Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3729
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Z2N » Zo 14 Feb 2016, 20:47

Littlebusdriver schreef:Op syntusutrecht.nl bestaat de pagina 'Austerlitz' niet, je komt op die van Driebergen terecht. Waar overigens nu een nieuw logo van Syntus boven staat.

Ah, Keolis heeft zijn logo-eisen ingevoerd in Nederland! Zat al te wachten wanneer dat zou gebeuren... (A)
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25110
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Zo 14 Feb 2016, 21:11

Littlebusdriver schreef:Van Rijsenburg naar het dorp Austerlitz (via Traayweg) kan makkelijk in de 13 min die op het kaartje van Syntus staat. 7 min Rijsenburg -> Auterlitz en 8 min Rijsenburg -> Pyramide.
Lijn 381 kan rijden; Driebergen-Zeist NS, Loolaan, Arnhemse Bovenweg, Traayweg, lusje door Austerlitz en in het seizoen door naar de Pyramide vv. Kan allemaal makkelijk met een Mercedes Sprinter.

Volgens Google Maps is dat 12 minuten. Echter kan het ook via Zeist Kerkebosch in 13 minuten waarbij je de haltes blijft bedienen waar nu over geklaagd wordt dat ze zouden vervallen.
Maarja, we weten het pas echt als er een dienstregeling (of tenminste een netkaart) beschikbaar is.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

sirvinniei
Berichten: 1225
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Zo 14 Feb 2016, 21:15

Overigens ook interessant:
Afbeelding
Lijn 56 gaat met zo'n 240 km/h tussen wijk bij Duurstede en Doorn rijden

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25110
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Zo 14 Feb 2016, 21:40

Huh? Doorn - Langbroek - Cothen - Wijk bij Duurstede kost 9 minuten volgens Google Maps, die 17 minuten die Syntus vermeldt zijn dus eerder ruim.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

sirvinniei
Berichten: 1225
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Zo 14 Feb 2016, 21:44

Dit is de pagina van Amerongen, 17 minuten Amerongen>Wijk dus (met overstap) :wink:

Littlebusdriver
Berichten: 64
Lid geworden op: Vr 19 Dec 2014, 13:16

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Littlebusdriver » Zo 14 Feb 2016, 21:46

Daniel schreef:Echter kan het ook via Zeist Kerkebosch in 13 minuten waarbij je de haltes blijft bedienen waar nu over geklaagd wordt dat ze zouden vervallen.

Dan zou de pijl vanaf Driebergen-Zeist moeten staat en hij staat vanaf Driebergen-Rijsenburg ingetekend. Maar zie nu dat op het kaartje van Soesterberg de pijl naar Austerlitz weer wel vanaf Driebergen station staat. Dus de kaartjes zijn ook niet allemaal even goed...

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25110
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Zo 14 Feb 2016, 22:04

Nee, want die 13 minuten is gerekend vanaf de kruising Hoofdstraat / Loolaan en daar ligt het station Driebergen-Zeist niet :wink: Wat daar wel ligt is Driebergen zelf.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Littlebusdriver
Berichten: 64
Lid geworden op: Vr 19 Dec 2014, 13:16

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Littlebusdriver » Zo 14 Feb 2016, 22:53

Daniel schreef:Nee, want die 13 minuten is gerekend vanaf de kruising Hoofdstraat / Loolaan en daar ligt het station Driebergen-Zeist niet :wink: Wat daar wel ligt is Driebergen zelf.

Nergens op de kaart staat dat het dat kruispunt is, dat vul jij zo in.

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2097
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Zugführer » Zo 14 Feb 2016, 23:16

Als het kaartje op de pagina van Driebergen zou kloppen gaat lijn 381 er 23 minuten over doen van station naar Austerlitz. Dat lijkt me overdreven lang, want het kan inderdaad in 13 minuten, waarbij het niet uitmaakt of er via Zeist of Driebergen gereden wordt.
Ik kan me echt niet voorstellen dat het de bedoeling is met Sprinters op lijn 381 te gaan rijden, dat zou me behoorlijk onverstandig lijken. Zeker voor de verbinding naar het NMM
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1932
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Gekko123 » Ma 15 Feb 2016, 07:43

Daniel schreef:Huh? Doorn - Langbroek - Cothen - Wijk bij Duurstede kost 9 minuten volgens Google Maps, die 17 minuten die Syntus vermeldt zijn dus eerder ruim.

Zeker in de ochtendspits richting Doorn hebben de bussen die tijd wel nodig. Er staat dan namelijk standaard een file vanuit Langbroek voor het kruispunt vlakbij de halte Postkantoor
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

sirvinniei
Berichten: 1225
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Ma 15 Feb 2016, 11:05

Zugführer schreef:Als het kaartje op de pagina van Driebergen zou kloppen gaat lijn 381 er 23 minuten over doen van station naar Austerlitz. Dat lijkt me overdreven lang, want het kan inderdaad in 13 minuten, waarbij het niet uitmaakt of er via Zeist of Driebergen gereden wordt.
Ik kan me echt niet voorstellen dat het de bedoeling is met Sprinters op lijn 381 te gaan rijden, dat zou me behoorlijk onverstandig lijken. Zeker voor de verbinding naar het NMM

16 minuten met de auto als je Austerlitz en de Pyramide aandoet. En volgens de pagina van soesterberg duurt station>austerlitz 20 minuten. die 13 minuten zijn denk ik vanaf de halte traay.
Is het NMM dan doordeweeks zo druk?

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2097
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Zugführer » Ma 15 Feb 2016, 11:25

Ik heb geen idee, maar zeker naar musea e.d. lijkt het me dat je onverwachte pieken van bezoekers kunt krijgen en dat er op bepaalde momenten opeens meer dan 8 mensen tegelijk met de bus mee willen. Zoals hiervoor al gezegd lijkt het me waarschijnlijker dat Syntus met aanbiedingen juist gaat inzetten op meer reizigers trekken op een dergelijke lijn die toeristische attracties met elkaar verbindt.
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

sirvinniei
Berichten: 1225
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Ma 15 Feb 2016, 15:20

Lijn 106 rijdt toch ook gewoon met 8-persoonsbusjes?
Ik denk overigens dat de bussen naar het henschotermeer mogelijk wel met grotere bussen worden gereden, daar is in het juiste seizoen wel belangstelling voor.
De 356 zal denk ik met dezelfde busjes als de 381 rijden alleen vermoedelijk (omdat het traject 14 minuten duurt) 2x pu of 4x pu (als allebei de bussen van de 381 worden gebruikt)

Jonkervoort
Berichten: 120
Lid geworden op: Ma 06 Jan 2014, 17:39

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Jonkervoort » Ma 15 Feb 2016, 17:51

Lijn 106 rijdt met Sprinter City's, die bussen hebben zo'n 15 zitplaatsen hebben en er mogen ook mensen in staan. Erg comfortabel is het echter niet...

sirvinniei
Berichten: 1225
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Ma 15 Feb 2016, 18:24

Sorry voor de onduidelijkheid: ik bedoelde de 106 in de veluwe

busfanNL
Berichten: 816
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor busfanNL » Ma 15 Feb 2016, 21:56

Die rijdt met een sprinter transfer van noot de 830.
Afbeelding
De foto komt van busfoto.nl

sirvinniei
Berichten: 1225
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Ma 15 Feb 2016, 22:18

De foto werkt bij mij niet, maar dan moet de wiki aangepast worden

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2097
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Zugführer » Ma 15 Feb 2016, 22:20

De foto werkt niet omdat het geen link naar een plaatje is, maar de link naar de pagina met plaatje. klik
Ziet er uit als hetzelfde busje dat op de wikipagina staat.
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

busfanNL
Berichten: 816
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor busfanNL » Ma 15 Feb 2016, 22:27

Sorry mensen. Maar dat is wel het busje.

sirvinniei
Berichten: 1225
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Ma 15 Feb 2016, 22:39

Okee, dan pas ik het zo op de wiki aan

sirvinniei
Berichten: 1225
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Di 16 Feb 2016, 12:40

http://leusderkrant.nl/lokaal/nieuwe-di ... taan-96755
En Leusden heeft ook iets te klagen xD
Blijkbaar gaan er 10% meer ritten rijden. Gaat hij in het dal ook 8x per uur rijden?

Gebruikersavatar
NG²7²™
Berichten: 156
Lid geworden op: Ma 25 Jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor NG²7²™ » Di 16 Feb 2016, 16:37

Dat Leusden klaagt verbaasd me niets, de huidige lus van lijn 77 wordt helemaal niet meer bediend, alle bediening gaat naar lijn 78 die keert via een rondje bij 't Vliet.
Groeten,
Nick

sirvinniei
Berichten: 1225
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Di 16 Feb 2016, 17:49

Ik vind het alternatief van het verleggen van de buurtbus en het aanbieden van huurfietsen anders voldoende.
We spreken over afstanden van ruim een kilometer. Dat is 5 minuten fietsen of een kwartiertje lopen. Daarvoor krijg je een bizar hoge frequentie terug. Ik denk inderdaad zoals Syntus zegt dat de meeste inwoners in Leusden hierop vooruit gaan. Ik vermoed zelfs een reizigersgroei.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25110
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Di 16 Feb 2016, 19:20

In het huidige plan liggen sommige wijken toch echt wel heel extreem ver van een halte vandaan. Heb het een tijdje terug nog eens met eigen ogen bekeken en vooral in de omgeving van de huidige haltes aan de Burgemeester van der Postlaan nemen de afstanden naar een halte toch wel heel erg toe. Maar eigenlijk geldt dat gewoon voor de hele huidige route van lijn 77 tot aan de Beekridder.
Fietsen naar een halte lijkt snel, maar zoals je ook wel op de kaart kunt zien leg je dan in de meeste gevallen nog een behoorlijke slingerroute af en daarnaast kan je die wijken niet als doorgaande fietsroute gebruiken, er zit namelijk een knip in het midden waar je nieteens per fiets door komt ervoer ik toen ik er was.

Probleem is wel dat het vrij lastig op te lossen is binnen het concept dat op zich goed is: je zou vanaf de Noorderinslag bv. via Burg. van der Postlaan - Benedictijnenhove - Beekridder - Middenweg kunnen rijden maar dan krijg je waarschijnlijk Leusden-Noord weer op je dak vanwege de langere reistijd (met die optie zou je eigenlijk geen haltes van de huidige plannen missen). Zelfde geldt weer voor Leusden-Zuid met diezelfde route maar dan met doorgaand rijden vanaf 't Vliet (zoals nu) i.p.v. daar keren.
Voor een deel van Leusden-Zuid zou je de pijn wel kunnen verlichten door een of twee haltes voor lijn 80 op de Groene Zoom toe te voegen. Een halte net ten zuiden van de kruising Groene Zoom / Burgemeester van der Postlaan zorgt bv. dat dat deel van Leusden-Zuid nog een halte op vergelijkbare afstand als nu heeft zonder dat er een bus anders voor hoeft te gaan rijden.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

sirvinniei
Berichten: 1225
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Di 16 Feb 2016, 20:28

Voor zover ik weet zijn de haltes een routes nog niet definitief. Doe een voorstel zou ik zeggen.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten