Stem mee over traminterieur Uithoflijn

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Stem mee over traminterieur Uithoflijn

Bericht door wouter15 »

Stem mee over traminterieur Uithoflijn

4 september 2015

Op vrijdag 4 september onthulden Jacqueline Verbeek-Nijhof, gedeputeerde van provincie Utrecht en Lot van Hooijdonk, wethouder van gemeente Utrecht het 1-op1 model van de tram voor de Uithoflijn. Het model bestaat uit twee tramdelen en geeft een goed beeld van de echte tram: hij is nauwelijks van echt te onderscheiden.


Het model is er om te bezichtigen, te informeren en de laatste keuzes te maken. Er zijn namelijk nog negen interieurkeuzes mogelijk zoals de vloerbedekking, stoelbekleding en het zitcomfortniveau van de stoelen. In het model zijn de diverse keuzemogelijkheden te zien en te ervaren. Naast het trammodel staat een perron, zodat deze ook voor minder-validen toegankelijk is. Lees verder
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Stem mee over traminterieur Uithoflijn

Bericht door n-evo »

Erg mooie en modern ogende tram. Stukken beter design dan die lompe Avenio met z'n jaren '60 raampjes. :pos:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Stem mee over traminterieur Uithoflijn

Bericht door Z2N »

Aangezien ik er nog geen beelden van op het forum had gezien, deel ik maar even mijn ervaringen van de open dag gisteren. Het was door de spoorchaos gisteren een aardige uitdaging, maar uiteindelijk kwam ik maar drie minuutjes te laat aan. Na aankomst kon ik gelijk het terrein op, maar door de vertraging moest ik dat onveilig genoeg zonder geel hesje doen :N
Afbeelding

In een leegstaande hal stond hij dan: de befaamde 1-1 mock-up! :)
AfbeeldingEn Avant-première: de Uithoftram by Z2N, on Flickr

Als publiek kregen we een aantal verschillende keuzes voorgeschoteld, zoals stoelcomfort- en patroon, de stapalen en de hoeveelheid tussenschotten voor rolstoelen.
Afbeelding

Afbeelding

Ook kregen we een kijkje in de cabine, persoonlijk vond ik de stoel niet erg lekker zitten.
Afbeelding

De ruimte was behangen met speciaal bedrukte posters, met alle feiten en cijfers over het project. Geen cent gespaard!
Afbeelding

En met het stemmen is alle magie gedaan! :P
Afbeelding

Verder was er ook de mogelijkheid om een rondleiding te doen, doordat ik echter meer afspraken had gisteren moest ik na 20 minuten afhaken. Het was echter wel een leuke ervaring! :D
Laatst gewijzigd door Z2N op di 23 apr 2019, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Stem mee over traminterieur Uithoflijn

Bericht door Hainje »

Hoe laat was jij er dan Z2N? Ik was er om 13u en had de hele hal praktisch voor mij alleen. 8-)

Overigens begreep ik van de directeur van U-ov (Qbuzz?) dat deze stoel in de cabine het niet ging worden. De trambestuurders hadden voor Safas-stoelen gekozen.
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Stem mee over traminterieur Uithoflijn

Bericht door Z2N »

Ik was er om 15:00, en toen was het al wel wat drukker. Een medewerker wist mij overigens te vertellen dan meer dan 200 mensen zich aangemeld hadden, maar dat veel mensen moeite hadden om in Utrecht te geraken en daarom niet gekomen zijn.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Stem mee over traminterieur Uithoflijn

Bericht door Globetrotter »

Z2N schreef: Verder was er ook de mogelijkheid om een rondleiding te doen, doordat ik echter meer afspraken had gisteren moest ik na 20 minuten afhaken. Het was echter wel een leuke ervaring! :D
Dan zal ik mijn foto's van de trambezichtiging maar achterwege laten. Zal ik als aanvulling een aantal foto's van de rondleiding laten zien.

Het begon met een overzichtje van de planning van de verbouwing van de remise de komende jaren. Flinke veranderingen. Het hele remiseterrein gaat in de toekomst gebruikt worden voor de stalling en het onderhoud van de trams. De bussen die er nu staan (ik zag Veolia Limburg- bussen, Ijsselmond- Volvo's, MAn Caetano 8276 en Cxx-5800 wagens) worden verkocht:
Afbeelding

Hier een van de twee nieuwe regelkasten voor de stroomvoorziening:
Afbeelding

En hier de andere:
Afbeelding

Hier de plek waar iedere ochtend de trams uitrijden richting de wisselsporen:
Afbeelding

Hier een foto'tje van de werkplaats. Belangrijkste hierbij te vermelden is dat de sporen binnen de werkplaats een kwartslag worden gedraaid (dat is makkelijker geschreven dan gedaan):
Afbeelding

Hier de plaats waar de trams s'avonds bij elkaar komen om de nacht door te brengen:
Afbeelding

In de verte zien we de slijptrein voor de tramsporen:
Afbeelding

Tot slot: De verkeerscentrale van Qbuzz:
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten