Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
sirvinniei
Berichten: 1904
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Za 22 Jul 2017, 13:00

Nee, alleen de twee haltes op de Fokkerstraat. Lijn 280 rijdt dus maar een heel klein beetje om.

Wageningen1998
Berichten: 944
Lid geworden op: Di 06 Dec 2016, 18:54

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Wageningen1998 » Zo 23 Jul 2017, 17:31

Niet dat het direct met Utrecht te maken heeft, maar ik heb een rondje gemaakt met een IVECO Crossway van Connexxion. Als ik hem vergelijk met de Setra, kies ik toch voor IVECO. Wat een topbus is dat. Veel betere stoelen ook dan de Setra's.

slingermonyet
Berichten: 94
Lid geworden op: Di 19 Mei 2015, 11:43

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor slingermonyet » Zo 23 Jul 2017, 18:16

Ben al gewend met setra. Trek lekker snel op. Alleen wat ik niet snap is waarom de info scherm over treinen niet alles laat zien op. Alleen de eerste 3 treinen die aankomen/vertrekken. Cxxn mist ik niet. Regelmatig zit in amba,s van Hsum voor work.
Laatst gewijzigd door Zugführer op Zo 23 Jul 2017, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht

dnmw2705
Berichten: 1344
Lid geworden op: Wo 23 Nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dnmw2705 » Zo 23 Jul 2017, 19:03

Ze zijn met die schermen bezig. Was mij verteld door de klantenservice dat ze in juli een update uit zouden gaan brengen voor de schermen zodat de overstap informatie zou kloppen, de user interface verbeterd zou zijn en de werking in het algemeen te verbeteren.

Inderdaad alleen die 3 treinen. Ik heb ook het idee dat de tijden in geprogrammeerd in de tijd zijn, want laatst was er een aanrijding geweest en volgens het scherm in de bus reden de treinen gewoon. Ik dacht dat CXX wel realtime feed gebruikte. U-OV heeft wel realtime feed en ook voor bussen en zelfs op haltes waar bussen een andere richting opgaan.

Aan het begin van de concessie waren de overstap schermen leeg.
Spoiler: show
Afbeelding

Spoiler: show
Afbeelding

Deze hebben toen uit de 'riedel' gehaald. Deze informatie werd overal op de route getoond en niet alleen zoals nu alleen tussen de laatste halte voor station en station.

slingermonyet
Berichten: 94
Lid geworden op: Di 19 Mei 2015, 11:43

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor slingermonyet » Zo 23 Jul 2017, 19:21

Bij die update zie je dan ook overstap bus en bij eindbestemming in de infoscherm onderaan zie je nog steeds nix. Gaan ze daar ook aan wat doen?
Laatst gewijzigd door Zugführer op Zo 23 Jul 2017, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht

dnmw2705
Berichten: 1344
Lid geworden op: Wo 23 Nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dnmw2705 » Zo 23 Jul 2017, 19:42

No clue wat ze precies allemaal aanpakken. Bovenstaand is mij verteld door klantenservice. Ik heb wat jij zegt ook bij de klantenservice aangekaart,dus denk dat dat wel meegenomen wordt.

Ik hoop dat ze het meegenomen hebben. Ben sowieso benieuwd of het nog deze maand gebeuren gaat

Gebruikersavatar
MarkHul
Berichten: 547
Lid geworden op: Ma 06 Mar 2017, 11:03

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor MarkHul » Zo 23 Jul 2017, 19:58

Misschien laten ze maar 3 treinen zien omdat de overstapinfo op bijvoorbeeld de veluwe er ook maar 3 toont (daar passen er daadwerkelijk niet meer op). Hier merken we al een tijd problemen met die info. Eerder toonde hij voor bus en trein de overstap gewoon prima maar tegenwoordig toont hij alleen nog de treinen onder het kopje: busaansluitingen.

dnmw2705
Berichten: 1344
Lid geworden op: Wo 23 Nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dnmw2705 » Zo 23 Jul 2017, 20:34

Jup, gebeurd hier ook. Syntus ICT werkt er dus aan. Cassie zei ook al dat het in Midden Overijssel het geval was.
Wellicht heeft het te maken met de software development voor Almere, waardoor 'wij' nu last hebben van de problemen!

Zal dus wel opgelost worden op termijn

slingermonyet
Berichten: 94
Lid geworden op: Di 19 Mei 2015, 11:43

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor slingermonyet » Zo 23 Jul 2017, 20:50

Ik zag aan infoscherm dat er 3 tabbladen zijn voor treinen waarvan 2 doorzichtig zijn. Dus dan zou je 9 treinen kunnen zien.

dnmw2705
Berichten: 1344
Lid geworden op: Wo 23 Nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dnmw2705 » Zo 23 Jul 2017, 21:30

Er zou inderdaad meer informAtie op kunnen. Niet alleen 6 treinen, maar ook de sporen en of het een Sprinter, IC of ICE is. En natuurlijk op realtime, want dat is het nu niet volgens mij.
Spoiler: show
Afbeelding


Overigens is er al wat aan het scherm veranderd. Heel lang deed het rechter scherm het niet. Het toonde alleen Syntus Utrecht. In de afgelopen maanden is er steeds meer bijgekomen. Het begon met vaste afbeeldingen. Denkend aan: Deze bus is voorzien van Wi-Fi, toen kwam Syntus News en kwamen er bewegende beelden bij.

Op het linker scherm is sinds het begin alleen lettertype veranderd en zijn de overstapinformatie dia's verwijderd. (Deze zijn dus terug gekomen, maar als noodoplossing, aan het eind van het bandje'
Oud:
Spoiler: show
Afbeelding

Nieuw
Spoiler: show
Afbeelding


Ze hebben zoals ook jullie zeggen nog veel aan te passen aan de werking van de schermen, maar ze zijn er mee bezig. Belangrijkste afspraak met PU was dat de bussen gingen rijden en daarna pas de details. Bussen rijden nu, dus tijd voor details!

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 2816
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor cassie127 » Zo 23 Jul 2017, 21:52

dnmw2705 schreef:Jup, gebeurd hier ook. Syntus ICT werkt er dus aan. Cassie zei ook al dat het in Midden Overijssel het geval was.
Wellicht heeft het te maken met de software development voor Almere, waardoor 'wij' nu last hebben van de problemen!

Zal dus wel opgelost worden op termijn


Maar hier is die wel realtime. Heb in Zwolle al regelmatig een +5 zien staan tussen die aansluitingen. Overigens is er op de schermen van de Syntus Amba's maar ruimte voor 3 tot 4 treinaansluitingen. Misschien dat er daarom maar 3 op het scherm staan.

Overstappen die op het scherm worden weergeven zijn hier meestal op basis van vertrektijd bij laatste halte + rijtijd voor aankomst eindpunt en een marge voor lopen, vertragingen en dergelijke van 2-3 minuten is mij eerder al opgevallen. Als er onderweg tijd wordt ingehaald wordt dit niet aangepast op het scherm
Laatst gewijzigd door cassie127 op Zo 23 Jul 2017, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Online archief (oude) dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km (31-12) Bus: 1799,1 km (31-12)
2018 Trein: 9379,9 km (31-05) Bus: 717,5 km (31-05)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 29578
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Zo 23 Jul 2017, 21:53

dnmw2705 schreef:Er zou inderdaad meer informAtie op kunnen. Niet alleen 6 treinen, maar ook de sporen en of het een Sprinter, IC of ICE is. En natuurlijk op realtime, want dat is het nu niet volgens mij.

Jouw foto is alweer achterhaald. In de OVNL-beheerders-express van Syntus Utrecht toonden de schermen gewoon vertrektijd, bestemming en spoor vanavond. Wel nogsteeds drie treinen met voor Utrecht de logische selectie aan bestemmingen: Baarn, Amersfoort Schothorst en Tiel.
Busaansluitingen waren wel twee schermen met onder meer de nuttige aansluiting op 120 terug naar Amsterdam :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

dnmw2705
Berichten: 1344
Lid geworden op: Wo 23 Nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dnmw2705 » Zo 23 Jul 2017, 21:58

Oh oké! Dat is beter dan!

Ik kan moeilijk oordelen over de schermen in andere concessies. Alleen lijkt het mij beetje onhandig als je alle schermen van verschillende formaten op dezelfde software laat draaien. Dan krijg je inderdaad maar 3 regels op een scherm waar totaal 6 regels zouden kunnen.

Het is wel echt een top idee geweest om met twee schermen te werken. Als het ook bij geoptimaliseerd is straks, dan is het idee en de uitvoering gewoon 9+ waardig hehe.

@Daniel, heb je een foto om te delen? Ben zeer benieuwd! Min foto van die overstap informatie was van 22 juni.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 29578
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Zo 23 Jul 2017, 22:29

Nee ik maak niet van elk detail een foto :P Overigens lijkt die limiet van 3 in het laatste scherm te zitten ofzo, busaansluitingen waren twee schermen waarvan eentje vol en de tweede met (je raad het al) drie bussen :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

wageninger
Berichten: 9
Lid geworden op: Do 08 Dec 2016, 19:27

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor wageninger » Wo 26 Jul 2017, 13:17

lijkt me wel verstandig dat ze hiermee rekening houden met de nieuwe dienstregeling 2018


http://www.gelderlander.nl/de-vallei/snelheid-omlaag-op-n233-bij-achterberg~afbb6087/

nvdw
Berichten: 1483
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor nvdw » Wo 26 Jul 2017, 14:14

Het zou me verbazen als je van dat stukje 60 ipv 80 veel zou merken in de rijtijd.
Van die dingen, ja!

dennistd
Berichten: 2558
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dennistd » Wo 26 Jul 2017, 20:56

Dat is een afstand van 1,7km. Met 80km/h doe je daar 76,5s over terwijl het met 60km/h 102s duurt. Het kost je dus hooguit 25,5s. Dat is echter als je bij de rotonde meteen op de 80km/h zit totdat je de bocht neemt, dus het verlies zal een stuk minder zijn door optrekken en afremmen. Kost je misschien een seconde of 10-15 uiteindelijk, verwaarloosbaar dus tenzij je het 10x op een route hebt.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

dnmw2705
Berichten: 1344
Lid geworden op: Wo 23 Nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dnmw2705 » Zo 30 Jul 2017, 13:57

Ik zat eens de dienstregeling te cheken met de dienstregeling van de vorige vervoerder.

Lijn 50 v. UTRECHT CS van 22:58 reed onder vorige vervoerder naar:

Ma-vrij: Rhenen, za: Wageningen en zo: Amerongen. (Een rit er na ging altijd naar Wageningen)

Nu bij Syntus is het:
Ma-vrij: Rhenen, za: Rhenen en zo: Amerongen.

Nu is doorrijden naar Wageningen ipv stoppen op Rhenen een overname van de vorige vervoerder.

Het zou in theorie best veel DRU's opleveren als je ipv Rhenen ma-za zou gaan voor Amerongen. Dan is het hele week gelijk en bespaar je dus DRU's. (Andere kant is wel dat je precies tussen twee stallingen zit. Dus misschien daarom niet MAT willen rijden)

yordietje
Berichten: 341
Lid geworden op: Do 19 Jan 2017, 17:01

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor yordietje » Zo 30 Jul 2017, 16:53

Wat ik niet snap is dat lijn 83 op zaterdag rijd. Zit dan nooit één hond in.

Gisteren kwam ik langs station V'daal centrum. En de 1711 stond er. Hij stond aan de halte rechts, en op zijn lijnfilm stond '' W'berg Henschotermeer. '' Dus ik vroeg aan hem u moet toch doorrijden naar Bergweg en dan keren? Toen zei die nee, ik stop hier. En keer dan via Rondweg West. Zo kon die dus wel even z'n broodje halen bij de broodjeszaak *O*

dnmw2705
Berichten: 1344
Lid geworden op: Wo 23 Nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dnmw2705 » Wo 16 Aug 2017, 13:49

Wellicht trap ik een open deur in, maar wat wordt er nu bedoeld?

Spoiler: show
Afbeelding


U-OV heeft nieuwe dienstregeling en Syntus gaat gewoon verder met de standaard dienstregeling? Of zijn er toch aanpassingen? Het staat er in beide gevallen dubbel

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6179
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor regenmaker » Wo 16 Aug 2017, 14:24

Syntus heeft een nieuwe dienstregeling op de Veluwe. In Utrecht gaan ze gewoon verder met de huidige dienstregeling.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Bravo (Zuidoost-Brabant).

Belangrijke wijzigingen VRR (update 21 juni 2018)
Wijzigingen Recklinghausen, Bottrop, Viersen en Mönchengladbach, 15 juli 2018.
Wijzigingen Düsseldorf, 29 augustus 2018.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 2816
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor cassie127 » Wo 16 Aug 2017, 16:13

Dit is eigenlijk gewoon een misser in de reisinformatie. De wijzigingen die er zijn zijn op lijnen die niet eens in de buurt van provincie Utrecht komen zonder dat je minstens 1× moet overstappen
Online archief (oude) dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km (31-12) Bus: 1799,1 km (31-12)
2018 Trein: 9379,9 km (31-05) Bus: 717,5 km (31-05)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 29578
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Wo 16 Aug 2017, 16:21

Ik weet ook niet waar dit bericht nu vandaan komt, zie zogauw alleen op Utrecht Centraal beide berichten namelijk. Het lijkt iets algemeens vanuit de provincie te zijn want de melding over het einde van de zomerdienst bij Syntus en U-OV komt in Amersfoort zelfs voor op haltes waar U-OV helemaal niet komt.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Roeland
Berichten: 686
Lid geworden op: Wo 11 Jul 2012, 10:53

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Roeland » Wo 16 Aug 2017, 16:47

Ik vermoed dat de Henschotermeer-express, gelet op de ontwikkeling van het aantal reizigers, de komende jaren niet meer terugkomt.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 2816
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor cassie127 » Wo 16 Aug 2017, 17:11

Of dat er nog maar 1 lijn van over zak blijven
Online archief (oude) dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km (31-12) Bus: 1799,1 km (31-12)
2018 Trein: 9379,9 km (31-05) Bus: 717,5 km (31-05)


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten