Re: Vervoersplan U-OV ingaande 2 juni 2016
Geplaatst: wo 20 apr 2016, 14:32
Vaartsche rijn, het meest nutteloze station in Nederland. Enfin, dat past misschien beter in een ander draadje.
Iemand al de uitgangspunten voor het Vervoersplan 2017 kunnen vinden?Daniel schreef:Wilt u weten wat de uitkomst is van het consultatietraject dat wij hebben doorlopen? Dan raden wij u aan op 20 april a.s. de website http://www.provincie-utrecht.nl te raadplegen. U kunt daar zowel het Vervoerplan 2016 (deel II) als de “Consultatienota” en de “Uitgangspunten Vervoerplan 2017” lezen en downloaden.
Wij danken u, ook namens de provincie Utrecht, hartelijk voor uw inbreng, uw mening en uw reacties tijdens de raadpleging over het nieuwe Vervoerplan 2016!
Zal mij niets verbazen als de opening van het station opgeschoven wordt naar december. Dan gaat toch de hele dienstregeling overhoop, dus dan is er weer van alles mogelijk.reisthijs schreef:De infrastructuur bij Vaartsche Rijn is in het najaar gereed. Maar de vraag is hoe die extra stop in de huidige dienstregeling past? De sprinters hebben nu maar een korte stop in Utrecht Centraal, daar valt weinig mee te schuiven.
Vervoersplan schreef:Station Vaartsche Rijn wordt naar verwachting eerder (najaar 2016) in gebruik genomen dan
aanvankelijk gepland (dienstregeling 2017)
Vanuit zowel Driebergen Zeist als Lunetten heb je bussen naar de Uithof rijden.Milco schreef:Want? Waarom? Waar is je onderbouwing?
Het station is best nuttig. Als straks een bus vanaf daar naar De Uithof en Leidsche Rijn (via Papendorp?) gaat rijden, wordt het CS ontlast en dit gaat zeker gelden wanneer de Uithoftram gaat rijden.
Naar verwachting ja. Maar dat heb ik vaker gehoord.reisthijs schreef:De geplande opening is niet voor niets in december
Maar toch lezen we nu dit:Vervoersplan schreef:Station Vaartsche Rijn wordt naar verwachting eerder (najaar 2016) in gebruik genomen dan
aanvankelijk gepland (dienstregeling 2017)
Mwoh, als ik de consultatienota zo zie dan verwacht ik wel dat het vrij definitief is. Een enkele impactrijke wijziging zie je iets van 50 reacties, maar lijn 77 springt er toch wel uit met liefst 248 verzoeken om de huidige route te handhaven. Da's gewoon de helft van alle reizigers en organisaties die een reactie hebben ingediend.Zugführer schreef:Nou ja, definitief... het is uitgesteld. Want ook in dit vervoersplan wordt weer uitvoerig uit de doeken gedaan dat de voordelen opwegen tegen de voordelen. Of nou ja, de waarheid is iets genuanceerder. Er wordt in ieder geval gekeken of er ook andere opties mogelijk zijn.
Haal je de 80 überhaupt tussen Vaartsche Rijn en Utrecht Centraal? Lijkt me niet heel waarschijnlijk eerlijk gezegd.ICE105 schreef:Eind aug 2016 gaan alle Sprinters die langs Utvr komen er een stopje maken. Dit is in inpasbaar in de bestaande dienstregeling door de snelheidswinst die geboekt wordt dankzij de wisselsloopwoede. De treinen gaan met 80 km/u i.p.v. 40 km/u Ut in- en uitrijden.
Dat is lijn 208: een versterking van lijn 8 die in de nieuwe dienstregeling nog maar 6x/ uur gaat rijden en het op dat punt nog drukker kan worden, omdat de leerlingen van het ROC daar instappen richting het centraal station.sirvinniei schreef:Wat is het nut van een pendellijn vaartsche Rijn-Utrecht centraal met maar 2 haltes?
Is 6x per uur dan niet genoeg voor een enkele school? En waarom is er een heel nieuw lijnnummer voor nodig?Ezra schreef:Dat is lijn 208: een versterking van lijn 8 die in de nieuwe dienstregeling nog maar 6x/ uur gaat rijden en het op dat punt nog drukker kan worden, omdat de leerlingen van het ROC daar instappen richting het centraal station.sirvinniei schreef:Wat is het nut van een pendellijn vaartsche Rijn-Utrecht centraal met maar 2 haltes?
Als die halte er is, dan valt het inderdaad wel mee. Zelfs de afstand naar de halte Rijnhuizenlaan is dan nog wel acceptabel.Daniel schreef:Eigenlijk alleen Rijnhuizenlaan als die halte aan het begin van de Hooft Graaflandstraat er eenmaal is, want die zou direct tegenover halte 't Goylaan komen te liggen.
Prima overzicht. :pos:Ezra schreef:Zoals beloofd heb ik alle wijzigingen uit het vervoerplan in een overzicht gezet.
Wat bedoel je hiermee? Lijn 24 heeft zo ver ik weet helemaal geen routewijziging (en zeker geen verlenging naar Vleuten) en lijn 26 wordt opgenomen in lijn 4 (al klopt het wel dat die lijn wordt ingekort, maar dat zou ik dan anders omschreven hebben).Routewijzigingen:
- 24: Utrecht CS- Papendorp- De Meern Oost- Burgemeester Middelweerdbaan- Rivierkom- Vleuten NS.
- 26: Utrecht CS- Graadt van Roggenweg- Hoge Weide- Langerak- ’t Zand- Terwijde NS.
Ook dit begrijp ik niet helemaal.- 283: Vaste route (non stop) via Nieuwegein.
- 287: Vaste route (non stop) via Nieuwegein.
Deze lijn komt er niet en wordt in ingekorte versie aangeboden als lijn 29, die door jou overigens ook genoemd is.Nieuwe lijnen:
- 22: De Uithof- Vaartsche Rijn NS- Papendorp- De Meern- Velduizen- Vleuterwijde- Vleuten NS.
De kwartierdienst is alleen in de drukste richting.Frequentiewijzigingen:
- 38: Halfuursdienst, in de spits ieder kwartier.
Volgens mij is dat nu ook al (en rijdt lijn 127 op een spirtsrit na altijd met kleine busjes).Materieelwijzigingen:
- 31: Geleed materieel.
- 127: Leidsche Rijn- Vleuten- Kockengen: Rit 20.00u wordt uitgevoerd met kleinschalig taximaterieel.
Lijn 8 rijdt natuurlijk niet alleen voor dat ROC, maar bedient ook verschillende wijken, zoals Tolsteeg en Lunetten, waarvoor 6x/uur voldoende is. Om te voorkomen dat reizigers naar deze bestemmingen niet meer meekunnen doordat de bus al vol is met leerlingen van het ROC de bus (voor slechts een halte), rijden er extra bussen naar het ROC.sirvinniei schreef: Is 6x per uur dan niet genoeg voor een enkele school? En waarom is er een heel nieuw lijnnummer voor nodig?
Dank voor je aanvullingen.Meltrain schreef: Ik heb wel nog enkele kleine puntjes die ik hieronder puntsgewijs verklaar:
De huidige route loopt de route nog via de A2 tot knooppunt Oudenrijn, de Galecopperburg en de Waterlinieweg. Omdat dit een filegevoelige route is, wordt er volgens het vervoerplan door Nieuwegein gereden, maar wordt er binnen Nieuwegein niet gestopt.- 283: Vaste route (non stop) via Nieuwegein.
- 287: Vaste route (non stop) via Nieuwegein.
Op dit moment rijden er zowel Amba's, als 12 meter stad als 18 meter stad op lijn 31. Dat wordt dus geleed.Materieelwijzigingen:
- 31: Geleed materieel.
- 127: Leidsche Rijn- Vleuten- Kockengen: Rit 20.00u wordt uitgevoerd met kleinschalig taximaterieel.
Waarschijnlijk het dieselbusje 4363 wat nu de reserve is van buslijn 2. Die gaat straks minder rijden waardoor 1 elektrische bus de reserve wordt van de andere 2. De 4363 blijft dan over. Lijn 126 zal dan denk ik ook gereden blijven worden door Qbuzz zelf en niet door CTS, omdat je voor die 4363 een D-rijbewijs nodig hebt.sirvinniei schreef:
Wat voor midi (15 personen)busjes heeft u-ov trouwens in hun bezit wat straks op lijn 126 gaat rijden?