Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door Frank93 »

Volgens mij de eerste keer dat het logo nu openbaar is toch? Ik ken hem al een tijdje maar weet nog steeds niet wat ik er van moet vinden eigenlijk.
CSA2
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door CSA2 »

Als ik zo her en der kijk valt het me nog redelijk mee in de stedelijke gebieden.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door Lijn 45 »

Hier staat een overzicht met mogelijke nummers van de nieuwe vloot. Klopt dit lijstje enigszins?
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door Frank93 »

Ik heb zelf nog geen nummers voorbij zien komen dus kan het niet bevestigen. Maar iets valt me wel op:
xx older buses (VDL Ambassador) for the Kustbus
De Ambassadors gaan nu tot december doorrijden, maar als dit niet het geval was waarom zou je er een aantal bewaren alleen maar voor de Kustbus (lijn 851)? Om die lijn te rijden zijn maar 2 bussen nodig.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door busfanNL »

Kan iemand mij vertellen waarom de kustbus minder ritten krijgt? Misschien chauffeurs die dit weten? Voor de rest vind ik het er redelijk goed uitzien toch. Alleen die overal taxi lijkt me zo duur. Is dat zo ongeveer zoiets als de hubtaxi in Groningen Drenthe?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door Daniel »

Lijn 45 schreef:Hier staat een overzicht met mogelijke nummers van de nieuwe vloot. Klopt dit lijstje enigszins?
Als er iemand goed op de hoogte is van materieel dan is het John Veerkamp van de ADV wel, en die zit achter de site die je linkt dus je kunt er wel vanuit gaan dat het klopt.
busfanNL schreef:Voor de rest vind ik het er redelijk goed uitzien toch.
Waarop baseer je dat precies? Ik vindt het knap lastig de verschillen met de huidige concessie te achterhalen op basis van die lijsten die Connexxion online gezet heeft, mis een beetje een overzichtskaartje bij de wijzigingen zoals die normaal wel in een vervoerplan staan (maar deze publieksversie is wel heel beknopt).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door Frank93 »

busfanNL schreef:Kan iemand mij vertellen waarom de kustbus minder ritten krijgt?
Er maakt bijna niemand gebruik van de Kustbus. Vorig jaar heb ik hem zelf 1 keer gereden en had van Petten naar Den Helder ongeveer 6 mensen, op de terugweg 2 volgens mij. Van andere chauffeurs hoorde ik ook altijd dat er bijna niemand in zat. Dus dat zou de reden kunnen zijn.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door busfanNL »

Nou ja zien. Laat ik het zo zeggen, ze omschrijven het goed en het klinkt of er goeie verbindingen blijven. Dus echt zien niet. Meer lezen. :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door Meltrain »

Eerder in dit topic is er al een een lijnennetkaart voorbij gekomen.
Op de lijnen 164, 232 en 251 na, lijkt die kaart nog steeds te kloppen.
Frank93 schreef:
busfanNL schreef:Kan iemand mij vertellen waarom de kustbus minder ritten krijgt?
Er maakt bijna niemand gebruik van de Kustbus. Vorig jaar heb ik hem zelf 1 keer gereden en had van Petten naar Den Helder ongeveer 6 mensen, op de terugweg 2 volgens mij. Van andere chauffeurs hoorde ik ook altijd dat er bijna niemand in zat. Dus dat zou de reden kunnen zijn.
Mogelijk tellen ze de lijnen 866 en 868 ook mee als "Kustbus".
Maar de lijnen 851, 866 en 868 krijgen ook een andere tariefstructuur en daar is het ROCOV het niet mee eens:
https://rocov-nh.nl/2692-2/
(Op de Texelhopper komt er dan juist weer wel een kilometertarief voor de OV-Chipkaart.)
Laatst gewijzigd door Meltrain op zo 29 apr 2018, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door busfanNL »

Frank93 schreef:
busfanNL schreef:Kan iemand mij vertellen waarom de kustbus minder ritten krijgt?
Er maakt bijna niemand gebruik van de Kustbus. Vorig jaar heb ik hem zelf 1 keer gereden en had van Petten naar Den Helder ongeveer 6 mensen, op de terugweg 2 volgens mij. Van andere chauffeurs hoorde ik ook altijd dat er bijna niemand in zat. Dus dat zou de reden kunnen zijn.
Kunnen ze de lijn eventueel niet doortrekken naar Schoorl en bergen enzovoort? Toen ik daar in de zomer was was het daar vrij druk met toeristen. Trekt dat geen reizigers?
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door busfanNL »

Meltrain schreef: (Op de Texelhopper komt er dan juist weer wel een kilometertarief voor de OV-Chipkaart.)
Wacht even! Lees ik dit goed? :shock: Gaan ze op de grote bus het kilometertarief weer invoeren net als in de rest van NL? en schaffen ze dan de vaste ritprijs van 3 euro af?
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door Frank93 »

Meltrain schreef:Eerder in dit topic is er al een een lijnennetkaart voorbij gekomen.
Op de lijnen 164, 232 en 251 na, lijkt die kaart nog steeds te kloppen.
Voor het grootste gedeelte klopt hij inderdaad nog, deze wijzigingen zijn er in ieder geval bijgekomen:
- Lijn 3 gaat 4x per uur rijden. 2x per uur zoals op de kaart staat via Vroonermeer en 2x per uur via de halte Europaboulevard net zoals de huidige lijn 3 nu doet.
- Lijn 156 gaat in Warmenhuizen ook het zuidelijke deel van het dorp bedienen. De precieze route weet ik niet maar ik gok over de Debbemeerweg.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door busfanNL »

Gaat Connexxion eigenlijk alles zelf rijden of komt er nog een onderaannemer?
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door Frank93 »

Er komen 2 onderaannemers, welke dat zijn was nog niet bekend omdat de gesprekken nog gaande zijn. Ze nemen verschillende types nieuwe bussen over van Connexxion en de diensten starten en eindigen op de bestaande stallingen i.v.m. de elektrische bussen.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door busfanNL »

Aha en is TBO hierbij meegeteld of alleen de vaste wal?
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door Frank93 »

Is niet gezegd maar TBO hoort daar niet bij denk ik
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door Meltrain »

busfanNL schreef:
Meltrain schreef: (Op de Texelhopper komt er dan juist weer wel een kilometertarief voor de OV-Chipkaart.)
Wacht even! Lees ik dit goed? :shock: Gaan ze op de grote bus het kilometertarief weer invoeren net als in de rest van NL? en schaffen ze dan de vaste ritprijs van 3 euro af?
Zoals ik het begrijp, wordt op de gehele Texelhopper de OV-Chipkaart met kilometertarief ingevoerd.
Als voorbeeld werd namelijk gegeven dat reizen naar De Cocksdorp dan wel (flink) duurder worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door busfanNL »

Meltrain schreef:
busfanNL schreef:
Meltrain schreef: (Op de Texelhopper komt er dan juist weer wel een kilometertarief voor de OV-Chipkaart.)
Wacht even! Lees ik dit goed? :shock: Gaan ze op de grote bus het kilometertarief weer invoeren net als in de rest van NL? en schaffen ze dan de vaste ritprijs van 3 euro af?
Zoals ik het begrijp, wordt op de gehele Texelhopper de OV-Chipkaart met kilometertarief ingevoerd.
Als voorbeeld werd namelijk gegeven dat reizen naar De Cocksdorp dan wel (flink) duurder worden.
Oh wauw. Tof voor de grote bus maar voor de kleine bus minder. Dan zouden ze beter net als bij de andere flexnetten vast 3 euro of 3,50 euro kunnen doen. Wel met de ov chipkaart maar dan houd je de prijzen een beetje leuk. Voor de grote bus gewoon een kilometertarief is prima. Maar positief nieuws die ov chipkaart. *O*
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door Durashift »

Wellicht dat beide systemen naast elkaar kunnen bestaan?

(prijs van een ritkaart zal dan wel wat verhoogd worden.. OF je kan dat product op de OV chipkaart laden?)
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door busfanNL »

Durashift schreef:Wellicht dat beide systemen naast elkaar kunnen bestaan?
Als je doelt op wat ik zojuist beschreven heb, ja. Dat kan, zie bijvoorbeeld breng bravo en aml en binnenkort ook overal flex. Zoals ik al zei als de goeie punten van de Texelhopper (vaste tijd dat je busje komt) en de goeie punten van de flexnetten op het vaste land (via app of telefoon bestellen, ov-chipkaart) gecombineerd worden en je dit op zowel Texel en het vasteland invoert denk ik dat dit reizigersverhogend werkt. En zo heb je bij CXX door heel Nederland een uniform systeem voor dit soort flexbusjes. *O* Ik weet niet of dit heel gek bedacht is??
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door Meltrain »

Je bent me een heel klein beetje kwijt, maar is dat niet precies wat ze gaan doen? :|
En waarom zou je voor de grote bus wel een kilometertarief gebruiken, maar voor de kleine busjes niet? Uniformiteit werkt juist beter.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door busfanNL »

Nou omdat je anders een dure ritprijs krijgt en ik dacht voor uniformiteit met andere flexnetten van CXX wel een vaste prijs maar dan te betalen per chipkaart. Anders wordt het zo duur. Voor de grote bus wel gewoon een kilometertarief om uniform te zijn met de andere cxx bussen.
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door Wievank »

Hoe denk je dat het kilometertarief van een gewone lijnbus berekend wordt? Door het aantal omwentelingen van de wielen soms? Nee, dit is natuurlijk vooraf allang vastgelegd en geprogrammeerd (vandaar dat men bij kortdurende omleidingen dit meestal niet aan wil/kan passen).

Bij een flexnet met vaste haltepunten is een kilometertarief eigenlijk altijd berekend aan de hand van de kortste route, en anders volgens de route van de buslijn die er daarvoor nog reed. Als er dan wordt omgereden om ook een ander op te halen of af te zetten heeft dat geen invloed op de prijs die jij betaald.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door Meltrain »

busfanNL schreef:Nou omdat je anders een dure ritprijs krijgt en ik dacht voor uniformiteit met andere flexnetten van CXX wel een vaste prijs maar dan te betalen per chipkaart. Anders wordt het zo duur. Voor de grote bus wel gewoon een kilometertarief om uniform te zijn met de andere cxx bussen.
AML Flex (en straks Overal Flex) kent ook geen vaste tarieven, maar een kilometertarief, dus de bewering dat alle flexnetten van Connexxion een vast tarief hebben, klopt niet.
Verder ben ik het eens met wat Wievank zegt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door busfanNL »

Wievank schreef:Hoe denk je dat het kilometertarief van een gewone lijnbus berekend wordt? Door het aantal omwentelingen van de wielen soms? Nee, dit is natuurlijk vooraf allang vastgelegd en geprogrammeerd (vandaar dat men bij kortdurende omleidingen dit meestal niet aan wil/kan passen).

Bij een flexnet met vaste haltepunten is een kilometertarief eigenlijk altijd berekend aan de hand van de kortste route, en anders volgens de route van de buslijn die er daarvoor nog reed. Als er dan wordt omgereden om ook een ander op te halen of af te zetten heeft dat geen invloed op de prijs die jij betaald.
Ow dankjewel. :wink: Ik wist dus niet dat omrijden niet meegerekend wordt. Nee prima hoor zo'n kilometertarief. Dan zie ik alleen maar voordelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten