Pagina 1 van 3

Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Geplaatst: zo 01 mar 2015, 20:23
door wouter15
Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

1 maart 2015

De treinen zullen voorlopig bij station Delft maximaal 80 kilometer per uur rijden, in plaats van 140 kilometer per uur. Als treinen harder rijden ontstaat er een te hoge luchtdruk, waardoor de automatische draaideuren in de stationshal te snel draaien. Dat bevestigt een woordvoerder van ProRail naar aanleiding van een bericht van RTV West.


Inmiddels zijn de draaideuren strakker ingesteld zodat de luchtdruk er minder invloed op heeft. De tunnel is ontworpen om er met snelheden van 140 km per uur doorheen te rijden. "Als een trein met hoge snelheid door het station rijdt, is er veel luchtdruk. Die gaat het station in en zoekt een weg naar boven, naar buiten. De snelste weg blijkt nu via die draaideuren bij de ingang te zijn.'' Lees verder

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Geplaatst: zo 01 mar 2015, 20:25
door Hainje
Wauw.

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Geplaatst: zo 01 mar 2015, 21:24
door zone5324bericht...
maar alle reizigerstreinen stoppen toch al op Delft, dus daar is die 140 toch al niet voor nodig.
en goederentreinen die al 100 kunnen worden toch met hooguit 80 ingelegd.

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Geplaatst: zo 01 mar 2015, 21:25
door Natorious
:')

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Geplaatst: zo 01 mar 2015, 21:27
door deadlock
Volgens Mansveld is er NIETS aan de hand in de drontermeerdelftse spoortunnel.

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Geplaatst: zo 01 mar 2015, 21:28
door verfmeer
zone5324bericht... schreef:maar alle reizigerstreinen stoppen toch al op Delft, dus daar is die 140 toch al niet voor nodig.
en goederentreinen die al 100 kunnen worden toch met hooguit 80 ingelegd.
De beneluxtrein stopt niet in Delft. Dus dat is een draaideur die 32x per dag in storing gaat.

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Geplaatst: zo 01 mar 2015, 22:03
door MLouter
En hoe is het opgelost, de deur stukje stroever afstellen.
Kom op jongens, dit is gewoon een kinderziekte, dit is toch geen groot nieuws. We moeten in Nederland ook niet van een mug een olifant maken.

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Geplaatst: zo 01 mar 2015, 22:14
door AppleMoose
Dat betreft een tijdelijke oplossing die vooralsnog alleen werkt in combinatie met treinen die slechts 80 km/u door de tunnel rijden. Definitieve oplossing behelst wat meer dan wat deurtjes stroever maken :wink:

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Geplaatst: zo 01 mar 2015, 22:59
door iljitsch
Ik was sowieso verbaasd dat het nieuwe station alleen draaideuren heeft, zo krijg je toch nooit vlot grote hoeveelheden mensen in of uit het station?

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Geplaatst: zo 01 mar 2015, 23:15
door SuperGhost
Ronaldussen schreef:Dat betreft een tijdelijke oplossing die vooralsnog alleen werkt in combinatie met treinen die slechts 80 km/u door de tunnel rijden. Definitieve oplossing behelst wat meer dan wat deurtjes stroever maken :wink:
Namelijk de tunnel sluiten en een luchtspoor aanleggen? Schijnt dat er nog wel een leuke brug lijkt te liggen :mrgreen:

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Geplaatst: ma 02 mar 2015, 00:35
door AppleMoose
:mrgreen: :mrgreen:

In de nieuwe Rail Magazine staat trouwens een aardig artikel over de aanleg van het luchtspoor en hoe blij men daarmee destijds was.

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Geplaatst: ma 02 mar 2015, 08:48
door isadora
Volgens mij is dit topic een beetje overdaad:
viewtopic.php?f=34&t=8759&start=450#p373219

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Geplaatst: ma 02 mar 2015, 09:09
door reisthijs
verfmeer schreef:
zone5324bericht... schreef:maar alle reizigerstreinen stoppen toch al op Delft, dus daar is die 140 toch al niet voor nodig.
en goederentreinen die al 100 kunnen worden toch met hooguit 80 ingelegd.
De beneluxtrein stopt niet in Delft. Dus dat is een draaideur die 32x per dag in storing gaat.
De Beneluxtrein rijdt ook geen 140.

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Geplaatst: ma 02 mar 2015, 09:25
door Thom91
Die snelheidsbeperking zit er al in vanaf zaterdagochtend, door de slinger die het spoor maakt vanaf Rijswijk. Werd zelfs omgeroepen in de trein..

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Geplaatst: ma 02 mar 2015, 22:19
door groningen
Gelukkig gaat constant het brandalarm af in de spoortunnel van Delft vanaf 18 uur tot 20.10 totaal geen treinverkeer, dus zo vaak rijden ze niet vandaag (en in de toekomst?!).

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Geplaatst: di 03 mar 2015, 07:56
door Gekko123
Klopt. Ik maakte er bij mijn studentenvereniging gisteravond nog maar een grapje over dat het schipholtunnel 2.0 is met paar keer maand plat door het afgaan van het brandalarm.

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Geplaatst: di 03 mar 2015, 10:12
door Hainje
Wat is dat toch met brandalarmen en lekkages bij nieuwe stations tegenwoordig? Afbeelding

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Geplaatst: di 03 mar 2015, 10:15
door Meltrain
De draaideuren werken überhaupt niet, je moet er zelf tegen duwen. :?

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Geplaatst: di 03 mar 2015, 10:19
door Hainje
Pfff, ben je draaideurcrimineel, moet je er nog zelf voor werken ook. :| :?

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Geplaatst: di 03 mar 2015, 10:34
door Alargule
Dit belooft nog wat voor de Noord/Zuidlijn straks. We lijken in NL geen enkel tunnelproject meer fatsoenlijk te kunnen opleveren.

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Geplaatst: di 03 mar 2015, 10:36
door SillyWalks
De Noord/Zuidlijn heeft geen draaideuren, dus dat komt helemaal goed ;)

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Geplaatst: di 03 mar 2015, 10:43
door Hendrik
Alargule schreef:Dit belooft nog wat voor de Noord/Zuidlijn straks. We lijken in NL geen enkel tunnelproject meer fatsoenlijk te kunnen opleveren.
De tunnel tussen Melanchthonweg en Rotterdam Centraal heeft toch niet echt problemen opgeleverd, of heb ik dat mis?

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Geplaatst: di 03 mar 2015, 10:45
door ODRAIL
Voor zover ik weet niet nee.

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Geplaatst: di 03 mar 2015, 14:20
door Milco
Volgens www.ns.nl is het nu weer raak in de tunnel van Delft... -o-

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Geplaatst: di 03 mar 2015, 14:50
door Michael
Dit keer is het niet de tunnel bij Delft. Maar de tunnel bij Rijswijk.