Pagina 3 van 3

Re: FNV legt stadsvervoer in Utrecht en Amsterdam plat

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 19:50
door Daniel
Veel plezier tussen de toeristen dan :P Ik maak er morgen denk ik maar een wandelingetje van, zo ver is m'n werk nu ook weer niet van Utrecht Centraal... OV-fiets zou ook nog kunnen, maar gezien de weersvoorspellingen voor de middag is 't dan toch prettiger om weer gewoon een bus te nemen.

Re: FNV legt stadsvervoer in Utrecht en Amsterdam plat

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 20:32
door zone2000
Daniel schreef:Veel plezier tussen de toeristen dan :P
ach franse toeristen zijn in ieder geval wel een staking gewend :')

jammer dat weer het ov gebruikt wordt voor een staking. bedenk eens wat nieuws.

Re: FNV legt stadsvervoer in Utrecht en Amsterdam plat

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 21:11
door The Greyhound
Somoht schreef:Staking gaat door, kort geding door Qbuzz verloren: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1395352
Onbegrijpelijk dat een paar ex GVU chauffeurs het hele OV in Utrecht kunnen platleggen.

Re: FNV legt stadsvervoer in Utrecht en Amsterdam plat

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 21:26
door Globetrotter
Ik denk dat er best een chaos ontstaat als honderden studenten morgenochtend op Utrecht CS staan en er geen lijn 12 of 28 rijdt.

Re: FNV legt stadsvervoer in Utrecht en Amsterdam plat

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 21:39
door ovforens
The Greyhound schreef:
Somoht schreef:Staking gaat door, kort geding door Qbuzz verloren: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1395352
Onbegrijpelijk dat een paar ex GVU chauffeurs het hele OV in Utrecht kunnen platleggen.
Ik gok dat zo'n 80 procent van de chauffeurs van Qbuzz-stadslijnen nog onder de CAO GVU vallen.

Re: FNV legt stadsvervoer in Utrecht en Amsterdam plat

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 21:58
door Daniel
Ligt er een beetje aan onder welke CAO er personeel is aangekomen nadat Connexxion eigenaar van GVU werd. Was dat nog de GVU-CAO of is men toen personeel onder de CAO-OV gaan aannemen.

Trouwens ook wel apart dat Qbuzz aan de ene kant zegt dat ze vinden dat de staking teveel mensen dupeert terwijl ze aan de andere kant nog wat meer mensen duperen door alle streeklijnen gewoon helemaal niet te laten rijden. Zonder lokaal vervoer had immers nog wel een optie geweest.
Arriva meldt trouwens expliciet alleen binnen Utrecht geen lokaal vervoer toe te staan, dat wordt nog knus vanuit Vianen met alle reizigers uit 63 en 74 erbij. En lijn 46 zal ook wel het nodige te verwerken krijgen richting Nieuwegein.

Re: FNV legt stadsvervoer in Utrecht en Amsterdam plat

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 22:13
door The Greyhound
Daniel schreef:Ligt er een beetje aan onder welke CAO er personeel is aangekomen nadat Connexxion eigenaar van GVU werd. Was dat nog de GVU-CAO of is men toen personeel onder de CAO-OV gaan aannemen.

Trouwens ook wel apart dat Qbuzz aan de ene kant zegt dat ze vinden dat de staking teveel mensen dupeert terwijl ze aan de andere kant nog wat meer mensen duperen door alle streeklijnen gewoon helemaal niet te laten rijden. Zonder lokaal vervoer had immers nog wel een optie geweest.
Arriva meldt trouwens expliciet alleen binnen Utrecht geen lokaal vervoer toe te staan, dat wordt nog knus vanuit Vianen met alle reizigers uit 63 en 74 erbij. En lijn 46 zal ook wel het nodige te verwerken krijgen richting Nieuwegein.
Arriva rijdt tenminste nog. Onbegrijpelijk dat Qbuzz zich zo klantonvriendelijk opstelt.

Re: FNV legt stadsvervoer in Utrecht en Amsterdam plat

Geplaatst: do 15 okt 2015, 01:51
door JWM
Goh wat kortzichtig, het is ongetwijfeld geen kwestie van meer mensen duperen dan nodig of klantonvriendelijke opstelling. Als er bijvoorbeeld bij ondersteunende diensten zoals de verkeersleiding geen volwaardige bezetting is dan houdt het gewoon op. En zo kan ik nog wel een handvol redenen bedenken waarom Qbuzz alles binnen houdt.

Re: FNV legt stadsvervoer in Utrecht en Amsterdam plat

Geplaatst: do 15 okt 2015, 07:21
door Daniel
Verkeersleiding zal waarschijnlijk het probleem niet zijn, da's al zo snel naar Connexxion gegaan destijds dat er niet veel personeel met GVU CAO zal zitten. Service en veiligheid bestaat wel voor een flink deel uit ex-GVUers.

Communiceerbaarheid zal ook een rol spelen: je hebt streeklijnen die bijna volledig door de stad gereden worden en stadslijnen waar veel streekbussen op rijden. Dat wordt wordt knap lastig om aan de reiziger duidelijk te maken wat er nu wel of niet rijdt.

Re: FNV legt stadsvervoer in Utrecht en Amsterdam plat

Geplaatst: do 15 okt 2015, 08:05
door Globetrotter
Ovzoeker.nl ziet er best vreemd uit in Utrecht en Amsterdam. Zeker aan de centrumkant van Utrecht CS vallen er grote gaten op de kaart.

Afbeelding

Re: FNV legt stadsvervoer in Utrecht en Amsterdam plat

Geplaatst: do 15 okt 2015, 09:34
door deadlock
The Greyhound schreef:
Daniel schreef:Ligt er een beetje aan onder welke CAO er personeel is aangekomen nadat Connexxion eigenaar van GVU werd. Was dat nog de GVU-CAO of is men toen personeel onder de CAO-OV gaan aannemen.

Trouwens ook wel apart dat Qbuzz aan de ene kant zegt dat ze vinden dat de staking teveel mensen dupeert terwijl ze aan de andere kant nog wat meer mensen duperen door alle streeklijnen gewoon helemaal niet te laten rijden. Zonder lokaal vervoer had immers nog wel een optie geweest.
Arriva meldt trouwens expliciet alleen binnen Utrecht geen lokaal vervoer toe te staan, dat wordt nog knus vanuit Vianen met alle reizigers uit 63 en 74 erbij. En lijn 46 zal ook wel het nodige te verwerken krijgen richting Nieuwegein.
Arriva rijdt tenminste nog. Onbegrijpelijk dat Qbuzz zich zo klantonvriendelijk opstelt.
Maar dat 2,8 miljoen ambtenaren 15% pensioen moeten inleveren is heel erg sociaal?

Re: FNV legt stadsvervoer in Utrecht en Amsterdam plat

Geplaatst: do 15 okt 2015, 10:02
door ArrivaBas
In Amsterdam zijn ze nog steeds niet opgestart volgens OVzoeker.

Re: FNV legt stadsvervoer in Utrecht en Amsterdam plat

Geplaatst: do 15 okt 2015, 10:10
door Suus
GVB heeft last van een stroomstoring op het hoofdkantoor, er kon vanochtend ook al niet omgeroepen worden op de metrostations.

Re: FNV legt stadsvervoer in Utrecht en Amsterdam plat

Geplaatst: do 15 okt 2015, 15:54
door rm7
Daniel schreef:Verkeersleiding zal waarschijnlijk het probleem niet zijn, da's al zo snel naar Connexxion gegaan destijds dat er niet veel personeel met GVU CAO zal zitten. Service en veiligheid bestaat wel voor een flink deel uit ex-GVUers.
De verkeersleidingen zijn destijds nooit samengevoegd; op gegeven moment ontstond de kromme situatie waarin de verkeersleiding van Connexxion in het hoofdkantoor van GVU was gevestigd, terwijl de verkeersleiding van GVU nog een ruimte had op het centraal station :')

Re: FNV legt stadsvervoer in Utrecht en Amsterdam plat

Geplaatst: do 15 okt 2015, 18:33
door Daniel
Werkte de InfoXX in de GVU-bussen dan als enige via een eigen verkeersleiding?

In elk geval: in het AD van vandaag was te lezen dat aldus de woordvoerder van Qbuzz de streeklijnen niet reden om te voorkomen dat die bussen bestormd werden. Nou kan ik mij daar toch hooguit iets bij voorstellen voor de diverse lijnen richting De Uithof, over de andere busbanen rijden immers zoveel streekbussen dat dat nog wel op te vangen moet zijn. En eigenlijk legde men nu dat probleem gewoon bij Connexxion neer: De Uithof was immers alleen nog vanuit Almere en Hilversum per bus bereikbaar.

Re: FNV legt stadsvervoer in Utrecht en Amsterdam plat

Geplaatst: do 15 okt 2015, 18:36
door Hainje
Ach ja, het was even een ochtendje behelpen. Big deal. Zijn ergere dingen in het leven.
Zoals een pensioenakkoord waarbij ambtenaren 15% pensioen in moeten leveren bijvoorbeeld. :D

Re: FNV legt stadsvervoer in Utrecht en Amsterdam plat

Geplaatst: do 15 okt 2015, 21:44
door rm7
Daniel schreef:Werkte de InfoXX in de GVU-bussen dan als enige via een eigen verkeersleiding?
Het contact via de verkeersleiding van GVU verliep via een apart mobilofoonsysteem met een eigen netwerk.

Re: FNV legt stadsvervoer in Utrecht en Amsterdam plat

Geplaatst: do 15 okt 2015, 23:09
door The Greyhound
Daniel schreef:Werkte de InfoXX in de GVU-bussen dan als enige via een eigen verkeersleiding?

In elk geval: in het AD van vandaag was te lezen dat aldus de woordvoerder van Qbuzz de streeklijnen niet reden om te voorkomen dat die bussen bestormd werden. Nou kan ik mij daar toch hooguit iets bij voorstellen voor de diverse lijnen richting De Uithof, over de andere busbanen rijden immers zoveel streekbussen dat dat nog wel op te vangen moet zijn. En eigenlijk legde men nu dat probleem gewoon bij Connexxion neer: De Uithof was immers alleen nog vanuit Almere en Hilversum per bus bereikbaar.
En wat denken van de Sneltram. Zo kan een kleine groep stakers wel heel veel schade aanrichten.

Re: FNV legt stadsvervoer in Utrecht en Amsterdam plat

Geplaatst: do 15 okt 2015, 23:11
door deadlock
The Greyhound schreef:En wat denken van de Sneltram. Zo kan een kleine groep stakers wel heel veel schade aanrichten.
Moet ik hier een Godwin tegenaan gooien of blijf je gewoon zo selectief reageren?

Re: FNV legt stadsvervoer in Utrecht en Amsterdam plat

Geplaatst: vr 16 okt 2015, 11:29
door Globetrotter
Daniel schreef:Werkte de InfoXX in de GVU-bussen dan als enige via een eigen verkeersleiding?

In elk geval: in het AD van vandaag was te lezen dat aldus de woordvoerder van Qbuzz de streeklijnen niet reden om te voorkomen dat die bussen bestormd werden. Nou kan ik mij daar toch hooguit iets bij voorstellen voor de diverse lijnen richting De Uithof, over de andere busbanen rijden immers zoveel streekbussen dat dat nog wel op te vangen moet zijn. En eigenlijk legde men nu dat probleem gewoon bij Connexxion neer: De Uithof was immers alleen nog vanuit Almere en Hilversum per bus bereikbaar.
En Amersfoort met 276,296 en 299. Per bus vanuit Hilversum naar de Uithof? Doel je dan op de overstap in Blaricum?

Re: FNV legt stadsvervoer in Utrecht en Amsterdam plat

Geplaatst: vr 16 okt 2015, 19:46
door Daniel
Nu ik dat bericht teruglees vraag ik me ten zeerste af hoe ik dat heb kunnen opschrijven... in plaats van Hilversum had er Amersfoort moeten staan (waar lijn 299 overigens niet komt, die gaat naar Leusden).