Daniel schreef:Dan laat je 'm ook in de daluren splitsen, probleem opgelost. Eerlijk gezegd is die oplossing van Greyhound wel een goeie, had ik zelf nog niet aan gedacht.
Duurder is het ook niet persé: je moet weliswaar met twee stellen rijden maar die had je toch al nodig om de overbodige kwartiersdienst
Ddr -
Zlw te rijden.
Welk probleem lost het alleen op?
1.
Op die tijden is een kwartiersdienst op Den Haag-Dordrecht zeer wenselijk en die weghalen zal tot protest bij iedereen leiden.
2. Dordrecht-Lage Zwaluwe is maar een klein stukje en het levert vrijwel niets op. De tijd die je kwijt bent voor het laten keren van de 2 overige sprinters en het koppelen/splitsen te Lage Zwaluwe kosten volgens mij al even veel treinen dan dat je een kwartiersdienst tot Lage Zwaluwe laat rijden.
3. Je moet de gehele dag met gekoppelde treinen rijden tussen Den Haag en Dordrecht, terwijl dat in het dagdal lang niet altijd nodig is. Je bent dus veel meer treinstellen kwijt
4. De kering te Roosendaal wordt dan erg krap (en dus vertragingsgevoelig).
5. Je krijgt dan te Lage Zwaluwe kruisingen, terwijl de reizigerstreinen daar nu vanwege de fly-over aan de noordkant juist kruisingsvrij ingelegd zijn.
6. De reistijd Dordrecht-Breda wordt dan zelfs nog langer, want meer dan 2 sprinters gaat NS toch niet inleggen. (uiteraard wordt voor sprintersreizigers van de Roosendaler-tak de reistijd ook langer)
Mijn vraag blijft dus: wat los je ermee op? Volgens mij zorg je alleen voor meer vertragingsgevoeligheid, langere reistijden én heb je daarvoor ook nog eens mogelijk meer materieel en personeel nodig.