Pagina 33 van 294

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 09 feb 2016, 21:20
door sirvinniei
Ik denk dat dit mits de juiste marketing ook wel reizigers gaat trekken.
Zal zo'n looproute aantrekkelijker zijn dan een klein stukje metro?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 09 feb 2016, 23:02
door Natorious
sirvinniei schreef:Ik denk dat dit mits de juiste marketing ook wel reizigers gaat trekken.
Zal zo'n looproute aantrekkelijker zijn dan een klein stukje metro?
Ik geloof van wel, omdat het ten eerste een overstap scheelt en een overstap kost altijd tijd. Nou is Bijlmer Arena geen verschrikkelijk station om te wachten (tenzij het waait :') ), maar het doorrijden naar Bijlmer vanaf de snelwegafrit bij de MacDonalds is +- 3-5min. Op Bijlmer kan de overstap door de rare intervallen van de metro ook tussen de 2 en 8(bij pech) minuten liggen. Bijlmer-Holendrecht is 3 minuten en dan nog lopen van het station naar het AMC. Een bushalte op 10 minuten lopen is duidelijker en makkelijker voor de reiziger.

En omreizen met de metro is duurder :X

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 11 feb 2016, 07:49
door sirvinniei
Het is inderdaad duurder, maar volgens mij scheelt het maar hooguit 10 cent, het instaptarief heb je namelijk al betaald.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 12 feb 2016, 00:16
door sirvinniei
http://m.ad.nl/ad/m/nl/38188/Woerden/ar ... druk.dhtml
En dat is de 4e gemeente die klaagt

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 12 feb 2016, 00:38
door Zugführer
Tsja, ik vind het argument dat lijn 104 "zo'n lange traditie is en al zoveel jaren rijdt en het dus zonde is dat hij verdwijnt" toch niet zo sterk :')
De gemeente zelf klaagt overigens niet als ik het artikel goed lees, alleen in de allerlaatste zin wordt de gemeente even genoemd.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 12 feb 2016, 23:12
door sirvinniei
Spoiler: show
Afbeelding
K
weet niet uit welke krant dit komt

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 12 feb 2016, 23:25
door Zugführer
Als we echt voor elk begraafplaats en restaurant een bus moeten behouden... echt waar :')

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 12 feb 2016, 23:31
door Daniel
@Lijn 104: Tja, al die reizigers die alles rechtstreeks bereikbaar willen hebben zijn zich duidelijk niet echt bewust van wat dat allemaal kost. Eigenlijk hebben ze nog geluk trouwens want in dit geval blijven ook alle reismogelijkheden behouden maar moet er slechts worden overgestapt.
Overigens is ook dit weer een artikel met onwaarheden: zo wordt er gesproken over het verdwijnen van de verbinding met Benschop maar dat is helemaal niet zo want daar blijft lijn 504 rijden (kijk maar op de kaart, van Montfoort naar IJsselstein gaat niet anders). Het is trouwens ook geen traditie van een eeuw want lijn 104 heeft van december 2008 tot december 2011 slechts van Woerden naar Montfoort gereden, toen was er dus ook geen verbinding tussen Montfoort en Benschop.

Wat Austerlitz betreft: kennelijk weet die krant wel meer dan wij en gaat er blijkbaar wel een vaste lijn naar Austerlitz rijden. Op de kaartjes van Syntus staat alleen de 381 en die zou niet het dorp maar de piramide ontsluiten.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 12 feb 2016, 23:47
door sirvinniei
Het is wel redelijk duidelijk te zien aan de website van syntusutrecht dat de bus naar Austerlitz gaat rijden, sterker nog, alleen op de pagina van het nationaal militair museum wordt er over De pyramide van Austerlitz gesproken en daar staat "De pyramide van" tussen haakjes. Ik vraag me trouwens af of deze lijn niet veel leeg gaat rijden. De pyramide van Austerlitz stelt heel weinig voor en het reizigersaantal van Austerlitz ligt nu met lijn 81 gemiddeld rond de 1. Dan lijkt mij het henschotermeer nog toeristischer, en daar rijden in de nieuwe dienstregeling alleen maar in de zomer bussen naar toe.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 12 feb 2016, 23:55
door Zugführer
Hoe moet eigenlijk de route van die lijn 381 dan worden? De snelste verbinding tussen Driebergen-Zeist en pyramide van Austerlitz is over de A12 tot Maarn, maar dan doe je inderdaad het dorp zelf niet aan. De route via begraafplaats en restaurant Oud-London, dat zeer veel reizigers schijnt te trekken, is maar enkele minuten langer. Wil je het dorp aan doen, dan maakt het zo goed als niets uit welke route je neemt.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 13 feb 2016, 00:14
door Durashift
Zugführer schreef:Hoe moet eigenlijk de route van die lijn 381 dan worden? De snelste verbinding tussen Driebergen-Zeist en pyramide van Austerlitz is over de A12 tot Maarn, maar dan doe je inderdaad het dorp zelf niet aan. De route via begraafplaats en restaurant Oud-London, dat zeer veel reizigers schijnt te trekken, is maar enkele minuten langer. Wil je het dorp aan doen, dan maakt het zo goed als niets uit welke route je neemt.
Via de A12 heeft weinig zin, daar zijn de reizigers niet. Althans, voor die die niet met de trein komen.
Via Kerkebosch rijden lijkt mij logisch (of via busstation ivm overstap en aan/afvoer van reizigers).
Daar zijn reizigers die naar de begraafplaats kunnen OF de pyramide (kinderkaartjes).

Ik denk dat er per seizoen meer dagen geschikt zijn om bij de speeltuin / bos van de Pyramide te vertoeven dan een duik in het Henschotermeer te nemen. De focus daarop begrijp ik niet helemaal. Tenzij zowel het meer als de Pyramide een doel zijn.. en dat wordt nu met de 81 bediend.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 13 feb 2016, 00:22
door Zugführer
Maar het artikel stelt dat de verbinding tussen Austerlitz en begraafplaats en busstation vervalt, dus lijkt het er op dat de nieuwe lijn toch via de A12 gaat rijden. Of nog binnendoor via de Traaijweg, maar dat duurt net zo lang als via het begraafplaats.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 13 feb 2016, 11:10
door Globetrotter
sirvinniei schreef:http://m.ad.nl/ad/m/nl/38188/Woerden/ar ... druk.dhtml
En dat is de 4e gemeente die klaagt
In het artikel kom een mevrouw aan het woord die suggerert dat Benschop nu al lastig te bereiken is. Dit terwijl er vanuit Benschop naar Rotterdam (lijn 195), naar Woerden (lijn 104), naar Utrecht (lijn 195) en naar Gouda (lijn 106) een verbinding is. Waar wil ze dan nog meer naar toe?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 13 feb 2016, 11:54
door Daniel
Sowieso klopt er iets niet aan de uitspraken van die mevrouw, want ze stelt ook dat er geen verbinding meer tussen Montfoort en Benschop zou zijn in de nieuwe concessie. Overigens ook verrassend dat ze zegt nu in Montfoort over te stappen op weg van Benschop naar haar stage in Woerden, geloof dat de 104 daar nu toch behoorlijk rechtstreeks rijdt :P

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 13 feb 2016, 12:01
door sirvinniei
Hij rijdt waarschijnlijk gewoon via de traayweg. Om vanuit Zeist naar Driebergen te gaan en dan weer terug te rijden lijkt me ook totaal niet logisch.
Als ik thuis ben zal ik het reizigersaantal van de begraafplaats bekijken, maar ik vermoed dat dat hooguit een handjevol per dag is. Het ziekenhuis blijft bereikbaar met lijn 43.
En tsja, benshop wordt inderdaad goed aangedaan. Als ik naar de reizigersaantallen kijk kunnen de inwoners van geluk spreken dat de 106 niet verbuurtbust is. Maarja hij stond in het pve

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 13 feb 2016, 13:35
door Daniel
Live vanuit Austerlitz: Bij de pyramide kan je niet echt lekker keren, dus heen en terug zal al niet dezelfde route worden. Tenzij je keert middels een rondje door het dorp ;-)

En owja, wie gaat de 81 eigenlijk missen. Reizigersaantallen rond 14.00 uur vandaag:
- Zeist > Austerlitz 0
- Austerlitz > Woudenberg 0
- Woudenberg > Austerlitz 0
En in Austerlitz stond ook niemand te wachten op de 81 naar Zeist, dus nogsteeds 0 :-P

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 13 feb 2016, 14:30
door sirvinniei
Bij de piramide heb je toch gewoon een parkeerplaats (waar je kan keren)?
Maar idd zoals ik al zei: gemiddeld 1 reiziger.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 13 feb 2016, 15:45
door Zugführer
Lijn 381 kan wel met achtpersoonsbusjes gaan rijden :') :')

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 13 feb 2016, 15:46
door CamilleKreemers
Misschien gaat men dat wel doen?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 13 feb 2016, 16:06
door Durashift
sirvinniei schreef:Bij de piramide heb je toch gewoon een parkeerplaats (waar je kan keren)?
Maar idd zoals ik al zei: gemiddeld 1 reiziger.
Ja, maar met een 13 meter bus niet echt ruim.. In de winter is het er rustig.. maar op de tijden dat het er druk is, knap lastig.

Een Midibus zou nog wel kunnen. Maar goed, de bus moet toch door naar Henschotermeer of niet dan?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 13 feb 2016, 16:21
door sirvinniei
Ik vermoed dat de 381 in de zomer door gaat rijden naar het henschotermeer en groter wordt gereden. Er zou in ieder geval een bus tussen Driebergen Zeist en het henschotermeer in de zomer rijden en deze diensten combineren lijkt me het efficiëntst.
Waarschijnlijk wordt dan in de winter met 8 persoonsbussen gereden en in de zomer met midi/gewone bussen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 13 feb 2016, 17:36
door Zugführer
Lijn 381 wordt de lijn die alle toeristische attracties met elkaar gaat verbinden en rijdt ook naar het Militair Museum, 8-persoonsmaterieel lijkt me op zo'n lijn niet echt een goed idee... Zie Kasteel de Haar dat ook op onregelmatige momenten opeens heel veel reizigers trekt.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 13 feb 2016, 19:40
door sirvinniei
Ik denk daalt je het aantal doordeweekse dagjesmensen niet moet overschatten.
Overigens ook grappig: het NMM is op maandag gesloten

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 13 feb 2016, 20:43
door wouter15
Weet iemand of er al een uitspraak is van het College van Beroep voor het Bedrijfsleven i.v.m. het beroep wat Connexxion daar had aangespannen? Ik las wel ergens op Facebook dat Connexxion diot verloren had maar ik kan het nu nergens meer vinden.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 14 feb 2016, 08:51
door sirvinniei
http://dewoudenberger.nl/lokaal/ov-word ... icht-94455
Lijn 82 krijgt ook een frequentieverhoging. Dus deze zal ook wel in het dal 2x per uur rijden.
Volgens mij houdt Syntus niet van uursdiensten in het dal van halfuursdiensten. En gelijk hebben ze: het is heel verwarrend als je bus plotseling op een werkdag maar eens per uur gaat rijden.