Pagina 238 van 294

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 03 jun 2018, 19:09
door nvdw
Dat klopt, maar de bussen zelf uiteraard wel, anders past het natuurlijk niet ;)

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 04 jun 2018, 09:56
door dnmw2705
Iemand toevallig al een vervoersplan in handen? Ben wel nieuwsgierig ondertussen!

Ik kom alleen de uitkomst van de enquête tegen.
https://www.bv-oudewater.nl/wp-content/ ... e-2018.pdf

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 04 jun 2018, 12:26
door Daniel
De enquête is de basis voor het vervoerplan. Gezien die nog maar net uitgewerkt is zal dat vervoerplan nog wel even duren.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 17 jun 2018, 18:11
door sirvinniei
Weet niet of deze al eerder naar voren is gekomen, maar blijkbaar is er een pdf met aansluitgaranties:
https://www.syntusutrecht.nl/getmedia/0 ... rantie.pdf

Volgens mij klopt ie niet helemaal. Er staat bv. Dat er een aansluitgarantie is van de intercities van Klp op lijn (x)80 naar Rhenen, terwijl lijn 80 juist in de andere richting (Amersfoort) aansluit.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 17 jun 2018, 19:09
door Daniel
Ideaal als de IC +25 heeft toch? :mrgreen: Maar de (X)80 richting Rhenen biedt juist aansluiting op de treinen i.p.v. andersom inderdaad.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 20 jun 2018, 21:02
door sirvinniei
ROCOV heeft het advies concept vervoersplan 2019 vandaag vrijgegeven: http://www.rocovutrecht.nl/download/adviezen/165
Wijzigingen die ik kan afleiden zijn:
-lijn 1 (amersfoort) op zaterdag in beide richtingen bediend
-lijn 8 krijgt een andere route door schuilenburg
-lijn (x)80 krijgt een andere route in Veenendaal
-106 rijdt niet meer op zaterdag
-lijn 5 (woerden) rijdt alleen in de spits door naar oudewater
-lijn 3/5 worden savonds en in het weekend "avondvlinder"
-lijn 298 nieuwe lijn tussen (Renswoude?)-Scherpenzeel-Woudenberg-Zeist (Noord?)-de Uithof
-646/647 wordt ingekort tot Woerden

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 20 jun 2018, 22:51
door dnmw2705
Leuk om te zien.. Ik gok dat de 298 na Woudschouten de Krakelingenweg op gaat waarna het de A28 oprijdt. Ze zouden ook via Woudenbergseweg, Laan van Beek en Rooyen, Het Rond - route (2/3)71 kunnen gaan, maar dat is wel 15 minuten langer

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 26 jun 2018, 23:08
door henrivanderweijden
Welke route zou de (X)80 in Veenendaal dan moeten gaan rijden? Hij rijdt nu via de meest directe route door Veenendaal heen.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 27 jun 2018, 08:34
door Lijn 45
sirvinniei schreef: -lijn 1 (amersfoort) op zaterdag in beide richtingen bediend
Ze hebben het alleen over het Soesterkwartier, als die wijk in twee richtingen wordt bediend vervalt mogelijk de route over de Isselt op zaterdag.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 27 jun 2018, 16:58
door dnmw2705
Hoe zit het met de onderaannemers in deze staking?

De ritten op de 50 bijvoorbeeld die door Besseling gereden worden, vervallen ook.. Zijn deze chauffeurs op andere lijnen geplaatst of staken deze ook?

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 27 jun 2018, 17:03
door Lijn 45
Besseling rijdt niet meer voor Syntus.

De ritten van Pouw op de 656 en 680 hebben wel gereden. Ook de Uithoflijnen reden. Van Kooten reed gewoon op de 19 en 272. Ik weet niet of de ritten van onderaannemers op de Amersfoortse stadsdienst hebben gereden.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 27 jun 2018, 17:36
door Daniel
Lijn 50 in elk geval ook rijdend gezien op De Klomp. Opvallend was wel dat hier twee Syntus Utrecht bussen tegelijk op de bufferhaltes stonden, kennelijk heeft er dan ook nog een omloop op een andere lijn gereden.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 27 jun 2018, 18:34
door dnmw2705
Ik bedoelde Van Kooten dan. Die rijden een ochtend rit op 50, dan 681 en daarna 656. Middag rit is 50 en 272

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 27 jun 2018, 19:23
door yordietje
Ook ik vraag me af welke route de 80 dan zou moeten rijden.
En eventueel meer bussen langs het Maximaplein?

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 27 jun 2018, 19:25
door dennistd
Daniel schreef:Lijn 50 in elk geval ook rijdend gezien op De Klomp. Opvallend was wel dat hier twee Syntus Utrecht bussen tegelijk op de bufferhaltes stonden, kennelijk heeft er dan ook nog een omloop op een andere lijn gereden.
Wellicht chauffeurs met pauze? In dit soort gevallen houden chauffeurs de hele dag dezelfde bus: van wegrijden bij de garage tot terugkomst. Dit omdat er heel veel omlopen natuurlijk ontbreken.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 27 jun 2018, 20:34
door Globetrotter
dnmw2705 schreef:Ik bedoelde Van Kooten dan. Die rijden een ochtend rit op 50, dan 681 en daarna 656. Middag rit is 50 en 272
Ik denk dat je voor in ieder geval de ochtendritten Pouw Vervoer bedoeld. Welke middagrit op lijn 50 wordt dan door Van Kooten gereden?

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 27 jun 2018, 20:38
door Lijn 45
Voor zover ik weet rijdt Van Kooten niet op de 656, waarschijnlijk bedoeld dnmw de omloop die door S 418 1728 van Pouw wordt gereden in de ochtend. Die rit heeft wel gereden i.i.g.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 27 jun 2018, 20:44
door Daniel
yordietje schreef:Ook ik vraag me af welke route de 80 dan zou moeten rijden.
Meest logische wat ik nog kan bedenken zou het omzeilen van de overweg bij station centrum zijn door via de Industrielaan - N233 te gaan rijden. Buiten het centrum om (dus bv. via de Kleine Beer rijden) is de enige andere redelijke andere route-optie, maar dan mis je juist een van de belangrijker bestemmingen voor reizigers vanuit de Vallei lijkt me.
En eventueel meer bussen langs het Maximaplein?
Dat mag niet van de gemeente Leusden.
dennistd schreef:Wellicht chauffeurs met pauze? In dit soort gevallen houden chauffeurs de hele dag dezelfde bus: van wegrijden bij de garage tot terugkomst. Dit omdat er heel veel omlopen natuurlijk ontbreken.
Da's voor één bus sowieso het geval geweest ja want de 50 heeft altijd een wat langere kering van circa een kwartier op De Klomp. Maar verder weten we natuurlijk niet hoe het georganiseerd was met de diensten: normaal wisselen er ook chauffeurs van 50 naar de X80 bijvoorbeeld, maar Syntus had er juist expliciet voor gekozen om alleen de 50 te rijden in die hoek van de provincie dus de diensten hebben ze sowieso moeten omgooien.
Ik las dat er ook nog 30 bussen op de Veluwe reden, dus 't zou ook zomaar een vanuit Ede rijdende wagen geweest kunnen zijn op het 5/83/85-rondje.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 27 jun 2018, 21:06
door dnmw2705
Ezra schreef:
dnmw2705 schreef:Ik bedoelde Van Kooten dan. Die rijden een ochtend rit op 50, dan 681 en daarna 656. Middag rit is 50 en 272
Ik denk dat je voor in ieder geval de ochtendritten Pouw Vervoer bedoeld. Welke middagrit op lijn 50 wordt dan door Van Kooten gereden?
.
Oeps, ja. Ochtend ritten zijn inderdaad van Pouw. Was ff in de war met Tourquase die ze voor Pouw reed. Middag rit is van Van Koten. Meer hebben ze niet op de 50.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 28 jun 2018, 00:55
door sirvinniei
Daniel schreef:
yordietje schreef:Ook ik vraag me af welke route de 80 dan zou moeten rijden.
Meest logische wat ik nog kan bedenken zou het omzeilen van de overweg bij station centrum zijn door via de Industrielaan - N233 te gaan rijden. Buiten het centrum om (dus bv. via de Kleine Beer rijden) is de enige andere redelijke andere route-optie, maar dan mis je juist een van de belangrijker bestemmingen voor reizigers vanuit de Vallei lijkt me.
Je vergeet de route industrielaan-groeneveldse laan e.v.. Vroeger reden hier bussen, maar tegenwoordig worden lijn 80 en 50 gebundeld. Er ligt hier nog een bussluis zoals te zien op https://goo.gl/maps/Td9BMBNQMFv
Groot voordeel is dat petenbos oost, dat nu OV-loos is, ook weer wordt bediend. Enige nadeel is dat station centrum niet aangedaan wordt, maar gezien de ontsluiten de functie in Rhenen en slechte treinaansluiting lijkt het me sowieso niet een veelgebruikte overstap.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 28 jun 2018, 09:35
door Maxim
Allemaal speculoos, lijn (X)80 krijgt geen andere route :wink:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 28 jun 2018, 10:14
door dnmw2705
Maxim schreef:Allemaal speculoos, lijn (X)80 krijgt geen andere route :wink:
Lekker handig van het ROCOV om het dan zo te omschrijven.

Mag je een tipje van de sluier oplichten en ons iets vertellen over lijn 298.. En dan vooral de route?? :?:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 28 jun 2018, 10:42
door Maxim
https://drive.google.com/file/d/1j_Ls9M ... sp=sharing

... en door naar Rijnsweerd Noord, maar even snel via Google tekenen gaat niet over de busbaan :P

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 28 jun 2018, 10:53
door sirvinniei
Maxim schreef:Allemaal speculoos, lijn (X)80 krijgt geen andere route :wink:
dan snap ik deze opmerking niet in het advies van rocov:
Lijn (X)80: Het ROCOV pleit ervoor de huidige route van deze lijn in Veenendaal te
handhaven.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 28 jun 2018, 12:36
door Suus
Het pleidooi kan toch succesvol zijn geweest?