Pagina 29 van 294

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 15 jan 2016, 11:01
door Zugführer
OmniLezer schreef:De wijziging van lijn 126 gaat zo terugschieten denk ik.
Of dan komt Syntus met zijn oplossing dat lijn 120 4x per uur via een ring gaat rijden.

Ik bedoel dan 2x/u door naar Utrecht en 2x/u ring Abcoude en dan terug naar Amsterdam.
Het "probleem" is helemaal niet dat Abcoude 4x per uur een bus wil o.i.d. dus ik kan geen soep maken van wat je hier nu voorstelt.
Roeland schreef:En het aantal reizigers tussen Abcoude en Mijdrecht zal nou ook niet de spuigaten uitlopen, dacht ik. Mocht dat wel een aanzienlijke groep zijn, dan zou Syntus kunnen overwegen om de 126 helemaal niet meer in Abcoude te laten stoppen (ook niet meer op die tochterige A2-halte waar toch niemand woont) en zouden ze een buurtbus kunnen inleggen van Mijdrecht, via Vinkeveen naar Abcoude station (dan hebben ze meteen de Abcoudse elite, die de 126 zo graag langs het station wilde hebben, te vriend gemaakt :D )
Abcoude hoort tegenwoordig bij de gemeente Ronde Venen en het gemeentehuis van die gemeente ligt in Mijdrecht. Dus in die zin kan ik de gemeente Ronde Venen wel begrijpen, heel Abcoude moet straks naar de A2 wandelen om de bus naar het gemeentehuis te nemen.
Maar al met al lijkt dat me best te overzien en lijkt een stop van lijn 126 alleen aan de A2 een goed compromis.
Buurtbuschauffeurs moeten ze al genoeg gaan zoeken volgens mij (A)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 15 jan 2016, 12:31
door sirvinniei
Want in Nederland heeft niemand een fiets xD
Beter 5 mijntjes fietsen voor een snellere een frequentere bus dan bussen door vage dorpjes te laten rijden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 15 jan 2016, 13:12
door regenmaker
Gaat lijn 80 niet meer tussen Rhenen en Wageningen rijden of zie ik dat verkeerd?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 15 jan 2016, 13:19
door sirvinniei
Dat zie je niet verkeerd. Ach 6x per uur een bus tussen Rhenen en Wageningen was ook overkill.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 15 jan 2016, 13:22
door regenmaker
Ja daar heb je een goed punt. Maar dan zou Syntus wel lijn 80 moeten laten aansluiten op lijn 50 naar Wageningen als ze slim zijn.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 15 jan 2016, 14:04
door sirvinniei
Vanuit Veenendaal is de trein pakken en in Rhenen de bus pakken al 10 minuten sneller (25 minuten)
Blijkbaar wordt in de nieuwe dienstregeling de verbinding nog sneller (20 minuten) wat zelfs even snel is als de auto (zonder verkeer).

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 15 jan 2016, 16:56
door OmniLezer
Zugführer schreef:Het "probleem" is helemaal niet dat Abcoude 4x per uur een bus wil o.i.d. dus ik kan geen soep maken van wat je hier nu voorstelt.
Nog steeds heb je nu in Abcoude 4x/u een bus. 120 die 2x/u rijdt en 126 die 2x/u rijdt. Maar ja, waarom wilt Abcoude geen bus 4x/u.
Die lijn 126 is dan wel een directe verbinding tussen Mijdrecht en Amsterdam, maar die bus rijdt er niet voor niets.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 15 jan 2016, 17:06
door Zugführer
Nou ja, dat willen ze misschien wel, maar dat is het niet het punt dat gemaakt werd door de gemeente. Die zijn teleurgesteld omdat Abcoude de verbinding met Mijdrecht verliest. Niet omdat Abcoude nog maar 2x per uur een bus heeft ipv 4x per uur nu.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 15 jan 2016, 17:51
door regenmaker
Abcoude wordt dan nog bediend door lijn 126 naar Mijdrecht bij de halte aan de A2.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 15 jan 2016, 19:37
door Daniel
Daarnaast rijden de 120 en 126 naar Abcoude allesbehalve een kwartiersdienst. Sterker nog, ze rijden relatief kort achter elkaar aan.
Er is dus geen sprake van een lijn die als functie heeft de frequentie te verhogen, het zijn gewoon twee losse verbindingen.

Trouwens, Abcoude heeft het ook wel een beetje aan zichzelf te danken want de route van lijn 126 is een vrij smalle 30 km-zone met vele tientallen drempels. Niet het meest geschikt om met een bus te rijden dus.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 15 jan 2016, 20:20
door sirvinniei
blijft lijn 106 trouwens nog rijden? Ik kan me herinneren dat Polsbroek verplicht bediend moest worden.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 15 jan 2016, 20:42
door Daniel
Lastig gevalletje omdat die eigenlijk onder geenenkel kaartje valt. Maarja, Polsbroek is gemeente Lopik en er staat dat er in Lopik geen wijzigingen zijn, dus dat zou zeggen van wel.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 15 jan 2016, 21:19
door Durashift
regenmaker schreef:Abcoude wordt dan nog bediend door lijn 126 naar Mijdrecht bij de halte aan de A2.
Jongelui kunnen daar makkelijk geraken op 2 wielen of met de benenwagen.. Senioren iets minder denk ik,,, (A)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 15 jan 2016, 22:04
door sirvinniei
Senioren hebben hun eigen ov. Het heet regiotaxi.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 16 jan 2016, 00:08
door OmniLezer
Zugführer schreef:Nou ja, dat willen ze misschien wel, maar dat is het niet het punt dat gemaakt werd door de gemeente. Die zijn teleurgesteld omdat Abcoude de verbinding met Mijdrecht verliest. Niet omdat Abcoude nog maar 2x per uur een bus heeft ipv 4x per uur nu.
Daar kan ik kaas van maken. Dank je wel.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 16 jan 2016, 15:13
door Durashift
sirvinniei schreef:Senioren hebben hun eigen ov. Het heet regiotaxi.
Oh ja..
als je slecht ter been bent..

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 16 jan 2016, 21:56
door Pim-AllianceB95
sirvinniei schreef:Senioren hebben hun eigen ov. Het heet regiotaxi.
De regiotaxi is volgens mij een typisch voorbeeld van een taxidienst die niet specifiek voor ouderen bedoeld is.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 16 jan 2016, 22:56
door sirvinniei
Nee dat is waar, maar het wordt wel veel door ouderen gebruikt.

Ik ben echt heel erg nieuwschierig naar de lijnennetkaart. Ik vraag me af welke route lijn 280 in Veenendaal aandoet en welke haltes er worden bedient, hoe de stadsdienst van Woerden eruit gaat zien, of de nieuwe buurtbussen in Soest de route van lijn 21 over gaan nemen, hoe de routering van lijn 381 in Austerlitz wordt, hoe de lijnen naar het Henschotermeer gaan rijden, hoe de 272 gaat rijden en of er verder nog lijnen een andere route krijgen. Ook ben ik erg nieuwschierig of er aanvullende (taxi?)diensten komen op frequente lijnen die verbuurtbust worden zoals de 124 (neemt lijn 120 de stadsdienst reizigers in breukelen over?) en de 75.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 16 jan 2016, 23:14
door regenmaker
Ik gok dat lijn 280 vanaf Station Veenendaal Centrum via het Centrum en dan afbuigt naar de Grote Beer. Daarna via de A12 en Maarsbergen naar Woudenberg om via de Arnhemseweg direct naar Amersfoort te rijden. Ben zelf vooral benieuwd of er nog iets gaat veranderen aan de Syntus Veluwe lijnen, rondom Veenendaal en Amersfoort.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 17 jan 2016, 00:13
door sirvinniei
Dat is een optie maar dan is via rondweg oost toch een stukje sneller. Kan je meteen de haltes van de oude lijn 580 overnemen http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... on_Centrum. (Een url plaatsen lukt me niet goed)
Of via de westelijke oprit, daar is tenminste een carpoolplaats.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 18 jan 2016, 20:07
door sirvinniei
Dit is nog vaag voor mij:
Lijn 82 gaat door Leusden-Zuid rijden. Deze bus biedt voldoende plaats voor alle reizigers in Leusden-Zuid, veel meer dan de huidige lijn 80.
Betekent dat dat deze lijn geleed gaat rijden?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 18 jan 2016, 20:18
door CamilleKreemers
Sirvinniei, dit kan snel denk ik. ik denk namelijk dat lijn 80 meer reizigers vanuit Veenendaal, Renswoude en Scherpenzeel heeft dan lijn 82 uit Maarsbergen en Doorn kent. Ik zou anders ook niet weten waar het anders door komt.

Vraag: Stel dat Syntus later besluit om lijn 82 door te trekken naar Wijk naar Duurstede, is dit dan niet sneller voor de reiziger dan de route via Zeist?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 18 jan 2016, 20:20
door Daniel
Precies dit moet het zijn ja, 80 is gewoon drukker dan 82 :wink:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 18 jan 2016, 20:30
door regenmaker
CamilleKreemers schreef:Vraag: Stel dat Syntus later besluit om lijn 82 door te trekken naar Wijk naar Duurstede, is dit dan niet sneller voor de reiziger dan de route via Zeist?
Kan je makkelijk uitrekenen als je tijd tussen Doorn - Amersfoort neemt voor nieuwe lijn 82 en voor lijn 56. Daar wordt immers het verschil gemaakt. Als je van de reisrelatie Amersfoort - Wijk bij Duurstede uitgaat.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 18 jan 2016, 20:44
door CamilleKreemers
net even gekeken:
Lijn 56 doet er nu 1u15 over. De verlengde 82 zou er in totaal 57 minuten over. Dit scheelt toch weer 20 minuten reistijd voor de reizigers.