Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9260
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Berichtdoor Ardan » Wo 13 Mei 2015, 19:54

Als hij toevallig al iemand kent die dat doet zullen er vast meer zijn Thom.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31488
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Berichtdoor Suus » Wo 13 Mei 2015, 20:16

Het probleem met lijn 23 inkorten tot Beverwaard - CS ligt niet ten oosten van CS, maar ten westen van CS, die daarmee een flink aantal doorgaande trams naar het centrum zien verdwijnen.
Rame à l'approche

010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Berichtdoor 010jongen » Wo 13 Mei 2015, 21:22

Bee schreef:Het probleem met lijn 23 inkorten tot Beverwaard - CS ligt niet ten oosten van CS, maar ten westen van CS, die daarmee een flink aantal doorgaande trams naar het centrum zien verdwijnen.


Er blijven nog steeds 8 trams per uur doorrijden (21/24).

Gebruikersavatar
Natorious
Berichten: 263
Lid geworden op: Di 17 Jun 2014, 14:27
Locatie: Amsterdam

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Berichtdoor Natorious » Wo 13 Mei 2015, 21:33

Ja 8, van de huidige 16 :')

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Berichtdoor Thom91 » Wo 13 Mei 2015, 21:33

Ardan schreef:Als hij toevallig al iemand kent die dat doet zullen er vast meer zijn Thom.

En wellicht nog veel meer die er wel van profiteren.. Je weet het niet en om nou 1 iemand aan te halen als referentie lijkt me niet helemaal correct.
Komt wel goed schatje.

010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Berichtdoor 010jongen » Wo 13 Mei 2015, 21:45

Natorious schreef:Ja 8, van de huidige 16 :')


Dat is toch prima? Zo vol zitten die trams niet, en vanaf kruisplein loop je zo de stad in.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31488
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Berichtdoor Suus » Wo 13 Mei 2015, 21:48

Als je met zestien trams niet vol zit wil dat niet betekenen dat je met acht trams dat ook niet zit. Ik vermoed dat het omslagpunt daar best in het midden ligt met alle gevolgen van dien voor reistijd en comfort.
Rame à l'approche

Roeland
Berichten: 286
Lid geworden op: Wo 11 Jul 2012, 10:53

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Berichtdoor Roeland » Vr 15 Mei 2015, 12:52

Misschien is het een idee om tram 23 te splitsen in 23 en 24, die allebei 6x/uur rijden, de één van Vlaardingen via CS naar Beverwaard, en de andere van Schiedam Noord via CS naar Beverwaard?
Tram 21 kan dan alleen CS - De Esch rijden.
Nadeel is wel dat het traject CS - Marconiplein daalt van 16x naar 12x/uur. Voordeel is dat Vlaardingen-noord weer een volwaardige tramverbinding krijgt (in plaats van de huidige dorpsfrequentie die meer aan een streekbus doet denken).

Abracadabram
Berichten: 234
Lid geworden op: Za 18 Dec 2010, 02:56

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Berichtdoor Abracadabram » Vr 15 Mei 2015, 13:44

Denk je niet dat er een rede is dat de frequentie in Vlaardingen noord ooit naar beneden is bijgesteld?

Roeland
Berichten: 286
Lid geworden op: Wo 11 Jul 2012, 10:53

Re: Rotterdam eist meer metro’s op lijnen D en E

Berichtdoor Roeland » Vr 15 Mei 2015, 17:57

Abracadabram schreef:Denk je niet dat er een rede is dat de frequentie in Vlaardingen noord ooit naar beneden is bijgesteld?

Ja, die was dat op de Schiedam Spaland-tak erg weinig reizigers zaten. Maar om een of andere politieke reden was het onaanvaardbaar om dan die twee Spalandse tramhaltes van tram 21 te schrappen, dus toen hebben ze maar de (wel goed gebruikte) Vlaardingse tramfrequentie gehalveerd en ook die naar Spaland gehalveerd.
Efficiënter was geweest om de 21 volledig (8x/uur) naar Vlaardingen te laten rijden, en de bus van Spaland naar station Schiedam-Centrum (die op dat stuk 2x zo snel is als tram 21) wat vaker te laten rijden.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten