Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Bericht door BrengMe »

Ik denk alleen niet dat de Merwerde-Lingelijn en de lijn Arnhem-Tiel aan elkaar gekoppeld kunnen worden, de een is namelijk diesel en de ander elektrisch...
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Bericht door SuperGhost »

Nu ja, maar over een aantal jaar niet meer. Gelderland wil al haar diesellijnen van een bovenleiding voorzien, omdat dat goedkoper is geworden nu er accijns betaald moet worden op rode diesel.
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Bericht door Zonnig »

Dan is een doorgaande rit Dordrecht - Winterswijk misschien ook een optie als Gelderland alles wil electrificeren.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Bericht door regenmaker »

Ja, hoeveel reizigers willen er nou vanuit Dordrecht naar Winterswijk? :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Bericht door Daniel »

Vast niet veel maar allicht bespaar je een omloop als je vier treinseries die samen dus op 8 plekken kopmaken als één doorgaande trein kunt rijden. Maar dit begint hier toch wat off-topic te worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Bericht door regenmaker »

Dan nog, de verbinding wordt dan wel erg vertragingsgevoelig. Maar is inderdaad wel beetje off-topic.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Ik denk dat de hoeveelheid reizigers teveel uit elkaar liggen (Betuwelijn relatief erg weinig reizigers, arnhem-winterswijk relatief veel reizigers en Merwede ergens er tussenin.)
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Bericht door Vinny »

regenmaker schreef:Ja, hoeveel reizigers willen er nou vanuit Dordrecht naar Winterswijk? :')
Ach hoeveel reizigers willen er nou vanuit Maastricht naar Schagen? :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Bericht door regenmaker »

Vinny schreef:Ach hoeveel reizigers willen er nou vanuit Maastricht naar Schagen? :lol:
Iedereen natuurlijk. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8798
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Bericht door ArrivaBas »

Zonnig schreef:Dan is een doorgaande rit Dordrecht - Winterswijk misschien ook een optie als Gelderland alles wil electrificeren.
Één keer per dag zeker. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Bericht door Hainje »

Voor het aantal reizigers zul je het inderdaad niet hoeven doen, maar als je daar weer een omloop mee uit kunt sparen dan zal Arriva het zeker niet laten hoor (als Arriva dan nog op het hele stuk rijdt tenminste).
🍉
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Bericht door regenmaker »

Nouja eerst moet Tiel - Arnhem en Zevenaar - Winterswijk geëlektrificeerd worden. En moet je ook de NS afgooien van Tiel - Geldermalsen. Maar dit is een beetje offtopic. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Bericht door Zugführer »

Ik denk dat reizigers vanuit Tiel veel meer hebben aan een verbinding met Utrecht dan aan een verbinding met Dordrecht.
En in berichten hiervoor is bovendien al gesteld dat NS best medewerking wil verlenen aan het toelaten van andere vervoerders op het HRN.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Bericht door reisthijs »

Ehm, samenlooptraject? NS gaat natuurlijk niet willen meewerken als het nadelig is voor bestaande HRN-verbindingen.

Dit voorstel is een extra verbinding, niet in plaats van...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Bericht door regenmaker »

reisthijs schreef:Ehm, samenlooptraject? NS gaat natuurlijk niet willen meewerken als het nadelig is voor bestaande HRN-verbindingen.

Dit voorstel is een extra verbinding, niet in plaats van...
Wordt wel heel krap dan, als er nog 2x/uur een Arriva trein tussen gepropt moet worden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten