Pagina 23 van 294

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 15:30
door dylanwild94
Hoop niet dat ze werkelijk bussen gaan bestellen met een enkle achterdeur. :X

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 15:34
door Suus
Welk merk is dat, Setra?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 15:36
door wouter15
Ik vraag me wel af waarom ze in Amersfoort lijnen hebben bedacht met een X ervoor. Lijkt me handiger om die in een aparte serie te zetten (bijv. de 3xx serie).

@Bee: Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Setra voor een lijst met verschillende soorten bussen van het merk Setra.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 15:38
door Milco
Ongetwijfeld overgenomen uit Duitsland, waar X-lijnen sneldiensten zijn.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 15:40
door Carlos0_0
dylanwild94 schreef:Hoop niet dat ze werkelijk bussen gaan bestellen met een enkle achterdeur. :X
Dat kan gewoon de bussen van u-ov zowel de oude amba bussen als de nieuwe bussen hebben dat, ik zie het probleem verder niet.

Of ik snap jou reactie niet ?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 15:41
door Milco
De huidige bussen hebben dubbele achterdeuren ;) De Ambassadors hebben een enkele voordeur.

Maar dit is slechts een plaatje he, misschien krijgen de bussen wel een dubbele achterdeur. Mis ik trouwens iets? Ik dacht dat de kleuren hetzelfde moesten zijn als U-OV (geel/grijs)?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 15:47
door Buzzer
Dus kan iemand het even aanvullen?

X-lijnen zijn sneldiensten
2XX-lijnen zijn...
3XX-lijnen zijn pendelbussen Nationaal Militair Museum
5XX-lijnen zijn ..

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 15:53
door Milco
X - snelbus
2xx - spitsbus
3xx - NMM-lijnen
5xx - buurtbus

Zoiets? :)

Wel leuk om te zien dat de huidige lijn 73 (wordt 573) naar Blaricum Tergooi gaat rijden! Verder gaat 126 niet meer via Abcoude rijden, ben benieuwd welke route die dan krijgt: A2 - Holendrecht - Bijlmer of rechtstreeks vanaf Vinkeveen via de A2 en A9 naar de Laarderhoogtweg?
Naar de route van lijn N126 ben ik ook aardig benieuwd moet ik zeggen. :)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 16:10
door Zugführer
Hoera, kwartierdienst op lijn 120 tussen Utrecht en Breukelen in de spits!!11¡1¡!!1!!! *O*

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 16:41
door Carlos0_0
Milco schreef:De huidige bussen hebben dubbele achterdeuren ;) De Ambassadors hebben een enkele voordeur.

Maar dit is slechts een plaatje he, misschien krijgen de bussen wel een dubbele achterdeur. Mis ik trouwens iets? Ik dacht dat de kleuren hetzelfde moesten zijn als U-OV (geel/grijs)?
Ja oke maar of er nou 2 halve deurtjes openklappen of 1 wat grotere deur maakt toch niet uit ?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 16:49
door Zugführer
Er zitten nog wel andere leuke dingen in.
Meer nachtbussen, bijvoorbeeld Amsterdam - Mijdrecht en vanuit Amersfoort naar Bunschoten en Baarn
Veel extra verbindingen naar de Uithof (lijn 203 Amersfoort Vathorst - Schothorst - Uithof, lijn 207 Gouda - Oudewater - Montfoort - De Uithof, lijn 272 Bunschoten - Soest - Uithof, lijn 252 blijft zo te zien ook bestaan)

Verder in het noordwesten van de provincie lijn 126 tussen Vinkeveen en Abcoude over de A2.
In het zuidoosten een extra lijn 50 van Utrecht via Driebergen-Zeist, Amerongen en Veenendaal naar Veenendaal-De Klomp, waardoor er de hele dag een kwartierdienst op dat deel van lijn 50 komt.
Een nieuwe snelbus van Veenendaal-De Klomp naar Amersfoort....

En rond Amersfoort een hoop wijzigingen, maar dat is niet echt mijn gebied :P

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 16:52
door 010jongen
Lijn 50 ook ieder kwartier tussen Utrecht en in ieder geval Amerongen. Vanaf daar 2x p.u. naar Station De Klomp/Wageningen.
Ben wel benieuwd naar het concept van de X lijnen en frequenties.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 16:56
door Suus
Op de pagina voor Amersfoort staat een uitleg van de X-lijnen met kaartje.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 16:57
door nvdw
Het plaatje is er ook vooral om het kleurenschema te tonen. Geen idee wat een Setra precies kost maar het zal ongetwijfeld meer zijn dan de technisch vergelijkbare Mercedes Citaro. Met andere woorden: de kans dat het daadwerkelijk Setra's worden lijkt me niet heel groot.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 17:09
door NG²7²™
nvdw schreef:Het plaatje is er ook vooral om het kleurenschema te tonen. Geen idee wat een Setra precies kost maar het zal ongetwijfeld meer zijn dan de technisch vergelijkbare Mercedes Citaro. Met andere woorden: de kans dat het daadwerkelijk Setra's worden lijkt me niet heel groot.
Zo'n LE Business is goedkoper dan een Citaro ;)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 17:24
door nvdw
Meen je dat? Had ik niet verwacht :o

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 17:25
door matje82
wel bijzonder dat er zoveel uitgebreid kan worden? is er meer geld beschikbaar?

apart omdat U-OV met hetzelfde geld de dienstregeling moet gaan uitvoeren.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 17:31
door reisthijs
Bee schreef:Op de pagina voor Amersfoort staat een uitleg van de X-lijnen met kaartje.
Daar lees ik dat je met de X2/X4 sneller op het station bent dan met de huidige lijn 2 of 4.
Dat is natuurlijk mooi, maar het nut van die X ervoor ontgaat mij. Het is niet dat er op die routes nog een andere bus rijdt die vaker stopt, het zijn in die zin dus geen sneldiensten.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 17:40
door flipje
matje82 schreef:wel bijzonder dat er zoveel uitgebreid kan worden? is er meer geld beschikbaar?

apart omdat U-OV met hetzelfde geld de dienstregeling moet gaan uitvoeren.
Er komen een hoop lijnen in de 5xx reeks bij. Waarschijnlijk een hoop nieuwe buurtbussen.
Ben benieuwd wat er verder nog voor materiaal komt naast de Setra's > Hybride en elektrische bussen van... ??

Hoe zit het eigenlijk met het bezwaar van Connexxion. Heeft Connexxion dit ingetrokken?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 17:54
door CamilleKreemers
matje82 schreef:wel bijzonder dat er zoveel uitgebreid kan worden? is er meer geld beschikbaar?

apart omdat U-OV met hetzelfde geld de dienstregeling moet gaan uitvoeren.
Ik denk dat Syntus een scherp bod heeft neergezet met die spitsverbindingen zo gepland dat het effectief kan en een zeer groot reizigerspotentieel heeft. Zo heb ik wel vaker een spitssneldienst Veenendaal - Amersfoort via A12 langs zien komen in krantenberichten, maar CXX wilde hier niet aan tenzij er meer geld beschikbaar werd gesteld. Ik vermoed dat er meer verbindingen zijn, die alleen in de spitsrichting worden geboden (Een groot deel van de Uithoflijnen bijvoorbeeld). Indien er genoeg reizigers inzitten, kunnen deze diensten kostendekkend worden geëxploiteerd. Ik verwacht daarnaast dat een groot deel hiervan externe inhuur zal worden, omdat dat goedkoper is.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 17:58
door flipje
Voor wie informatie over de stadsdienst/streeklijnen van Amersfoort wil weten:
Klik hier

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 18:05
door CamilleKreemers
Wat ik me nu afvraag:
Lijn 80/83 rijdt gezamenlijk in de spits 4x/uur. Blijft dit overeind en komt de 280 erop, of wordt het 2x 80 en 2x 280? Dat zie ik niet duidelijk in het vervoerplan terugkomen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 18:06
door Somoht
http://www.ovmagazine.nl/2016/01/mijdre ... tbus-1905/
Connexxion gaat nog in beroep bij CBb

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 18:20
door Daniel
Zugführer schreef:lijn 252 blijft zo te zien ook bestaan
Ehm, da's dan ook een U-OV lijn (en wordt vanaf de zomer overigens lijn 72).
Zugführer schreef:En rond Amersfoort een hoop wijzigingen, maar dat is niet echt mijn gebied :P
Zal er vanavond wel eens voor gaan zitten. Benieuwd of ik er nog wat uit herken wat ik destijds in die enquête heb aangegeven, want potentiële verbeteringen zijn er hier op zich genoeg.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 18:21
door wouter15
Weet iemand of de door Syntus ingediende plannen (Implementatieplan, Marketingstrategie, Vervoerplan, Betrouwbaarheidsplan, Participatieplan, Duurzaamheids- en materieelplan) ook ergens online te vinden zijn?