Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door MR92 »

Stefan schreef:Dan weet ik dat alvast voor morgenochtend... Heb immers 3 kwartier daaro. :P
Neem de Daalsetunnel naar het busstation aan de Centrumzijde, meerdere chauffeurs van Arriva hebben dat gewoon gedaan..
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door Ardan »

De tram reed wél de hele normale route toch? Toen ik de Tour keek zag ik dat de finish voor het Jaarbeursplein op de noordelijke rijbaan lag, ik denk vlák voor de trambaan. Interviews met renners werden gehouden ter hoogte van de halte Graadt van Roggenweg, zag gewoon trams rijden.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door Daniel »

Klopt die reed gewoon. Luid toeterend de Croeselaan overstekend want het publiek stond soms wat gevaarlijk dicht op de trambaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door Durashift »

Gisteren op de lus bij de Uithof naar de Tour gekeken, ronde de klok van 16 uur..
Kwam er ff later een Citaro van onder het viaduct aanrijden, aan de overzijde van het parcours.. :shock:
Was kennelijk de verkeerde kant op gestuurd.. want de 304 zou naar P+R WKZ moeten.. en dat lag dus net aan de overzijde van het TdF parcours..

Bus probeerde eerst, na overleg met de Tourmakers.. de rond te rijden op het vrijliggende stuk weg.. maar dat ging kennelijk toch niet.. dus bus maar weer achteruit.. en wachten onder het viaduct van de A27 op afloop van de proloog..
Wel jammer voor de passagiers.. die konden wel uitstappen.. maar niet het parcours oversteken om dan richting hun bestemming te lopen.. Je zal maar op visite naar het ziekenhuis moeten.. :(

Heb er foto's van.. eerst ff uploaden.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door microshit »

2 ritten gemaakt en beiden gingen niet echt goed.
Op vrijdagavond naar de halte Heidelberglaan gelopen, waar zo'n meute stond te wachten dat het bijna aannemelijk was dat lijn 12, of anders 28, nog normaal reed. Een snelle check later moest het tegendeel gaan bewijzen - al toonden de DRIP, OVAUB en U-ov.info alledrie andere informatie. Een goeie 25 man meegesleept naar AZU. Was een combinatie van factoren: sporadische reizigers en geen info op de halte dat geen enkele lijn erlangs kwam. Niet eens zakken over de halte borden.
Zaterdag terug vanaf CS naar de uithof, ging goed tot we de snelweg af kwamen. Ipv rechtdoor voor een rondje WKZ-AZU-WKZ-P+R reed hij rechtstreeks naar P+R. Daar stapte dus maar 3 mensen uit, rest wilde naar het ziekenhuis. Op de vraag waarom hij niet zn geplande route reed kwam enkel het antwoord "Je moet maar overstappen als je toch naar het ziekenhuis wilt". Ga er dus maar van uit, dat het hem niet in dank werd afgenomen.
Gelukkig rijdt de 28 nu wel weer normaal :p
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door Daniel »

Durashift schreef:Gisteren op de lus bij de Uithof naar de Tour gekeken, ronde de klok van 16 uur..
Kwam er ff later een Citaro van onder het viaduct aanrijden, aan de overzijde van het parcours.. :shock:
Was kennelijk de verkeerde kant op gestuurd.. want de 304 zou naar P+R WKZ moeten.. en dat lag dus net aan de overzijde van het TdF parcours..
Afslagje te vroeg genomen dus blijkbaar. 304 had vanaf de Waterlinieweg de A28 op gemoeten, niet de Pythagoraslaan op. Maar sowieso zorgde de route van 304 voor wat twijfels bij de chauffeurs. De bus waarvan in m'n reportage van gisteren een fototje staat stopte even bij een verkeersregelaar op de Leuvenlaan om te informeren welke kant 'ie op moest :P

@microshit: dat ontbreken van info op haltes zonder DRIP was inderdaad wel wat ongelukkig, maar op de Heidelberglaan had lijn 304 nog wel langs moeten rijden waarvanuit een chauffeur nog wat kon roepen allicht.
Lijn 311 bleek vandaag trouwens ook gewoon hetzelfde te rijden als 328 gisteren (hoewel 'ie op de kaart over de Universiteitsweg stond ingetekend) maar dat ging ook wat hopeloos qua reisinfo omdat 'ie dus deels tegengesteld reed aan de route die OVinfo toonde. Bussen die allang onderweg waren over A27 en A12 richting Kanaleneiland die bv. nog "Staat stil bij P+R De Uithof" als status hadden enzo.

Maar als slotopmerking: de route van 316 tussen Nijenoord en Amsterdamsestraatweg was wel een hele leuke. Even zijstraatjes op de kaart moeten tellen, want op basis van uiterlijk van de straat had ik 'm niet echt door de Acaciastraat verwacht :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door Durashift »

Daniel schreef:
Durashift schreef:Gisteren op de lus bij de Uithof naar de Tour gekeken, ronde de klok van 16 uur..
Kwam er ff later een Citaro van onder het viaduct aanrijden, aan de overzijde van het parcours.. :shock:
Was kennelijk de verkeerde kant op gestuurd.. want de 304 zou naar P+R WKZ moeten.. en dat lag dus net aan de overzijde van het TdF parcours..
Afslagje te vroeg genomen dus blijkbaar. 304 had vanaf de Waterlinieweg de A28 op gemoeten, niet de Pythagoraslaan op. Maar sowieso zorgde de route van 304 voor wat twijfels bij de chauffeurs. De bus waarvan in m'n reportage van gisteren een fototje staat stopte even bij een verkeersregelaar op de Leuvenlaan om te informeren welke kant 'ie op moest :P
Ja, kennelijk. 'Automatisme' vermoedelijk.
Daniel schreef: @microshit: dat ontbreken van info op haltes zonder DRIP was inderdaad wel wat ongelukkig, maar op de Heidelberglaan had lijn 304 nog wel langs moeten rijden waarvanuit een chauffeur nog wat kon roepen allicht. (..)
Klopt, heb de 304 daar wel zien rijden bij het lopen van en naar TdF parcours.
Daniel schreef: Maar als slotopmerking: de route van 316 tussen Nijenoord en Amsterdamsestraatweg was wel een hele leuke. Even zijstraatjes op de kaart moeten tellen, want op basis van uiterlijk van de straat had ik 'm niet echt door de Acaciastraat verwacht :P
Veel andere keus heb je volgens mij ook niet.. bij de Plantage is het 1 richting.. en verderop heb je wel een smal straatje met parkeerterrein.. en anders zit je al op de Marnixlaan..
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door Geert »

Nou, dat ging lekker met die bussen :lol:

Gisteren had ik vanaf CS lijn 328 genomen om naar de Uithof te reizen. Route was CS - Jacobsstraat - Kardinaal de Jongweg - Veemarkt en dan meteen door naar P+R De Uithof over de A27 en A28. Helaas was de chauffeuse nogal slecht voorbereid; vlak voor de oprit stond ze midden op de weg stil (!) om een paar minuten lang het briefje te bestuderen en daarna reden we de A27 op. Op de snelweg reden we met ca. 50 km/h half over de vluchtstrook en half over de weg terwijl ze nog eens het papiertje bekeek, en uiteindelijk reed ze de afrit naar de A28 Uithof voorbij en kachelden we verder over de A27 richting knooppunt Lunetten. Ik ben toen maar naar de chauffeur gelopen en ben toen de weg gaan wijzen: richting A12, eerste afrit genomen (verkeersplein bij de Waterlinieweg) en daar via de rotonde gekeerd om weer de A12 op te komen. Vanaf daar de A27 weer op en bij de afrit De Uithof weer er af.

Ondanks mijn instructies (die ik van haar papiertje oplas) :p sorteerde ze verkeerd voor op de afrit waardoor we niet meer de busbaan richting P+R op konden rijden, dus toen reden we maar via de Universiteitsweg de Uithof op en met een krappe bocht naar links de Heidelberglaan op waren we eindelijk (na 3 kwartier rijden) bij het AZU en verliet iedereen de bus.

Ach, leuk rondje Utrecht gemaakt :p Om een beetje een beeld te geven van de omweg die we maakten:
Afbeelding
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door Durashift »

Da's niet heel snugger.. Was zeker 'ingehuurd'.. en niet lokaal bekend?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door Geert »

Ze zei dat ze normaal alleen in de stad reed en nooit er buiten.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3032
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door nvdw »

Gisteren vier keer in Utrecht geweest als lijn 81 of 85: drie keer foutloos. Die ene (eerste) keer was een omweggetje maar met dank aan een aardige verkeersregelaar bleef die nog beperkt ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Ze zei dat ze normaal alleen in de stad reed en nooit er buiten.
Dan nog, 328 was toch ook gewoon een stadslijn en de Europalaan rijdt ook een enkele spitsbus op de streek. Maar allicht dat het haar eerste rit op de 328 was, want kan me ook wel voorstellen dat ze voor die ene dag met dat hele andere net niet even alle chauffeurs lijnverkenning hebben laten doen.
Tegelijk had het missen van een afslag in Utrecht dit weekend ook wel potentieel grote gevolgen waardoor je hopeloos kon stranden zonder weg terug, zie de verdwaalde 304 die eerder in dit topic al gemeld werd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door Durashift »

Durashift schreef:Gisteren op de lus bij de Uithof naar de Tour gekeken, ronde de klok van 16 uur..
Kwam er ff later een Citaro van onder het viaduct aanrijden, aan de overzijde van het parcours.. :shock:
Was kennelijk de verkeerde kant op gestuurd.. want de 304 zou naar P+R WKZ moeten.. en dat lag dus net aan de overzijde van het TdF parcours..
(..)

Heb er foto's van.. eerst ff uploaden.

Het bewijs..

Bus probeert hier rond te rijden over de Sarbonnelaan..

Afbeelding

Dat lukt niet.. dus achteruit weer terug en onder het viaduct 'wachten'.. :(

Afbeelding
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door Stefan »

nvdw schreef:Gisteren vier keer in Utrecht geweest als lijn 81 of 85: drie keer foutloos. Die ene (eerste) keer was een omweggetje maar met dank aan een aardige verkeersregelaar bleef die nog beperkt ;)
Bij mij ging het 'mis'... Wist niet dat de parallelbaan (van de afrit dus, komende vanaf Vianen) van de A2 afgesloten was.. Achja, kostte me 4 minuten extra, vooruit. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3032
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door nvdw »

Ja dat dus. Ik moest dus ook gedwongen via Papendorp, geen probleem want ik weet de weg maar aangekomen bij het Vijf Meiplein bleek dat je niet de trambaan mocht oversteken. De regelaar ter plaatse bleek echter coulant zoals ik al schreef...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door Durashift »

Jullie reden dan de verbindingsboog naar de A12.. en dan direct eraf bij Nieuwegein, vervolgens Linksaf richting Papendorp?

Hoe reed je dan de volgende omloop.. via de hoofdrijbaan A2 en er dan af bij Centrum ofzo?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3032
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door nvdw »

Nee. Wij (DAV-gebied) reden via Hooggelegen en de Martin Luther Kingbrug de stad in. Normaal kun je dan op de A2 na Oudenrijn de afrit Papendorp (8a) aanhouden, die vanzelf overgaat in de afrit Centrum (8). Nu dus niet want er stond een pijlkar op de doorsteek.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten