Pagina 40 van 294

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 06 mei 2016, 19:03
door sirvinniei
Massale protesten? Zo zou ik een roodgekleurde petitie niet noemen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 mei 2016, 09:23
door Daniel
Las er anders ook voor die petitie wel het nodig over...

Keek net trouwens voor wat anders op de Syntus Utrecht site en daarbij viel me toevallig nog wat op in Amersfoort: lijn 8 staat in Schuilenburg precies andersom ingetekend als dat 'ie nu rijdt. Zal de gemeente blij mee zijn, alle verhoogde haltes aan de verkeerde kant van de weg :P
Al kan het op dit moment nieteens zoals Syntus 'm ingetekend heeft, want er zit een straatje met eenrichtingsverkeer op de route. Al kan dat nog tijdelijk wegens de bouw van Randenbroek Zuid zijn.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 mei 2016, 09:49
door regenmaker
Zou een fout kunnen zijn met intekenen toch?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 mei 2016, 13:40
door HJDrost
Waarschijnlijk verkeerd ingetekend. Op SyntusUtrecht.nl staat te lezen dat lijn 8 onveranderd blijft.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 mei 2016, 13:43
door sirvinniei
Hjdrost, waar had je de informatie over de nieuwe stallingen vandaan en wordt die in Ede een nieuwe of de bestaande stalling?

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 mei 2016, 16:15
door HJDrost
Overleg tussen CXX en Syntus. Er is niet specifiek over nieuwe stallingen gesproken, maar over plaatsen waar de stallingen komen:

Hallo allen,

Het eerste overleg met Syntus en CXX is vanmiddag geweest in de Bilt.
We hebben elkaar verteld wie we zijn en wat we doen.
Daarna ging het over hoe nu verder en het proces.

Toen kwam er een belangrijk punt namelijk waar komen de stallingen, nou deze komen in Amersfoort, Odijk, Ede, Montfoort en Mijdrecht.
Er is niet gezegd waar precies, dat komt in een later stadium.

Er gaan in totaal 402,3 FTE mee over. Dit zijn chauffeurs, mer-ren en het Vic team.
En 63,4 FTE aan indirecten, dit is kantoor personeel.

Verder is er afgesproken dat het aangevraagde verlof voor december en de vakantie's 2017 overgenomen zullen gaan worden door Syntus.
En tevens dat je het verlof dat je over gehouden hebt aan het eind van het jaar allemaal mag meenemen.

Verder zorg ervoor dat als jij zelf afspraken hebt met CXX over ( vul het zelf maar in ) dat je dat op papier hebt met jou en de handtekening van CXX.

En nee, niemand weet wanneer de uitspraak is van het bezwaarschrift van CXX

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 mei 2016, 16:56
door Daniel
regenmaker schreef:Zou een fout kunnen zijn met intekenen toch?
Is in elk geval later nog geupdate want eerst stonden er nog nergens pijltjes. Wat bv. eerst ook nog niet op de kaart te zien was, maar nu wel, is dat lijn 280 in de avondspits Amersfoort via de Koningin Wilhelminalaan - Emmalaan - Hugo de Grootlaan - Borneoplein -Leusderweg gaat verlaten. Verdere verloop valt buiten de kaart, maar gezien het kleine uitlopertje dat te zien is gaat 'ie dan via Maarn naar de A12.
Slimme aanpassing want in de avondspits wil het stukje Utrechtseweg - Kersenbaan tot de kruising met de Leusderweg nogal niet eens vastlopen en dat omzeil je met bovenstaande route.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 mei 2016, 17:03
door sirvinniei
Dat is de 380 waar jij het over hebt, 280 is donkerblauw ;)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 mei 2016, 17:12
door Daniel
380? Die staat verder nergens genoemd anders. Zou ook raar zijn dat die dan maar één kant op gaat want ik zie geen terugroute op de kaart.
Edit: owwacht ja, die staat nog bij het bundeltje lijnen op de Kersenbaan. Beperkt met deze route trouwens wel het aantal mogelijke instaphaltes tot het station want je komt nergens in twee richtingen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 mei 2016, 17:22
door sirvinniei
Ik neem aan dat je de lichtblauwe lijn bedoelt, dat is namelijk de enige lijn die op het kaartje de route rijdt waar jij het over hebt.
Richting Amersfoort gaat de 380 gebundeld met de 280 en x80 en na het station bereikt te hebben gaat hij via de route van lijn 3 naar Vathorst.
Om een of andere reden is het een ringlijn ten zuiden van het station, misschien omdat de recreatielijn vanuit Veenendaal al Woudenberg aandoet?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 mei 2016, 17:28
door Daniel
Ja die bedoelde ik. De heenroute is wel de meest logische om uit Amersfoort bij het Henschotermeer te, maar terug is het een aardig ommetje. Dan was doorkoppelen op die Veenendaalse recreatielijn waarover je begint allicht handiger, dan kunnen ze beide heen- en terug hetzelfde rijden zonder dat je een keergelegenheid nodig hebt.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 11 mei 2016, 22:24
door sirvinniei
De Henschotermeerlijnen gaan in de zomer blijkbaar elk half uur rijden. Lijkt me erg vaak voor een vervoersrelatie die nu maar eens per uur wordt bediend.
Wordt dat een Lijn 400 2.0?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 11 mei 2016, 22:31
door Daniel
Waar haal je die info zogauw vandaan? Zou op zich aan de efficiëntie van de omloop kunnen liggen, die zomerbus krijgt vanuit de richting Veenendaal natuurlijk een stukken kortere route dan nu met lijn 81 naar het Henschotermeer.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 11 mei 2016, 22:55
door sirvinniei
Het is terug te luisteren in deze commissievergadering https://www.woudenberg.nl/fileadmin/use ... l_2016.MP3

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 11 mei 2016, 23:20
door sirvinniei
Nog iets wat mij opviel: Lijn 280 en de recreatielijn naar het henschotermeer gaan naar Veenendaal zuid rijden.
En ook nog een beantwoording op de vraag waarom Lijn 380 een lus rijdt: het heeft ermee te maken dat er bij het henschotermeer niet gekeerd kan worden, hieruit neem ik aan dat de recreatielijnen Veenendaal en Driebrgen-Zeist gekoppeld gaan worden.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 jun 2016, 19:20
door Littlebusdriver
Uit het lokale suffertje;

Afbeelding

Opvallend dat de buurtbussen pas vanaf 9 uur gaan rijden. En op zaterdag een kwartier langer dan op werkdagen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 jun 2016, 19:41
door sirvinniei
Inderdaad, dan hebben studenten en scholieren (de grootste groep gebruikers van het ov) er niks aan.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 jun 2016, 20:25
door OmniLezer
Syntus is nou echt slim geweest door buurtbussen vanaf 9 uur te laten rijden. Daar komt bij dat grotendeels van de passagiers de bus niet gaat gebruiken voor 2-en.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 jun 2016, 22:54
door regenmaker
Ach in Zeeland rijdt een gedeelte van de buurtbusjes ook niet voor 9 uur.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 jun 2016, 23:02
door wouter15
Is het soms al definitief dat Syntus gaat rijden in Utrecht? Anders ga je denk ik geen personeel werven (of de rechter doet van de week uitspraak en weten toch dat ze aan winnen)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 jun 2016, 23:36
door Daniel
Er is in elk geval nog geen uitspraak van het CBb te vinden voor deze concessie, maargoed, het gaat ook slechts om het werven van vrijwilligers. Dat levert relatief weinig problemen op als de gunning toch niet door zou gaan.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 12 jun 2016, 01:25
door regenmaker
Dit staat nog steeds op de Syntus Utrecht site:
Wij zouden u graag meer willen vertellen over onze plannen voor de busconcessie Utrecht. Maar in het kader van de lopende beroepsprocedure zijn wij hier terughoudend in. Natuurlijk begrijpen wij dat u graag goed op de hoogte bent. Wij hopen u dan ook zo snel mogelijk goed te kunnen informeren over onze plannen.
Dus lijkt me niet, dat er al een uitspraak is.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 12 jun 2016, 08:23
door sirvinniei
regenmaker schreef:Ach in Zeeland rijdt een gedeelte van de buurtbusjes ook niet voor 9 uur.
Maar daar heb je tenminste de haltetaxi

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 12 jun 2016, 10:06
door sirvinniei
Het is trouwens wel zo dat verschillende van de ritten tegen de 8 of soms zelfs meer dan 8 reizigers hebben. Misschien worden ochtendspits ritten wel groot gereden?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 12 jun 2016, 10:43
door Daniel
Die kans op groot gereden ochtendspitsritten is nog best wel aanwezig. Zoals nu al in de beperkte kaartjes te zien is rijden bv. lijn 272 en 572 tussen Bunschoten en Baarn - Soest een soortgelijke route, dan zou alleen Bunschoten - Vathorst niet in de spits gereden worden.

571 is dan weer letterlijk een vervanging van de huidige 71, maar daar is geen parallelle lijn. 573 loopt ook weer alleen tussen Soest en Baarn deels parallel aan de 272. 575 tot slot kent ook behoorlijk wat parallelliteit met lijn 56, maar lijkt wel als enige Rijsenburg te gaan bedienen (of dat moet in de spits nog vanuit de concessie Regio Utrecht bedient worden.