Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Oke, is ook al bekend hoe NS deze verbinding wil vormgeven en of er in Breda een betere aansluiting op de IC naar Eindhoven ontstaat?
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Leesvoer voor de fans van de IC-verbinding tussen Dordt en Breda: https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2016D13137
Samenvatting: er komt 1x/uur een IC-verbinding tussen Dordrecht en Breda, en deze blijft de komende 2 jaar rijden.
Wat citaten uit het stuk aan de kamer:
Samenvatting: er komt 1x/uur een IC-verbinding tussen Dordrecht en Breda, en deze blijft de komende 2 jaar rijden.
Wat citaten uit het stuk aan de kamer:
Vlak na de zomer 2015 is mijn departement in overleg getreden met vertegenwoordigers uit de regio Drechtsteden, Breda, Zuid-Holland en Noord-Brabant en NS. In dit overleg is zorgvuldig gekeken naar mogelijkheden en onmogelijkheden in de dienstregeling om de door de regio gewenste intercity tussen Dordrecht en Brabant te behouden. Daarbij is in eerste instantie gekeken naar de effecten als niet alle intercity’s tussen Rotterdam en Breda over de HSL rijden. Daaruit kwam naar voren dat in alle situaties meer reizigers profiteren van de verbindingen over de HSL dan via een intercityverbinding over conventioneel spoor via Dordrecht. Vervolgens zijn er diverse oplossingen onderzocht om een intercityverbinding op een andere manier te realiseren.
Op basis van attractiviteit voor reizigers, kosten en operationele maakbaarheid kwam een specifieke intercityverbinding tussen Dordrecht en Breda als beste oplossing naar voren. Een maakbaar alternatief was om intercity’s naar Dordrecht uit de richting Rotterdam door te trekken naar Breda. Dit is in alle gevallen duurder, omdat de lengte van de treinen tot aan Dordrecht niet nodig is voor de vervoersomvang richting Breda. Reizigers uit de Randstad die naar Breda willen reizen immers via de HSL. Een ander maakbaar alternatief was om één van de twee sprinters tussen Breda en Dordrecht zonder tussenstop te rijden (een zogeheten zonetrein). Dit bleek minder aantrekkelijk voor reizigers dan een intercitypendelverbinding tussen Dordrecht en Breda. Vanwege concessie-eisen over minimale bediening van stations (tweemaal per uur per richting) zal dan een extra sprinter moeten worden ingelegd tussen Dordrecht en Breda. Daar zijn kosten aan verbonden. Bovendien ontstaan hierdoor onregelmatige treinintervallen, waar alle reizigers nadeel van ondervinden, terwijl de grootste groep reizigers tussen Dordrecht en Breda qua reistijd niet beter af is dan met een intercity. Ook zou deze verbinding dan met sprintermaterieel gereden worden in plaats van intercitymaterieel.
Nou, is die discussie ook weer beslecht ;)Het aantal reizen over de Moerdijkbrug zal ten opzichte van de dienstregeling 2014 in dienstregeling 2017 naar verwachting met circa 10% toenemen als gevolg van de herroutering van de intercity’s over de HSL. Dit is een gecombineerd effect van een andere routekeuze van bestaande reizigers en aanwas van nieuwe reizigers. Tegenover de extra baten, staan ook extra kosten. Voor de uitvoering van de HSL-diensten moeten rijtuigen worden omgebouwd en heeft NS extra locomotieven aangeschaft.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Kortere samenvatting: Overheid speelt vervoerdertje.Geert schreef:Samenvatting: er komt 1x/uur een IC-verbinding tussen Dordrecht en Breda, en deze blijft de komende 2 jaar rijden.
Ik heb geen onderschrift
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Jammer dat die aansluiting in Breda niet zo heel goed is, maar het is beter dan niks.
Waar ik nog wel benieuwd naar ben, is hoe lang in Breda de aansluiting vanuit Dordrecht (IC of Sprinter) op de IC naar Antwerpen en Brussel is.
Waar ik nog wel benieuwd naar ben, is hoe lang in Breda de aansluiting vanuit Dordrecht (IC of Sprinter) op de IC naar Antwerpen en Brussel is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Meest interessante deel is wel de overstaptijd in Breda, 13 minuten voor Dordrecht - Eindhoven en 10 minuten voor Eindhoven - Dordrecht. Dan vermoed ik dat men voor een heen en weer pendelt treinstel gaat, tijden circa Bd :02 - Ddr :21 - Ddr :37 - Bd :55. Qua logistiek gunstig, maar qua overstap dus niet echt. Maar met de tijdligging van de HSL was dat ook wel te verwachten ergens, om in beide richtingen een goede aansluiting te bieden op de IC naar Eindhoven heb je twee treinstellen nodig omdat de kering niet uitkomt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Ook wel een relevante quote, waaruit dus blijkt dat de IC in de minst gunstige ligging die je kunt bedenken komt...
Op die manier is zo'n IC natuurlijk gedoemd te mislukken, want als je bus keurig op de Sprinter aansluit gaat natuurlijk niemand wachten op de IC. Je staat dan immers al je tijdwinst te besteden aan wachten op station Dordrecht. Ofwel je moet het hebben van de reizigers die per auto/fiets/lopend op het station arriveren wat er al een stuk minder zijn.
Richting Dordrecht ziet het er dan beter uit door het bijna halveren van de overstaptijd vanuit Eindhoven. Ook kan het 8 minuten eerder vertrekken in combinatie met de 6 minuten tijdwinst ervoor zorgen dat je de knoop van een kwartier eerder nog net haalt. Dat levert, in het bewuste halfuur dan, dus elk kwartier een reismogelijkheid op. Dat is zelfs een verbetering ten opzichte van de huidige situatie.
We krijgen dus een IC die in minstens één richting helemaal nergens op aansluit. Hij rijdt immers vlak na/voor de Sprinter (in Breda, dus in Dordrecht ligt 'ie daar verder vanaf) en die Sprinters zouden volgens de plannen in Dordrecht een aansluiting op de IC verder naar Rotterdam krijgen. In Dordrecht krijg je dan dus een knoop en daar kan het regionale busvervoer ook mooi op aantakken, net als de MerwedeLingeLijn die dat volgens het kamerstuk ook beter gaat doen.De Sprinter Dordrecht-Breda rijdt na Breda door naar Tilburg en Den Bosch. In zuidelijke richting is er in Breda een overstaptijd van circa 15 minuten op de intercity’s naar Eindhoven. Voor reizen naar Tilburg biedt bovengenoemde sprinter een snellere reismogelijkheid. De intercity Dordrecht-Breda heeft een overstaptijd van 13 minuten op de intercity naar Eindhoven. In noordelijke richting heeft de intercity Breda-Dordrecht een aansluiting van 10 minuten op de intercity uit Eindhoven. De sprinters hebben een overstaptijd van 18 minuten op die intercity.
Op die manier is zo'n IC natuurlijk gedoemd te mislukken, want als je bus keurig op de Sprinter aansluit gaat natuurlijk niemand wachten op de IC. Je staat dan immers al je tijdwinst te besteden aan wachten op station Dordrecht. Ofwel je moet het hebben van de reizigers die per auto/fiets/lopend op het station arriveren wat er al een stuk minder zijn.
Richting Dordrecht ziet het er dan beter uit door het bijna halveren van de overstaptijd vanuit Eindhoven. Ook kan het 8 minuten eerder vertrekken in combinatie met de 6 minuten tijdwinst ervoor zorgen dat je de knoop van een kwartier eerder nog net haalt. Dat levert, in het bewuste halfuur dan, dus elk kwartier een reismogelijkheid op. Dat is zelfs een verbetering ten opzichte van de huidige situatie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Heb je eindelijk die IC, is het weer niet goed.
🍉
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Tja, een IC die er alleen maar rijdt omdat de regio zo graag een IC wil maar die de reis niet sneller maakt is uit vervoerskundig oogpunt natuurlijk niet zo heel zinvol he. Iets met dooie mussen is dat.
Dat verzoek vanuit de regio is er immers niet gekomen omdat ze de stoelen in een intercity comfortabeler vonden dan die in een Sprinter, dat verzoek had alles met reistijd te maken en daarvoor helpt deze oplossing niet echt tenzij je met eigen vervoer naar station Dordrecht komt.
Dat verzoek vanuit de regio is er immers niet gekomen omdat ze de stoelen in een intercity comfortabeler vonden dan die in een Sprinter, dat verzoek had alles met reistijd te maken en daarvoor helpt deze oplossing niet echt tenzij je met eigen vervoer naar station Dordrecht komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Je hebt helemaal gelijk, Hainje. Effectief scheelt het helemaal niets. die extra IC. Geldverspilling -o-Hainje schreef:Heb je eindelijk die IC, is het weer niet goed.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Want iedereen in Dordrecht neemt de bus? De reistijd is sneller, punt.Daniel schreef:Dat verzoek vanuit de regio is er immers niet gekomen omdat ze de stoelen in een intercity comfortabeler vonden dan die in een Sprinter, dat verzoek had alles met reistijd te maken en daarvoor helpt deze oplossing niet echt tenzij je met eigen vervoer naar station Dordrecht komt.
Ik denk dat Dordrecht in zijn handjes mag knijpen met zo'n luxe oplossing. Vervoerkundig is er namelijk weinig aanleiding om überhaupt een IC tussen Dordrecht en Breda te laten rijden.
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Vanuit dienstregelingsplanning gekeken is zo'n pendeltrein natuurlijk ook het sluitstuk. Als je een treindienst gaat bouwen begin je met de knopen die je belangrijk vindt (Zwolle, Roosendaal, Eindhoven, Utrecht, Arnhem, Zutphen, Amersfoort, Weesp, vast nog een paar). Dan ga je reistijden optimaliseren tussen de grote knopen en je dienstregeling op knelpunten (Schiphol, Arnhem-Nijmegen, enkelsporige baanvakken) zo maken dat hij past. Ondertussen heb je ook nog te voldoen aan grenstijden die aan beide kanten van de grens passen, en pas daarna komen dit soort pendeldienstjes eindelijk een keer aan de beurt (samen met de sprinter naar de Maliebaan bijvoorbeeld). Een pendeldienst is dus nooit de basis van je dienstregeling, en daarmee is de kans dat zo'n treinserie goede aansluitingen krijgt klein.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Natuurlijk niet iedereen, maar statistieken met voldoende detail om daar echt iets over te kunnen zeggen zullen er niet zijn. Feit blijft natuurlijk dat je doelgroep hoe dan ook kleiner wordt als een reismogelijkheid voor een deel van de reizigers al geen winst oplevert (of maar in één richting). Dat helpt niet echt als je het al van een beperktere groep reizigers moet hebben doordat de verbinding zich tot twee stations beperkt. Met de ligging zoals die nu lijkt te gaan worden het richting Breda immers ook nog puur hebben van de reizigers naar Breda, naar Tilburg zal het met de Sprinter nauwelijks trager zijn.Geert schreef:Want iedereen in Dordrecht neemt de bus? De reistijd is sneller, punt.
Ook hier heb je trouwens het effect dat de verbinding richting Dordrecht door de ligging hoogstwaarschijnlijk veel beter bezet zal zijn, doordat je dan een kortere aansluiting op een IC uit de richting Tilburg hebt. Dat scheelt puur in treinreistijd al bijna een kwartier met de Sprinter.
Ik zie dat toch anders: vervoerskundig is er zeer weinig aanleiding om 2x/uur een Sprinter te laten rijden tussen Dordrecht en Breda gezien de zeer lage aantallen instappers op de tussenstations (zeker Lage Zwaluwe wordt dan in het dagdal gigantisch overbediend). Nu verplicht de concessie dat echter, en juist doordat er al teveel Sprinters rijden blijft er dan op papier te weinig aanbod over om nog een IC toe te voegen.Ik denk dat Dordrecht in zijn handjes mag knijpen met zo'n luxe oplossing. Vervoerkundig is er namelijk weinig aanleiding om überhaupt een IC tussen Dordrecht en Breda te laten rijden.
@Wubbo: De slechte aansluitingen voor de richting Dordrecht > Breda lijken zoals michaben al stelde eerder in dit topic meer te liggen aan dat men een ligging heeft uitgezocht waarbij alles met één stel gereden kan worden dan aan wat er in de dienstregeling past.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Ik heb ook geen idee hoe de tijden in Dordrecht zijn, maar als blijkt dat de Sprinter uit Rotterdam nèt geen aansluiting geeft op de Sprinter naar Breda e.v. en net wel op de IC naar Breda, zullen ook reizigers vanaf R'dam Zuid t/m Zwijndrecht naar Tilburg en verder van die IC gebruik maken.Daniel schreef:Met de ligging zoals die nu lijkt te gaan worden het richting Breda immers ook nog puur hebben van de reizigers naar Breda, naar Tilburg zal het met de Sprinter nauwelijks trager zijn.
Het zal niet een al te grote groep zijn, maar het zijn toch weer extra reizigers.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Daniël, wacht nu maar af hoe die IC ingepast gaat worden. Ik krijg namelijk sterk de indruk dat je uitgaat van het huidige uurpatroon.
🍉
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Ligt het aan mij of is het sowieso al een gepuzzel van jewelste om die extra IC er nog tussen te krijgen?
Tussen Breda en Prinsenbeek rijden nu de volgende treinen:
- ICD Amsterdam - Breda
- ICD Den Haag - Eindhoven
- Sprinter Dordrecht - Den Bosch
- Benelux (1x/u)
- IC Dordrecht - Breda (1x/u)
- Goederen (vanwege werkzaamheden in Duitsland)
Tussen Breda en Prinsenbeek rijden nu de volgende treinen:
- ICD Amsterdam - Breda
- ICD Den Haag - Eindhoven
- Sprinter Dordrecht - Den Bosch
- Benelux (1x/u)
- IC Dordrecht - Breda (1x/u)
- Goederen (vanwege werkzaamheden in Duitsland)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
@Hainje: Dat ga ik niet. Aan de Bredase kant weet je de ligging door de overstaptijden op de IC naar Eindhoven. Dat extrapoleert middels de rijtijd voor een IC vrij eenvoudig naar Dordrecht.
Je weet daarmee ook hoe de IC t.o.v. de Sprinter ligt. Vervolgens is in de NS plannen voor 2017 te lezen dat de Sprinter uit Brabant aansluit op een IC naar Rotterdam en in de kamerbrief dat de aansluiting van de MLL naar Rotterdam geoptimaliseerd wordt. Dat wijst allemaal op een knoop in Dordrecht met daarop aantakkend OV (dat rijdt sowieso max 4x/uur, past dus mooi) en dan valt die IC richting Breda daar net buiten.
Je weet daarmee ook hoe de IC t.o.v. de Sprinter ligt. Vervolgens is in de NS plannen voor 2017 te lezen dat de Sprinter uit Brabant aansluit op een IC naar Rotterdam en in de kamerbrief dat de aansluiting van de MLL naar Rotterdam geoptimaliseerd wordt. Dat wijst allemaal op een knoop in Dordrecht met daarop aantakkend OV (dat rijdt sowieso max 4x/uur, past dus mooi) en dan valt die IC richting Breda daar net buiten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
:
2 sprinters per uur is ook wel zeer mager, zeker als die ook niet (meer) doorgaand zijn. Ik had liever een klokvaste kwartiersdienst gezien, in ieder geval tijdens de spits. Met het overlaten van de bediening van Lage Zwaluwe en Dordrecht Zuid aan de sprinters richting Roosendaal zou zelfs de reistijd in stand blijven.Hainje schreef:Heb je eindelijk die IC, is het weer niet goed.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Valt wel mee. Ik zie twee IC-uurdiensten, die kan je een half uur na elkaar laten rijden op dat stuk.starx schreef:Ligt het aan mij of is het sowieso al een gepuzzel van jewelste om die extra IC er nog tussen te krijgen?
Tussen Breda en Prinsenbeek rijden nu de volgende treinen:
- ICD Amsterdam - Breda
- ICD Den Haag - Eindhoven
- Sprinter Dordrecht - Den Bosch
- Benelux (1x/u)
- IC Dordrecht - Breda (1x/u)
- Goederen (vanwege werkzaamheden in Duitsland)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Vanuit vervoerskundig oogpunt was die hele IC nooit zinvol, dat is ook de reden dat NS hem niet wilde laten rijden.Daniel schreef:Tja, een IC die er alleen maar rijdt omdat de regio zo graag een IC wil maar die de reis niet sneller maakt is uit vervoerskundig oogpunt natuurlijk niet zo heel zinvol he.
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Maar voor een symmetrische uurdienst met slechts één treinstel heb je weinig marge, dan moet je wel ergens tussen :50 en :55 in Breda aankomen, anders wordt of je kering te krap, of de dienstregeling wordt asymmetrisch waardoor je in een richting een nog slechtere overstap krijgt.reisthijs schreef:Valt wel mee. Ik zie twee IC-uurdiensten, die kan je een half uur na elkaar laten rijden op dat stuk.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Herhaling voor de selectieve quoters...Moshi schreef:Vanuit vervoerskundig oogpunt was die hele IC nooit zinvol, dat is ook de reden dat NS hem niet wilde laten rijden.Daniel schreef:Tja, een IC die er alleen maar rijdt omdat de regio zo graag een IC wil maar die de reis niet sneller maakt is uit vervoerskundig oogpunt natuurlijk niet zo heel zinvol he.
Daniel schreef:[Ik zie dat toch anders: vervoerskundig is er zeer weinig aanleiding om 2x/uur een Sprinter te laten rijden tussen Dordrecht en Breda gezien de zeer lage aantallen instappers op de tussenstations (zeker Lage Zwaluwe wordt dan in het dagdal gigantisch overbediend). Nu verplicht de concessie dat echter, en juist doordat er al teveel Sprinters rijden blijft er dan op papier te weinig aanbod over om nog een IC toe te voegen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Tsja, daar hebben we de NS weer zoals we ze al jaren kennen. Een zo slecht mogelijk ingepaste trein aanbieden waar ze gegarandeerd een zak vol duiten extra voor kunnen binnenslepen en dan... misschien toch een trucje met de IC Brussel in ruil voor een lagere vergoeding?Daniel schreef:Ook wel een relevante quote, waaruit dus blijkt dat de IC in de minst gunstige ligging die je kunt bedenken komt...
De Sprinter Dordrecht-Breda rijdt na Breda door naar Tilburg en Den Bosch. In zuidelijke richting is er in Breda een overstaptijd van circa 15 minuten op de intercity’s naar Eindhoven. Voor reizen naar Tilburg biedt bovengenoemde sprinter een snellere reismogelijkheid. De intercity Dordrecht-Breda heeft een overstaptijd van 13 minuten op de intercity naar Eindhoven. In noordelijke richting heeft de intercity Breda-Dordrecht een aansluiting van 10 minuten op de intercity uit Eindhoven. De sprinters hebben een overstaptijd van 18 minuten op die intercity.
Zo niet, dan wordt het denk ik tijd voor plan D (decentralisering). Als ik me niet vergis kunnen er net als in Limburg meer trajecten en stoptreinen uit de hoofdnetconcessie worden gehaald. In dit geval zouden dan de sprinter/zonetrein Dordrecht - 's-Hertogenbosch, de pendel Dordrecht - Breda (dan 2x per uur) en de sprinter Dordrecht - Roosendaal naar de provincie Noord-Brabant gaan. Het lijkt er op dat de NS het opzetje daartoe zelf al geven met het loskoppelen van Dordrecht - Roosendaal. Uiteraard is dit allemaal nog niet geregeld voor december a.s., maar het lijkt me stug dat de regio en de reizigersverenigingen zich zullen neerleggen bij het laten voortduren van de voorgestelde bediening.
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
OVinspecteur, het slaat nergens op hoe belangrijk jij die IC Dordrecht - Breda wel niet vindt. Je weet dat het hier gaat om een verandering waar veel meer mensen voordeel dan nadeel van hebben, en een verandering die NS verplicht was door te voeren op basis van de vervoersconcessie?
NS heeft de hele extra IC nooit gewild, dus je kunt ze als commercieel bedrijf dan niet kwalijk nemen dat ze er een vergoeding voor vragen. Het is de laatste trein die aan de dienstregeling wordt toegevoegd, dus logisch dat de inpassing slecht is. De dienstregeling is een enorme puzzel en om dan te zeggen dat NS het slecht doet op basis van 1 slecht ingepaste trein is onzin.
Volgens mij leidt jij aan een soort beroepsdeformatie waar wel meer 'inspecteurs' last van hebben; fouten constateren om vooral je eigen mening relevant te doen lijken.
NS heeft de hele extra IC nooit gewild, dus je kunt ze als commercieel bedrijf dan niet kwalijk nemen dat ze er een vergoeding voor vragen. Het is de laatste trein die aan de dienstregeling wordt toegevoegd, dus logisch dat de inpassing slecht is. De dienstregeling is een enorme puzzel en om dan te zeggen dat NS het slecht doet op basis van 1 slecht ingepaste trein is onzin.
Volgens mij leidt jij aan een soort beroepsdeformatie waar wel meer 'inspecteurs' last van hebben; fouten constateren om vooral je eigen mening relevant te doen lijken.
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Mee eens.Moshi schreef:Het is de laatste trein die aan de dienstregeling wordt toegevoegd, dus logisch dat de inpassing slecht is. De dienstregeling is een enorme puzzel en om dan te zeggen dat NS het slecht doet op basis van 1 slecht ingepaste trein is onzin.
Ik vind het echter wel kwalijk dat ook de geplande Sprinter Dordrecht - Brda - 's-Hertogenbosch slechte aansluitingen heeft in Breda, terwijl die trein al in een veel eerder stadium werd ingepland.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Protest tegen schrappen intercity tussen Breda en Dordrecht
Inderdaad. Als die Sprinter een goede aansluiting zou hebben gehad was de situatie al beter dan hij nu wordt, zelfs zonder IC.
Op zich zelfs jammer dat de gemeenten hebben blindgestaard op een IC terwijl er ook andere oplossingen te bedenken zijn die voor meer reizigers een verbetering zijn dan het huidige plan met de IC erbij.
Op zich zelfs jammer dat de gemeenten hebben blindgestaard op een IC terwijl er ook andere oplossingen te bedenken zijn die voor meer reizigers een verbetering zijn dan het huidige plan met de IC erbij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 174 gasten