Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
sirvinniei
Berichten: 1228
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Di 09 Feb 2016, 21:20

Ik denk dat dit mits de juiste marketing ook wel reizigers gaat trekken.
Zal zo'n looproute aantrekkelijker zijn dan een klein stukje metro?

Gebruikersavatar
Natorious
Berichten: 264
Lid geworden op: Di 17 Jun 2014, 14:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Natorious » Di 09 Feb 2016, 23:02

sirvinniei schreef:Ik denk dat dit mits de juiste marketing ook wel reizigers gaat trekken.
Zal zo'n looproute aantrekkelijker zijn dan een klein stukje metro?


Ik geloof van wel, omdat het ten eerste een overstap scheelt en een overstap kost altijd tijd. Nou is Bijlmer Arena geen verschrikkelijk station om te wachten (tenzij het waait :') ), maar het doorrijden naar Bijlmer vanaf de snelwegafrit bij de MacDonalds is +- 3-5min. Op Bijlmer kan de overstap door de rare intervallen van de metro ook tussen de 2 en 8(bij pech) minuten liggen. Bijlmer-Holendrecht is 3 minuten en dan nog lopen van het station naar het AMC. Een bushalte op 10 minuten lopen is duidelijker en makkelijker voor de reiziger.

En omreizen met de metro is duurder :X

sirvinniei
Berichten: 1228
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Do 11 Feb 2016, 07:49

Het is inderdaad duurder, maar volgens mij scheelt het maar hooguit 10 cent, het instaptarief heb je namelijk al betaald.

sirvinniei
Berichten: 1228
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Vr 12 Feb 2016, 00:16


Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2101
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Zugführer » Vr 12 Feb 2016, 00:38

Tsja, ik vind het argument dat lijn 104 "zo'n lange traditie is en al zoveel jaren rijdt en het dus zonde is dat hij verdwijnt" toch niet zo sterk :')
De gemeente zelf klaagt overigens niet als ik het artikel goed lees, alleen in de allerlaatste zin wordt de gemeente even genoemd.
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

sirvinniei
Berichten: 1228
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Vr 12 Feb 2016, 23:12

Spoiler: show
Afbeelding
K

weet niet uit welke krant dit komt

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2101
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Zugführer » Vr 12 Feb 2016, 23:25

Als we echt voor elk begraafplaats en restaurant een bus moeten behouden... echt waar :')
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25111
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Vr 12 Feb 2016, 23:31

@Lijn 104: Tja, al die reizigers die alles rechtstreeks bereikbaar willen hebben zijn zich duidelijk niet echt bewust van wat dat allemaal kost. Eigenlijk hebben ze nog geluk trouwens want in dit geval blijven ook alle reismogelijkheden behouden maar moet er slechts worden overgestapt.
Overigens is ook dit weer een artikel met onwaarheden: zo wordt er gesproken over het verdwijnen van de verbinding met Benschop maar dat is helemaal niet zo want daar blijft lijn 504 rijden (kijk maar op de kaart, van Montfoort naar IJsselstein gaat niet anders). Het is trouwens ook geen traditie van een eeuw want lijn 104 heeft van december 2008 tot december 2011 slechts van Woerden naar Montfoort gereden, toen was er dus ook geen verbinding tussen Montfoort en Benschop.

Wat Austerlitz betreft: kennelijk weet die krant wel meer dan wij en gaat er blijkbaar wel een vaste lijn naar Austerlitz rijden. Op de kaartjes van Syntus staat alleen de 381 en die zou niet het dorp maar de piramide ontsluiten.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

sirvinniei
Berichten: 1228
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Vr 12 Feb 2016, 23:47

Het is wel redelijk duidelijk te zien aan de website van syntusutrecht dat de bus naar Austerlitz gaat rijden, sterker nog, alleen op de pagina van het nationaal militair museum wordt er over De pyramide van Austerlitz gesproken en daar staat "De pyramide van" tussen haakjes. Ik vraag me trouwens af of deze lijn niet veel leeg gaat rijden. De pyramide van Austerlitz stelt heel weinig voor en het reizigersaantal van Austerlitz ligt nu met lijn 81 gemiddeld rond de 1. Dan lijkt mij het henschotermeer nog toeristischer, en daar rijden in de nieuwe dienstregeling alleen maar in de zomer bussen naar toe.

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2101
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Zugführer » Vr 12 Feb 2016, 23:55

Hoe moet eigenlijk de route van die lijn 381 dan worden? De snelste verbinding tussen Driebergen-Zeist en pyramide van Austerlitz is over de A12 tot Maarn, maar dan doe je inderdaad het dorp zelf niet aan. De route via begraafplaats en restaurant Oud-London, dat zeer veel reizigers schijnt te trekken, is maar enkele minuten langer. Wil je het dorp aan doen, dan maakt het zo goed als niets uit welke route je neemt.
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

Durashift
Berichten: 690
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Durashift » Za 13 Feb 2016, 00:14

Zugführer schreef:Hoe moet eigenlijk de route van die lijn 381 dan worden? De snelste verbinding tussen Driebergen-Zeist en pyramide van Austerlitz is over de A12 tot Maarn, maar dan doe je inderdaad het dorp zelf niet aan. De route via begraafplaats en restaurant Oud-London, dat zeer veel reizigers schijnt te trekken, is maar enkele minuten langer. Wil je het dorp aan doen, dan maakt het zo goed als niets uit welke route je neemt.


Via de A12 heeft weinig zin, daar zijn de reizigers niet. Althans, voor die die niet met de trein komen.
Via Kerkebosch rijden lijkt mij logisch (of via busstation ivm overstap en aan/afvoer van reizigers).
Daar zijn reizigers die naar de begraafplaats kunnen OF de pyramide (kinderkaartjes).

Ik denk dat er per seizoen meer dagen geschikt zijn om bij de speeltuin / bos van de Pyramide te vertoeven dan een duik in het Henschotermeer te nemen. De focus daarop begrijp ik niet helemaal. Tenzij zowel het meer als de Pyramide een doel zijn.. en dat wordt nu met de 81 bediend.

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2101
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Zugführer » Za 13 Feb 2016, 00:22

Maar het artikel stelt dat de verbinding tussen Austerlitz en begraafplaats en busstation vervalt, dus lijkt het er op dat de nieuwe lijn toch via de A12 gaat rijden. Of nog binnendoor via de Traaijweg, maar dat duurt net zo lang als via het begraafplaats.
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

Ezra
Berichten: 918
Lid geworden op: Ma 18 Nov 2013, 17:40

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Ezra » Za 13 Feb 2016, 11:10

sirvinniei schreef:http://m.ad.nl/ad/m/nl/38188/Woerden/article/detail/4242878/2016/02/11/Buslijn-104-van-Woerden-naar-Nieuwegein-onder-druk.dhtml
En dat is de 4e gemeente die klaagt

In het artikel kom een mevrouw aan het woord die suggerert dat Benschop nu al lastig te bereiken is. Dit terwijl er vanuit Benschop naar Rotterdam (lijn 195), naar Woerden (lijn 104), naar Utrecht (lijn 195) en naar Gouda (lijn 106) een verbinding is. Waar wil ze dan nog meer naar toe?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25111
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Za 13 Feb 2016, 11:54

Sowieso klopt er iets niet aan de uitspraken van die mevrouw, want ze stelt ook dat er geen verbinding meer tussen Montfoort en Benschop zou zijn in de nieuwe concessie. Overigens ook verrassend dat ze zegt nu in Montfoort over te stappen op weg van Benschop naar haar stage in Woerden, geloof dat de 104 daar nu toch behoorlijk rechtstreeks rijdt :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

sirvinniei
Berichten: 1228
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Za 13 Feb 2016, 12:01

Hij rijdt waarschijnlijk gewoon via de traayweg. Om vanuit Zeist naar Driebergen te gaan en dan weer terug te rijden lijkt me ook totaal niet logisch.
Als ik thuis ben zal ik het reizigersaantal van de begraafplaats bekijken, maar ik vermoed dat dat hooguit een handjevol per dag is. Het ziekenhuis blijft bereikbaar met lijn 43.
En tsja, benshop wordt inderdaad goed aangedaan. Als ik naar de reizigersaantallen kijk kunnen de inwoners van geluk spreken dat de 106 niet verbuurtbust is. Maarja hij stond in het pve

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25111
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Za 13 Feb 2016, 13:35

Live vanuit Austerlitz: Bij de pyramide kan je niet echt lekker keren, dus heen en terug zal al niet dezelfde route worden. Tenzij je keert middels een rondje door het dorp ;-)

En owja, wie gaat de 81 eigenlijk missen. Reizigersaantallen rond 14.00 uur vandaag:
- Zeist > Austerlitz 0
- Austerlitz > Woudenberg 0
- Woudenberg > Austerlitz 0
En in Austerlitz stond ook niemand te wachten op de 81 naar Zeist, dus nogsteeds 0 :-P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

sirvinniei
Berichten: 1228
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Za 13 Feb 2016, 14:30

Bij de piramide heb je toch gewoon een parkeerplaats (waar je kan keren)?
Maar idd zoals ik al zei: gemiddeld 1 reiziger.

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2101
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Zugführer » Za 13 Feb 2016, 15:45

Lijn 381 kan wel met achtpersoonsbusjes gaan rijden :') :')
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

CamilleKreemers
Berichten: 2324
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor CamilleKreemers » Za 13 Feb 2016, 15:46

Misschien gaat men dat wel doen?

Durashift
Berichten: 690
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Durashift » Za 13 Feb 2016, 16:06

sirvinniei schreef:Bij de piramide heb je toch gewoon een parkeerplaats (waar je kan keren)?
Maar idd zoals ik al zei: gemiddeld 1 reiziger.


Ja, maar met een 13 meter bus niet echt ruim.. In de winter is het er rustig.. maar op de tijden dat het er druk is, knap lastig.

Een Midibus zou nog wel kunnen. Maar goed, de bus moet toch door naar Henschotermeer of niet dan?

sirvinniei
Berichten: 1228
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Za 13 Feb 2016, 16:21

Ik vermoed dat de 381 in de zomer door gaat rijden naar het henschotermeer en groter wordt gereden. Er zou in ieder geval een bus tussen Driebergen Zeist en het henschotermeer in de zomer rijden en deze diensten combineren lijkt me het efficiëntst.
Waarschijnlijk wordt dan in de winter met 8 persoonsbussen gereden en in de zomer met midi/gewone bussen.

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2101
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Zugführer » Za 13 Feb 2016, 17:36

Lijn 381 wordt de lijn die alle toeristische attracties met elkaar gaat verbinden en rijdt ook naar het Militair Museum, 8-persoonsmaterieel lijkt me op zo'n lijn niet echt een goed idee... Zie Kasteel de Haar dat ook op onregelmatige momenten opeens heel veel reizigers trekt.
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

sirvinniei
Berichten: 1228
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Za 13 Feb 2016, 19:40

Ik denk daalt je het aantal doordeweekse dagjesmensen niet moet overschatten.
Overigens ook grappig: het NMM is op maandag gesloten

wouter15
Berichten: 845
Lid geworden op: Di 24 Jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor wouter15 » Za 13 Feb 2016, 20:43

Weet iemand of er al een uitspraak is van het College van Beroep voor het Bedrijfsleven i.v.m. het beroep wat Connexxion daar had aangespannen? Ik las wel ergens op Facebook dat Connexxion diot verloren had maar ik kan het nu nergens meer vinden.

sirvinniei
Berichten: 1228
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Zo 14 Feb 2016, 08:51

http://dewoudenberger.nl/lokaal/ov-word ... icht-94455
Lijn 82 krijgt ook een frequentieverhoging. Dus deze zal ook wel in het dal 2x per uur rijden.
Volgens mij houdt Syntus niet van uursdiensten in het dal van halfuursdiensten. En gelijk hebben ze: het is heel verwarrend als je bus plotseling op een werkdag maar eens per uur gaat rijden.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 3 gasten