Pagina 235 van 259

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 15 jan 2018, 23:53
door sirvinniei
MarkHul schreef:Yes
Afbeelding

Hoe douw je daar rolstoelen in?

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 16 jan 2018, 00:23
door dennistd
Volgens mij zie ik hier achterin een rolstoelplank:
Afbeelding

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 16 jan 2018, 12:47
door isadora
Wie is dat? :shock:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 16 jan 2018, 12:56
door dennistd

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 16 jan 2018, 13:04
door isadora
Gaaf, in ieder geval dan dus een bronvermelding.
Nu nog hopen, dat die buurtchauffeur blij is met ongevraagde publicatie van zijn (niet onopvallende) verschijning.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 16 jan 2018, 13:05
door Mdk
Als zijn foto op de website van syntus staat zal dat wel geregeld zijn hoor :)

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 10 feb 2018, 20:43
door dnmw2705
Wouter15 postte een bijlage over de uitgangspunten van Syntus en U-OV voor dienstregeling 2019.

Hierin staat dat U-OV een bepaalt aantal DRU's krijgt op basis van groei etc, terwijl Syntus altijd een vaste hoeveelheid DRU's heeft 'omdat ze zelf verantwoordelijk zijn voor winstgevendheid'

Syntus heeft een vaststaand subsidieplafond en is geheel opbrengstverantwoordelijk. Dit betekent dat Syntus zelf
verantwoordelijk is voor inzet van capaciteit bij hoge reizigersgroei. Syntus is, geredeneerd vanuit een
vraaggericht voorzieningenniveau zoals opgenomen in het bestek, verantwoordelijk zich actief in te spannen om
gedurende de concessie steeds meer reizigers te vervoeren. Dit zal vanwege het vastgestelde financiële kader
ten koste kunnen gaan van lijnen en/of ritten die minder reizigers trekken.
De hoogte van de exploitatiebijdrage voor het dienstregelingsjaar 2019 is gelijk aan die over 2018. Op de bijdrage
is de LBI (landelijke bijdrage index) index van toepassing.


Is dit iets wat ze zelf hebben 'aangeboden' in de offerte of had Connexxion dit ook omdat het concessie gebonden was?

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 10 feb 2018, 21:19
door Daniel
Het is iets wat gebonden is aan de huidige concessie, kan in de vorige dus prima anders geweest zijn. Maar als Connexxion de huidige concessie gewonnen zou hebben hadden ze hetzelfde gehad.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 24 feb 2018, 17:31
door AK-student
Mij valt het de laatste tijd op dat chauffeurs naar mijn mening regelmatig geïrriteerd overkomen. Daarnaast als ik in de bus van Wageningen naar Rhenen zit, dan rijden de Chauffeurs behoorlijk asociaal. Want ter hoogte van de Gamma gooien chauffeurs regelmatig de bus zo de rotonde op, en moet het verkeer dat op de rotonde zit in de ankers. Daarnaast rijden wij volgens mijn satelliet app als de chauffeur vertraging heeft de bus soms met 70-80 KM/h door het 50 gebied van Wageningen. Het is niet altijd zo dat ik me echt veilig voel in die bussen. Zijn er meer mensen die dit is opgevallen? Of licht dit aan mij?

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 24 feb 2018, 17:34
door Daniel
Het verschilt heel erg per chauffeur. Ik had er laatst ook een die als een gek aan het scheuren was terwijl de bus keurig op tijd was, maar de meerderheid rijdt toch echt normaal in mijn ervaring.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 24 feb 2018, 19:58
door AK-student
Ik reis voornamelijk in de middagspits vanuit wageningen richting Utrecht. Vaak komen de bussen tegen of zelfs na vertrektijd binnen door de file bij de brug in Rhenen. Mischien dat dit ook een oorzaak kan zijn.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 24 feb 2018, 23:23
door Durashift
Dat zal wel enigszins meespelen, denk ik.

Op welk stuk rijden ze dan wat sneller? Is dat op het eerste stuk langs het park, net na vertrek, of dat stuk langs de dijk (langs de autobedrijven zeg maar).

'Voorrang' pakken op de rotonde is misschien niet netjes.. maar.. het alternatief zal zijn, zeker in de spits, om lange tijd te wachten omdat de verkeersstroom namelijk nét vanuit Rhenen komt en juist 3/4 rond wilt..
Dat je als chauffeur dan je voertuig 'nog wat groter maakt'.. is niet zoals het geleerd is.. maar in de praktijk soms 'noodzakelijk'.

Want laten we eerlijk zijn.. als andere automobilisten nu allemaal eens beginnen met netjes richting naar links aan te geven indien men 3/4 rond wil op de rotonde.. maakt het daarop anticiperen voor andere verkeersdeelnemers aan de rotonde al een stukje makkelijker.

Geen idee hoe lang jij in de bus zit (aan je onderschrift te zien niet verder dan Rhenen.. :wink: ) maar de 30 km/h zone in Elst in net zo'n punt.. Daar houdt veel verkeer, ook lokale transportbedrijven( :neg: ) zich niet aan die snelheidsbeperking.. en denderen rustig door.. soms ook de Setra's / Citea's.

Zelf probeer ik daar niet boven de 40 km/h op de teller te komen.... soms heb je er een mede burger tussen zitten die dan vindt dat er ingehaald kan worden.. :twisted: :roll: :N

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 00:17
door Chrysa
Wat is die weg bagger ingericht zeg...
Een doorgaande provinciale weg inrichten als 30-zone met ongelijkwaardige kruisingen. :') Niet heel verrassend dat er sneller gereden wordt dan.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 01:42
door Durashift
Jij zou voor gelijkwaardige kruisingen pleiten? Komt de veiligheid / doorstroming geheel niet ten goede, lijkt mij.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 13:27
door Chrysa
Dat is deel van de ontwerprichtlijnen van een ETW.
Ik zou er voor pleiten dat die weg gewoon weer naar 50 gaat. :wink:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 14:08
door ArrivaBas
Voordat er een vraag over komt: ETW staat voor Erftoegangsweg.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 20:21
door Suus
Chrysa schreef:Ik zou er voor pleiten dat die weg gewoon weer naar 50 gaat. :wink:

Kan zo te zien niet. Men wil geen fietsstroken op doorgaande wegen waar 50 km/uur wordt gereden. De weg is daar echter zo smal dat fietspaden niet mogelijk zijn, dus heeft men besloten de snelheid op het smalste deel te verlagen. Zodra de weg breder wordt gaat de snelheid ook weer omhoog, al is het soms dan nog steeds te smal om een fatsoenlijk trottoir in te richten.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 26 feb 2018, 15:13
door AK-student
Durashift schreef:Dat zal wel enigszins meespelen, denk ik.

Op welk stuk rijden ze dan wat sneller? Is dat op het eerste stuk langs het park, net na vertrek, of dat stuk langs de dijk (langs de autobedrijven zeg maar).


Op het eerste stuk na vertrek wordt de 70 met enige regelmaat wel gehaald. Als bij zo'n oversteekpunt een kind vanachter de bosjes komt rennen, dan heeft een chauffeur nooit genoeg tijd om te remmen.
Het stuk langs de dijk halen sommige chauffeurs zelfs de 80 km/h. Ik snap dat 50 geen doen is op die weg, maar voor 80 moet de inrichting van de weg wel even iets anders.

Durashift schreef:'Voorrang' pakken op de rotonde is misschien niet netjes.. maar.. het alternatief zal zijn, zeker in de spits, om lange tijd te wachten omdat de verkeersstroom namelijk nét vanuit Rhenen komt en juist 3/4 rond wilt..
Dat je als chauffeur dan je voertuig 'nog wat groter maakt'.. is niet zoals het geleerd is.. maar in de praktijk soms 'noodzakelijk'.

Want laten we eerlijk zijn.. als andere automobilisten nu allemaal eens beginnen met netjes richting naar links aan te geven indien men 3/4 rond wil op de rotonde.. maakt het daarop anticiperen voor andere verkeersdeelnemers aan de rotonde al een stukje makkelijker.

Ik begrijp dat het soms noodzakkelijk is om de rotonde gewoon op te gaan, maar ik zie het ook vaak genoeg gebeuren dat een auto moet wachten, en achter die auto staat niks. Dan had de chauffeur best een paar seconden kunnen wachten.

Durashift schreef:Geen idee hoe lang jij in de bus zit (aan je onderschrift te zien niet verder dan Rhenen.. :wink: ) maar de 30 km/h zone in Elst in net zo'n punt.. Daar houdt veel verkeer, ook lokale transportbedrijven( :neg: ) zich niet aan die snelheidsbeperking.. en denderen rustig door.. soms ook de Setra's / Citea's.
Zelf probeer ik daar niet boven de 40 km/h op de teller te komen.... soms heb je er een mede burger tussen zitten die dan vindt dat er ingehaald kan worden.. :twisted: :roll: :N


Mijn busreis met de keolis bussen gaat nooit verder dan Rhenen, maar met de auto kom ik ook wel eens in elst en ook daar ken ik de situatie.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 26 feb 2018, 16:10
door isadora
Hoe meet je die snelheid?

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 26 feb 2018, 17:48
door AK-student
isadora schreef:Hoe meet je die snelheid?

Op basis van een GPS-tracker op mijn telefoon. Ik zie ook wel eens dat mensen Flitsmeister hiervoor gebruiken.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 03 mar 2018, 19:36
door dnmw2705
Realtime in de nacht lijkt eindelijk te werken! *O*

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 12 mar 2018, 08:51
door regenmaker
Rijden de bussen van Besseling onder de naam van Pouw? Of rijden ze nog steeds onder hun eigen naam?

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 12 mar 2018, 12:45
door Daniel
Heb nog geen Besseling wagens gezien sinds de overname, dus geen idee eigenlijk.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 12 mar 2018, 17:19
door Lijn 45
Ze rijden nog met briefjes met een Besseling-logo erop achter de voorruit rond.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 12 mar 2018, 22:20
door Tom523
Besseling blijft inderdaad voorlopig onder eigen vlag rijden!