Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Alargule
Berichten: 1689
Lid geworden op: Ma 10 Mei 2010, 12:57

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Berichtdoor Alargule » Vr 06 Mar 2015, 09:23

Vinny schreef:Het is sowieso niet waar. In Mythbusters is dat geweest, en door de luchtstroom val je als volwassen persoon gewoon niet om, zelfs niet als de trein 200 km/h rijdt, en je er vlak naast staat.


Ik kan me die aflevering nog wel herinneren, en volgens mij werd daarbij gekeken naar de effecten van een langsrazende trein op een bovengronds station. Ik kan me zo voorstellen dat de effecten ondergronds veel groter zijn, en er dus wel degelijk een vergroot risico ontstaat. Anderzijds lijkt me dat dan ook een teken van een slecht tunnelontwerp: daarin zou toch rekening gehouden moeten zijn met luchtstromen die veroorzaakt worden door snel rijdende treinen.

Hendrik
Berichten: 1456
Lid geworden op: Vr 20 Feb 2015, 21:12

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Berichtdoor Hendrik » Vr 06 Mar 2015, 09:37

groningen schreef:Alleen de Beneluxtrein niet. Ik vind het een prestatie om Den Haag HS - Rotterdam Centraal met en zonder stop in Delft in 18 minuten te doen. Zelfs een stop in Schiedam Centrum verlengd de reistijd maar met 1 minuut. Trouwens leuk dat die Beneluxtrein niet in Leiden stopt, maar vervolgens wel 5 minuten in Den Haag HS stil staat. Nog leuker is dat Schiphol - Den Haag HS bijna een half uur reistijd is. 15 jaar geleden deed de Thalys over dat stukje 21 minuten; dus niet over de HSL.

Tja, dat is nog een goed merkbaar gevolg van het Fyra-debacle... Er is sindsdien weer een Beneluxtrein, maar die mag zo ongeveer het hele traject achter andere treinen aanhobbelen...

groningen
Berichten: 882
Lid geworden op: Za 25 Dec 2010, 16:15

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Berichtdoor groningen » Vr 06 Mar 2015, 09:58

In 1986 was de Beneluxtrein tussen Rotterdam CS en Den Haag HS trouwens 16 minuten.

Hendrik
Berichten: 1456
Lid geworden op: Vr 20 Feb 2015, 21:12

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Berichtdoor Hendrik » Vr 06 Mar 2015, 10:16

Tot en met dienstregeling 2011 deed de s2100 ook 16 minuten over Rtd - Gv.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3721
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Berichtdoor Z2N » Vr 06 Mar 2015, 17:51

Die stopte toen ook niet in Dt, dus de vergelijking met vandaag de dag is scheef: de stop in Dt die er vandaag de dag is voegt weldegelijk iets toe.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

SuperGhost
Berichten: 1885
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Berichtdoor SuperGhost » Zo 08 Mar 2015, 06:45

Dat die niet in Delft stopte was voor de voormalige 2200 (de sneltrein Amsterdam-Haarlem-Breda) ook een ramp, want die had daardoor dagelijks capaciteitsproblemen vanaf Delft in noordelijke richting (en vanuit noordelijke richting naar Delft), omdat er te veel mensen vanuit Delft richting Leiden en verder wilden (en v.v.).

MetroRET
Berichten: 734
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Berichtdoor MetroRET » Zo 15 Mar 2015, 11:56

Hier een compilatie van treinen op het nieuwe ondergrondse Delft.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=T7AXmHnKDCo[/youtube]

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Berichtdoor deadlock » Zo 15 Mar 2015, 19:48

Wow, niets werkt in geen enkele browser aan dat filmpje.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

SuperGhost
Berichten: 1885
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Berichtdoor SuperGhost » Zo 15 Mar 2015, 19:51

Ik kon hem gewoon bekijken hoor

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31454
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Berichtdoor Suus » Zo 15 Mar 2015, 20:05

Doet het perfect bij mij!
Rame à l'approche

KM46
Berichten: 8039
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Berichtdoor KM46 » Zo 15 Mar 2015, 20:39

Hier ook geen probleem.

MetroRET
Berichten: 734
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Berichtdoor MetroRET » Zo 15 Mar 2015, 21:47

deadlock schreef:Wow, niets werkt in geen enkele browser aan dat filmpje.


Misschien werkt een directe link ?http://www.youtube.com/watch?v=T7AXmHnKDCo

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 2057
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Berichtdoor isadora » Ma 16 Mar 2015, 09:01

Ja, die doet het wel, thx. :pos:
Of AdBlocks uitschakelen voor de pagina/site, dan werkt het ook.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11118
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Berichtdoor Meltrain » Ma 16 Mar 2015, 10:08

SuperGhost schreef:
groningen schreef:Waarom hebben ze niet voor 2 sporen met en 2 sporen zonder perron gekozen. Maar ja; haast alles stopt in Delft.
Daarom dus. In de toekomst moeten de intercity's en de sprinters ongeveer tegelijktijd stoppen in Delft, wil de intercity vlak voor/na de sprinter uit rijden ter hoogte van Delft Zuid.

Dat is nu ook al het geval.
Of bedoel je na de invoering van ETMET?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3721
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Berichtdoor Z2N » Ma 16 Mar 2015, 10:59

De sprinters stoppen (ri. Rotterdam gezien) nu toch een paar minuten na de IC? Met ETMET wordt dat dan echt tegelijkertijd.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3991
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Berichtdoor reisthijs » Ma 16 Mar 2015, 11:57

Als straks Den Haag HS - Delft Zuid integraal viersporig is hoeven ze niet per se tegelijkertijd in Delft te stoppen.
Met de geplande 8 IC's en 6 sprinters per uur kan dat ook niet eens.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

SuperGhost
Berichten: 1885
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Berichtdoor SuperGhost » Di 17 Mar 2015, 11:39

Ik dacht dat de planning 8 IC's en 8 sprinters waren, namelijk zowel voor de IC's als de sprinters 4x van/naar Den Haag C en 4x van/naar Leiden C

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Berichtdoor Thom91 » Di 17 Mar 2015, 12:11

Komt wel goed schatje.

SuperGhost
Berichten: 1885
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Berichtdoor SuperGhost » Di 17 Mar 2015, 16:08

Ik vraag me af hoe actueel dat is, want is NS niet allang afgestapt van het idee om te stoppen met het alterneren van de treinen naar Groningen, Leeuwarden en Enschede?

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Treinen moeten langzamer door nieuwe spoortunnel Delft

Berichtdoor Thom91 » Di 17 Mar 2015, 18:05

Eind 2014, staan bronnen bij..
Komt wel goed schatje.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Baidu [Spider] en 15 gasten