Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Hoe dan? daar staat een huis.
Bewijsmateriaal
Bewijsmateriaal
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8665
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Welk station zit nog meer tussen Breda en Lage Zwaluwe in dan? :X
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Geen een. was een klein tikfoutje. Daar moet natuurlijk Ddzd staan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Nogal wiedes dat het de drukste is :')ArrivaBas schreef:Ik heb 2 Dingetjes over wat je hier nu steltVinny schreef:Lage Zwaluwe kun je als station natuurlijk opheffen, en de P&R voorziening die het station nu heeft, bouwen bij station Dordrecht-Zuid. Breda-Prinsenbeek is natuurlijk ook een tamelijk nutteloos station nu daar geen HSL-halte gekomen is, maar de treinen die Breda aandoen keurig netjes afbuigen naar Breda Centraal.
1. Breda-Prinsenbeek is het drukste station tussen Zlw en Bd
2. Waar in hemelsnaam wil jij een P&R-voeerziening bouwen bij Dordt Zuid?
Komt wel goed schatje.
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Wat een onzin allemaal. Er worden echt geen stations gesloten. Zolang er in Zeeland nog stations bestaan als Rilland-Bath en Krabbendijke die de reistijd naar Vlissingen écht lang maken moeten ze in Dordrecht niet gaan miepen dat de trein naar Breda straks altijd twee á drie stopjes maakt.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Geen discussie over mogelijk dus
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Wie zou er in Dordt-zuid überhaupt willen P&R-en?
Ook vanuit de oosthoek van de Hoekse Waard is Dordt-zuid helemaal niet interessant: met de spits-snelbussen vanuit 's Gravendeel en Strijen zit je sneller rechtstreeks in Rotterdam, dan wanneer je in je benzineslurper eerst door de Kiltunnel gaat naar een buurtstationnetje vanwaar het nog 20 minuten duurt voordat je in Lombardijen bent, en 30 minuten naar CS.
Lage Zwaluwe heeft een veel duidelijker P&R-functie, omdat er in de Noordwesthoek van Brabant veel kleine dorpjes liggen, waar nauwelijks OV is (en de iets grotere dorpen hebben alleen OV dat op Breda gericht is). De vroegere BBA-dienstverlening in dat gebied was er vooral op gericht, om alle 18+-ers zo snel mogelijk de auto in te krijgen.
Ook vanuit de oosthoek van de Hoekse Waard is Dordt-zuid helemaal niet interessant: met de spits-snelbussen vanuit 's Gravendeel en Strijen zit je sneller rechtstreeks in Rotterdam, dan wanneer je in je benzineslurper eerst door de Kiltunnel gaat naar een buurtstationnetje vanwaar het nog 20 minuten duurt voordat je in Lombardijen bent, en 30 minuten naar CS.
Lage Zwaluwe heeft een veel duidelijker P&R-functie, omdat er in de Noordwesthoek van Brabant veel kleine dorpjes liggen, waar nauwelijks OV is (en de iets grotere dorpen hebben alleen OV dat op Breda gericht is). De vroegere BBA-dienstverlening in dat gebied was er vooral op gericht, om alle 18+-ers zo snel mogelijk de auto in te krijgen.
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Ik vraag me af wat dit toevoegt aan een discussie over intercity's tussen Dordrecht en Breda :')Roeland schreef:Wie zou er in Dordt-zuid überhaupt willen P&R-en?
... benzineslurper ...
...De vroegere BBA-dienstverlening in dat gebied was er vooral op gericht, om alle 18+-ers zo snel mogelijk de auto in te krijgen.
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Het is een reactie op een eerder bericht van Daniel in dit topic over het (al dan niet) realiseren van een P&R bij station Dordrecht Zuid.
Ik vind het wel opmerkelijk dat je slechts enkele woorden in de quote laat staan. Bedoel je daar iets mee?
Ik vind het wel opmerkelijk dat je slechts enkele woorden in de quote laat staan. Bedoel je daar iets mee?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Even voor de goede orde. Het is wel handig, zo'n P&R (want de dichtstbijzijnde bushaltes zijn Kometenlaan en Octant), maar ze moeten wat bomen omhakken en een huis slopenMeltrain schreef:Het is een reactie op een eerder bericht van Daniel in dit topic over het (al dan niet) realiseren van een P&R bij station Dordrecht Zuid.
Bewijs:
Laatst gewijzigd door ArrivaBas op wo 07 okt 2015, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Ja, dat plaatje heb je al eerder getoond, maar ik weet eerlijk gezegd nog steeds niet waar ik precies moet kijken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Het bos links van de spoorlijn. Daar staat een huisje met een grote tuin.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Je kunt in plaats van "benzineslurper" het woordje auto gebruiken. Vind het onnodige retoriek :)Meltrain schreef:Het is een reactie op een eerder bericht van Daniel in dit topic over het (al dan niet) realiseren van een P&R bij station Dordrecht Zuid.
Ik vind het wel opmerkelijk dat je slechts enkele woorden in de quote laat staan. Bedoel je daar iets mee?
reactie verduidelijkt
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Nou prima toch. Dordrecht-Zuid lijkt me een aanzienlijk betere plek voor een vervoersknooppunt met P&R faciliteit. Het ligt vlak bij een autoweg en kan ook met busvervoer goed ontsloten worden. Moet je alleen die tuin asfalteren, maar aangezien we toch met retoriek bezig zijn: Genoeg andere bomen in Dordrecht te vinden die geknuffeld kunnen wordenArrivaBas schreef:Het bos links van de spoorlijn. Daar staat een huisje met een grote tuin.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Lage Zwaluwe voldoet aan waar het moet doen en heeft zeker geen vervanging nodig. Het station ontsluit een gebied waar al niet meer zoveel is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Als jij daar zou wonen, Wil je dan ook asfalt ín je tuin?Vinny schreef:Nou prima toch. Dordrecht-Zuid lijkt me een aanzienlijk betere plek voor een vervoersknooppunt met P&R faciliteit. Het ligt vlak bij een autoweg en kan ook met busvervoer goed ontsloten worden. Moet je alleen die tuin asfalteren, maar aangezien we toch met retoriek bezig zijn: Genoeg andere bomen in Dordrecht te vinden die geknuffeld kunnen wordenArrivaBas schreef:Het bos links van de spoorlijn. Daar staat een huisje met een grote tuin.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Ik dacht eerst dat de plek naast de parkeerplaats bij het buurtgebouwtje (net naast het huidige station) wel groot genoeg was voor een P&R terrein, ware het niet daar inmiddels nu volgebouwd is .
(Dit is een (down)sample van een originele luchtfoto van mijn werk van eerder dit voorjaar, anders dan de foto van Google)
En ik zie op de actuele luchtfoto dat het nog om een best groot perceel gaat over het 'bos' waar men hier over spreekt. Gezien de omgeving lijkt een P&R terrein eigenlijk niet zo mega handig. Om kosten aan verplaatsing te besparen, zou ik haast een stuk akkerbouw (of open terrein in dienst van de school die er naast ligt) juist omruilen als P&R plaats.
(Dit is een (down)sample van een originele luchtfoto van mijn werk van eerder dit voorjaar, anders dan de foto van Google)
En ik zie op de actuele luchtfoto dat het nog om een best groot perceel gaat over het 'bos' waar men hier over spreekt. Gezien de omgeving lijkt een P&R terrein eigenlijk niet zo mega handig. Om kosten aan verplaatsing te besparen, zou ik haast een stuk akkerbouw (of open terrein in dienst van de school die er naast ligt) juist omruilen als P&R plaats.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Waarom zou je überhaupt een P+R bij Dordrecht-Zuid willen?
Vanuit Gorinchem ben je met dezelfde tijd in Ridderkerk, en heb je genoeg P+R's langs de A15. Vanuit de Hoekse waard zit je met een toltunnel, en ga je net zo makkelijk direct naar Slinge of Zuidplein. En vanuit Brabant kan je net zo goed in Lage Zwaluwe parkeren, dat is dichter bij de snelweg, en mensen kunnen dan de files op de afrit van de A16 naar de N3 vermijden.
Dus een P+R op Dordrecht-Zuid is echt 100% nutteloos.
Vanuit Gorinchem ben je met dezelfde tijd in Ridderkerk, en heb je genoeg P+R's langs de A15. Vanuit de Hoekse waard zit je met een toltunnel, en ga je net zo makkelijk direct naar Slinge of Zuidplein. En vanuit Brabant kan je net zo goed in Lage Zwaluwe parkeren, dat is dichter bij de snelweg, en mensen kunnen dan de files op de afrit van de A16 naar de N3 vermijden.
Dus een P+R op Dordrecht-Zuid is echt 100% nutteloos.
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Ik weet niet of je daar daadwerkelijk kan komen met een auto, want daar liggen én een bushalte én een fietspad. En mijn ervaringen zeggen dat daar regelmatig gymles gegeven.Justin schreef:En ik zie op de actuele luchtfoto dat het nog om een best groot perceel gaat over het 'bos' waar men hier over spreekt. Gezien de omgeving lijkt een P&R terrein eigenlijk niet zo mega handig. Om kosten aan verplaatsing te besparen, zou ik haast een stuk akkerbouw (of open terrein in dienst van de school die er naast ligt) juist omruilen als P&R plaats.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Of je bouwt gewoon geen P+R als je er al één hebt, stelletje kapitaalvernietigers! :X
Maar even serieus: ik denk dat er niets te klagen valt met twee keer per uur een sprinter Dordrecht - Breda. De vervoersrelatie is niet zo erg groot, en in vergelijking met andere verbindingen is het nog steeds prima. De zes minuten extra zijn geen echte ramp, en als je de verbinding dan ook nog zou koppelen aan de InterCity-treinen Dordt-Rotterdam, wordt de verbinding naar Rotterdam voor de tussengelegen stations juist weer beter. Dan gaan sommigen er op vooruit, en sommigen achteruit, maar met het OV is dat niet echt bijzonder.
Maar even serieus: ik denk dat er niets te klagen valt met twee keer per uur een sprinter Dordrecht - Breda. De vervoersrelatie is niet zo erg groot, en in vergelijking met andere verbindingen is het nog steeds prima. De zes minuten extra zijn geen echte ramp, en als je de verbinding dan ook nog zou koppelen aan de InterCity-treinen Dordt-Rotterdam, wordt de verbinding naar Rotterdam voor de tussengelegen stations juist weer beter. Dan gaan sommigen er op vooruit, en sommigen achteruit, maar met het OV is dat niet echt bijzonder.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Tja, paar meter verder rijden helpt ook al ja (station Dordrecht zelf heeft ook al een P+R)Z2N schreef:Of je bouwt gewoon geen P+R als je er al één hebt, stelletje kapitaalvernietigers! :X
Koppelen aan de IC naar Rotterdam gaat lastig worden gezien de Sprinters tegenwoordig hun symmetriepunt niet meer net onder Dordrecht hebben liggen maar pas ergens bij Lage Zwaluwe. In één van de richtingen rijdt de Sprinter van/naar Breda dan op het verkeerde kwartier om 'm aan de [serie=Intercity|2015|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] te kunnen knopen. En die ICs gooi je niet zo makkelijk in één richting een kwartier om gezien die indirect weer vast zitten door knoop Zwolle.Maar even serieus: ik denk dat er niets te klagen valt met twee keer per uur een sprinter Dordrecht - Breda. De vervoersrelatie is niet zo erg groot, en in vergelijking met andere verbindingen is het nog steeds prima. De zes minuten extra zijn geen echte ramp, en als je de verbinding dan ook nog zou koppelen aan de InterCity-treinen Dordt-Rotterdam, wordt de verbinding naar Rotterdam voor de tussengelegen stations juist weer beter. Dan gaan sommigen er op vooruit, en sommigen achteruit, maar met het OV is dat niet echt bijzonder.
Maargoed, het kromme van die twee Sprinters per uur is juist dat je treinen rijdt waar niemand op zit te wachten (de Sprinter is juist een van de leegste treinen tussen Dordrecht en Breda) en een snelle trein die blijkbaar wel gewenst wordt juist niet rijdt. Want de frequentie van twee keer per uur is op zich wel voldoende.
De vraag is wel wat er in de late avond en het weekend gaat gebeuren: nog maar 1x/uur een trein Dordrecht - Breda lijkt me, ondanks dat de vraag dan toch kleiner is, wel wat karig. En de reistijd pakt dan nog slechter uit door de lange stop in Lage Zwaluwe die blijkbaar nodig is om het te laten passen. Je bent dan immers opeens liefst 12 minuten langer onderweg, da's een nagenoeg verdubbelde reistijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Blijkbaar, dat is op basis van een paar Dordtse politici en forummers?en een snelle trein die blijkbaar wel gewenst wordt
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Onder andere, maar ook gewoon gebaseerd op waarnemingen. De reizigers die je nu in de Sprinter ziet zitten reizen daar ook alleen maar mee omdat dat beter in hun reisplan past (qua verdere aansluitingen) zo lijkt het, want op tussengelegen stations wordt er door vrijwel niemand uitgestapt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Lage Zwaluwe is één van de slechtst lopende stations van het HRN. De enige bestaansrecht die het station ongeveer heeft is vanwege de P&R voorziening.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten