Pagina 31 van 294

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 24 jan 2016, 16:51
door Zonnig
Wie weet gaan ze op zaterdag de 121 koppelen aan de 70. Oude tijden kunnen herleven!

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 24 jan 2016, 18:11
door sirvinniei
Heb je op een buslijn 3 verschillende bestemmingen. Ach ja dat heb je straks ook al bij lijn 50

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 24 jan 2016, 19:47
door Zonnig
Lijn 121 kan gewoon 121 blijven net als vroeger. Je laat de bus alleen van nr en bestemming veranderen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 24 jan 2016, 20:22
door sirvinniei
Ach ja, maar dat is weer verwarren voor reizigers van bijvoorbeeld Loenen aan de vecht die naar Amersfoort reizen. Het beste is een systeem als het avond/zondag systeem van de gecombineerde 202/203 tussen Zwolle en Apeldoorn, die geeft gewoon Heerde als bestemming maar heeft daaronder nog extra informatie dat hij daarna doorrijdt naar Apeldoorn/Zwolle.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 24 jan 2016, 21:04
door Zonnig
Is het niet verwarrender als het ma-vr 121 is en op za 70 vanwege omlooptechnische redenen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 24 jan 2016, 23:36
door sirvinniei
Daarom noemde ik ook dat systeem van 202/203

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 25 jan 2016, 14:19
door CamilleKreemers
Zonnig schreef:Is het niet verwarrender als het ma-vr 121 is en op za 70 vanwege omlooptechnische redenen.
omlooptechnisch hoef je niet een ander nummer aan de bus te hangen op verschillende dagen, gewoon nummer aanpassen op de omslaghalte is genoeg.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 26 jan 2016, 00:28
door Jurre
Zonnig schreef:Wie weet gaan ze op zaterdag de 121 koppelen aan de 70. Oude tijden kunnen herleven!
Inderdaad, zodoende kwamen destijds op die manier nog wel eens Lions City's in Amersfoort. Het zou omlooptechnisch wel kunnen, gezien lijn 70 momenteel op de momenten dat er een halfuursdienst wordt gereden (ma-za tot 19.00) standaard 25 minuten staat te bufferen in Hilversum.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 26 jan 2016, 17:12
door Zonnig
Jurre schreef:
Zonnig schreef:Wie weet gaan ze op zaterdag de 121 koppelen aan de 70. Oude tijden kunnen herleven!
Inderdaad, zodoende kwamen destijds op die manier nog wel eens Lions City's in Amersfoort. Het zou omlooptechnisch wel kunnen, gezien lijn 70 momenteel op de momenten dat er een halfuursdienst wordt gereden (ma-za tot 19.00) standaard 25 minuten staat te bufferen in Hilversum.
Op deze wijze Lions in Amersfoort, nee dat is onmogelijk.
Toen de BBA/Veolia de 121 reed reden daar Mercedessen (of inhuur) en daarvoor bestond de Lion's City volgens mij nog niet.

Denk dat we voor doorgaande 121 of 122 op de 70 terug moeten naar de Midnet-tijd.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 26 jan 2016, 22:44
door NG²7²™
Zonnig schreef:Op deze wijze Lions in Amersfoort, nee dat is onmogelijk.
Toen de BBA/Veolia de 121 reed reden daar Mercedessen (of inhuur) en daarvoor bestond de Lion's City volgens mij nog niet.

Denk dat we voor doorgaande 121 of 122 op de 70 terug moeten naar de Midnet-tijd.
In de huidige concessie is die doorkoppeling er ook geweest, naast de MAN's is er ook een keer een Volvo 8700 op lijn 70 terecht gekomen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 28 jan 2016, 18:23
door sirvinniei
Ik heb nog meer extra info weten te vinden
-Er gaat een nachtlijn rijden tussen Utrecht en Veenendaal
-83 krijgt aansluiting op de 85 en er wordt gesproken over een frequentieverhoging. Ik denk dat ze daarmee bedoelen dat hij in het dal ook 2x pu gaat rijden, want 4x pu in de spits zie ik m niet rijden :P

https://www.facebook.com/gemeenteveenen ... 4472377272

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 28 jan 2016, 18:35
door regenmaker
sirvinniei schreef:83 krijgt aansluiting op de 85 en er wordt gesproken over een frequentieverhoging. Ik denk dat ze daarmee bedoelen dat hij in het dal ook 2x pu gaat rijden, want 4x pu in de spits zie ik m niet rijden
Misschien dat ze de lijnen in de toekomst ook gaan koppelen? :idea:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 28 jan 2016, 18:56
door sirvinniei
Ik heb maandag al een suggestie naar syntus gestuurd om de 5,83 en 85 te koppelen, maar heb nog geen reactie :wink:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 28 jan 2016, 19:10
door regenmaker
Dat betekent wel dat die lijnen waarschijnlijk volledig met Syntus Gelderland materieel gaan rijden. Mag dat wel van de concessie-eisen in Utrecht?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 28 jan 2016, 20:42
door wouter15
Ze kunnen toch ook gewoon met de bussen van de concessie Provincie Utrecht gaan rijden? Ik zie geen reden waarom het perse met Syntus Gelderland materieel zou moeten.

Ik zie hier trouwens dat er meer info over het busvervoer vanaf eind 2016 bekend is dan wat Syntus heeft gemeld op syntusutrecht.nl Weet iemand of er dan ook al meer info bekend is over het OV in de omgeving Woerden? Want de info die hier staat (http://www.syntusutrecht.nl/reisinformatie/woerden.aspx) is nu ook niet echt veel.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 28 jan 2016, 20:44
door BrengMe
Nee, dit is het

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 28 jan 2016, 20:45
door Durashift
regenmaker schreef:Dat betekent wel dat die lijnen waarschijnlijk volledig met Syntus Gelderland materieel gaan rijden. Mag dat wel van de concessie-eisen in Utrecht?
Denk eerder dan, áls er een koppeling met de 85 komt, andersom. Utrecht materiaal richting Ede.
Immers, de MAN LNG's kunnen de tunnel niet door..

Of er wordt wat verschoven met Amba's, dat zou nog kunnen natuurlijk. (102 / 103 materieel denk ik dan aan).

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 28 jan 2016, 20:55
door sirvinniei
Je kunt ook eventueel een halte creeëren bij de zuiderlijke parkeerplaats op de klomp.

Trouwens, als ze lijn 83 ongekoppeld laten, van welke stalling zullen de bussen daarvoor dan komen?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 28 jan 2016, 21:08
door Durashift
sirvinniei schreef:Je kunt ook eventueel een halte creeëren bij de zuiderlijke parkeerplaats op de klomp.
Ja, en dan? Waar steek je de spoorbaan dan over?
sirvinniei schreef: Trouwens, als ze lijn 83 ongekoppeld laten, van welke stalling zullen de bussen daarvoor dan komen?
Denk dezelfde stalling als waarvan de X80 / 280 / 50 vandaan gaan komen?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 28 jan 2016, 21:11
door sirvinniei
Nergens, als je alleen 85 en 83 koppelt is dat helemaal niet nodig.

Helemaal in Amersfoort?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 29 jan 2016, 00:09
door sirvinniei
wouter15 schreef:Ze kunnen toch ook gewoon met de bussen van de concessie Provincie Utrecht gaan rijden? Ik zie geen reden waarom het perse met Syntus Gelderland materieel zou moeten.

Ik zie hier trouwens dat er meer info over het busvervoer vanaf eind 2016 bekend is dan wat Syntus heeft gemeld op syntusutrecht.nl Weet iemand of er dan ook al meer info bekend is over het OV in de omgeving Woerden? Want de info die hier staat (http://www.syntusutrecht.nl/reisinformatie/woerden.aspx) is nu ook niet echt veel.
Ik vermoed dat, aangezien ze zeggen dat je zonder overstappen iedere bestemming in Woerden vanuit iedere wijk kunt bereiken, ze lijn (10)5 en lijn 102 aan de stadsdienst gaan plakken.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 29 jan 2016, 05:03
door regenmaker
sirvinniei schreef:Trouwens, als ze lijn 83 ongekoppeld laten, van welke stalling zullen de bussen daarvoor dan komen?
Wageningen of Ede? Weet niet of er verder nog stallingen zijn in de buurt.

Durashift schreef:Denk eerder dan, áls er een koppeling met de 85 komt, andersom. Utrecht materiaal richting Ede.
Immers, de MAN LNG's kunnen de tunnel niet door..

Of er wordt wat verschoven met Amba's, dat zou nog kunnen natuurlijk. (102 / 103 materieel denk ik dan aan).
Ik had het over een koppeling 85 - 83 - 5. Lijkt me sterk dat ze opeens al die lijnen met Syntus Utrecht materieel laten rijden. Lijnen zijn in Ede ook gekoppeld aan onder andere lijn 86. Dus zal syntus de omlopen moeten veranderen in Ede.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 02 feb 2016, 12:33
door sirvinniei

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 02 feb 2016, 12:46
door Roeland
In de NS dienstregeling 2017 gaat de kwartiersdienst op Utrecht - Breukelen ook op de schop. Wewet iemand hoe die frequentie ongeveer wordt? En heeft dat wellicht nog gevolgen voor de spits kwartiersdienst op lijn 130?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 02 feb 2016, 13:00
door sirvinniei
Er verandert niks aan de frequentie Utrecht-Breukelen zover ik weet. Alleen wordt de halfuursdienst verhoogd naar een kwartierdienst tussen Amsterdam en Breukelen, ook buiten de spits (dit omdat de 7400 altijd door gaat rijden naar Amsterdam). 130 verandert hooguit in aankomst en vertrektijd aangezien deze alleen aansluit op de treinen naar Utrecht.