Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door Thom91 »

regenmaker schreef:
deadlock schreef:In het echt Verre Oosten hebben ze de s140 vanaf Hgl om het uur en er rijden ook redelijk wat treinen naar Enkhuizen vanaf in ieder geval Deventerror.
Ja, alleen grotendeels doordeweeks. Wil je zaterdags naar Amsterdam moet je sowieso wachten op Amersfoort, echt flauwe kul. De s140 rijdt slechts 1x/2 uur en niet 's avonds laat.
Laatste 140 komt om 23:00 aan in Amsterdam, hoe laat wil je het hebben? Verder hebben ze een directe verbinding met Amsterdam Zuid & Duivendrecht waar je uitstekend over kan stappen op het lokale vervoersnetwerk.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door Suus »

deadlock schreef:
Bee schreef:Is dat gehuil over de trein die niet naar Den Haag gaat nu nog niet over? We zijn zes jaar verder, get over it.
De Tweede Wereldoorlog is 70 jaar geleden, stop met janken en herdenken, get over it.

Shit Bee, denk eens na.
Door het vervallen van de trein Arnhem - Den Haag zijn er geen tweeënzestig miljoen doden gevallen. Denk zelf eens na man.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door deadlock »

Je begrijpt het niet geloof ik, dat iets zes jaar geleden is betekent niet dat het geen slechte keuze geweest hoeft te zijn, tijd is GEEN factor en het is een totale drogredenering.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door Suus »

Hoogeveen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door Klaasje »

Naja.. Het is omgegooid naar Schiphol omdat men de extra treinen Utrecht-Schiphol niet kwijt kon in Utrecht en de verwachting was dat binnen een paar jaar de stroom Arnhem-Schiphol groter zou zijn dan Arnhem-Den Haag. Dat wil nog niet zeggen dat die laatste stroom ineens afwezig is of er niet meer toe doet ofzo. Dat er een andere keuze is gemaakt en dat je die goed kan beargumenteren wil nog niet zeggen dat het alternatief totale onzin is of iets in die geest. Want dat is niet zo.

Het is ook niet vergelijkbaar met Hoogeveen want daar is net wat duidelijker is dat het niet logisch om daar geen IC te hebben dan dat Arnhem geen rechtstreekse verbinding met Den Haag heeft.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door Berk-24 »

waldo79 schreef:Ondertussen in Driebergen :lol:
Ik stelde alleen de vraag hoe het kan dat op ma-vr de s3000 significant drukker is dan de s3100 tussen Utrecht, Arnhem en Nijmegen? Dat sloot aan bij bovenstaande discussie. Ik kon hem ook wel bij korte vragen stellen. Het gevolg was dat men weer ging discuciëren over het laten terugkeren van de trein Arnhem-Den Haag. Ik ben hier niet inherent aan.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door SuperGhost »

Vinny schreef:Voor Utrecht-Arnhem zie ik het meest in:
2x per uur IC Utrecht-Arnhem
4x per uur IR Utrecht-Driebergen-Veenendaal-Ede-Arnhem
4x per uur Spr Utrecht-Veenendaal-Rhenen
2x per uur VL Amersfoort-Ede-Arnhem
regenmaker schreef:Zou een sprinter Arnhem - Utrecht niet kunnen? Hoeft de IC niet meer in Veenendaal de Klomp of Driebergen te stoppen.
Berk-24 schreef:Blijkbaar opgeheven wegens onvoldoende vraag.
Niet vanwege onvoldoende vraag, maar vanwege onvoldoende infra. Een sprinter (Arnhem-)Ede-Utrecht past momenteel niet naast de 4 IC's per uur die er rijden. Toen de kwartiersdienst per IC noodzakelijk werd vanwege de vraag is de sprinter daardoor moeten sneuvelen.

Wat betreft het idee van Vinny: ik zou de frequenties van de IC en IR eerder omdraaien. Veenendaal De Klomp heeft bij lange na niet genoeg vraag voor 4 treinen per uur en Driebergen-Zeist ook niet vanaf Arnhem en wordt vanaf Utrecht dan nog altijd 6x per uur bediend (de sprinter is niet veel langzamer dan de IC).

Ik zou zelf gaan voor de huidige kwartiersdienst (alternerend van/naar Schiphol en Den Helder), maar dan non-stop tussen Ede en Utrecht. Daarnaast ook een kwartiersdienst per sprinter op Breukelen-Maarn (2x door naar Rhenen en 2x door naar Ede) en een doorgetrokken Valleilijn.

In de spits dan aangevuld met het doortrekken van de IC's uit Rotterdam en Den Haag die anders keren in Utrecht. Een van beide (wat dienstregelingtechnisch net het beste uit komt) rijdt dan door naar Driebergen, Veenendaal West en Veenendaal Centrum en de andere naar Driebergen, Ede en Arnhem. Zo kun je die kerende treinen ook weer goed gebruiken verder (die perrons zijn uitstekend te bereiken van/naar Driebergen) en heb je Gelderland en Driebergen ook weer tevreden.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door waldo79 »

Gelderland
Je simplificeert Gelderland nogal tot de regio Arnhem-Nijmegen. Voor zover ik weet is Gelderland nog steeds geen bestemming op zich :x
Berk24 schreef:Ik stelde alleen de vraag hoe het kan dat op ma-vr de s3000 significant drukker is dan de s3100 tussen Utrecht, Arnhem en Nijmegen? Dat sloot aan bij bovenstaande discussie. Ik kon hem ook wel bij korte vragen stellen. Het gevolg was dat men weer ging discussiërenover het laten terugkeren van de trein Arnhem-Den Haag
.
Mijn verzuchting gaat niet over jouw post, maar het algehele afdwalen.
Ik ben hier niet inherent aan
Hier kan ik niks van maken. Inherent betekent "nauw verbonden". Ik heb de indruk dat je het begrip niet in de juiste context gebruikt.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door SuperGhost »

waldo79 schreef:
Gelderland
Je simplificeert Gelderland nogal tot de regio Arnhem-Nijmegen. Voor zover ik weet is Gelderland nog steeds geen bestemming op zich :x
De meeste Gelderlanders wonen natuurlijk ook in die regio, maar de meeste keren dat ik Gelderland zeg bedoel ik natuurlijk de provincie als bestuurslaag. De provincie wil die verbinding namelijk graag weer teruggekeerd zien. (overigens moeten ook veruit de meeste Gelderlander via station Arnhem of Ede-Wageningen reizen om naar de Randstad te komen)
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door waldo79 »

Hmmm...nog steeds is het argument mager.
Het is niet zo dat duizenden medewerkers vanuit Arnhem en Nijmegen dagelijks de afstand Utrecht - Arnhem v.v. moeten pendelen :arrow: dat soort bewegingen zou je m.i. niet moeten willen. Net zo min als dat een internationaal wat zich in Arnhem gaat vestigen (>100 km en >1h van Schiphol) en zich dan gaat opwinden over de bereikbaarheid per spoor. Ga dan lekker aan de Zuidas zitten als je dat belangrijk vindt. Het staat ook allemaal in contrast met je beweringen dat je meer dan 4 IC's per uur teveel van het goede vindt.

Maar goed, dat allemaal heeft weinig van doen met de verbouwing van Driebergen :x
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door SuperGhost »

waldo79 schreef:Het is niet zo dat duizenden medewerkers vanuit Arnhem en Nijmegen dagelijks de afstand Utrecht - Arnhem v.v. moeten pendelen
Wat vervoeren die treinen dan, kippen? :wink:
waldo79 schreef:Net zo min als dat een internationaal wat zich in Arnhem gaat vestigen (>100 km en >1h van Schiphol) en zich dan gaat opwinden over de bereikbaarheid per spoor. Ga dan lekker aan de Zuidas zitten als je dat belangrijk vindt. Het staat ook allemaal in contrast met je beweringen dat je meer dan 4 IC's per uur teveel van het goede vindt.
Nee hoor dat contrasteert niet, die bedrijven willen een betrouwbare dienst (dat wil zeggen: dat treinen ook daadwerkelijk rijden én op tijd rijden, zodat medewerkers daardoor niet steeds te laat komen). Of er nu 4 of 6 treinen per uur rijden maakt niet uit, als die steeds te laat komen, dan blijven werkgever last houden van werknemers die te laat zijn.
En om de huidige stroom reizigers te vervoeren is 4x per uur een IC meer dan voldoende en in de toekomst zou daar hooguit in de spits(richting) een paar ritten bij hoeven te komen.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door Berk-24 »

waldo79 schreef:Hmmm...nog steeds is het argument mager.
Het is niet zo dat duizenden medewerkers vanuit Arnhem en Nijmegen dagelijks de afstand Utrecht - Arnhem v.v. moeten pendelen :arrow: dat soort bewegingen zou je m.i. niet moeten willen. :x
Waarom zet de NS dan 4x per uur een dubbeldekker in tussen Utrecht en Arnhem die slechts 2 keer stoppen? Dat komt niet door Ede-Wageningen. Het is wel een belangrijk station voor die regio maar de meerderheid van de reizigers blijft zitten. In Utrecht en Arnhem stroomt wel de trein leeg om daarna opnieuw gevuld te worden. Verplaatsingen over 50-75km is normaal in Nederland. Anders rijden er niet ieder kwartier Intercities tussen Den Haag en Utrecht, Rotterdam en Utrecht en Eindhoven en Utrecht.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door sirvinniei »

Gewoon naast de ICE die 1x per uur gaat rijden er ook nog 1x per uur een ICdirect bijgooien die non-stop tussen arnhem en utrecht rijdt. probleem opgelost :P
Ik heb geen onderschrift
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Hoogeveen.
Klaasje beargumenteert het inhoudelijk en terecht trouwens maar het ging mij om de ridiculiteit van jouw argument. Dat iets lang geleden veranderd is heeft er geen kak mee te maken en het heeft niets met Mastwijkisme te maken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door Vinny »

De gemiddelde afstand die forensen afleggen per trein is 40 kilometer enkele reis.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door waldo79 »

In mijn beleving is het kleiner (A) Tja, dan heb ik niks gezegd en heb ik SuperGhost dwars gezeten :lol:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door Thom91 »

Toch wel grappig, uit mobiliteitsoogpunt is mij altij gedoceerd dat een forens bereid is om 70 min te reizen per enkele reis. Of dat was wellicht specifiek auto.
Komt wel goed schatje.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door waldo79 »

70 minuten kan in een combinatie van bus en trein ook een afstand van 40 km opleveren :)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door Thom91 »

Tsja, als ik 70 minuten er over doe met het OV voor 40 km had ik direct al een auto gekocht. Dat is vrijwel onbegonnen werk..

Ik zat meer te denken aan Breda - Amsterdam Zuid, Zwolle - Amsterdam, Eindhoven - Bijlmer etc. Zal je wel relatief dicht bij het station moeten wonen, met fiets bereikbaar bijvoorbeeld. Voor- en natransport kosten zo belachelijk veel tijd..

Excuus late edit: 4G gat tussen Stroe en Apeldoorn :roll:
Laatst gewijzigd door Thom91 op zo 10 mei 2015, 21:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Komt wel goed schatje.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door waldo79 »

Als jij ergens achter in Zeeland, ver van een station woont, is dat reëel. Reken je het voortransport per fiets of te voet erbij, dan is 70 minuten zo gek niet.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door deadlock »

Thom91 schreef:Toch wel grappig, uit mobiliteitsoogpunt is mij altij gedoceerd dat een forens bereid is om 70 min te reizen per enkele reis. Of dat was wellicht specifiek auto.
70 minuten in de trein zou ik veel minder moeite mee hebben dan 70 minuten in de auto. In de trein kan ik dan nog gewoon werken. Als ik naar Oss pendel dan kost met dat ongeveer 1h45m per enkele reis, met de auto misschien een half uur minder. In de auto kan je echter nul werk verzetten behalve bellen en daarvan moet je je afvragen of het het meest realistische en ongevaarlijke ding is wat je kan doen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door Thom91 »

Absoluut, maar ik vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk werken in de trein. In de spits deel je zeer waarschijnlijk je bankje altijd met een ander. Is het dan handig als je met vertrouwelijke informatie aan het werk gaat? Telefoneren is vaak ook onbegonnen werk omdat je dat liever niet doet in een trein, zo ervaar ik dat althans. Over het internet hoeven we natuurlijk niet te beginnen want dat lijkt me wel duidelijk.
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door deadlock »

Geen last van, zet de helderheid van je scherm laag, ik ben geen politicus, alles wat ik doe wordt betaald met belastinggeld dus er is niets vertrouwelijk. Voordeel van ICT'er zijn; testomgevingen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door Hainje »

Als het over vertrouwelijke informatie gaat kan ik mij voorstellen dat je zoiets niet in de trein doet (of je moet net een afgesloten 6-zitter-coupé in de 1e klasse hebben). Maar een eenvoudige bespreking over kleine praktische dingen kan prima in de trein.
🍉
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Voorbereidingen nieuw station Driebergen-Zeist van start

Bericht door Thom91 »

Ja dat geldt voor jou. 1 individu. Maar dat geldt misschien niet voor die duizenden andere forensen in de trein. Hoeveel werknemers hebben een eigen laptop van het werk bijvoorbeeld? Dat lijkt me ook wel van invloed en dat heeft ook zeker niet iedereen. Een smartphone is tegenwoordig vrij gemeengoed maar daar kan je zeker niet je volledige job mee uitvoeren.
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten