Door pech achtervolgde Parkshuttle rijdt weer

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Door pech achtervolgde Parkshuttle rijdt weer

Bericht door Geert »

Door pech achtervolgde Parkshuttle rijdt weer
Uitgegeven: 1 september 2008 06:08

ROTTERDAM - Na jaren van tegenslagen rijden sinds maandag de onbemande Parkshuttles weer. Het openbaarvervoerproject in Rotterdam wordt al jaren achtervolgd door tegenslagen, maar vervoerder Connexxion is trots dat de hightechbusjes weer kunnen worden ingezet.

De volautomatische voertuigen rijden in de spitsen elke drie minuten, en daarna op afroep, tussen het metrostation Kralingse Zoom en het nabijgelegen bedrijventerrein Rivium in Capelle aan den IJssel. Sinds 2006 lagen de shuttles uit de dienstregeling. Dat gebeurde na een nieuwe reeks calamiteiten.

Pech
Al vanaf het begin wordt het miljoenenproject Parkshuttle achtervolgd door pech. De eerste shuttles gingen in 1999 rijden. Na drie jaar proefrijden met prototypes die veel mankementen vertoonden, maar wel vol passagiers zaten, legde Connexxion het systeem stil. In december 2005 ging de tweede generatie shuttles van start, zij het van korte duur.

Botsing
In december 2005 kwamen twee onbemande voertuigen met elkaar in botsing. Een paar maanden later brak brand uit in de remise waar de voertuigen stonden geparkeerd. De shuttles liepen grote schade op. Daarna ging de fabrikant van de bussen failliet.

Bron: Nu.nl
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Door pech achtervolgde Parkshuttle rijdt weer

Bericht door Meltrain »

En of ze weer rijden.
Mijn moeder staat met haar fiest regelmatig voor de overweg bij de halte Rivium 1e Straat.
Alleen de bediening in de wagentjes deed het nog niet toen ik er vorige keer mee reed, waardoor hij gewoon bij elke halte stopte.
Die Parkshuttles rijden overigens vaak zo traag dat ik ze de bijnaam Groene Schildpad heb gegeven. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 69 gasten