Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
sirvinniei
Berichten: 1210
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Vr 06 Mei 2016, 19:03

Massale protesten? Zo zou ik een roodgekleurde petitie niet noemen.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Zo 08 Mei 2016, 09:23

Las er anders ook voor die petitie wel het nodig over...

Keek net trouwens voor wat anders op de Syntus Utrecht site en daarbij viel me toevallig nog wat op in Amersfoort: lijn 8 staat in Schuilenburg precies andersom ingetekend als dat 'ie nu rijdt. Zal de gemeente blij mee zijn, alle verhoogde haltes aan de verkeerde kant van de weg :P
Al kan het op dit moment nieteens zoals Syntus 'm ingetekend heeft, want er zit een straatje met eenrichtingsverkeer op de route. Al kan dat nog tijdelijk wegens de bouw van Randenbroek Zuid zijn.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3676
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor regenmaker » Zo 08 Mei 2016, 09:49

Zou een fout kunnen zijn met intekenen toch?
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

HJDrost
Berichten: 37
Lid geworden op: Wo 20 Apr 2016, 15:30

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor HJDrost » Zo 08 Mei 2016, 13:40

Waarschijnlijk verkeerd ingetekend. Op SyntusUtrecht.nl staat te lezen dat lijn 8 onveranderd blijft.

sirvinniei
Berichten: 1210
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Zo 08 Mei 2016, 13:43

Hjdrost, waar had je de informatie over de nieuwe stallingen vandaan en wordt die in Ede een nieuwe of de bestaande stalling?

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

HJDrost
Berichten: 37
Lid geworden op: Wo 20 Apr 2016, 15:30

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor HJDrost » Zo 08 Mei 2016, 16:15

Overleg tussen CXX en Syntus. Er is niet specifiek over nieuwe stallingen gesproken, maar over plaatsen waar de stallingen komen:

Hallo allen,

Het eerste overleg met Syntus en CXX is vanmiddag geweest in de Bilt.
We hebben elkaar verteld wie we zijn en wat we doen.
Daarna ging het over hoe nu verder en het proces.

Toen kwam er een belangrijk punt namelijk waar komen de stallingen, nou deze komen in Amersfoort, Odijk, Ede, Montfoort en Mijdrecht.
Er is niet gezegd waar precies, dat komt in een later stadium.

Er gaan in totaal 402,3 FTE mee over. Dit zijn chauffeurs, mer-ren en het Vic team.
En 63,4 FTE aan indirecten, dit is kantoor personeel.

Verder is er afgesproken dat het aangevraagde verlof voor december en de vakantie's 2017 overgenomen zullen gaan worden door Syntus.
En tevens dat je het verlof dat je over gehouden hebt aan het eind van het jaar allemaal mag meenemen.

Verder zorg ervoor dat als jij zelf afspraken hebt met CXX over ( vul het zelf maar in ) dat je dat op papier hebt met jou en de handtekening van CXX.

En nee, niemand weet wanneer de uitspraak is van het bezwaarschrift van CXX

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Zo 08 Mei 2016, 16:56

regenmaker schreef:Zou een fout kunnen zijn met intekenen toch?

Is in elk geval later nog geupdate want eerst stonden er nog nergens pijltjes. Wat bv. eerst ook nog niet op de kaart te zien was, maar nu wel, is dat lijn 280 in de avondspits Amersfoort via de Koningin Wilhelminalaan - Emmalaan - Hugo de Grootlaan - Borneoplein -Leusderweg gaat verlaten. Verdere verloop valt buiten de kaart, maar gezien het kleine uitlopertje dat te zien is gaat 'ie dan via Maarn naar de A12.
Slimme aanpassing want in de avondspits wil het stukje Utrechtseweg - Kersenbaan tot de kruising met de Leusderweg nogal niet eens vastlopen en dat omzeil je met bovenstaande route.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

sirvinniei
Berichten: 1210
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Zo 08 Mei 2016, 17:03

Dat is de 380 waar jij het over hebt, 280 is donkerblauw ;)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Zo 08 Mei 2016, 17:12

380? Die staat verder nergens genoemd anders. Zou ook raar zijn dat die dan maar één kant op gaat want ik zie geen terugroute op de kaart.
Edit: owwacht ja, die staat nog bij het bundeltje lijnen op de Kersenbaan. Beperkt met deze route trouwens wel het aantal mogelijke instaphaltes tot het station want je komt nergens in twee richtingen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

sirvinniei
Berichten: 1210
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Zo 08 Mei 2016, 17:22

Ik neem aan dat je de lichtblauwe lijn bedoelt, dat is namelijk de enige lijn die op het kaartje de route rijdt waar jij het over hebt.
Richting Amersfoort gaat de 380 gebundeld met de 280 en x80 en na het station bereikt te hebben gaat hij via de route van lijn 3 naar Vathorst.
Om een of andere reden is het een ringlijn ten zuiden van het station, misschien omdat de recreatielijn vanuit Veenendaal al Woudenberg aandoet?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Zo 08 Mei 2016, 17:28

Ja die bedoelde ik. De heenroute is wel de meest logische om uit Amersfoort bij het Henschotermeer te, maar terug is het een aardig ommetje. Dan was doorkoppelen op die Veenendaalse recreatielijn waarover je begint allicht handiger, dan kunnen ze beide heen- en terug hetzelfde rijden zonder dat je een keergelegenheid nodig hebt.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

sirvinniei
Berichten: 1210
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Wo 11 Mei 2016, 22:24

De Henschotermeerlijnen gaan in de zomer blijkbaar elk half uur rijden. Lijkt me erg vaak voor een vervoersrelatie die nu maar eens per uur wordt bediend.
Wordt dat een Lijn 400 2.0?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Wo 11 Mei 2016, 22:31

Waar haal je die info zogauw vandaan? Zou op zich aan de efficiëntie van de omloop kunnen liggen, die zomerbus krijgt vanuit de richting Veenendaal natuurlijk een stukken kortere route dan nu met lijn 81 naar het Henschotermeer.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

sirvinniei
Berichten: 1210
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Wo 11 Mei 2016, 22:55

Het is terug te luisteren in deze commissievergadering https://www.woudenberg.nl/fileadmin/use ... l_2016.MP3

sirvinniei
Berichten: 1210
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Wo 11 Mei 2016, 23:20

Nog iets wat mij opviel: Lijn 280 en de recreatielijn naar het henschotermeer gaan naar Veenendaal zuid rijden.
En ook nog een beantwoording op de vraag waarom Lijn 380 een lus rijdt: het heeft ermee te maken dat er bij het henschotermeer niet gekeerd kan worden, hieruit neem ik aan dat de recreatielijnen Veenendaal en Driebrgen-Zeist gekoppeld gaan worden.

Littlebusdriver
Berichten: 64
Lid geworden op: Vr 19 Dec 2014, 13:16

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Littlebusdriver » Za 11 Jun 2016, 19:20

Uit het lokale suffertje;

Afbeelding

Opvallend dat de buurtbussen pas vanaf 9 uur gaan rijden. En op zaterdag een kwartier langer dan op werkdagen.

sirvinniei
Berichten: 1210
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Za 11 Jun 2016, 19:41

Inderdaad, dan hebben studenten en scholieren (de grootste groep gebruikers van het ov) er niks aan.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 937
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor OmniLezer » Za 11 Jun 2016, 20:25

Syntus is nou echt slim geweest door buurtbussen vanaf 9 uur te laten rijden. Daar komt bij dat grotendeels van de passagiers de bus niet gaat gebruiken voor 2-en.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3676
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor regenmaker » Za 11 Jun 2016, 22:54

Ach in Zeeland rijdt een gedeelte van de buurtbusjes ook niet voor 9 uur.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

wouter15
Berichten: 842
Lid geworden op: Di 24 Jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor wouter15 » Za 11 Jun 2016, 23:02

Is het soms al definitief dat Syntus gaat rijden in Utrecht? Anders ga je denk ik geen personeel werven (of de rechter doet van de week uitspraak en weten toch dat ze aan winnen)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Za 11 Jun 2016, 23:36

Er is in elk geval nog geen uitspraak van het CBb te vinden voor deze concessie, maargoed, het gaat ook slechts om het werven van vrijwilligers. Dat levert relatief weinig problemen op als de gunning toch niet door zou gaan.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3676
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor regenmaker » Zo 12 Jun 2016, 01:25

Dit staat nog steeds op de Syntus Utrecht site:

Wij zouden u graag meer willen vertellen over onze plannen voor de busconcessie Utrecht. Maar in het kader van de lopende beroepsprocedure zijn wij hier terughoudend in. Natuurlijk begrijpen wij dat u graag goed op de hoogte bent. Wij hopen u dan ook zo snel mogelijk goed te kunnen informeren over onze plannen.


Dus lijkt me niet, dat er al een uitspraak is.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

sirvinniei
Berichten: 1210
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Zo 12 Jun 2016, 08:23

regenmaker schreef:Ach in Zeeland rijdt een gedeelte van de buurtbusjes ook niet voor 9 uur.

Maar daar heb je tenminste de haltetaxi

sirvinniei
Berichten: 1210
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Zo 12 Jun 2016, 10:06

Het is trouwens wel zo dat verschillende van de ritten tegen de 8 of soms zelfs meer dan 8 reizigers hebben. Misschien worden ochtendspits ritten wel groot gereden?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Zo 12 Jun 2016, 10:43

Die kans op groot gereden ochtendspitsritten is nog best wel aanwezig. Zoals nu al in de beperkte kaartjes te zien is rijden bv. lijn 272 en 572 tussen Bunschoten en Baarn - Soest een soortgelijke route, dan zou alleen Bunschoten - Vathorst niet in de spits gereden worden.

571 is dan weer letterlijk een vervanging van de huidige 71, maar daar is geen parallelle lijn. 573 loopt ook weer alleen tussen Soest en Baarn deels parallel aan de 272. 575 tot slot kent ook behoorlijk wat parallelliteit met lijn 56, maar lijkt wel als enige Rijsenburg te gaan bedienen (of dat moet in de spits nog vanuit de concessie Regio Utrecht bedient worden.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Baidu [Spider] en 11 gasten