Pagina 39 van 294

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 16 apr 2016, 18:55
door Daniel
Zou ik zeker doen ja. De foto heeft ook in de papieren editie gestaan trouwens, doodleuk met "Foto: AD" als zogenaamde bronvermelding.
Ik zie trouwens nu dat deze foto hoogstwaarschijnlijk van onze wiki af geplukt is, daar kunnen we als OVNL dus eventueel ook nog wat mee (licentie staat geen commercieel gebruik toe)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 20 apr 2016, 11:50
door Jurre
Ondanks dat Syntus de halte Varkensmarkt op wil doeken is deze halte reeds sinds 10 april opgeheven. Lijnen 5 en 6 rijden nu heen en terug via bushalte Centrum.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 20 apr 2016, 12:35
door sirvinniei
Ik las op de pagina van de SP dat de rechtstreekse verbinding tussen Arnhem en Veenendaal vervalt. Ik Neem aan dat ze de 621 bedoelen, maar dan zijn ze slecht geïnformeerd want ze zeggen dat dit een verslechtering voor studenten naar de Han is wat natuurlijk nergens op slaat. Verder gaat de 280 2x per uur rijden, maar dit was al aardig duidelijk.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 20 apr 2016, 15:34
door HJDrost
Nieuwe stallingen van Syntus komen in Amersfoort, Ede, Odijk, Montfoort en Mijdrecht. Precieze locaties nog niet bekend.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 20 apr 2016, 15:48
door sirvinniei
Interessante keuzes, vraag me af waarom ze in plaats van Ede niet Veenendaal, in plaats van Montfoort niet Woerden en in plaats van Odijk niet Zeist gekozen hebben.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 20 apr 2016, 16:15
door CamilleKreemers
Ik denk dat Ede komt, omdat er al een stalling zit.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 20 apr 2016, 22:36
door Daniel
Jurre schreef:Ondanks dat Syntus de halte Varkensmarkt op wil doeken is deze halte reeds sinds 10 april opgeheven. Lijnen 5 en 6 rijden nu heen en terug via bushalte Centrum.
Is vanwege de congestie in de Molenstraat door de parkeergarages. Kan ik me uit persoonlijke ervaring wel wat bij voorstellen, tussen CS en Varkensmarkt wilden op bv. zaterdagen nog weleens vertragingen van meer dan 5 minuten ontstaan.
sirvinniei schreef:Interessante keuzes, vraag me af waarom ze in plaats van Ede niet Veenendaal, in plaats van Montfoort niet Woerden en in plaats van Odijk niet Zeist gekozen hebben.
Kans is groot dat de stalling Odijk dus bij Kassing komt (al is dat qua straatnaam al Bunnik), daar zit je direct naast de oprit van de A12 en dus echt op een ideale plek. Stalling Zeist zit best wel excentrisch in het netwerk en is er nu waarschijnlijk alleen nog om historische redenen.
Montfoort zit daarnaast net weer wat dichter bij Oudewater en Schoonhoven als beginpunten en allicht was daar wel plek beschikbaar maar kwam men er in Woerden niet uit met de onderhandelingen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 20 apr 2016, 22:48
door sirvinniei
Met een stalling in Monfoort is wel de koppeling van 3,102 en 5 te verklaren (Als ik de tekst op de syntussite in ieder geval goed heb geïnterpreteerd). Hoewel je 's avonds en in het weekend toch met wat lege logistieke ritjes naar Montfoort zit dan.
Is er nog genoeg ruimte in de huidige stalling in Ede? Anders lijkt de Klomp (oost) me een uitermate geschikte locatie (Technisch gezien ook Ede). Heel veel ruimte en op de route van 80 en 83 en relatief dichtbij het beginpunt van 280.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 20 apr 2016, 23:30
door Suus
De huidige stalling van Syntus in Ede is niet heel erg groot, maar volgens mij staan er ook niet heel veel bussen: de bussen voor de Valleilijn, de stadsbussen van Ede en een handjevol streekbussen en bijna alles wat er staat rijdt op aardgas. Daar zouden best een paar bussen bijpassen. De stalling verplaatsen wordt door die gasinstallatie een duur geintje, die is pas 10 jaar oud o.i.d.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 20 apr 2016, 23:47
door sirvinniei
Over verplaatsen van de huidige stalling heb ik het ook niet. HJdrost sprak over "Nieuwe stallingen" en degene op Frankeneng staat er al. Ik zal eens gaan kijken hoe vol de huidege stalling staat als een keer tijd heb

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 21 apr 2016, 07:44
door regenmaker
Waar staat de huidige stalling in Ede eigenlijk?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 21 apr 2016, 07:49
door Daelea
Op de Frankeneng (industrieterrein bij het spoor), nabij de Lorentzstraat:
https://goo.gl/maps/B3GW9ewBDAL2

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 28 apr 2016, 20:21
door ejm301
De bus van Syntus, die de meetritten uitvoert, is inmiddels ook gespot op lijnen van Qbuzz in Vianen en Nieuwegein. Zal mij niks verbazen dat, als ze het bezwaar winnen, ze heel snel bekend maken Qbuzz over te nemen, nou ja Keolis dan.

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 28 apr 2016, 20:28
door sirvinniei
Ik heb ook wel eens u-ov bussen op lijn 50 gezien in Wageningen, ik denk niet dat je er perse veel van moet denken.
Wat voor bus is het eigenlijk. Foto?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 28 apr 2016, 20:36
door ejm301
Een witte ambassador met nummer 3050 of 3051 dacht ik.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 29 apr 2016, 22:42
door NG²7²™
Thom69 schreef:Op de Frankeneng (industrieterrein bij het spoor), nabij de Lorentzstraat:
https://goo.gl/maps/B3GW9ewBDAL2
*Hint* Klik eens op "Earth" links onderin en kijk eens waar je eventueel nog wat bussen kwijt zou kunnen... :wink:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 30 apr 2016, 00:01
door Durashift
ejm301 schreef:
Durashift schreef:
sirvinniei schreef:Misschien iets er mee te maken dat ze aan het einde van de maand de dienstregeling bekend maken.
Het apartste aan het verhaal vind ik nog wel dat er passagiers in de bus zaten. Wat stond er op het display?
280.. bestemming weet ik, eerlijk gezegd, niet meer zo zeker.. Ik zou zeggen Veenendaal.. maar geen idee..

Enfin, morgen kom ik er zo ongeveer op dezelfde tijd langs.. zal nog eens opletten..
Lijnbestemming was: meetrit infrabeheer

Zo gaan ze iedere rit dus rijden, dus deze bus zal je nog wel vaker aantreffen in de regio.
Ja, afgelopen donderdagochtend op lijn 50.. rond 8 uur, reed de bus mij tegemoet bij het inrijden van Amerongen.
De witte Syntus bus reed richting Wageningen.
Op de display stond, naast het lijnnummer, 'Inmeting en daaronder 'niet instappen'.

Verder vervalt kennelijk het 'verbod' op praten met de chauffeur... want iemand stond 'heerlijk' naast de betaaltafel te 'praten' :neg:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 30 apr 2016, 00:18
door Stefan
In de Dordtse stadsbus waar ik nu mee rij, zit er geen bordje of sticker waar dat op staat.. Mag het dan wel?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 30 apr 2016, 00:23
door Durashift
Stefan schreef:In de Dordtse stadsbus waar ik nu mee rij, zit er geen bordje of sticker waar dat op staat.. Mag het dan wel?
Jij zal het beter weten dan ik, denk ik zo. :wink:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 02 mei 2016, 09:09
door ArrivaBas
Is praten met de chauffeur dan echt zo gevaarlijk, dat het niet mag :?: Ik zie het vaak genoeg.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 05 mei 2016, 19:58
door marvinkok
Het geeft nauurlijk wel afleiding.
Dat het bij die meetrit gebeurd lijkt me logisch, samen weet je de weg het beste, zeker in onbekend gebied.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 06 mei 2016, 11:27
door sirvinniei
Het viel mij op aan een powerpoint van Syntus dat lijn 17 alleen in de spits richting 8x per uur gaat rijden. Dus naar ik aanneem rijden die spitsritten gekoppeld aan de 217 en komen er dus geen nieuwe ritten, maar wordt alleen de route omgelegd.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 06 mei 2016, 11:43
door CamilleKreemers
is die presentatie ook ergens te zien?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 06 mei 2016, 11:48
door sirvinniei

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 06 mei 2016, 19:01
door Daniel
Gezien de massale protesten in Leusden tegen het vervallen van lijn 77 is het nog de vraag of daar niet alsnog wat anders gaat gebeuren...