Ook goed bezette lijnen worden geschrapt dat komt omdat... zonder goede onderbouwing.Frank93 schreef:Als ik dit verhaal zou moeten geloven dan hebben chauffeurs van de buurtbus (rond Schagen) de opdracht gekregen om alleen passagiers mee te nemen in dorpen waar geen andere bussen rijden.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/232254/E ... en-Schagen
Het is trouwens ook heel mooi dat meer dan 600 mensen lijn 150 terug willen hebben, maar waar waren al deze passagiers toen de lijn nog reed?
Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Laatst gewijzigd door huibf op di 16 okt 2018, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Welke goedbezette lijnen zijn er dan in deze concessie geschrapt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Deze buurtbus is/was vaak overvol Bron. Connexxion wil daarom dat waar er een schoolbus over de zelfde route loopt, deze gebruikt word. Dit zijn lijnen 653 en 617.Frank93 schreef:Als ik dit verhaal zou moeten geloven dan hebben chauffeurs van de buurtbus (rond Schagen) de opdracht gekregen om alleen passagiers mee te nemen in dorpen waar geen andere bussen rijden.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/232254/E ... en-Schagen
Het is trouwens ook heel mooi dat meer dan 600 mensen lijn 150 terug willen hebben, maar waar waren al deze passagiers toen de lijn nog reed?
Voordat de nieuwe concessie in ging stond er op 9292 een melding bij lijn 417 dat wanneer 617 reed je die moest nemen. Dit staat er nu niet meer.
Vanuit Connexxion snap ik dat ze de 417 willen ontlasten en mensen met de schoolbussen willen laten gaan. Maar ze moeten dit natuurlijk wel aan de reizigers doorgeven.
Disclaimer: Ik ben ook maar gewoon een reiziger. Ik concludeer het bovenstaande aan de hand van de bron en informatie die Connexxion in de vorige concessie gaf.
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Is het niet mogelijk om de buurtbussen aan te laten takken op de schoolbussen en het drukke traject in dat geval niet met de buurtbus rijden?
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Volgens mij is dan de makkelijkste manier om de schoolbus ca. 5 minuten vóór de buurtbus te laten rijden. Dan nemen mensen vanzelf de eerste bus.Dennenboom schreef:Is het niet mogelijk om de buurtbussen aan te laten takken op de schoolbussen en het drukke traject in dat geval niet met de buurtbus rijden?
Moet natuurlijk wel mogelijk zijn qua aansluittijden e.d.
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Vermoedelijk in lijn 150. Een uitschieter van boven de acht heb je namelijk al heel snel, en de buurtbus had voor de ingang van de nieuwe dienstregeling al capaciteitsproblemen.Frank93 schreef:Het is trouwens ook heel mooi dat meer dan 600 mensen lijn 150 terug willen hebben, maar waar waren al deze passagiers toen de lijn nog reed?
En lijn 150 had in oktober 2015 tussen 7 en 8 uur gemiddeld 35 reizigers per werkdag. Dat past er niet zomaar bij in wat buurtbusjes.
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Inderdaad. Maar met 35 reizigers per spitsuur kun je niet spreken van een goedbezette lijn. Het opheffen van de lijn is dus wel begrijpelijk. Het bieden van maatwerk voor de behoefte van de reizigers is vers twee.
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Nouja, als je geen alternatieven kan bieden lijkt me het opheffen van zo'n lijn niet logisch. Vooral omdat er ook geen andere buslijn is die vaag in de buurt komt van de meeste plaatsen die lijn 150 bediende.
Bovendien valt het in vergelijk met lijnen die zijn opgeheven wel mee. Er waren tussen 7 en 8 meer reizigers op lijn 150 dan op lijn 1/5, 10, 13, 31, 34, 134, 152 en 164 en een vergelijkbaar aantal met lijn 3, 11, 14, 158 en 163.
Het was dus bijvoorbeeld logischer geweest om lijn 1/5 en 10 in de spits niet extra te laten rijden, maar in plaats daarvan lijn 150 in stand te houden. Voor volledige opheffing had lijn 164 eerder in aanmerking moeten komen dan lijn 150. Ook lijn 134 was logischer geweest om op te heffen omdat hier een beter alternatief voor is in de vorm van lijn 135.
Bovendien valt het in vergelijk met lijnen die zijn opgeheven wel mee. Er waren tussen 7 en 8 meer reizigers op lijn 150 dan op lijn 1/5, 10, 13, 31, 34, 134, 152 en 164 en een vergelijkbaar aantal met lijn 3, 11, 14, 158 en 163.
Het was dus bijvoorbeeld logischer geweest om lijn 1/5 en 10 in de spits niet extra te laten rijden, maar in plaats daarvan lijn 150 in stand te houden. Voor volledige opheffing had lijn 164 eerder in aanmerking moeten komen dan lijn 150. Ook lijn 134 was logischer geweest om op te heffen omdat hier een beter alternatief voor is in de vorm van lijn 135.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
NH Nieuws heeft een (klein) item gemaakt over de BYD:
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/233157/D ... het-milieu
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/233157/D ... het-milieu
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Ik zat op google te zoeken naar midibus openbaar vervoer en kwam per toeval dit tegen:
https://www.google.com/search?q=midibus ... NnG7CVWIhM:
De nieuwe E-Midcity voor NHN. Ik vind het mooie dingen hoor. *bus* (Staat gewoon op google dus geen account nodig.)
https://www.google.com/search?q=midibus ... NnG7CVWIhM:
De nieuwe E-Midcity voor NHN. Ik vind het mooie dingen hoor. *bus* (Staat gewoon op google dus geen account nodig.)
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Ziet er wel goed uit inderdaad :pos:
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Inmiddels heb ik 'm in het echt kunnen bekijken:
- Spoiler: show
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Ziet er prima uit.
Hopelijk kan VDL gewoon doorbouwen met dit concept op de nieuwe Sprinter..
Anders is een hoop werk voor 'nop' geweest, vrees ik.
(tenzij er nog een hele zwik van dit oude type op voorraad is ingekocht..??)
Hopelijk kan VDL gewoon doorbouwen met dit concept op de nieuwe Sprinter..
Anders is een hoop werk voor 'nop' geweest, vrees ik.
(tenzij er nog een hele zwik van dit oude type op voorraad is ingekocht..??)
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Vanaf december zijn de diensten wel aangepast op de komst van de Midcity's maar ze zullen er nog niet allemaal zijn aan het begin. Is er geen Midcity beschikbaar voor een omloop dan wordt daar een Ambassor op ingezet (in ieder geval in Alkmaar, in Hoorn en Den Helder zullen dat wel Citea's zijn).
Verder gaat TCR ook met een aantal van deze busjes rijden, en worden op sommige ritten 2 busjes ingezet die dan dus achter elkaar gaan rijden.
Verder gaat TCR ook met een aantal van deze busjes rijden, en worden op sommige ritten 2 busjes ingezet die dan dus achter elkaar gaan rijden.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Komen deze busjes op vaste lijnen of zijn ze overal wel aan te treffen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Daar heb ik nog niks over gehoord, maar ik verwacht zelf dat ze net zoals de BYD's een beetje verspreid worden over alle lijnen.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Mijn vermoeden: hoe rustiger de rit, hoe groter de kans. Ze hebben namelijk geen staanplaatsen.Meltrain schreef:Komen deze busjes op vaste lijnen of zijn ze overal wel aan te treffen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
wat is dit voor een verspilling van chauffeurs. Zet dan 1 grote bus op die ritten.Frank93 schreef: worden op sommige ritten 2 busjes ingezet die dan dus achter elkaar gaan rijden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
De (voorlopige) verdeling voor de Midcity's over de stallingen is als volgt:
- 40 voor Alkmaar
- 19 voor Hoorn
- 3 voor Den Helder
- 40 voor Alkmaar
- 19 voor Hoorn
- 3 voor Den Helder
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: zo 15 jul 2018, 12:40
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Weet u ook wanneer Connexxion verwacht de Midcity's in dienst te nemen?
Laatst gewijzigd door Gekko123 op ma 19 nov 2018, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote van voorgaand bericht verwijderd
Reden: Onnodige quote van voorgaand bericht verwijderd
🚌
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
De eerste rijden op 9 december volgens mij, in ieder geval wanneer de nieuwe dienstregeling start. Daarna stromen ze langzaam in. Maar wanneer ze echt allemaal de weg op gaan weet ik niet.
-
- Berichten: 961
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Zijn er nog wijzigingen in de dienstregeling te verwachten?
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Ik denk zelf dat het enige wat gaat veranderen is dat er op sommige ritten 2 Midcity's achter elkaar gaan rijden, maar daar merkt de reiziger niks van natuurlijk. Misschien dat er nog wat tijden veranderen maar wijzigingen in de routes of frequenties verwacht ik zelf niet.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Het volgende verhaal komt uit de wandelgangen maar wel uit een redelijk betrouwbare hoek.
De Midcity's zouden nog steeds problemen hebben. Er hebben er een tijdje 3 gestaan in Alkmaar maar er was een probleem met opladen. Als ze 's avonds aan de oplader waren gezet waren ze de volgende ochtend alweer helemaal leeg. Ze zijn blijkbaar nog niet goed genoeg om op 9 december met de dienstregeling mee te draaien. Het schijnt dat er eerst een paar in Hoorn gaan ''proefrijden'' en in maart pas de hele vloot instroomt.
Meer info heb ik er niet over omdat er nog niks officieel naar buiten is gebracht, maar ik denk dat dit wel interessant is om te weten.
Over de dienstregeling vanaf 9 december: er zijn nagenoeg geen wijzigingen, zelfs niet in de tijden. De enige wijziging die ik heb gehoord is dat lijn 250 ook de haltes Sluis en Verlaat gaat aandoen om lijn 350 nog een beetje meer te ontlasten.
De Midcity's zouden nog steeds problemen hebben. Er hebben er een tijdje 3 gestaan in Alkmaar maar er was een probleem met opladen. Als ze 's avonds aan de oplader waren gezet waren ze de volgende ochtend alweer helemaal leeg. Ze zijn blijkbaar nog niet goed genoeg om op 9 december met de dienstregeling mee te draaien. Het schijnt dat er eerst een paar in Hoorn gaan ''proefrijden'' en in maart pas de hele vloot instroomt.
Meer info heb ik er niet over omdat er nog niks officieel naar buiten is gebracht, maar ik denk dat dit wel interessant is om te weten.
Over de dienstregeling vanaf 9 december: er zijn nagenoeg geen wijzigingen, zelfs niet in de tijden. De enige wijziging die ik heb gehoord is dat lijn 250 ook de haltes Sluis en Verlaat gaat aandoen om lijn 350 nog een beetje meer te ontlasten.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Dat verklaart dan ook waarom de Amba's die nu in VPR rijden naar Noord-Holland-Noord gaan. Ook dit heb ik uit het WIS.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 162 gasten