Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Roeland
Berichten: 1017
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Roeland » di 28 jan 2020, 08:55

Daniel schreef:Zo'n lijn moet niet concurrerend worden nee, maar als er niemand in zit zal 'ie ook niet lang bestaan. Je moet 'm dus op een of andere manier wel wat bestaansrecht geven (vandaar dat ik op dat idee van de "88" kwam).

Als er niemand in zou zitten, dan heeft zo'n lijn wel een bestaansrecht: aantonen dat er inderdaad geen vervoersvraag is voor een spaghetti-slingerlijn door de zuidflanken van Leusden. En dan kan-ie een jaar later zonder enig probleem worden opgeheven.
Veel lastiger is het wanneer je reizigers van goedlopende, doorgaande lijnen gaat lastigvallen met zo'n probeer-lijntje. Neem de 80 die nu ontregeld wordt door dat 87-experiment. Dus laat de 17, 80 en 82 maar ongemoeid en laat een jaartje lang 1x/uur een 77 van Amersfoort naar Leusden Bosveld tuffen. Bij onverhoopt succes zou die 77 dan toch nog permanent kunnen worden...

sirvinniei
Berichten: 2399
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor sirvinniei » di 28 jan 2020, 13:23

Als de gemeente Leusden er niet voor gaat betalen moet het wel uit de algemene DRUs komen en moet je sowieso snijden in andere lijnen. Zelfs voor een jaar snijden leidt reizigers weg.
De beste oplossing is dat Leusden betaalt voor zijn eigen sociale vangnet. Maar daar zit juist het grote probleem: Leusden vind principieel dat de Munnikhove een volwaardige Openbaar Vervoerslijn verdient dwars door de wijk heen (net zoals ze principieel Syntus beperken in hun vrijheid in het bedienen van Tabaksteeg).
Ik denk dat dit nog wel blijft hangen, totdat Leusden uit zijn starheid stapt en zelf bijdraagt aan de lijn (in wat voor vorm dan ook)
Laatst gewijzigd door sirvinniei op di 28 jan 2020, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen onderschrift

TreinenFreak
Berichten: 155
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor TreinenFreak » di 28 jan 2020, 13:35

Daniel schreef:Dus laat de 17, 80 en 82 maar ongemoeid en laat een jaartje lang 1x/uur een 77 van Amersfoort naar Leusden Bosveld tuffen. Bij onverhoopt succes zou die 77 dan toch nog permanent kunnen worden...

Helemaal mee eens, alleen wordt de kans op een onverhoopt succes nihil met zo'n frequentie.
"Als je iets doet, doe het dan goed" Een quote die met betrekking tot OV weinig gebruikt wordt.

Durashift
Berichten: 4084
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Durashift » za 15 feb 2020, 00:40

RTV Utrecht.nl schreef:Wethouder Wim Vos uit Leusden is "hoopvol en optimistisch" na een gesprek met de provincie Utrecht over busvervoer in zijn gemeente. Maar de lijn die ooit door het centrum reed keert voorlopig nog niet terug.
(..)

Van de vorige gedeputeerde was duidelijk wat de standpunten waren. Als we de bus terug wilden door het dorp, moesten we meebetalen aan een pilot." Dat was voor Vos alleen geen optie, omdat de gemeente weinig geld in kas heeft. "Die luxe hebben wij niet."

(..)
GEEN TERUGKEER
Hoewel het gesprek de spanning tussen Leusden en de provincie heeft weggenomen, heeft wethouder Vos geen toezegging gekregen voor de terugkeer van de bus door het centrum. Hij is wel blij dat zijn gemeente in het onderzoek naar vervoersarmoede een belangrijke rol zal hebben.
(..)

De resultaten worden deze zomer verwacht.


https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2019456/

Roeland
Berichten: 1017
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Roeland » wo 19 feb 2020, 08:52

Compliment voor de chauffeur gistermiddag om 17.15 uur op x80 op De Klomp: hij vertrok niet om 17.11 uur, maar wachtte netjes tot 17.15, totdat de overstappers uit de om 17.11 gearriveerde trein waren ingestapt *bus* . Waardoor hij niet leeg, maar met ca. 10 tevreden reizigers reed.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4308
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor cassie127 » vr 21 feb 2020, 17:08

Syntus heeft sinds 10 februari een wijziging op de website gezet, welke al op 5 januari is ingegaan :')
https://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/nieu ... -5-januari
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km
2019 Trein: 48763,3 km, Bus: 3425,9 km, Metro: 154,6 km, Tram: 65,0 km, Veer: 38 km, Zweeftrein: 22,2 km 15-12

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 33491
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Daniel » vr 21 feb 2020, 17:11

Nee hoor, die wijziging was al in de kerstvakantie gepubliceerd met reden en al. Dit is alleen een melding dat de lijnfolder nu ook aangepast is (en kennelijk vonden ze het niet nodig lijn 682 er ook bij te vermelden, want die is ook op 5 januari aangepast).

Edit: zie hier het oorspronkelijke bericht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

umbusko
Berichten: 1369
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor umbusko » vr 21 feb 2020, 17:12

"Alle wijzigingen vind je terug in de lijnfolders. Hieronder een overzicht van de aanpassingen." Betreft het welgeteld één rit die vijf minuten vervroegd is. :')

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4308
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor cassie127 » zo 23 feb 2020, 00:15

Ach dat stond in Midden-Overijssel ook bij wijzigingen, maar daar was de ene tabel in de lijnfolder wel aangepast en de andere weer niet :roll:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km
2019 Trein: 48763,3 km, Bus: 3425,9 km, Metro: 154,6 km, Tram: 65,0 km, Veer: 38 km, Zweeftrein: 22,2 km 15-12


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten