Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 29380
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Wo 04 Apr 2018, 19:52

Lijn 45 schreef:Ik heb vandaag in drie verschillende Setra's gezeten. In alle drie heb ik 'm gezien. Het lijkt me dat, als er een oude versie is geladen, het massaal is gedaan.

Ik zag 'm vanmorgen voor het eerst bedenk ik me nu :X Vanmiddag had ik een Citea met een bekend Citea-kwaaltje: twee zwarte schermen, dus morgen maar eens in de gaten houden dan.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 2692
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor cassie127 » Wo 04 Apr 2018, 19:55

Lijn 45 schreef:Vandaag zag ik deze slide in de bussen. Is er weer een nieuwe dienstregeling, of is Syntus laat met het tonen van deze dia?

Die banner heeft een link die je naar deze pagina doorstuurt: https://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/synt ... ns-vervoer
Online archief (oude) dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km (31-12) Bus: 1799,1 km (31-12)
2018 Trein: 9108,5 km (19-05) Bus: 664,1 km (29-04)

Lijn 45
Berichten: 1532
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Lijn 45 » Wo 04 Apr 2018, 19:59

Daar staat alleen niets over een 'nieuwe dienstregeling'. :wink:
@Daniel Vandaag is de eerste dag dat ik hem heb gezien.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 29380
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Wo 04 Apr 2018, 19:59

@Lijn45: ik dus ook :wink:

@cassie127: Da's dus duidelijk een oude pagina. Sowieso, ze stellen daar ook dat ze wifi aanbieden in de bus maar dat hoef je in een Citea niet te proberen te gebruiken (in de Setra's daarentegen werkt 'ie wel prima)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

dnmw2705
Berichten: 1328
Lid geworden op: Wo 23 Nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dnmw2705 » Wo 04 Apr 2018, 22:14

Chrysa schreef:Vond ie vorige keer niet zo leuk volgens mij :p

Haha, das waar ja.

Het enige wat ik mij kan bedenken is dat het een update is voor scholierenlijnen..

Maxim
Berichten: 151
Lid geworden op: Ma 19 Sep 2011, 10:52
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Maxim » Do 05 Apr 2018, 00:19

Zie, ik reageer sowieso wel :mrgreen:

Volgens mij zijn het pagina’s om reizigers te laten zien wat er per afgelopen december gewijzigd is. Er is nu, behalve die paar minuten schuiven op lijn 50 (en de omlopen van de Uithof-lijnen maar dat heeft niet met de dienstregeling te maken), niets anders gewijzigd.

sirvinniei
Berichten: 1884
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Za 12 Mei 2018, 14:46

http://www.rocovutrecht.nl/download/adviezen/163

Het ROCOV heeft een document gepubliceerd met adviezen om de drukte op de bussen richting de Uithof te verminderen totdat de Uithoflijn opengaat.

Mij lijkt enkele intercitystops (tijdens de spits) op Utvr icm een verkorte Uithoflijn tussen de uithof wel een goede oplossing, indien inpasbaar.

dennistd
Berichten: 2508
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dennistd » Za 12 Mei 2018, 15:45

Zonder het document gelezen te hebben: door Vaartsche Rijn te stoppen moet je andere sporen op Centraal gebruiken. En die leiden weer naar andere bestemmingen, dankzij het o zo geweldige DSSU. Dat gaat dus nooit lukken.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

sirvinniei
Berichten: 1884
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Za 12 Mei 2018, 16:37

om dat ongelezen document dan te citeren :wink:
Deze stop kan plaatsvinden op de sporen 1 en 2 te Vaartsche Rijn. Dan moet de IC in de richting Eindhoven een spoorwijziging krijgen op Utrecht centraal: naar spoor 15.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 36402
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Suus » Za 12 Mei 2018, 17:40

Om vanuit Amsterdam op spoor 15 te komen moet volgens mij al voor Maarsen een spoorwisseling plaatsvinden. De rijtijd Amstel/Bijlmer - Utrecht van de trein wordt dan direct met twee minuten verlengd, want het is geen hogesnelheidswissel.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 29380
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Za 12 Mei 2018, 18:42

En je schiet er niks mee op want zodra er ICs over de sprintersporen gaan wordt acuut de sprinterdienst uitgedund omdat het anders niet past. Heb je nog niet meer treinen via Vaartsche Rijn.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

nvdw
Berichten: 1456
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor nvdw » Za 12 Mei 2018, 19:07

Dat document kwam in DIT TOPIC ook al even voorbij.
Van die dingen, ja!

Wubbo
Berichten: 11297
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Wubbo » Za 12 Mei 2018, 19:50

Suus schreef:Om vanuit Amsterdam op spoor 15 te komen moet volgens mij al voor Maarsen een spoorwisseling plaatsvinden. De rijtijd Amstel/Bijlmer - Utrecht van de trein wordt dan direct met twee minuten verlengd, want het is geen hogesnelheidswissel.
Nee, dat kan vlak voor Utrecht nog (via wissel 2619/2621).

Daniel schreef:En je schiet er niks mee op want zodra er ICs over de sprintersporen gaan wordt acuut de sprinterdienst uitgedund omdat het anders niet past. Heb je nog niet meer treinen via Vaartsche Rijn.
Dat is een kwestie van de goede IC kiezen, want door de tienminutendienst zou er altijd wel eentje moeten passen.

De lengtebeperking door de perronlengte van Vaartsche Rijn en het inpassen in de rijtijd lijken me grotere problemen.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 29380
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Za 12 Mei 2018, 21:10

De vraag is nog wel in hoeverre je keuzevrijheid hebt met die IC: als je er eentje kiest die met de overstap op Vaartsche Rijn en de reistijd per bus ervoor zorgt dat je een half uur te vroeg in de collegebanken zit neemt iedereen alsnog de volgende om op CS op lijn 12 over te stappen.

En om in te gaan op de andere maatregelen: een IC-stop in Bilthoven levert zoals eerder in het andere topic aangegeven vooral twee treinen kort achter elkaar op die op dezelfde bus aansluiten. Dan kan je wellicht nog beter een aansluitende rechtstreekse bus vanaf station Amersfoort instellen (zeg maar een variant op 72 die niet via Zeist gaat, maar bij Soesterberg de A28 op).
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Klaasje
Berichten: 6491
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Deventer/Amersfoort/Amsterdam

Re: RE: Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Klaasje » Zo 13 Mei 2018, 09:25

Suus schreef:Om vanuit Amsterdam op spoor 15 te komen moet volgens mij al voor Maarsen een spoorwisseling plaatsvinden. De rijtijd Amstel/Bijlmer - Utrecht van de trein wordt dan direct met twee minuten verlengd, want het is geen hogesnelheidswissel.
1:15 overloop: hooguit een halve minuut als je meteen weer kan aanzetten.

dnmw2705
Berichten: 1328
Lid geworden op: Wo 23 Nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dnmw2705 » Zo 13 Mei 2018, 14:42

Sinds wanneer is de N81 de N8 geworden?

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6068
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor regenmaker » Zo 13 Mei 2018, 14:58

Nooit, want er zit volgens mij gewoon een foutje in de kv1-data. Keolis heeft de laatste dagen al enkele correcties geüpload, maar blijkbaar hebben ze die 1 over het hoofd gezien.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Bravo (Zuidoost-Brabant).

Belangrijke wijzigingen VRR (update 19 mei 2018)
Kleine dienstregelingswijzigingen Solingen en Ennepe-Ruhr, 10 juni 2018.
Invoering drie metrobussen Düsseldorf, augustus 2018.

dnmw2705
Berichten: 1328
Lid geworden op: Wo 23 Nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dnmw2705 » Zo 13 Mei 2018, 15:58

Als die N zo moeilijk is voor systemen.. Zou haast zeggen: ga terug naar de 4xx voor nachtbussen zoals Qbuzz nu ook nog doet

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 29380
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Zo 13 Mei 2018, 18:34

De N is het probleem niet, dat is het lijnnummer dat met vier tekens niet op de DRIPs past.
Al scrollen de DRIPs in de provincie ook al als ze X80 moeten tonen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Karl
Berichten: 3785
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Karl » Zo 13 Mei 2018, 18:50

Het kan ook te maken hebben met de breedte van de tekens, 1111 neemt minder ruimte in dan 8888.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten