Pagina 3 van 7

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: vr 08 jan 2016, 21:38
door Daniel
Alle zou ik zeggen. Het hele vervoerplan staat vol met doorgetrokken bestaande verbindingen.

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: za 09 jan 2016, 00:48
door Z2N
Daniel schreef: Trouwens een vraagje uit pure nieuwsgierigheid: klopt m'n vermoeden dat lijn 65 na invoering van deze plannen de meest frequente streekbus van Nederland wordt? Ik had zelf eigenlijk alleen de Zuidtangent in gedachten als mogelijk frequenter, maar met een deeltraject 12x/uur in de ochtendspits wordt zelfs die lijn 300 nog overtroffen.
Lijn 306 haalt tussen Purmerend en Amsterdam ook de 12 bussen per uur in de ochtendspits, evenals lijn 400 tussen Zoetermeer en Leiden (die dat op zijn complete traject doet en dus niet eens op een deeltraject). :wink:

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: za 09 jan 2016, 11:48
door Globetrotter
Daniel schreef:
Trouwens een vraagje uit pure nieuwsgierigheid: klopt m'n vermoeden dat lijn 65 na invoering van deze plannen de meest frequente streekbus van Nederland wordt? Ik had zelf eigenlijk alleen de Zuidtangent in gedachten als mogelijk frequenter, maar met een deeltraject 12x/uur in de ochtendspits wordt zelfs die lijn 300 nog overtroffen.
Wat dacht je van Lijn 12 Utrecht, CS Centrumzijde - De Uithof UMC

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: za 09 jan 2016, 11:51
door CamilleKreemers
Wat dacht je ervan dat lijn 12 een stadsbus is?

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: za 09 jan 2016, 12:56
door Vinny
Bestaat dat achterhaalde verschil in Utrecht dan nog? :wink:

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: za 09 jan 2016, 22:09
door sneltram
Lijn 287 tussen Schiphol Centrum en Schiphol Rijk rijdt in de spits 18x per uur
Lijn 346 rijdt in de spits 12x per uur.

En als we het hebben over de superknaller dan gaat het om lijn 300 van Haarlem naar Amsterdam Bijlmer en visa verser 10x per uur in de spits en in het dal. *bus*

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: ma 25 jan 2016, 12:48
door Wievank
Waarbij de 300 in de spits 6x per uur versterkingsbussen rijden tussen Hoofddorp, Spaarne Gasthuis en Schiphol, buiten de dienstregeling om.

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: ma 25 jan 2016, 13:30
door BrengMe
Kunnen we nu weer ontopic?

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: wo 24 feb 2016, 20:13
door Daniel
Nieuwegein: Dienstregeling Qbuzz onaanvaardbaar
NIEUWEGEIN - Nieuwegein is boos over de nieuwe dienstregeling van Qbuzz. Deze zomer wordt de route van buslijn 77 verlegd, waarmee de wijk Blokhoeve geen directe verbinding meer heeft met winkelcentrum Cityplaza of met de stad Utrecht.
De gemeente is niet blij met de aanpassing en wil een gesprek met Qbuzz. "Deze negatieve gevolgen voor Blokhoeve Noord zijn wat ons betreft onaanvaardbaar", zegt wethouder Peter Snoere. Hij wordt gesteund door de volledige gemeenteraad.
Ook de aanpassingen van lijn 48 en lijn 74 zijn niet zo gunstig voor reizigers in Nieuwegein, schrijft de gemeente. De lijnen naar Rijnsweerd/De Uithof zouden volgens Nieuwegein niet meer via Hoograven moeten rijden.
Overigens moet het volledige vervoersplan nog langs de provincie voordat het kan worden ingevoerd. In april gaat Provinciale Staten zich erover buigen.

Bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1440599 ... dbaar.html

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: wo 24 feb 2016, 20:23
door Daniel
Zo te lezen weereens een gemeente die maar de helft van de plannen gelezen heeft... lijn 72 komt zowel bij Blokhoeve Noord als Cityplaza. Dan zou de verbinding dus hooguit in het weekend verdwijnen.
Verder is het de vraag wat er volgens Nieuwegein niet gunstig is aan de aanpassing van lijn 48: nu krijgt heel Nieuwegein immers een verbinding richting Papendorp terwijl die er nu nog maar in de helft is. En in het deel waar 48 verdwijnt neemt 77 die verbinding over. En 74 is sneller op Utrecht Centraal, maar da's volgens Nieuwegein dus niet gunstig? Of dat moet om halte Balijelaan gaan.

Wat ik me voor dat laatste geval nu wel afvraag is waarom ze de 74 niet via de Croeselaan gelegd hebben. 'tis op zich altijd al een rare situatie geweest dat de busbaan vanaf halte Balijelaan doorloopt linksaf de Croeselaan op terwijl alleen Arriva-lijn 81 zo rijdt. Ook de toekomstige HOV-radiaal die daarlangs gaat lopen, in de vorm van lijn 22, moet daar immers rechtdoor en dat blijft een wat rare manoeuvre vanaf die halte.

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: vr 26 feb 2016, 23:15
door OVinspecteur
Ik begrijp niet goed waarom ze lijn 48 in Nieuwegein via de Utrechtsestraatweg en de Taludweg willen laten rijden. Een route via de tramhalte Zuilenstein met drukbezocht congrescentrum, scholen en andere voorzieningen lijkt me veel logischer. Dan kunnen ook passagiers uit Nieuwegein Zuid en IJsselstein een groot deel van hun reis met de tram afleggen en bij Zuilenstein overstappen richting Papendorp, Leidsche Rijn en Maarssen. Wel is er ten minste 1 extra halte nodig t.b.v. Blokhoeve, maar dat lijkt me de moeite zeker waard.

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: za 27 feb 2016, 16:50
door Daniel
Vanuit Nieuwegein Zuid/IJsselstein naar Papendorp kan je net zo goed bij het Stadscentrum overstappen, dan zou je dezelfde bus halen als wanneer je bij Zuilenstein overstapt. Plus dat je vanaf het Stadscentrum zowel 77 als 48 hebt, dus nog meer reismogelijkheden ook naar Papendorp.
Dat congrescentrum zal meer hebben aan een verbinding met Utrecht Centraal dan aan een bus naar Papendorp trouwens en naar die school is het vanaf andere haltes net zover lopen als vanaf de tramhalte.
Als 48 trouwens inderdaad via de Taludweg rijdt heeft Blokhoeve Noord nog minder te zeuren, dan krijgen ze meer verbindingen dan nu met het stadscentrum.

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: wo 06 apr 2016, 21:08
door Daniel
Ik kreeg mail vandaag, nog 14 dagen wachten voordat we definitief weten wat het wordt vanaf de zomer dus...
Geachte heer, mevrouw,

In opdracht van de provincie Utrecht leggen wij momenteel de laatste hand aan een nieuwe dienstregeling voor het openbaar vervoer in en rondom de stad Utrecht voor de periode vanaf 2 juli 2016 tot einde van dit jaar. Qbuzz / U-OV en de Provincie Utrecht vinden het belangrijk dat met belanghebbende partijen een goed consultatieproces is doorlopen, waarbij ook uw mening gehoord is. In deze mail informeren wij u graag hoe wij daarbij te werk zijn gegaan en hoe wij u nader bij de uitkomsten van dit proces zullen betrekken.

In de periode tussen eind december 2015 en 21 februari 2016 hebben provincie Utrecht en Qbuzz / U-OV over het concept-Vervoerplan 2016 (deel II) diverse werksessies georganiseerd met Utrechtse gemeenten, evenals met belangenorganisaties als ROCOV. Tevens heeft een brede internetconsultatie plaatsgevonden. In totaal hebben we ruim 500 reacties ontvangen, een duidelijk teken dat er brede betrokkenheid is bij dit onderwerp.

Uit de consultatie zijn vier hoofdthema’s naar voren gekomen, waarop met name veel reacties zijn binnen gekomen. Het gaat om:
· de lijnvoering in de wijken Blokhoeve (Nieuwegein) en Papendorp (Utrecht) van buslijn 77;
· de buslijnen en haltes in Leidsche Rijn/Terwijde en Lage Weide (Utrecht);
· de frequentie van buslijn 2 (Utrecht) in de avonduren;
· de frequentie van buslijn 48.

De vervolgstap is nu dat de provincie Utrecht als opdrachtgever voor het openbaar vervoer met inbreng van alle reacties die wij hebben ontvangen het Vervoerplan 2016 (deel II) zal vaststellen. Dit vervoerplan wordt nu aangepast op basis van de ontvangen reacties. Het besluit daarover vindt plaats op 19 april 2016 in de vergadering van het college van Gedeputeerde Staten.

Wij hechten daarbij aan een transparant proces, zodat duidelijk is voor iedereen die heeft gereageerd tijdens de consultatiefase hoe met de reacties is omgegaan. Dit betekent concreet dat de provincie Utrecht na het besluit op 19 april 2016 op de website www.provincie-utrecht.nl niet alleen het definitieve Vervoerplan 2016 (deel II) zal publiceren. Op deze website wordt ook de zogenaamde “Consultatienota” gepubliceerd. In deze nota is op hoofdlijnen te lezen op welke onderwerpen reacties zijn binnen gekomen tijdens de consultatie en welke aanpassingen op basis daarvan zijn doorgevoerd in de concept-versie van het Vervoerplan 2016. Op deze wijze willen we helder maken hoe met de uitkomsten van de consultatie is gehandeld. Tenslotte zullen wij een doorkijk geven op de plannen voor het openbaar vervoer in en rondom de stad Utrecht voor het jaar 2017. Ook over de plannen voor deze periode zal consultatie plaatsvinden. Op de website van de provincie Utrecht worden te zijner tijd ook de uitgangspunten voor dit nieuwe Vervoerplan 2017 gepubliceerd.

Wilt u weten wat de uitkomst is van het consultatietraject dat wij hebben doorlopen? Dan raden wij u aan op 20 april a.s. de website www.provincie-utrecht.nl te raadplegen. U kunt daar zowel het Vervoerplan 2016 (deel II) als de “Consultatienota” en de “Uitgangspunten Vervoerplan 2017” lezen en downloaden.

Wij danken u, ook namens de provincie Utrecht, hartelijk voor uw inbreng, uw mening en uw reacties tijdens de raadpleging over het nieuwe Vervoerplan 2016!

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: do 07 apr 2016, 12:53
door UtrechtOV
Merkwaardig dat haltes en lijnen in Lage Weide een punt van discussie zijn. Daarover werd toch weinig gesproken in vervoersplan. Alleen de 38 en 48 gaan iets minder rijden, niet heel schokkend lijkt me.

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: do 07 apr 2016, 20:25
door ovforens
Zonder het nog even er op na te slaan, meen ik dat lijn 38 veel minder ging rijden. Zou een soort spitslijn worden.

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: do 07 apr 2016, 23:05
door UtrechtOV
Nee, 38 gaat twee maal per uur rijden en dan in de drukste spitsrichting 4x per uur. Ochtend 4x -> Maarssen, middag 4x -> Utrecht.
Gezien het in een regel wordt genoemd met Leidsche Rijn/Terwijde zal de wijziging daar wel mee te maken. Misschien is de 37 inmiddels verlegd in de plannen.

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: wo 20 apr 2016, 09:07
door wouter15
Op de website van de Provincie Utrecht is vervoersplan dat ingaat vanaf 2 juli 2016 te vinden. Ook is er een Consulatienota en een Overzicht van het OV-aanbod te vinden.

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: wo 20 apr 2016, 10:10
door Zugführer
Wat wijzigingen die me opvallen ten opzichte van het concept plan.

Wijzingen in de lijnnummers t.o.v. eerder voorgesteld:
- Koppeling lijn 16-26 wordt lijn 4 Terwijde - Zuilen
- Koppeling lijn 25-36 wordt lijn 5 Cartesiusweg - Maarssen
- Koppeling lijn 27-128, wordt lijn 18 De Meern - Rijnsweerd (niet naar de Uithof)

Overvecht/Zuilen:
- Lijn 30 gedeelte Leidsche Rijn - Overvecht wordt lijn 11
- Lijn 30 blijft rijden tussen Overvecht en De Uithof en wordt gekoppeld aan lijn 6 (maar lijnnummers worden niet aangepast)
- De naar Zuilen verlengde lijn 228 wordt lijn 27
- Lijn 32 gaat via Zamenhofdreef rijden

Leidsche Rijn/Papendorp/Vleuten:
- De nieuwe lijn naar Papendorp - Veldhuizen - Vleuterweide - Vleuten NS wordt lijn 9
- Lijn 19 en 39 blijven behouden zoals nu
- De nieuwe west-oost tangent Vleuten - De Uithof via Vaartsche Rijn wordt nu blijkbaar toch ingevoerd en wordt lijn 29
- De huidige lijn 29 wordt lijn 95

Overig:
- Lijn 31 wordt Lunetten - Bilthoven
- Lijn 72 wordt Nieuwegein - Amersfoort
- Lijn 8 krijgt een korte variant lijn 208 t.b.v. de ROC's op de Vondellaan waar lijn 12 voorbij gaat rijden.

Ik ben vast iets vergeten *O*

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: wo 20 apr 2016, 10:36
door wouter15
Ik denk dat ze de lijnnummers hebben aangepast zodat de nummers mooi opvolgend zijn. Ik vermoed dat ze de lijn Utrecht CS - Papendorp Zuid het lijnnummer 95 hebben meegegeven omdat de lijnen 195 en 295 ook deze route rijden (grotendeels dan).

Ik heb alleen op de site van de provincie nog geen uitgangspunten gevonden van het Vervoersplan 2017. Maar de dag is nog lang.

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: wo 20 apr 2016, 11:09
door nvdw
Uitgaande van het vervoerplan vertrekken de Arriva-lijnen 81/181 naar Gorinchem straks ook vanaf Jaarbeurszijde ipv Jaarbeursplein. Lijn 90 naar Rotterdam doet dat nu al. Het Jaarbeursplein moet dus nog op de schop voor de extra buslijnen en -perrons en aan het plattegrondje te zien zal het aan- en afrijden ook wel iets soepeler gaan.

Zo zie je maar: eerst die 'boeren' afschepen met zo'n onpraktisch busstationnetje en nu de stadslijnen er straks stoppen is er ineens wel van alles mogelijk ;)

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: wo 20 apr 2016, 11:11
door nvdw
Verder in het plan: de routewijziging op lijn 77 (via Papendorp ipv Kanaleneiland) gaat definitief niet door.

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: wo 20 apr 2016, 11:39
door Zugführer
Nou ja, definitief... het is uitgesteld. Want ook in dit vervoersplan wordt weer uitvoerig uit de doeken gedaan dat de voordelen opwegen tegen de voordelen. Of nou ja, de waarheid is iets genuanceerder. Er wordt in ieder geval gekeken of er ook andere opties mogelijk zijn.

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: wo 20 apr 2016, 12:48
door wouter15
nvdw schreef:Verder in het plan: de routewijziging op lijn 77 (via Papendorp ipv Kanaleneiland) gaat definitief niet door.
Dit zal wel de reden zijn dat lijn 95 (de huidige lijn 29) blijft rijden.

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: wo 20 apr 2016, 13:09
door Zugführer
Uiteraard. Wel is het bedoeling dat de nieuwe lijn 95 helemaal over de HOV baan gaat rijden en niet meer over de Mercatorlaan.

Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016

Geplaatst: wo 20 apr 2016, 14:06
door Tjekken
Er wordt in het vervoersplan bij lijn 29 gesproken over een mogelijk vervroegde in ingebruikname van station Vaartsche Rijn.
Namelijk najaar 2016 ipv Dienstregeling 2017.

Weet iemand hier iets van?