Pagina 5 van 7

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: vr 22 apr 2016, 19:46
door Daniel
Ezra schreef:- 65: Frequentiestijging: in de ochtendspits een 5- minutendienstregeling.
Je vergeet hier nog dat 'ie in de middagspits elke 6 minuten gaat rijden (nu elke 10). In hoeverre er iets veranderd aan de frequentie net voor de middagspits (vooral tbv. scholieren wordt dan 8x/uur gereden vanaf Plettenburg) kan ik uit het vervoerplan niet opmaken.
- 127: Leidsche Rijn- Vleuten- Kockengen: Rit 20.00u wordt uitgevoerd met kleinschalig taximaterieel.
Er keert op deze lijn ook weer een ochtendspitsrit met grote bus terug.
Verdwijning haltes:
- Utrecht Papendorp- Zuid.
Dit is feitelijk een halteverplaatsing. De huidige halte Orteliuslaan gaat namelijk Papendorp - Zuid heten.
- Utrecht P+R Papendorp.
Dit betreft alleen de tijdelijke halte op de brugoprit. Halte P+R Papendorp blijft gewoon bestaan maar voortaan wordt gebruik gemaakt van de nieuwe halte aan de busbaan net aan de andere kant van de kruising.
sirvinniei schreef:
Ezra schreef:
sirvinniei schreef:Wat is het nut van een pendellijn vaartsche Rijn-Utrecht centraal met maar 2 haltes?
Dat is lijn 208: een versterking van lijn 8 die in de nieuwe dienstregeling nog maar 6x/ uur gaat rijden en het op dat punt nog drukker kan worden, omdat de leerlingen van het ROC daar instappen richting het centraal station.
Is 6x per uur dan niet genoeg voor een enkele school? En waarom is er een heel nieuw lijnnummer voor nodig?
Het probleem is dat de leerlingen van het ROC, en trouwens ook van het Grafisch Lyceum Utrecht, daar nu gebruik maken van de restcapaciteit in de vele lijnen op halte Bleekstraat stoppen. Echter heeft alleen lijn 8 en 47 daar niet genoeg plek voor, immers moeten de reizigers naar Hoograven Noord, Lunetten en Houten er ook nog in passen.
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat een pendelbus daarvoor echt geen overbodige luxe is. Met die scholierenstroom komt het vandaag de dag al voor dat je met een relatief lege bus bij de Bleekstraat aankomt en er alsnog mensen moet achterlaten.
ovforens schreef:
sirvinniei schreef:Wat voor midi (15 personen)busjes heeft u-ov trouwens in hun bezit wat straks op lijn 126 gaat rijden?
Waarschijnlijk het dieselbusje 4363 wat nu de reserve is van buslijn 2. Die gaat straks minder rijden waardoor 1 elektrische bus de reserve wordt van de andere 2. De 4363 blijft dan over.
Niet waarschijnlijk maar zeker weten, het staat zelfs letterlijk in het vervoerplan vermeld :wink:

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: ma 25 apr 2016, 18:03
door UtrechtOV
Interessant alles. Veel gelede spul nodig ook lijkt t. Weinig besparingen op die wagens.

Wordt trouwens niks gezegd over wagens uit Groningen..

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: ma 25 apr 2016, 22:28
door ovforens
Snelle berekening lijkt het allemaal net te lukken met de huidige 87 gelede bussen.

Afgaande op de toekomstige frequentie, de huidige rijtijd en een beetje buffertijd denk ik:

12 gelede bussen voor buslijn 3 (omloop 108 minuten; elke 10 minuten)
8 gelede bussen voor buslijn 6 > 30 (omloop 100 minuten; elke 15 minuten)
9 gelede bussen voor buslijn 8 (omloop 80 minuten; elke 10 minuten)
9 gelede bussen voor buslijn 24 > 18 > MAT (omloop 80 minuten; elke 10 minuten in 1 spitsrichting)
18 gelede bussen voor buslijn 28 (omloop 120 minuten; elke 7,5 minuut)
5 gelede bussen voor buslijn 31
9 gelede bussen voor buslijn 37/38

en dan nog een paar wagens voor de 27.

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: wo 27 apr 2016, 15:46
door UtrechtOV
Vergeet niet alle wagens op de streek ook hé. Ook heel veel ritten

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: vr 27 mei 2016, 19:58
door cassie127
De klantenservice communiceert nu ineens dat de dienstregeling per 2 juli in gaat...

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: vr 27 mei 2016, 20:04
door Daniel
Niet opeens, dat gaat 'ie ook. De titel van dit topic is fout :P

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: za 28 mei 2016, 11:09
door Busfoto.nl
UtrechtOV schreef:Vergeet niet alle wagens op de streek ook hé. Ook heel veel ritten
Dat lijkt mee te vallen; alleen 2x per uur de 371

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Geplaatst: ma 30 mei 2016, 20:27
door wouter15
Op http://u-ov.info/plan-mijn-reis/lijninf ... en-2-juli/ zijn alle wijzigingen te vinden vanaf 2 juli. Via deze link is ook de nieuwe plattegrond van CS Jaarbeurszijde te vinden en van CS Jaarbeursplein.

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Geplaatst: ma 30 mei 2016, 23:06
door Daniel
Nog een wijziging die ik niet uit het vervoerplan had gehaald: grote bussen op lijn 35 in de zomervakantie i.v.m. de bediening van de Maarsseveense plassen. Leuk voor de foto want die 35 is best een fotogeniek lijntje :)

Binnnenkort zal ik er maar eens aan de slag mee gaan op de wiki, d'r moeten immers nogal wat nieuwe pagina's komen (al staan er nu nog geen nieuwe dienstregeling op de site)

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Geplaatst: vr 03 jun 2016, 19:01
door Daniel
Inmiddels is de dienstregeling via de U-OV site op te vragen, hoewel het alleen nog maar de eerste maand zomerdienst is die nu online staat.

Edit: en ook nog niet helemaal volledig. Tenminste, ik neem aan dat de lijnen die geen afwijkende zomerdienst hebben volgens het vervoerplan gewoon nog ontbreken doordat alleen de zomerdienst nog toegevoegd is en de nieuwe jaardienst nog niet.

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Geplaatst: zo 05 jun 2016, 14:49
door Milco
Ik zie dat vanaf 2 juli lijn 31 bij zowel Bilthoven als Utrecht Lunetten maximaal 10 minuten wacht op een vertraagde trein en dit gaat ook gelden voor lijn 371 bij Driebergen-Zeist. Hoe ziet men dit voor zich? Is de dienstregeling extra ruim zodat de bus bij het eindpunt weer op tijd is en bij op tijd vertrokken vanaf het beginpunt dat de bus onderweg te vroeg is of heeft de bus op het eindpunt een ruimere keertijd?

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Geplaatst: zo 05 jun 2016, 21:20
door Daniel
'tis de keertijd: lijn 31 heeft maarliefst 25 minuten keertijd op station Lunetten in de zomerdienst. In Bilthoven is de kering wel korter, maar dan is de tijd in Lunetten weer ruim genoeg om dat op te vangen.
371 is dat nog makkelijker bij omdat die maar één kant op rijdt en die lijn toch niet zinvol is voor instappers op tussengelegen haltes (die heeft 'ie immers alleen op De Uithof)

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Geplaatst: ma 06 jun 2016, 15:13
door cassie127
De nieuwe lijnfolders staan ondertussen ook online en ze hebben een nieuwe voor- & achterkant

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Geplaatst: ma 06 jun 2016, 22:27
door Daniel
Deze is ook wel leuk gevonden, maargoed, zo zijn we ook gewend van U-OV...
Afbeelding

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Geplaatst: di 07 jun 2016, 21:54
door Etienne
Vorige week vernam ik dat de verhuizing van de locatie Nijenoord naar De Uithof deels uitgesteld is tot de kerstvakantie. Zal dus nog gezellig druk worden na de zomervakantie die kant op :|

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Geplaatst: di 07 jun 2016, 22:25
door Daniel
U-OV zet treinen in? Ownee het lijkt maar zo :P

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Geplaatst: di 07 jun 2016, 22:33
door sirvinniei
Als ze nou de buswielen eraf monteren en er treinwielen voor in de plaats zetten hebben ze ook geen last van het verkeer xD

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Geplaatst: do 16 jun 2016, 00:29
door OVwatcher
De nieuwe lijnennetkaart voor 2 juli staat online.

http://u-ov.info/files/6314/6597/8994/L ... 2_juli.pdf

Ze zijn wezen buurten bij hun collega's van de HTM om er net zo'n onhandige en onduidelijke kaart van te maken.

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Geplaatst: do 16 jun 2016, 06:53
door Daniel
Dat vreesde ik al toen ik het plan las, maar deze is nog een miniem beetje beter doordat hij iets minder extreem gestyleerd is.

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Geplaatst: do 16 jun 2016, 07:53
door Tjekken
Je mag toch hopen dat ze zon ding niet in de bushokjes op gaan hangen, dan snapt er niemand meer hoe de bus in hun buurt nu rijdt.

Verder mooi als poster boven je bed of iets dergelijks, maar functioneel? Nou, nee...

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Geplaatst: do 16 jun 2016, 08:26
door 010jongen
Geef mij maar een GVU lijnenkaart

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Geplaatst: do 16 jun 2016, 09:42
door Stefan
Wel leuk dat er weer een lijn 94 náár Ameide is. :pos: :P

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Geplaatst: do 16 jun 2016, 10:12
door Meltrain
Hij is beter dan de kaart van de HTM omdat op deze kaart het onderliggend wegennet tenminste nog deels wordt weergegeven (op sommige plaatsten).
Ook is het mooi dat de haltenamen worden getoond en dat in één oogopslag duidelijk is welke lijnen(bundel) naar CS, het centrum of De Uithof gaan.
De huidige lijnennetkaart heeft als nadeel dat hij weinig overzichtelijk is dat dat alle lijnen in haast onzichtbaar grijs worden getoond. Dan zijn de lijnen op de nieuwe lijnennetkaart duidelijker.

Minder mooi is dat die kleuren dan weer slechts weinig overeenkomen met de huidige gebruikte kleuren per gebied (behalve dan oranje voor De Uithof).
Wat ik ook wel raar vind is dat lijn 1 en 7 als "normale frequentie" worden weergegeven terwijl die (volgens mij) dezelfde frequentie hebben als de "hoogfrequente" lijnen 3 en 8. Het enige verschil is dat 1 en 7 met normale bussen rijden en 3 en 8 met gelede (maar dat heeft niks te maken met "hoogfrequent".)

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Geplaatst: do 16 jun 2016, 10:57
door CamilleKreemers
Wat me opvalt is dat veel buslijnen parallel rijden. Is daar geen vereenvoudiging in te krijgen?

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Geplaatst: do 16 jun 2016, 12:20
door Meltrain
Nee, want veel lijnen "waaieren uit" en hebben op het eind een verschillende bestemming, zoals de lijnen 50, 51, 52, 53 en 74, die elk andere wijken in Zeist bedienen.
De enige lijn die vrijwel geheel parallel loopt is lijn 18, die ruim 93% (15,5 van de 16,5) van zijn haltes deelt met lijn 28 (en de enige halte die lijn 18 niet deelt met 28 stelt volgens mij weinig voor). Hier is echter voor twee verschillende lijnnummers gekozen omdat lijn 18 alleen tijdens de spitsuren rijdt en bovendien De Uithof niet bedient. Hierdoor worden de reizigers naar De Uithof beter geschieden van de reizigers naar Rijnsweerd.
(Hetzelfde geldt voor lijn 208 die parallel loopt aan lijn 8, 41, 47 en 247 maar uitsluitend bedoeld is om voor studenten extra capaciteit tussen CS en de Vondellaan te bieden.)

Verder rijden de lijnen 4 en 5 op een behoorlijk stuk hetzelfde, maar ook hier geldt dat de beide lijnen verschillende eindpunten hebben en op het gezamenlijke stuk een hogere frequentie bieden.

Als je nog andere (in jouw ogen onterechte) parallelle lijnen ziet, hoor ik het graag. :)