Pagina 2 van 2

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Geplaatst: zo 12 jul 2015, 21:41
door BrengMe
Ik denk alleen niet dat de Merwerde-Lingelijn en de lijn Arnhem-Tiel aan elkaar gekoppeld kunnen worden, de een is namelijk diesel en de ander elektrisch...

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Geplaatst: zo 12 jul 2015, 21:48
door SuperGhost
Nu ja, maar over een aantal jaar niet meer. Gelderland wil al haar diesellijnen van een bovenleiding voorzien, omdat dat goedkoper is geworden nu er accijns betaald moet worden op rode diesel.

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Geplaatst: zo 12 jul 2015, 22:00
door Zonnig
Dan is een doorgaande rit Dordrecht - Winterswijk misschien ook een optie als Gelderland alles wil electrificeren.

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Geplaatst: zo 12 jul 2015, 22:11
door regenmaker
Ja, hoeveel reizigers willen er nou vanuit Dordrecht naar Winterswijk? :')

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Geplaatst: zo 12 jul 2015, 22:19
door Daniel
Vast niet veel maar allicht bespaar je een omloop als je vier treinseries die samen dus op 8 plekken kopmaken als één doorgaande trein kunt rijden. Maar dit begint hier toch wat off-topic te worden.

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Geplaatst: zo 12 jul 2015, 22:28
door regenmaker
Dan nog, de verbinding wordt dan wel erg vertragingsgevoelig. Maar is inderdaad wel beetje off-topic.

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Geplaatst: zo 12 jul 2015, 22:41
door sirvinniei
Ik denk dat de hoeveelheid reizigers teveel uit elkaar liggen (Betuwelijn relatief erg weinig reizigers, arnhem-winterswijk relatief veel reizigers en Merwede ergens er tussenin.)

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Geplaatst: vr 17 jul 2015, 07:14
door Vinny
regenmaker schreef:Ja, hoeveel reizigers willen er nou vanuit Dordrecht naar Winterswijk? :')
Ach hoeveel reizigers willen er nou vanuit Maastricht naar Schagen? :lol:

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Geplaatst: vr 17 jul 2015, 10:15
door regenmaker
Vinny schreef:Ach hoeveel reizigers willen er nou vanuit Maastricht naar Schagen? :lol:
Iedereen natuurlijk. ;)

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Geplaatst: vr 17 jul 2015, 10:41
door ArrivaBas
Zonnig schreef:Dan is een doorgaande rit Dordrecht - Winterswijk misschien ook een optie als Gelderland alles wil electrificeren.
Één keer per dag zeker. :')

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Geplaatst: vr 17 jul 2015, 10:43
door Hainje
Voor het aantal reizigers zul je het inderdaad niet hoeven doen, maar als je daar weer een omloop mee uit kunt sparen dan zal Arriva het zeker niet laten hoor (als Arriva dan nog op het hele stuk rijdt tenminste).

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Geplaatst: vr 17 jul 2015, 10:45
door regenmaker
Nouja eerst moet Tiel - Arnhem en Zevenaar - Winterswijk geëlektrificeerd worden. En moet je ook de NS afgooien van Tiel - Geldermalsen. Maar dit is een beetje offtopic. ;)

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Geplaatst: vr 17 jul 2015, 10:58
door Zugführer
Ik denk dat reizigers vanuit Tiel veel meer hebben aan een verbinding met Utrecht dan aan een verbinding met Dordrecht.
En in berichten hiervoor is bovendien al gesteld dat NS best medewerking wil verlenen aan het toelaten van andere vervoerders op het HRN.

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Geplaatst: vr 17 jul 2015, 11:07
door reisthijs
Ehm, samenlooptraject? NS gaat natuurlijk niet willen meewerken als het nadelig is voor bestaande HRN-verbindingen.

Dit voorstel is een extra verbinding, niet in plaats van...

Re: Onderzoek treindienst Rotterdam - Gorinchem - Utrecht

Geplaatst: vr 17 jul 2015, 11:17
door regenmaker
reisthijs schreef:Ehm, samenlooptraject? NS gaat natuurlijk niet willen meewerken als het nadelig is voor bestaande HRN-verbindingen.

Dit voorstel is een extra verbinding, niet in plaats van...
Wordt wel heel krap dan, als er nog 2x/uur een Arriva trein tussen gepropt moet worden.