Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door Ardan »

Als hij toevallig al iemand kent die dat doet zullen er vast meer zijn Thom.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door Suus »

Het probleem met lijn 23 inkorten tot Beverwaard - CS ligt niet ten oosten van CS, maar ten westen van CS, die daarmee een flink aantal doorgaande trams naar het centrum zien verdwijnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door 010jongen »

Bee schreef:Het probleem met lijn 23 inkorten tot Beverwaard - CS ligt niet ten oosten van CS, maar ten westen van CS, die daarmee een flink aantal doorgaande trams naar het centrum zien verdwijnen.
Er blijven nog steeds 8 trams per uur doorrijden (21/24).
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door Natorious »

Ja 8, van de huidige 16 :')
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door Thom91 »

Ardan schreef:Als hij toevallig al iemand kent die dat doet zullen er vast meer zijn Thom.
En wellicht nog veel meer die er wel van profiteren.. Je weet het niet en om nou 1 iemand aan te halen als referentie lijkt me niet helemaal correct.
Komt wel goed schatje.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door 010jongen »

Natorious schreef:Ja 8, van de huidige 16 :')
Dat is toch prima? Zo vol zitten die trams niet, en vanaf kruisplein loop je zo de stad in.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door Suus »

Als je met zestien trams niet vol zit wil dat niet betekenen dat je met acht trams dat ook niet zit. Ik vermoed dat het omslagpunt daar best in het midden ligt met alle gevolgen van dien voor reistijd en comfort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Roeland
Berichten: 2271
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door Roeland »

Misschien is het een idee om tram 23 te splitsen in 23 en 24, die allebei 6x/uur rijden, de één van Vlaardingen via CS naar Beverwaard, en de andere van Schiedam Noord via CS naar Beverwaard?
Tram 21 kan dan alleen CS - De Esch rijden.
Nadeel is wel dat het traject CS - Marconiplein daalt van 16x naar 12x/uur. Voordeel is dat Vlaardingen-noord weer een volwaardige tramverbinding krijgt (in plaats van de huidige dorpsfrequentie die meer aan een streekbus doet denken).
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door Abracadabram »

Denk je niet dat er een rede is dat de frequentie in Vlaardingen noord ooit naar beneden is bijgesteld?
Roeland
Berichten: 2271
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Bericht door Roeland »

Abracadabram schreef:Denk je niet dat er een rede is dat de frequentie in Vlaardingen noord ooit naar beneden is bijgesteld?
Ja, die was dat op de Schiedam Spaland-tak erg weinig reizigers zaten. Maar om een of andere politieke reden was het onaanvaardbaar om dan die twee Spalandse tramhaltes van tram 21 te schrappen, dus toen hebben ze maar de (wel goed gebruikte) Vlaardingse tramfrequentie gehalveerd en ook die naar Spaland gehalveerd.
Efficiënter was geweest om de 21 volledig (8x/uur) naar Vlaardingen te laten rijden, en de bus van Spaland naar station Schiedam-Centrum (die op dat stuk 2x zo snel is als tram 21) wat vaker te laten rijden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 81 gasten