Pagina 2 van 2

Re: 'Tramnummers moeten slijten'

Geplaatst: zo 07 sep 2008, 16:32
door Geert
Je wilt een tram CS-zuidzijde <-> Blijdorp en een tram CS-noorzijde <-> Blijdorp, waarom allebei? Vooral die tram via de zuidzijde staat dan volgens mij telkens in de file bij de Statentunnel, en ik vraag me af of het sneller is dan de bus (of gewoon lopen, ook goed te doen)...

Re: 'Tramnummers moeten slijten'

Geplaatst: zo 07 sep 2008, 16:44
door Karl
Waarom niet iets als *ergens vandaan, bijv. lijn 20* - Coolsingel - Hofplein - Schiekade - Provenierssingel - Stationssingel - Benticklaan - Stadhoudersweg - rondje Bergselaan en Schieweg.

Zo heeft Blijdorp een directe verbinding met het Centraal (noordzijde, dus sneller) en het centrum; men komt langs RR Blijdorp en bij de keerdriehoek hoeft nog geen paar honderd meter spoor aangelegd te worden en je kunt daar een overstap bieden op lijn 25.

Re: 'Tramnummers moeten slijten'

Geplaatst: zo 07 sep 2008, 16:47
door Meltrain
Dat is exact wat ik bedoel. :D Behalve die paar honderd meter spoor, want ik heb geen flauw idee wat jij daarmee bedoelt.
Maar ik wil dus, zoals je al voorstelt, lijn 20 verlengen naar Blijdorp en dan het rondje zoals lijn 3 laten rijden.

Re: 'Tramnummers moeten slijten'

Geplaatst: zo 07 sep 2008, 16:51
door Karl
Ik dacht er aan om 'm te laten keren in een stratendriehoek Bergselaan - Schieweg - Stadhoudersweg en volgens mij ontbreekt er in die laatste straat een paar meter rails (maar misschien dat dat er wel ligt?). http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=51.93 ... 3&t=h&z=17

Dus wel iets anders dan lijn 3, omdat je anders nog geen snelle verbinding Centraal - Blijdorp (wijk en diergaarde) hebt.

Re: 'Tramnummers moeten slijten'

Geplaatst: zo 07 sep 2008, 16:52
door Meltrain
Vanaf de Bergselaan kun je wel de Schieweg op voor de richting CS, maar niet voor de richting Schiebroek.
Lijn 3 (en eerder ook 13) hebben zo jarenlang gereden.

Re: 'Tramnummers moeten slijten'

Geplaatst: zo 07 sep 2008, 17:39
door Daantje
meltrain schreef:Over de tramsporen in Blijdorp: deze zijn door Gemeentewerken teruggelegd, omdat het moest. Van de RET hoefde ze niet eens terug te komen.
Desalniettemin hoop ik (en nog een aantal anderen) dat lijn 20 (die immers vanaf december weer wordt ingekort tot CS) dan naar Blijdorp gaat rijden, zodat deze wijk en de Diergaarde (!) ook weer een goede verbinding krijgen mjet het CS en later RR-station Blijdorp.
Waarom gaat tram 20 niet meer naar Schiebroek rijden dan? Gaat tram 25 dan om de vijf minuten rijden of moeten ze het in Rotterdam Noord en Schiebroek weer doen met slechts een tram in de 10 minuten wat veel te weinig is in de spits op dat traject. Zelfs nu zitten de trams al behoorlijk vol.
Karl schreef:Ik dacht er aan om 'm te laten keren in een stratendriehoek Bergselaan - Schieweg - Stadhoudersweg en volgens mij ontbreekt er in die laatste straat een paar meter rails (maar misschien dat dat er wel ligt?). http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=51.93 ... 3&t=h&z=17

Dus wel iets anders dan lijn 3, omdat je anders nog geen snelle verbinding Centraal - Blijdorp (wijk en diergaarde) hebt.
Van dat rondje ligt er al tramrails op de Schieweg (rijden nu tram 20 en 25), Stadhoudersweg op het stuk tussen iig de Statenweg en het Stadhoudersplein en op de Bergselaan. Op het stuk Stadhoudersweg tussen het Stadhoudersplein en de Schieweg ligt geen tramrails. Hoe het zit op het stuk Stadhoudersweg tussen de Statenweg en Diergaarde Blijdorp weet ik niet zeker.

Re: 'Tramnummers moeten slijten'

Geplaatst: zo 07 sep 2008, 17:53
door mb90
Op het laatst genoemde traject ligt de rails er gewoon weer, voor zover ik weet. :)

Overigens gaat lijn 25 elke 7 minuten rijden om zo een groot deel van de reizigers van lijn 20 op te vangen.