaakt ri station en voor halte Nieuw Beerschoten beide kanten geen uitval gemaakt. Volgens de apps staat die halte gewoon bereikbaar en de halte is ook niet afgeplakt...

Vreemd dat Syntus dat niet communiceert... Doet Syntus überhaupt aan 'korte' vervangende haltes. Zwaaiplein staat wel in de app, maar dit dus niet.

Je zou er maar staan met je goede gedrag *bus*

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 15 jul 2017, 17:31
door regenmaker
Nog een leuk artikel voor hier, ook al heeft niet per se direct met Utrecht te maken:

Keolis-topman: wij zijn beter in marketing dan andere vervoerders

Tot enkele jaren terug was Syntus één van de kleinere vervoerders in Nederland, met alleen enkele concessies in het oosten van het land. Maar de vervoerder wint steeds meer concessies en krijgt in een steeds groter deel van Nederland voet aan de grond. Dit tot vreugde van Jean-Pierre Farandou, de algemeen directeur van Syntus’ Franse moederbedrijf Keolis. “Nederland is een belangrijke markt voor ons, want jullie OV-systeem is zeer geavanceerd.”

Bron: https://www.ovpro.nl/bus/2017/07/11/keo ... m-te-gaan/

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 15 jul 2017, 17:32
door Wageningen1998
Voor 50 en 80 staat in de app duidelijk aangegeven dat de bus niet stopt op Zwaaiplein.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 15 jul 2017, 17:44
door dnmw2705
Klopt. Zwaaiplein staat ondertussen netjes vermeld, al duurde dat ook een tijdje.

Halte Nieuw Beerschoten is dit weekend van vrijdagavond 22:00 tot maandag 5:00 niet bereikbaar.

Syntus communiceert dat niet. Zowel in app als op halte zelf niet.

Vorige week werd er verderop in Zeist een weg geasfalteerd. U-OV begon een week van te voren als met gele hoezen om de halte palen te hangen en aan te geven waarom die halte zou vervallen. Ook waren er boorden voor tijdelijke halte al gehangen.

Ik mis dit dus heel erg bij Syntus en vind persoonlijk dat Syntus dit gewoon moet doen. Kan niet echt richtlijnen erover vinden. Slordig

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 16 jul 2017, 17:07
door Littlebusdriver
sirvinniei schreef:Klopt, de halte lange voren was verdwenen toen lijn 80 en lijn 81 (wat nu 50 is) een paar jaar geleden via het centrum gingen rijden in plaats van via de grote beer.
Toen werd nog de halte Raadhuisstraat als centrum halte en overstappunt gebruikt.
Wat eigenlijk een tijdelijke situatie was omdat er erg langzaam gebouwd werd rondom wat nu de Wolweg is. Ooit reden de bussen daar en was daar de centrum en overstaphalte. En nog veel langer geleden het eindpunt van lijn 51 richting Elst en verder.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 17 jul 2017, 23:05
door Wageningen1998
Net even een stapje terug gedaan in dit forum naar 11 december en de rest van de decembermaand. De totale chaos die er toen was. Verwarring, onwennigheid, vertragingen, wennen aan de Setra's en wegtrillen in de oude bussen.

Nu, een half jaar later, is het misschien toch wel leuk om er even bij stil te staan hoe het nu is. Al het oude materieel is intussen verdwenen, en ondanks dat het nog steeds niet overal vlekkeloos gaat (X)80 blijft bijvoorbeeld een zorgenkindje door die vertragingen) kunnen we denk ik niet anders concluderen dat we toch erg blij mogen zijn met Syntus Utrecht. Als ik oude foto's door kijk van die CXX amba's en kijk naar wat er nu rijdt, is dat toch wel een hele grote verbetering. Ook de frequenties zijn in de meeste gevallen een stuk verbeterd. Ben regelmatig kritisch geweest op Syntus, maar als ik naar alle postieve punten kijk dan krijgt Syntus wel onterecht veel 'shit' over zich heen. Vooral Leusden weet niet van ophouden :')

Verbazen blijf ik me wel over die S418's op de henschotermeerlijnen, hoewel er waarschijnlijk nog wel materieelruil zal plaatsvinden. Vraag me af waar die S418's (naast de Uithoflijnen) nog meer geschikt voor zouden zijn.
Usb-poortjes, dagkaarten (die alleen in de app verkrijgbaar zijn omdat het nog geen definitieve dagkaart is, het is nog niet bekend of ze daadwerkelijk blijven,volgens de klantenservice), wifi en comfortabele bussen, ik denk dat Syntus overall een succes is, en de problemen die er nu nog zijn kunnen nog makkelijk verbeterd worden in de toekomst.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 18 jul 2017, 10:25
door Richard38
Lijn X80 blijft idd een zorgenkindje. 1 van de oorzaken is de situatie op de kersenbaan en de verkeersstroom bij de verkeerslichten arnhemseweg naar de toeritten A28. Daar staat het doorgaans vast en in de spits helemaal. En dan heb je Amersfoort in nog de rotonde bij de Leuderweg/Julianaplein. Ook een drama.
Een alternatief zou zijn......Lijn X80 gewoon rijden zoals in het verleden. Dus via Leusden>tabaksteeg naar de Arnhemseweg. En lijn 82 vanaf het station via de koningin Wilhelminalaan>emmalaan>utrechtseweg>stichtse rotonde>rondweg zuid en dan via de afslag Woudenberg/Leusden-Zuid de Arnhemseweg weer op. Daarmee ontwijkt ie de drukte. Alhoewel het bij de afslag ook wel eens druk kan zijn. Maar een heel stuk minder druk dan vanaf de kersenbaan gezien. Ben benieuwd naar reactie.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 18 jul 2017, 14:51
door dnmw2705
Iemand een idee wanneer het ROCOVUtrecht met een advies komt over dienstregeling 2018? Ik dacht zelf week 27, nu is het week 28 en het staat nog steeds niet online. Of zou het intern naar Syntus gaan?

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 20 jul 2017, 13:36
door dnmw2705
Op zoek naar realtime informatie over je reis? Via onze app houden we je op de hoogte van de meest up-to-date vertrek- en aankomsttijden. Selecteer de haltes waar jij vaak in- en uitstapt als favoriet, om nog sneller jouw reis te kunnen plannen.

Meer informatie over de Syntus app
https://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/synt ... syntus-app

Het kan aan mij liggen, maar ik heb deze optie nog niet gevonden in de app.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 21 jul 2017, 12:21
door yordietje
Ik ook niet. Zelf vind ik ov info gewoon een fijne app. De syntus app heb ik laatst nog feedback over gegeven in de Appstore.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 21 jul 2017, 12:50
door Littlebusdriver
Als je een reis wilt plannen geeft de app de tijd van 2 uur terug aan. Wie wil nou retrograad een reisplannen? Je kunt een reis of halte wel favoriet maken, maar vervolgens die favorieten niet selecteren ( ja, als je bij vertrekhalte favoriet typt...). Al met al een onduidelijke app. Jammer.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 21 jul 2017, 13:37
door Globetrotter
Wageningen1998 schreef: Verbazen blijf ik me wel over die S418's op de henschotermeerlijnen, hoewel er waarschijnlijk nog wel materieelruil zal plaatsvinden. Vraag me af waar die S418's (naast de Uithoflijnen) nog meer geschikt voor zouden zijn.
Nou, bijvoorbeeld voor lijn 680. In de Connexxion- tijd werd daar geloof ik al met geleed materieel gereden.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 21 jul 2017, 15:51
door dnmw2705
Reed net over De Uithof.. Alleen maar lege S418's gezien. Wel een stuk of 6.. Zouden dus best wat DRU's bespaard kunnen worden volgend jaar. Henschotermeer weg of anders indelen (zoals Kolibrie) en de Uithof lijnen in de zomer.

@Bas :oops:,
De scholieren lijnen worden ook met S418 gereden. En 1 rit op de 50. 6:47 vanaf Doorn naar Utrecht. Deze gaat over in 681 vanaf CS naar Lodenstein

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 21 jul 2017, 16:11
door Daniel
Tja, de Uithoflijnen rijden weliswaar wat minder in de zomervakantie maar jouw tijdstip van waarneming is ook een echt studententijdstip, dan zijn die lijnen sowieso al nooit zo extreem druk.
Syntus rijdt in de zomervakantie trouwens ook niet extreem veel vaker dan Connexxion deed in de avondspits, wel iets vaker omdat er meer lijnen zijn. De DRUs zomaar schrappen is ook niet persé handig trouwens, de brede bedieningsperiode zorgt ook voor een deel van de aantrekkelijkheid van die lijnen. Dat in de zomer zomaar schrappen kan je weleens reizigers kosten.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 21 jul 2017, 16:12
door Wageningen1998
Zijn het ook geen goede bussen voor spitsritten van bijvoorbeeld 50, 120 en 195/295?

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 21 jul 2017, 19:54
door sirvinniei
Nu het in het vrijgegeven vervoersplan van rococo Gelderland staat: 83, 85 en 5 worden aan elkaar gekoppeld.
83 gaat via de Nieuweweg noord rijden en via de batterijen als de voorpoort tunnel klaar is. Lijn 280 neemt de haltes van 83 over van de Compagnie.
Bron: https://www.rocovgelderland.nl/download/adviezen/135

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 21 jul 2017, 20:21
door Wageningen1998
Geen Citea's meer op 83 dus, 83 gaat via de N418 rijden waardoor de beruchte tunnel dus vermeden wordt

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 21 jul 2017, 23:28
door Wageningen1998
Geen idee of dit bericht beter past in het busmaterieel topic of hier, maar de 1001-1101 krijgen voorin dezelfde aanpassing als de 1602-1646. Zo heeft de 1062 al de grijze platen met het nummer voorin. Alleen een ruitje voor de voorste twee plaatsten ontbreekt nog.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 21 jul 2017, 23:46
door dnmw2705
Het idee is dat Syntus Gelderland 2/3 DRU's gaat rijden en Syntus Utrecht 1/3 van de DRU's rijdt (ja, hehehe).

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 22 jul 2017, 00:17
door cassie127
Fan krijg je met name dus Man bussen of Amba's

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 22 jul 2017, 12:26
door yordietje
Wel onzin dat de 280 de haltes van 83 pakt. Gaat 280 dan ook langs de klomp?