Poortjes station Utrecht Overvecht slaan op tilt

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Poortjes station Utrecht Overvecht slaan op tilt

Bericht door Daniel »

Poortjes station Utrecht Overvecht slaan op tilt
Geplaatst op: maandag 1 juni 2015 22:54
Laatst bijgewerkt: maandag 1 juni 2015 22:55


De poortjes op station Utrecht Overvecht zijn gesloten, maar drie basisscholen aan de overkant kregen speciale passen om er toch nog met de klassen doorheen te kunnen. In de praktijk bleek dat maandag echter allesbehalve soepel te lopen.
Vanochtend hield ik de pas er kort voor. Toen bleven de poortjes wel open, maar ging het alarm af. De alarmbellen rinkelen aan één stuk door, als een twintigtal leerlingen van De Paulusschool tegelijkertijd door het NS-poortje wil. Het systeem, dat normaal maar één persoon per keer doorlaat, raakt volledig in de war van de kinderen, die soms met z'n drieën hand in hand erdoorheen glippen.
Lees verder | Dossier OV-Chipkaart | Meer nieuws over OV-Chipkaart
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Poortjes station Utrecht Overvecht slaan op tilt

Bericht door Aking »

Wie geen saldo heeft, kan er eenmalig een 'passagerecht' op zetten bij de automaat.
Is dat iets nieuws? Nog nooit van gehoord namelijk...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Poortjes station Utrecht Overvecht slaan op tilt

Bericht door Daniel »

Da's nieuw ja, zag het zelf voor het eerst langskomen in een bericht over de bereikbaarheid van een bushalte langs de A12 bij station Zoetermeer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Poortjes station Utrecht Overvecht slaan op tilt

Bericht door Aking »

Ok... En zit dat eenmalige dan in het feit dat je hem een keer kan gebruiken? of kan je maar een passagerecht op je pas hebben?
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1961
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Poortjes station Utrecht Overvecht slaan op tilt

Bericht door Anne »

Het station passeren met een OV-chipkaart zonder NS-reisproduct
Op station Zoetermeer wordt door NS aanvullend het eenmalig passagerecht aangeboden bij de kaartautomaten. Bij de bushalte aan de A12 wordt hiervoor een extra kaartautomaat geplaatst. Wanneer u met de bus reist met een OV-chipkaart, maar geen NS-product heeft of onvoldoende saldo kunt u via deze kaartautomaat gratis het eenmalige stationspassagerecht op uw persoonlijke- of anonieme OV-chipkaart laden.

Houd uw OV-chipkaart tegen het OV-chipkaart logo rechtsonder op de kaartautomaat.
Wilt u inderdaad het passagerecht op de OV-chipkaart laden? Dan drukt u op het scherm op ‘Eenmalige passage door dit station’ links in beeld.
Druk vervolgens op akkoord rechtsboven in beeld.
Houd uw OV-chipkaart opnieuw voor het OV-chipkaartlogo rechtsonder op de NS kaartautomaat om het eenmalig passagerecht op de OV-chipkaart te laden.
Door het laden van het passagerecht kunt u binnen 60 minuten gratis het station passeren. Het passagerecht is alleen geldig op station Zoetermeer, alleen geldig op de dag van laden en hiermee kunt u één keer in- en één keer uitchecken. Na het uitchecken verdwijnt het passagerecht van de kaart.

Het station passeren zonder OV-chipkaart
Wilt u met de bus reizen en heeft u geen OV-chipkaart? En reist u met een vervoerbewijs gekocht bij de buschauffeur? Dan koopt u bij de NS-kaartautomaat een anonieme OV-chipkaart. Vervolgens laadt u hierop het NS-reisproduct reizen op saldo of laadt u het eenmalig passagerecht. Hiermee heeft u toegang tot het station.
BRON

Het laatste is ronduit belachelijk. Om de bushalte te bereiken zonder OV-chipkaart moet je dus een OV-chipkaart kopen. Het is dus totaal niet mogelijk om zonder OV-chipkaart van/naar de bus te gaan. Even € 7,50 dokken om de bus te nemen. :neg: :neg: :neg:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Poortjes station Utrecht Overvecht slaan op tilt

Bericht door Aking »

Verbaast me weinig... Alles voor de klant toch :X -o- :X -o-
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1961
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Poortjes station Utrecht Overvecht slaan op tilt

Bericht door Anne »

Als NS maak je het een Arriva klant die de bus gebruikt natuurlijk niet gemakkelijk :X
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Poortjes station Utrecht Overvecht slaan op tilt

Bericht door huibf »

Mansveld doe er wat aan.
Debieligheid ten top.

Om helemaal wat geld te gaan verslinden.
Ik zou een loopbrug bouwen, met hellingsbaan en lift.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Poortjes station Utrecht Overvecht slaan op tilt

Bericht door Hendrik »

Aking schreef:Ok... En zit dat eenmalige dan in het feit dat je hem een keer kan gebruiken? of kan je maar een passagerecht op je pas hebben?
•Gebruikers met een OV-chipkaart zonder saldo kunnen via de NS-kaartautomaat op bepaalde stations gratis een eenmalige stationspassageproduct op de OV-chipkaart laden. Passanten hebben op de afgiftedatum een uur passagetijd tussen in- en uitchecken op hetzelfde station. Dit product zal voor die betreffende kalenderdag bij check-in altijd worden gebruikt. Bij de kaartautomaat zullen OV-chipkaarten met een NS-reisrecht worden uitgesloten van deze mogelijkheid; zij kunnen immers al passeren met hun OV-chipkaart. Na het uitchecken verdwijnt het passageproduct van de kaart.
Bron.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Poortjes station Utrecht Overvecht slaan op tilt

Bericht door Ruben »

Wat is daarmee nog het nut van die poortjes? Een zwartrijder is niet per definitie een persoon zonder OV-chipkaart.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Poortjes station Utrecht Overvecht slaan op tilt

Bericht door matti93 »

Het laden van zo'n product vergt een extra handeling, impulsief zwartrijden is er dus wel moeilijker door.
En sowieso is vergeten om in te checken niet meer mogelijk door de poortjes, een service voor reizigers met goede bedoelingen die al veel te lang op zich heeft laten wachten.
In de bron lees ik niets over passagerecht voor een hele klas trouwens, ik snap niet helemaal waarom ze niet gewoon per leerling de pas ervoor houden zoals alle andere passanten moeten.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Poortjes station Utrecht Overvecht slaan op tilt

Bericht door Geert »

Waarschijnlijk is dat ook precies de reden dat het alarm afging :')
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Poortjes station Utrecht Overvecht slaan op tilt

Bericht door Ardan »

Slaan alle poortjes van Overvecht op tilt
Zal STF wel langs zijn geweest..
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Poortjes station Utrecht Overvecht slaan op tilt

Bericht door STF »

Eerder find_your_spot, die is verantwoordelijk voor de afdeling Nederland.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Poortjes station Utrecht Overvecht slaan op tilt

Bericht door SuperGhost »

matti93 schreef:In de bron lees ik niets over passagerecht voor een hele klas trouwens, ik snap niet helemaal waarom ze niet gewoon per leerling de pas ervoor houden zoals alle andere passanten moeten.
Leuk voor een basisschooldocent met een klas.... Dan kun je sowieso niet meer alle leerlingen in de gaten houden, omdat een deel aan de andere kant van het poortje zit dan jij en dus buiten je directe bereik zitten.
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Poortjes station Utrecht Overvecht slaan op tilt

Bericht door matti93 »

Alsof dat niet zo is als de klas in een lange sliert achter elkaar door het poortje loopt. Ik kan me niet voorstellen dat je met een klas die je niet veilig binnen zichtafstand achter de poortjes kan hebben, wel veilig aan het verkeer kan deelnemen.
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Poortjes station Utrecht Overvecht slaan op tilt

Bericht door Carlos0_0 »

matti93 schreef:Het laden van zo'n product vergt een extra handeling, impulsief zwartrijden is er dus wel moeilijker door.
En sowieso is vergeten om in te checken niet meer mogelijk door de poortjes, een service voor reizigers met goede bedoelingen die al veel te lang op zich heeft laten wachten.
In de bron lees ik niets over passagerecht voor een hele klas trouwens, ik snap niet helemaal waarom ze niet gewoon per leerling de pas ervoor houden zoals alle andere passanten moeten.
Ze kunnen in Utrecht Overvecht ook prima gewoon de poortjes vermeiden, er loopt naast het spoor een auto tunnel onder spoor met een verhoogd fietspad en voetpad(Dus bij de auto weg kunnen ze niet komen).
Mensen op rtv utrecht in reacties ja die tunnel is vies en eng en alles, er is niks vies of engs aan het is een goed verlichte tunnel waar ze makkelijk hand in hand zelfs kunnen lopen.
Ze zijn misschien 5 min langer onderweg nou dat is een ramp zeg, iedereen 2 keer door een poortje laten wandelen kost veel meer tijd.

Voor de gene die de tunnel naast station niet kennen

http://mw2.google.com/mw-panoramio/phot ... 357072.jpg
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten