Pagina 35 van 294

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 14 feb 2016, 20:47
door Z2N
Littlebusdriver schreef:Op syntusutrecht.nl bestaat de pagina 'Austerlitz' niet, je komt op die van Driebergen terecht. Waar overigens nu een nieuw logo van Syntus boven staat.
Ah, Keolis heeft zijn logo-eisen ingevoerd in Nederland! Zat al te wachten wanneer dat zou gebeuren... (A)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 14 feb 2016, 21:11
door Daniel
Littlebusdriver schreef:Van Rijsenburg naar het dorp Austerlitz (via Traayweg) kan makkelijk in de 13 min die op het kaartje van Syntus staat. 7 min Rijsenburg -> Auterlitz en 8 min Rijsenburg -> Pyramide.
Lijn 381 kan rijden; Driebergen-Zeist NS, Loolaan, Arnhemse Bovenweg, Traayweg, lusje door Austerlitz en in het seizoen door naar de Pyramide vv. Kan allemaal makkelijk met een Mercedes Sprinter.
Volgens Google Maps is dat 12 minuten. Echter kan het ook via Zeist Kerkebosch in 13 minuten waarbij je de haltes blijft bedienen waar nu over geklaagd wordt dat ze zouden vervallen.
Maarja, we weten het pas echt als er een dienstregeling (of tenminste een netkaart) beschikbaar is.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 14 feb 2016, 21:15
door sirvinniei
Overigens ook interessant:
Afbeelding
Lijn 56 gaat met zo'n 240 km/h tussen wijk bij Duurstede en Doorn rijden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 14 feb 2016, 21:40
door Daniel
Huh? Doorn - Langbroek - Cothen - Wijk bij Duurstede kost 9 minuten volgens Google Maps, die 17 minuten die Syntus vermeldt zijn dus eerder ruim.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 14 feb 2016, 21:44
door sirvinniei
Dit is de pagina van Amerongen, 17 minuten Amerongen>Wijk dus (met overstap) :wink:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 14 feb 2016, 21:46
door Littlebusdriver
Daniel schreef:Echter kan het ook via Zeist Kerkebosch in 13 minuten waarbij je de haltes blijft bedienen waar nu over geklaagd wordt dat ze zouden vervallen.
Dan zou de pijl vanaf Driebergen-Zeist moeten staat en hij staat vanaf Driebergen-Rijsenburg ingetekend. Maar zie nu dat op het kaartje van Soesterberg de pijl naar Austerlitz weer wel vanaf Driebergen station staat. Dus de kaartjes zijn ook niet allemaal even goed...

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 14 feb 2016, 22:04
door Daniel
Nee, want die 13 minuten is gerekend vanaf de kruising Hoofdstraat / Loolaan en daar ligt het station Driebergen-Zeist niet :wink: Wat daar wel ligt is Driebergen zelf.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 14 feb 2016, 22:53
door Littlebusdriver
Daniel schreef:Nee, want die 13 minuten is gerekend vanaf de kruising Hoofdstraat / Loolaan en daar ligt het station Driebergen-Zeist niet :wink: Wat daar wel ligt is Driebergen zelf.
Nergens op de kaart staat dat het dat kruispunt is, dat vul jij zo in.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 14 feb 2016, 23:16
door Zugführer
Als het kaartje op de pagina van Driebergen zou kloppen gaat lijn 381 er 23 minuten over doen van station naar Austerlitz. Dat lijkt me overdreven lang, want het kan inderdaad in 13 minuten, waarbij het niet uitmaakt of er via Zeist of Driebergen gereden wordt.
Ik kan me echt niet voorstellen dat het de bedoeling is met Sprinters op lijn 381 te gaan rijden, dat zou me behoorlijk onverstandig lijken. Zeker voor de verbinding naar het NMM

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 15 feb 2016, 07:43
door Gekko123
Daniel schreef:Huh? Doorn - Langbroek - Cothen - Wijk bij Duurstede kost 9 minuten volgens Google Maps, die 17 minuten die Syntus vermeldt zijn dus eerder ruim.
Zeker in de ochtendspits richting Doorn hebben de bussen die tijd wel nodig. Er staat dan namelijk standaard een file vanuit Langbroek voor het kruispunt vlakbij de halte Postkantoor

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 15 feb 2016, 11:05
door sirvinniei
Zugführer schreef:Als het kaartje op de pagina van Driebergen zou kloppen gaat lijn 381 er 23 minuten over doen van station naar Austerlitz. Dat lijkt me overdreven lang, want het kan inderdaad in 13 minuten, waarbij het niet uitmaakt of er via Zeist of Driebergen gereden wordt.
Ik kan me echt niet voorstellen dat het de bedoeling is met Sprinters op lijn 381 te gaan rijden, dat zou me behoorlijk onverstandig lijken. Zeker voor de verbinding naar het NMM
16 minuten met de auto als je Austerlitz en de Pyramide aandoet. En volgens de pagina van soesterberg duurt station>austerlitz 20 minuten. die 13 minuten zijn denk ik vanaf de halte traay.
Is het NMM dan doordeweeks zo druk?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 15 feb 2016, 11:25
door Zugführer
Ik heb geen idee, maar zeker naar musea e.d. lijkt het me dat je onverwachte pieken van bezoekers kunt krijgen en dat er op bepaalde momenten opeens meer dan 8 mensen tegelijk met de bus mee willen. Zoals hiervoor al gezegd lijkt het me waarschijnlijker dat Syntus met aanbiedingen juist gaat inzetten op meer reizigers trekken op een dergelijke lijn die toeristische attracties met elkaar verbindt.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 15 feb 2016, 15:20
door sirvinniei
Lijn 106 rijdt toch ook gewoon met 8-persoonsbusjes?
Ik denk overigens dat de bussen naar het henschotermeer mogelijk wel met grotere bussen worden gereden, daar is in het juiste seizoen wel belangstelling voor.
De 356 zal denk ik met dezelfde busjes als de 381 rijden alleen vermoedelijk (omdat het traject 14 minuten duurt) 2x pu of 4x pu (als allebei de bussen van de 381 worden gebruikt)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 15 feb 2016, 17:51
door Jonkervoort
Lijn 106 rijdt met Sprinter City's, die bussen hebben zo'n 15 zitplaatsen hebben en er mogen ook mensen in staan. Erg comfortabel is het echter niet...

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 15 feb 2016, 18:24
door sirvinniei
Sorry voor de onduidelijkheid: ik bedoelde de 106 in de veluwe

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 15 feb 2016, 21:56
door busfanNL
Die rijdt met een sprinter transfer van noot de 830.
Afbeelding
De foto komt van busfoto.nl

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 15 feb 2016, 22:18
door sirvinniei
De foto werkt bij mij niet, maar dan moet de wiki aangepast worden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 15 feb 2016, 22:20
door Zugführer
De foto werkt niet omdat het geen link naar een plaatje is, maar de link naar de pagina met plaatje. klik
Ziet er uit als hetzelfde busje dat op de wikipagina staat.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 15 feb 2016, 22:27
door busfanNL
Sorry mensen. Maar dat is wel het busje.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 15 feb 2016, 22:39
door sirvinniei
Okee, dan pas ik het zo op de wiki aan

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 16 feb 2016, 12:40
door sirvinniei
http://leusderkrant.nl/lokaal/nieuwe-di ... taan-96755
En Leusden heeft ook iets te klagen xD
Blijkbaar gaan er 10% meer ritten rijden. Gaat hij in het dal ook 8x per uur rijden?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 16 feb 2016, 16:37
door NG²7²™
Dat Leusden klaagt verbaasd me niets, de huidige lus van lijn 77 wordt helemaal niet meer bediend, alle bediening gaat naar lijn 78 die keert via een rondje bij 't Vliet.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 16 feb 2016, 17:49
door sirvinniei
Ik vind het alternatief van het verleggen van de buurtbus en het aanbieden van huurfietsen anders voldoende.
We spreken over afstanden van ruim een kilometer. Dat is 5 minuten fietsen of een kwartiertje lopen. Daarvoor krijg je een bizar hoge frequentie terug. Ik denk inderdaad zoals Syntus zegt dat de meeste inwoners in Leusden hierop vooruit gaan. Ik vermoed zelfs een reizigersgroei.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 16 feb 2016, 19:20
door Daniel
In het huidige plan liggen sommige wijken toch echt wel heel extreem ver van een halte vandaan. Heb het een tijdje terug nog eens met eigen ogen bekeken en vooral in de omgeving van de huidige haltes aan de Burgemeester van der Postlaan nemen de afstanden naar een halte toch wel heel erg toe. Maar eigenlijk geldt dat gewoon voor de hele huidige route van lijn 77 tot aan de Beekridder.
Fietsen naar een halte lijkt snel, maar zoals je ook wel op de kaart kunt zien leg je dan in de meeste gevallen nog een behoorlijke slingerroute af en daarnaast kan je die wijken niet als doorgaande fietsroute gebruiken, er zit namelijk een knip in het midden waar je nieteens per fiets door komt ervoer ik toen ik er was.

Probleem is wel dat het vrij lastig op te lossen is binnen het concept dat op zich goed is: je zou vanaf de Noorderinslag bv. via Burg. van der Postlaan - Benedictijnenhove - Beekridder - Middenweg kunnen rijden maar dan krijg je waarschijnlijk Leusden-Noord weer op je dak vanwege de langere reistijd (met die optie zou je eigenlijk geen haltes van de huidige plannen missen). Zelfde geldt weer voor Leusden-Zuid met diezelfde route maar dan met doorgaand rijden vanaf 't Vliet (zoals nu) i.p.v. daar keren.
Voor een deel van Leusden-Zuid zou je de pijn wel kunnen verlichten door een of twee haltes voor lijn 80 op de Groene Zoom toe te voegen. Een halte net ten zuiden van de kruising Groene Zoom / Burgemeester van der Postlaan zorgt bv. dat dat deel van Leusden-Zuid nog een halte op vergelijkbare afstand als nu heeft zonder dat er een bus anders voor hoeft te gaan rijden.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 16 feb 2016, 20:28
door sirvinniei
Voor zover ik weet zijn de haltes een routes nog niet definitief. Doe een voorstel zou ik zeggen.